Doç.Dr. Ayşegül Avşar Tuncay

Birim
:
Eğitim Fakültesi / Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı
İŞ Adresi
: Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Zihin Engelliler Eğitimi, 33343, Çiftlikköy/ Mersin
Telefon
:
+90-324-3610001
Dahili
:
42147
E-MAIL
:
aysegulaat@mersin.edu.tr
DİĞER E-MAIL
:
aysegulavsartuncay@gmail.com
OLUŞTURMA
:
2018-02-02 22:44:22
DÜZENLEME
:
2024-02-29 12:59:17
PUAN
:
15976
YABANCI DİL
:
İngilizce, , YÖKDİL, 73.75
İngilizce, , YÖKDİL, 73.75
İngilizce, C, YÖKDİL, 73,75
Researcher ID
Scopus ID
Publons ID


Derece Bölüm Üniversite/Kurum Yıl
LİSANS SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ABD HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 2006
YÜKSEK LİSANS EĞİTİM BİLİMLERİ ABD KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ 2010
DOKTORA İLKÖĞRETİM ABD HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 2017
Doktora Tezi

1. İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerine Yönelik Bir Kelime Tanıma Envanteri Tasarım ve Geliştirme Çalışması Danışman: Dr. Hakan Dedeoğlu, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye, .

Yüksek Lisans Tezi

1. İlköğretim Birinci Kademedeki Sınıf Öğretmenlerinin Rehberlik Hizmetlerindeki Yeterlilikleri Gerçekleştirme Düzeylerinin Değerlendirilmesi Danışman: Dr. Hasan Güner Berkant, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Kahramanmaraş, Türkiye, .

Görev Ünvanı Üniversite/Kurum Yıl
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ 2008-12-21 - 2010-09-09
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 2011-09-11 - 2017-12-21
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ MERSİN ÜNİVERSİTESİ 2018-11-06 - Devam ediyor
DOÇENT DOKTOR MERSİN ÜNİVERSİTESİ 2022-08-19 - Devam ediyor
Görev Ünvanı Görev Kurum/Diğer Yıl
MEZUNLAR KOMİSYONU BAŞKANI EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2022-01-28 - Devam ediyor
ENSTİTÜ KURULU ÜYESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2023-08-22 - 2026-08-22
ANABİLİM DALI BAŞKANI EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2023-08-22 - 2026-08-22
MERKEZ MÜDÜRÜ ÖĞRENME VE ÖĞRETMEYİ GELİŞTİRME UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2023-06-24 - 2026-06-24
MERKEZ YÖNETİM KURULU ÜYESİ ÖĞRENME VE ÖĞRETMEYİ GELİŞTİRME UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2023-06-24 - 2026-06-24
MEVLANA BİRİM KOORDİNATÖRÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2023-02-13 - 2026-02-13
FARABİ BİRİM KOORDİNATÖRÜ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2023-02-13 - 2026-02-13
BİRİM KALİTE KOMİSYONU ÜYESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2023-02-13 - 2026-02-13
ENSTİTÜ MÜDÜR YARDIMCISI EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2023-02-03 - 2026-02-03
ENSTİTÜ YÖNETİM KURULU ÜYESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2023-02-03 - 2026-02-03
ENSTİTÜ KURULU ÜYESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2023-02-03 - 2026-02-03
ANABİLİM DALI BAŞKANI EĞİTİM FAKÜLTESİ 2022-01-10 - 2025-01-10
FAKÜLTE KURULU ÜYESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 2021-12-13 - 2024-12-13
BÖLÜM BAŞKANI EĞİTİM FAKÜLTESİ 2021-12-13 - 2024-12-13
Uluslararası - SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kategorisine giren 5700
2023
6. KIZILASLAN, A.; AVŞAR TUNCAY, A. A study of perceptions as expressed through metaphors: what do preschool teachers think about their inclusive students?. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL NEEDS EDUCATİON, 2023, 38, 32-47. 1000 + 0
10.1080/08856257.2022.2037824

2022
5. İZGİ ONBAŞILI, Ü.; AVŞAR TUNCAY, A.; SEZGİNSOY ŞEKER, B.; KIRAY, S. An Examination of Pre-Service Teacher's Experiences in Creating a Scientific Digital Story in the Context of Their Self Confidence in Technological Pedagogical Content Knowledge. JOURNAL OF BALTİC SCİENCE EDUCATİON, 2022, 21, 207-223. 850 + 0
10.33225/jbse/22.21.207

4. AVŞAR TUNCAY, A.; KIZILASLAN, A. Pre-service teachers sentiments, attitudes and concerns about inclusive education in Turkey. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL NEEDS EDUCATİON, 2022, 37, 309-322. 1000 + 0
10.1080/08856257.2021.1873524

2020
3. BAŞ, Ö.; AVŞAR TUNCAY, A.; ŞAHİN, A.; GÖK, B. An Investigation Into Attention Deficit Hyperactivity Disorder-Diagnosed Elementary Students’ Cursive Handwriting Skills. TED EĞİTİM VE BİLİM, 2020, 45, 393-410. 850 + 0
10.15390/EB.2019.8161

2015
2. Baş, O.; Avşar Tuncay, A.; Şahin, A. Asya Avrupa Kökenli Masalların İlköğretimde Yapısal Bir Metinlerarasılık Perspektifinde Kullanılması. TÜRK DÜNYASI SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2015, 73, 39-62. 1000 + 0
Publications_001.pdf

1. BAŞ, Ö.; AVŞAR TUNCAY, A.; ŞAHİN, A. Asya Avrupa Kökenli Masalların İlköğretimde Yapısal Bir Metinlerarasılık Perspektifinde Kullanılması. BİLİG, 2015, , 39-62. 1000 + 0
Uluslararası - Uluslararası Diğer Indexlerde Taranan 800
2021
4. AVŞAR TUNCAY, A. Okuma Güçlüğü Yaşayan İlkokul Öğrencilerinin Okuma Hatalarının İncelenmesi. ULUSLARARASİ SOSYAL BİLGİLERDE YENİ YAKLASİMLAR DERGİSİ (IJONASS), 2021, 5, 119-134. 200 + 0
http://dx.doi.org/10.38015/sbyy.871718

Publications_011.pdf

2019
3. Avşar Tuncay, A. Etkinlik Temelli Öğretim Yaklaşımının İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Kavramları Öğrenme Düzeylerine Etkisi. TURKİSH JOURNAL OF PRİMARY EDUCATİON, 2019, 4, 1-14. 200 + 0
https://dergipark.org.tr/download/article-file/749307

2. Baş, Ö.; Avşar Tuncay, A. Bilingualism and Multilingualism in Primary Education (Turkey). BLOOMSBURY PUBLİSHİNG PLC, 2019, 1, 1-10. 200 + 0
http://dx.doi.org/10.5040/9781474209458.0009

1. Ulu, H.; Avşar Tuncay, A. Investigation of pre-service teachers’ critical reading self-efficacy. ULUSLARARASİ INSAN BİLİMLERİ DERGİSİ, 2019, 16, 1015-1025. 200 + 0
http://dx.doi.org/10.14687/jhs.v16i4.5615

Uluslararası - Alan endexleri 475
2023
5. KIZILASLAN, A.; AVŞAR TUNCAY, A. Dyslexia and the Brain: Understanding the Neuroscience of Dyslexia. THEORY AND PRACTİCE İN CHİLD DEVELOPMENT, 2023, 3, 119-137. 100 + 0
10.46303/tpicd.2023.7

2022
4. AVŞAR TUNCAY, A.; ULU BİLİM, H. Investigation of the Relationships Between Vocabulary, Reading Comprehension and Writing Skills of Fourth Grade Primary School Students. INTERNATİONAL JOURNAL OF EURASİAN EDUCATİON AND CULTURE, 2022, 7, 111-150. 100 + 0
10.35826/ijoecc.488

2019
3. AVŞAR TUNCAY, A.; DEDEOĞLU, H. Word Recognition Levels of First Grade Students: An Application of Word Recognition Inventory. EDUCATİONAL POLİCY ANALYSİS AND STRATEGİC RESEARCH, 2019, 14, 237-267. 100 + 0
10.29329/epasr.2019.208.11

2018
2. GÖK, B.; BAŞ, Ö.; AVŞAR TUNCAY, A.; Avşar Tuncay, A. A Twice-Exceptional Child - A Case Study. INTERNATİONAL JOURNAL OF PROGRESSİVE EDUCATİON, 2018, 14, 57-76. 75 + 0
http://dx.doi.org/10.29329/ijpe.2018.139.5

2017
1. ULU, H.; AVŞAR TUNCAY, A.; BAŞ, Ö. The Relationship between Multimodal Literacy of Pre-Service Teachers and Their Perception of Self-Efficacy in Critical Reading. JOURNAL OF EDUCATİON AND TRAİNİNG STUDİES, 2017, 5, 85-91. 100 + 0
10.11114/jets.v5i12.2806

Ulusal - ULAKBİM Tarafından Taranan 1600
2021
8. AVŞAR TUNCAY, A.; ULU, H. Öğretmen Adaylarının Mülteci Çocukların Uyumuna İlişkin Görüşleri. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 2021, 29, 884-896. 200 + 0
10.24106/kefdergi.746731

7. AVŞAR TUNCAY, A. Ödüllü Çocuk Kitaplarına Göstergebilimsel Açıdan Bir Yaklaşım. JOURNAL OF HİSTORY SCHOOL, 2021, , 2842-2865. 200 + 0
10.29228/Joh.50587

6. AVŞAR TUNCAY, A. Ana Dili Türkçe Olmayan Mülteci Çocuklarda Kelime Tanıma Envanterinin Kullanımı. ANA DİLİ EĞİTİMİ DERGİSİ, 2021, 9, 59-75. 200 + 0
10.16916/aded.804297

2020
5. AVŞAR TUNCAY, A.; DEDEOĞLU, H. Kelime Tanıma Envanteri Tasarımı ve Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2020, 16, 198-218. 200 + 0
10.17860/mersinefd.570625

2019
4. AVŞAR TUNCAY, A.; İNCE, N.; ŞAHİN, A. Birinci Sınıflarda İstenmeyen Davranışların Yaş Farklılıklarına Göre Dağılımı ve Bu Davranışlara Yönelik Öğretmen Tepkileri. İLKÖĞRETİM ONLİNE, 2019, 18, 2005-2026. 200 + 0
10.17051/ilkonline.2019.639400

2017
3. ULU, H.; AVŞAR TUNCAY, A. Öğretmen Adaylarının Çok Katmanlı Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi. JOURNAL OF TURKİSH STUDİES, 2017, 12, 763-778. 200 + 0
10.7827/TurkishStudies.12303

2014
2. BAŞ, Ö.; AVŞAR TUNCAY, A.; AKYOL, H. Metinlerarası Anlayışla Türk Destanlarının Eğitim Öğretimde Kullanılması. CİTO EĞİTİM: KURAM VE UYGULAMA, 2014, , 23-36. 200 + 0
2012
1. BERKANT, H.; AVŞAR TUNCAY, A. İlköğretim Birinci Kademedeki Sınıf Öğretmenlerinin Rehberlik Hizmetlerindeki Yeterlilikleri Gerçekleştirme Düzeylerinin Değerlendirilmesi. JOURNAL OF TURKİSH STUDİES, 2012, 7, 617-635. 200 + 0
10.7827/TurkishStudies.3371

Ulusal - Diğer 345
2021
4. AVŞAR TUNCAY, A. Okuma Güçlüğü Yaşayan İlkokul Öğrencilerinin Okuma Hatalarının İncelenmesi. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLERDE YENİ YAKLAŞIMLAR DERGİSİ, 2021, 5, 119-134. 100 + 0
10.38015/sbyy.871718

2019
3. ULU, H.; AVŞAR TUNCAY, A. Investigation of pre-service teachers’ critical reading self-efficacy. JOURNAL OF HUMAN SCİENCES, 2019, 16, 1014-1025. 100 + 0
10.14687/jhs.v16i4.5615

2. AVŞAR TUNCAY, A. Etkinlik Temelli Öğretim Yaklaşımının İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Kavramları Öğrenme Düzeylerine Etkisi. TURKİSH JOURNAL OF PRİMARY EDUCATİON, 2019, 4, 1-14. 100 + 0
2017
1. CAN, D.; PEKBAY, C.; HAKVERDİ CAN, M.; KAYA, G.; AVŞAR TUNCAY, A.; CANDAN, S. İlköğretim Ders Kitaplarında Engellilik. PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, , 75-89. 45 + 0
10.9779/PUJE725

Ulusal - Alan endexleri 100
2021
1. KIZILASLAN, A.; AVŞAR TUNCAY, A.; UMAR, Ç. Kapsayıcı pedagoji: Kaynaştırma öğrencisinin psikopatolojik açıdan analizi. ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ, 2021, 22, 517-542. 100 + 0
http://dx.doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.606589

Uluslararası - Kitapta Bölüm Yazma 3375
1. Avşar Tuncay, A. İlkokulda Eğitim ve Öğretim, ISBN: 978-625-7582-77-3, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 500, 26 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 500
https://www.pegem.net/ilkokulda-egitim-ve-ogretim
2. Avşar Tuncay, A. İlkokul Programlarına Yönelik Web 2.0 Araçlarıyla Desteklenmiş Etkinlik Örnekleri, ISBN: 978-625-439-982-4, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 500, 366 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 250
https://www.nobelyayin.com/ilkokul-programlarina-yonelik-web-2-0-araclariyla-desteklenmis-etkinlik-ornekleri_17711.html
3. Avşar Tuncay, A. Özel Gereksinimi Olan Öğrencilere Fen Eğitimi, ISBN: 978-605-69916-2-2, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 500, 17 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2020. 250
https://www.pegem.net/kitabevi/436485-Ozel-Gereksinimi-Olan-Ogrencilere-Fen-Egitimi-kitabi.aspx
4. Avşar Tuncay, A. Kuramdan Uygulamaya Yazma Öğretimi, ISBN: 978-605-241-535-1, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1250, 20 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2018. 250
https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/2312019145333bask%C4%B1_yazma%20%C3%B6%C4%9Fretimi.pdf
5. Avşar Tuncay, A. İlkokulda Eğitim ve Öğretim, ISBN: 978-625-7582-77-3, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 500, 23 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 500
https://www.pegem.net/ilkokulda-egitim-ve-ogretim
Uluslararası - Kitap Editörlüğü 3375
1. Akyol, H.; Avşar Tuncay, A. İlkokulda Eğitim ve Öğretim, ISBN: 978-625-7582-77-3, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 500, 632 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 125
https://www.pegem.net/ilkokulda-egitim-ve-ogretim
Uluslararası - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 3375
1. BAŞ, Ö.; AVŞAR TUNCAY, A. Bloomsbury Education and Childhood Studies, ISBN: -, Bloomsbury, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 8 Sayfa, İngilizce, London, İngiltere / Birleşik Krallık, 2019. 0
2. AVŞAR TUNCAY, A. Farklılıkları Birleştir Özel Eğitime Multidisipliner Yaklaşım, ISBN: 978-625-6810-63-1, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 324 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2023. 500
3. AVŞAR TUNCAY, A. Handbook of Research on Teacher Education-Pedagogical Innovations and Practices in the Middle East, ISBN: 978-981-19-2399-9, Springer Singapore, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 587 Sayfa, İngilizce, Singapure, Singapur, 2022. 1000
Ulusal - Kitapta Bölüm Yazma 125
1. Dedeoglu, H.; Avşar Tuncay, A. Etkinlik Örnekleriyle İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, ISBN: 978-605-7523-90-7, Vizetek Yayınevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 500, 426 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 125
https://vizetek.com.tr/kitap/etkinlik-ornekleriyle-ilk-okuma-ve-yazma-ogretimi
Uluslararası - Tam Metin - Sözlü 130

1. KAYA, G.; CANDAN, S.; AVŞAR TUNCAY, A.; HAKVERDİ CAN, M.; CAN, D.; PEKBAY, C., Aging education in elementary textbooks. 5th World Conference on Educational Sciences, 2013-02-05, 2013-02-08, Roma, İtalya, . 130

Uluslararası - Özet - Sözlü 1710

18. AVŞAR TUNCAY, A., Öğretmen Adaylarının Eleştirel Okuma Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi. EJER Congress 2021, 2021-07-07, 2021-07-10, Aksaray, Türkiye, . 100

17. AVŞAR TUNCAY, A., Drama Yöntemiyle Hazırlanan Özel Eğitim Alanındaki Lisansüstü Çalışmalara Genel Bir Bakış. 30. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, 2019-10-24, 2019-10-27, Adana, Türkiye, . 100

16. AVŞAR TUNCAY, A.; ULU, H., Öğretmen adaylarının göçmenlerin uyumuna ilişkin görüşleri. 30. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, 2019-10-24, 2019-10-27, Adana, Türkiye, . 100

15. AVŞAR TUNCAY, A., Farklılıklar Üzerine Yazılmış Çocuk Kitaplarında Göstergebilimsel Bir Uygulama. 18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 2019-10-16, 2019-10-20, Antalya, Türkiye, . 100

14. AVŞAR TUNCAY, A.; DEDEOĞLU, H., Kelime Tanıma Envanterinin İlkokul Birinci Sınıflarda Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. II. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2019-09-12, 2019-09-14, Denizli, Türkiye, . 100

13. AVŞAR TUNCAY, A.; DEDEOĞLU, H., Anadili Türkçe Olmayan İlkokul Birinci Sınıf Suriyeli Mülteci Çocukları ile Kelime Tanıma Envanterinin Kullanımı. II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 2018-05-04, 2018-05-05, ADANA, Türkiye, . 100

12. BAŞ, Ö.; AVŞAR TUNCAY, A.; ŞAHİN, A.; GÖK, B., Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Yazma Becerisinin İncelenmesi. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 2018-04-26, 2018-04-28, Muğla, Türkiye, . 85

11. BAŞ, Ö.; ULU, H.; AVŞAR TUNCAY, A., Okuma Motivasyonunu Etkileyen Faktörler. 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 2018-04-11, 2018-04-14, Ankara, Türkiye, . 100

10. AVŞAR TUNCAY, A.; DEDEOĞLU, H., Kelime Tanıma Becerilerini Değerlendirmede Kelime Tanıma Envanterinin Kullanımı. 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 2018-04-11, 2018-04-14, Ankara, Türkiye, . 100

9. ULU, H.; AVŞAR TUNCAY, A.; BAŞ, Ö., Öğretmen adaylarınınçok katmanlı okuryazarlık ile eleştirel okuma öz yeterlik algıları arasındaki ilişki. 1st International Symposium on Social Sciences and Educational Research, 2017-11-03, 2017-11-05, ANTALYA, Türkiye, . 100

8. ULU, H.; AVŞAR TUNCAY, A., Investigation of Multimodal Literacy Levels of Pre-Service Teachers in Terms of Different Variables. 4th International Conference on Social Sciences and Education Research, 2017-09-08, 2017-09-10, ANKARA, Türkiye, . 100

7. ULU, H.; AVŞAR TUNCAY, A., Investigation of Elementary and Turkish Prospective Teachers' Critical Reading Self Efficacy in Terms of Different Variables. 4th International Conference on Social Sciences and Education Research, 2017-09-08, 2017-09-10, ANKARA, Türkiye, . 100

6. BAŞ, Ö.; AVŞAR TUNCAY, A., 2015 Türkçe Programında Bitişik Eğik Yazıyla İlgili Yapılan Değişikliklere İlişkin Öğrenci Görüşleri. 1st International Scientific Researches Congress Humanity and Social Sciences, 2016-05-19, 2016-05-22, MADRİD, İspanya, . 100

5. Ulu, H.; AVŞAR TUNCAY, A., İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe Dersi Öğretme Öğrenme Sürecinin Otoriter ve Diyalojik Söylev Açısından Değerlendirilmesi. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu, 2016-05-11, 2016-05-14, MUĞLA, Türkiye, . 100

4. BAŞ, Ö.; AVŞAR TUNCAY, A., Intertextuality of Asian European Fairy Tales. 10th International Congress of Qualitative Inquiry, 2014-05-21, 2014-05-24, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, . 100

3. AVŞAR TUNCAY, A.; İNCE, N.; ŞAHİN, A., Observed misbehavior distribution based on age among first grade students and teacher reactions to misbehavior. 9th International Congress of Qualitative Inquiry, 2013-05-15, 2013-05-18, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, . 100

2. ŞAHİN, A.; AVŞAR TUNCAY, A.; CAN, D.; KARDAŞ İŞLER, N.; İNCE, N., A qualitative analysis of students age differences in their adaptations to a new program. 9th International Congress of Qualitative Inquiry, 2013-05-15, 2013-05-18, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, . 80

1. CAN, D.; PEKBAY, C.; HAKVERDİ CAN, M.; KAYA, G.; AVŞAR TUNCAY, A.; CANDAN HELVACI, S., Invisibilty of Disabled People in Elementary School Textbooks. 9th International Congress of Qualitative Inquiry, 2013-05-15, 2013-05-18, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, . 45

Ulusal - Özet - Sözlü 150

3. AVŞAR TUNCAY, A.; KIZILASLAN, A., Okuma güçlüğünün giderilmesine yönelik 3P metodu ve Maze tekniğinin kullanımı. 30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2020-10-16, 2020-10-18, Bursa, Türkiye, . 50

2. AVŞAR TUNCAY, A.; KIZILASLAN, A.; UMAR, Ç., Okul öncesi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim çerçevesinde sınıflarında bulunan öğrencilere ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2019-11-06, 2019-11-09, İzmir, Türkiye, . 50

1. AVŞAR TUNCAY, A., İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenler Arasındaki Çift Yönlü İletişim İle Yönetici ve Öğretmenlerin İletişim Sürecindeki Tutum ve Davranışının Belirlenmesi. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 2009-10-01, 2009-10-03, İzmir, Türkiye, . 50

Uluslararası - Araştırmacı 0

2. Herkes İçin Kütüphane, Hacettepe Teknokent Teknoloji Transferi AR-GE Danışmanlık Enerji Sağlık Çevre İletişim San. ve Tic. A.Ş. , Proje No: 2580124, 200000 USD, Araştırmacı, 2018,Tamamlandı. 0
http://www.herkesicinkutuphane.org/#

1. Herkes İçin Kütüphane, Diğer (Uluslararası), Proje No: , 200000 USD, Araştırmacı, 2018,Tamamlandı. 0

Ulusal - Danışman (Yürütücü Gerçek Kişi) 0

1. ”Mersin Çocuk ve Genç Bilim Akademisi”, Kalkınma Bakanlığı, Proje No: , 4500000 TL, Danışman (Yürütücü Gerçek Kişi), 2021,Tamamlandı. 0

Uluslararası 250
1. INTERNATIONAL JOURNAL OF PROGRESSIVE EDUCATION , DANISMA KURULU UYELIGI, ISSN : 1554-5210, E-ISSN : 1554-5210, 2014-09-01 - 2016-11-03. 125
2. THE SIXTH INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH , DANISMA KURULU UYELIGI, ISSN : 978-605-60682-8-7, E-ISSN : 978-605-60682-8-7, 2014-06-05 - 2014-06-08. 125
3. EGITIM VE YENI YAKLASIMLAR DERGISI , EDITOR KURULU UYELIGI, ISSN : 2667-5560, E-ISSN : 2667-5560, 2019-10-24 - Devam ediyor. 0
Uluslararası Dergi [Yıl, Adet] 16
1. AFYON KOCATEPE ÜNIVERSITESI SOSYAL BILIMLER ENSTITüSü , [ 2019 : 1 ] . 0
2. INTERNATIONAL JOURNAL OF PROGRESSIVE EDUCATION , [ 2014 : 1 ] [ 2015 : 1 ] [ 2016 : 1 ] . 12
3. ULUSLARARASı ÖZEL EğITIMDE YENI YAKLAşıMLAR DERGISI , [ 2018 : 1 ] . 4
Ulusal Dergi [Yıl, Adet] 0
1. ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , [ 2019 : 1 ] . 0
Ulusal 0
1. , , , Türkiye. 0
2. , , , Türkiye. 0
3. , , , Türkiye. 0
4. , , , Türkiye. 0
5. , , , Türkiye. 0
1. Uluslararası Okuma Araştırmaları Derneği , Üye No: 68, Türkiye, 2014-09-08-Devam ediyor.
FAALİYET TÜRÜ DETAYI
Proje TÜBİTAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası İkili İşbirliği Programları
TÜBİTAK 1005, 3001
TÜBİTAK 1002
H2020 Projesi
Diğer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje
Diğer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje
Araştırma Yurtdışı Araştırma
Yurtiçi Araştırma
Yayın SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi
Detay
Kızılaslan, A.; Avşar tuncay, A. A study of perceptions as expressed through metaphors: what do preschool teachers think about their inclusive students?. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL NEEDS EDUCATİON, 2023, 38, 32-47.
10.1080/08856257.2022.2037824
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği)
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araştırma makalesi
Detay
Kızılaslan, A.; Avşar tuncay, A. Dyslexia and the Brain: Understanding the Neuroscience of Dyslexia. THEORY AND PRACTİCE İN CHİLD DEVELOPMENT, 2023, 3, 119-137.
10.46303/tpicd.2023.7
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği)
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliği
Diğer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Detay
Avşar tuncay, A. Farklılıkları Birleştir Özel Eğitime Multidisipliner Yaklaşım, ISBN: 978-625-6810-63-1, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 324 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2023.
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüğü
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.)
Detay
Avşar tuncay, A. Farklılıkları Birleştir Özel Eğitime Multidisipliner Yaklaşım, ISBN: 978-625-6810-63-1, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 324 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2023.
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.)
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı
Tasarım Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaş, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı
Sergi Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Patent Uluslararası patent
Ulusal patent
Atıf SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Avşar tuncay, A.; Dedeoğlu, H. Kelime Tanıma Envanteri Tasarımı ve Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2020, 16, 198-218,
10.17860/mersinefd.570625

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Avşar tuncay, A.; Kızılaslan, A. Pre-service teachers sentiments, attitudes and concerns about inclusive education in Turkey. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL NEEDS EDUCATİON, 2022, 37, 309-322,
10.1080/08856257.2021.1873524

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 3
KAYA, G.; CANDAN, S.; AVŞAR TUNCAY, A.; HAKVERDİ CAN, M.; CAN, D., Aging education in elementary textbooks. 5th World Conference on Educational Sciences, 2013-02-05, 2013-02-08, Roma, İtalya, .
Yazar Sayısı: 6, Atıf Sayısı: 1
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Can, D.; Pekbay, C.; Hakverdi can, M.; Kaya, G.; Avşar tuncay, A.; Candan, S. İlköğretim Ders Kitaplarında Engellilik. PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, , 75-89,
10.9779/PUJE725

Yazar Sayısı: 6, Atıf Sayısı: 1
Gök, B.; Baş, .; Avşar tuncay, A.; Avşar tuncay, A. A Twice-Exceptional Child - A Case Study. INTERNATİONAL JOURNAL OF PROGRESSİVE EDUCATİON, 2018, 14, 57-76,

Yazar Sayısı: 4, Atıf Sayısı: 1
Ulu, H.; Avşar tuncay, A.; Baş, . The Relationship between Multimodal Literacy of Pre-Service Teachers and Their Perception of Self-Efficacy in Critical Reading. JOURNAL OF EDUCATİON AND TRAİNİNG STUDİES, 2017, 5, 85-91,
10.11114/jets.v5i12.2806

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Izgi onbaşılı, .; Avşar tuncay, A.; Sezginsoy şeker, B.; Kıray, S. An Examination of Pre-Service Teacher's Experiences in Creating a Scientific Digital Story in the Context of Their Self Confidence in Technological Pedagogical Content Knowledge. JOURNAL OF BALTİC SCİENCE EDUCATİON, 2022, 21, 207-223,
10.33225/jbse/22.21.207

Yazar Sayısı: 4, Atıf Sayısı: 1
Avşar tuncay, A.; Kızılaslan, A. Pre-service teachers sentiments, attitudes and concerns about inclusive education in Turkey. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL NEEDS EDUCATİON, 2022, 37, 309-322,
10.1080/08856257.2021.1873524

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 4
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Can, D.; Pekbay, C.; Hakverdi can, M.; Kaya, G.; Avşar tuncay, A.; Candan, S. İlköğretim Ders Kitaplarında Engellilik. PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, , 75-89,
10.9779/PUJE725

Yazar Sayısı: 6, Atıf Sayısı: 1
Ulu, H.; Avşar tuncay, A.; Baş, . The Relationship between Multimodal Literacy of Pre-Service Teachers and Their Perception of Self-Efficacy in Critical Reading. JOURNAL OF EDUCATİON AND TRAİNİNG STUDİES, 2017, 5, 85-91,
10.11114/jets.v5i12.2806

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Izgi onbaşılı, .; Avşar tuncay, A.; Sezginsoy şeker, B.; Kıray, S. An Examination of Pre-Service Teacher's Experiences in Creating a Scientific Digital Story in the Context of Their Self Confidence in Technological Pedagogical Content Knowledge. JOURNAL OF BALTİC SCİENCE EDUCATİON, 2022, 21, 207-223,
10.33225/jbse/22.21.207

Yazar Sayısı: 4, Atıf Sayısı: 1
Avşar tuncay, A.; Kızılaslan, A. Pre-service teachers sentiments, attitudes and concerns about inclusive education in Turkey. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL NEEDS EDUCATİON, 2022, 37, 309-322,
10.1080/08856257.2021.1873524

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 10
Kızılaslan, A.; Avşar tuncay, A.; Umar, . Kapsayıcı pedagoji: Kaynaştırma öğrencisinin psikopatolojik açıdan analizi. ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ, 2021, 22, 517-542,

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 2
KAYA, G.; CANDAN, S.; AVŞAR TUNCAY, A.; HAKVERDİ CAN, M.; CAN, D., Aging education in elementary textbooks. 5th World Conference on Educational Sciences, 2013-02-05, 2013-02-08, Roma, İtalya, .
Yazar Sayısı: 6, Atıf Sayısı: 2
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Avşar tuncay, A.; Ince, N.; şahin, A. Birinci Sınıflarda İstenmeyen Davranışların Yaş Farklılıklarına Göre Dağılımı ve Bu Davranışlara Yönelik Öğretmen Tepkileri. İLKÖĞRETİM ONLİNE, 2019, 18, 2005-2026,
10.17051/ilkonline.2019.639400

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Detay
Ulu, H.; Avşar tuncay, A.; Baş, . The Relationship between Multimodal Literacy of Pre-Service Teachers and Their Perception of Self-Efficacy in Critical Reading. JOURNAL OF EDUCATİON AND TRAİNİNG STUDİES, 2017, 5, 85-91,
10.11114/jets.v5i12.2806

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Kızılaslan, A.; Avşar tuncay, A. A study of perceptions as expressed through metaphors: what do preschool teachers think about their inclusive students?. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL NEEDS EDUCATİON, 2023, 38, 32-47,
10.1080/08856257.2022.2037824

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 2
Avşar tuncay, A.; Kızılaslan, A. Pre-service teachers sentiments, attitudes and concerns about inclusive education in Turkey. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL NEEDS EDUCATİON, 2022, 37, 309-322,
10.1080/08856257.2021.1873524

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 5
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Tebliğ Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri
Ödül YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü
TÜBİTAK bilim ödülü
TÜBA Akademi Ödülü
TÜBİTAK TWAS veya Teşvik ödülü
TÜBİTAK Ufuk 2020 Programı eşik üstü ödülü
Yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Yurtiçi kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluşlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluşlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl