Doç.Dr. NEZAKET BÄ°LGE UZUN
Birim
:
EÄŸitim Fakültesi / EÄŸitimde Ölçme ve DeÄŸerlendirme Anabilim Dalı
Ä°Åž Adresi
: Mersin Üniversitesi EÄŸitim Fakültesi YeniÅŸehir Kampüsü 33160 YeniÅŸehir/ Mersin
Telefon
:
+90-324-3412815
Dahili
:
2603
Faks
:
+90--
E-MAIL
:
buzun@mersin.edu.tr
OLUÅžTURMA
:
2016-01-13 15:26:38
DÜZENLEME
:
2024-04-07 16:09:05
PUAN
:
17314
YABANCI DÄ°L
:
Ä°ngilizce, , ÜDS, 83.75
Ä°ngilizce, , KPDS, 70
Researcher ID
Scopus ID
h-index
11
Scholar ID
Publons ID


Derece Bölüm Üniversite/Kurum Yıl
LÄ°SANS+YÜKSEK LÄ°SANS ORTAÖÄžRETÄ°M FEN VE MATEMATÄ°K ALANLAR EĞİTÄ°MÄ° (FÄ°ZÄ°K EĞİTÄ°MÄ° HACETTEPE ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2006
YÜKSEK LÄ°SANS EĞİTÄ°M BÄ°LÄ°MLERÄ° (EĞİTÄ°MDE ÖLÇME VE DEÄžERLENDÄ°RME HACETTEPE ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2008
DOKTORA EĞİTÄ°M BÄ°LÄ°MLERÄ° (EĞİTÄ°MDE ÖLÇME VE DEÄžERLENDÄ°RME HACETTEPE ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2013
Doktora Tezi

1. PISA 2006 fen baÅŸarı testinin madde yanlılığının kültür ve dil açısından incelenmesi Danışman: Dr. Selahattin Gelbal, Hacettepe Ãœniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, EÄŸitim Bilimleri Anabilim Dalı, ankara, Türkiye, .

Theses_004.pdf

Görev Ünvanı Görev Kurum/Diğer Yıl
BÄ°RÄ°M AKADEMÄ°K TEÅžVÄ°K BAÅžVURU VE Ä°NCELEME KOMÄ°SYONU ÜYESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° 2020-09-18 - 2022-09-18
Uluslararası - ULAKBİM Tarafından Taranan 0
2023
9. TATAR, O.; UZUN, N. Örgütsel Aidiyet Algısı Ölçeği (ÖAAÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. DOKUZ EYLUL UNİVERSİTY, 2023, 14, 758-780. 0 + 0
10.51460/baebd.1286772

2021
8. Altınlı, O.; UZUN, N.; İNANDI, Y. Öğretmenler İçin Göreceli Yoksunluk Ölçeği Geliştirme Çalışması. MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2021, 19, 307-324. 0 + 0
7. TAŞTAN, Z.; UZUN, N. GENELLENEBİLİRLİK KURAMINDA ÇOK YÜZEYLİ DESENLERİN İNCELENMESİ. TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, 2021, 25, 743-756. 0 + 0
6. AYDIN, Y.; UZUN, N. Romantik İlişkilerde Sosyal Medya Kıskançlığı Ölçeği (RİSMKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. OPUS ULUSLARARASI TOPLUM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2021, 18, 7883-7911. 0 + 0
10.26466/opus.890331

2019
5. Özer, Ö.; ÇAKIR, Ö.; UZUN, N. Akademisyenlerin yabancı dilde sözlü iletişim kurabilme özyeterlik inancı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlikçalışması. YÜKSEKÖĞRETİM DERGİSİ / JOURNAL OF HİGHER EDUCATİON, 2019, 9, 40-48. 0 + 0
10.2399/yod.18.024

Publications_008.pdf

2018
4. AKAY, C.; UZUN, N. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE’NİN ÖĞRENME SÜRECİNDE DİL BECERİLERİ AÇISINDAN DUYULAN KAYGI. TURKİSH STUDİES EDUCATİONAL SCİENCES, 2018, 13, 1-20. 0 + 0
http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.14062

3. GÜLLE, A.; UZUN, N.; AKAY, C. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Blok Flüt İcra PerformansıDereceli Puanlama Anahtarının Güvenirliğinin GenellenebilirlikKuramı İle İncelenmesi. İLKÖĞRETİM ONLİNE, 2018, 17, 1463-1475. 0 + 0
10.17051/ilkonline.2018.466366

2. ÇOCUK, H.; UZUN, N. Medya Okuryazarlığı Dereceli Puanlama Anahtarının Genellenebilirlik Kuramıyla Güvenirliğinin İncelenmesi. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ,, 2018, 26, 1-18. 0 + 0
DOI: 10.24106/kefdergi.364686

1. BAKIR AYĞAR, B.; UZUN, N. Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği’nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları. ADDICTA: THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS, 2018, 5, 1-20. 0 + 0
http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.3.0046

Uluslararası - SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kategorisine giren 5400
2024
10. KARAÄ°SMAÄ°LOÄžLU, F.; UZUN, N.; SÃœRMELÄ°, H. Examining the mediating effect of nature of science perceptions on the relationship between metacognition and science self-efficacy. RESEARCH Ä°N SCÄ°ENCE & TECHNOLOGÄ°CAL EDUCATÄ°ON, 2024, , -. 1000 + 0
10.1080/02635143.2024.2335213

2022
9. KÖSE, E.; YERLİSU LAPA, T.; UZUN, N.; TERCAN KAAS, E.; ARAS, G. Perceived Health Outcomes of Recreation Scale: Measurement Invariance over Gender. IRANİAN JOURNAL OF PUBLİC HEALTH, 2022, 51, 2555-2563. 700 + 0
2021
8. ADA, E.; ahmad, h.; UZUN, N.; Jowett, S.; KAZAK, F. Cross-Cultural Adaptation of the Turkish and Kuwaiti Teacher\u2013Student Relationship Questionnaire in Physical Education (TSRQ- PE Teacher Version): Testing for Measurement Invariance. SUSTAÄ°NABÄ°LÄ°TY, 2021, 13, -. 700 + 0
10.3390/su13031387

7. GÜLLE, A.; AKAY, C.; UZUN, N. Zoltán Kodály gives a hand to secondary school students in recorder performance and attitudes toward music in Turkey. INTERNATİONAL JOURNAL OF MUSİC EDUCATİON, 2021, , -. 1000 + 0
10.1177/02557614211005904

2018
6. ODABAŞI, O.; ELÇİN, M.; BAŞUSTA, N.; gülkaya anik, E.; tuncay, F.; BOZOKLAR, C. Development and Evaluation of a Training Program forOrgan Procurement Coordinators Using StandardizedPatient Methodology. EXPERİMENTAL AND CLİNİCAL TRANSPLANTATİON, 2018, 16, 481-487. 0 + 0
10.6002/ect.2015.0131

2016
5. DEMİRAL YILMAZ, N.; VELİPAŞAOĞLU, S.; OZAN, S.; BAŞUSTA, N.; MAMAKLI, S.; MIDIK, Ö.; TENGİZ, F.; DURAK, H.; ŞAHİN, H.; KARAOĞLU, N. A multicenter study how do medical students perceive clinical learning climate. MEDİCAL EDUCATİON ONLİNE, 2016, 21, 1-9. 0 + 0
10.3402/meo.v21.30846

2015
4. BAŞUSTA, N.; GELBAL, S. Gruplararası Karşılaştırmalarda Ölçme Değişmezliğinin Test Edilmesi PISA Öğrenci Anketi Örneği. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2015, 30, 80-90. 0 + 0
3. UZUN, N. A De Novo Tool to Measure the Preclinical Learning Climate of Medical Faculties in Turkey. EDUCATÄ°ONAL SCÄ°ENCES: THEORY PRACTÄ°CE, 2015, 15, 1-14. 1000 + 0
10.12738/estp.2016.1.0064

2011
2. ODABAŞI, O.; ELÇİN, M.; BAŞUSTA, N. The Efficacy of Training General Practitioners for the Management of Hypertension in Geriatric Patients. TURKİSH JOURNAL OF GERİATRİCS-TURK GERİATRİ DERGİSİ, 2011, 14, 362-368. 0 + 0
2010
1. UZUN, N.; ÖĞRETMEN, T. Fen Başarısı İle İlgili Bazı Değişkenlerin TIMSS R Örnekleminde Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin Değerlendirilmesi. EGİTİM VE BİLİM-EDUCATİON AND SCİENCE, 2010, 35, 26-35. 1000 + 0
Uluslararası - Diğer 1400
2023
14. koç, a.; UZUN, N.; İNANDI, Y. OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ADALET DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ALGISI ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2023, 20, 77-99. 100 + 0
13. KURŞUN, E.; UZUN, N.; GÜMÜŞ, H. Perception Scale for Female Performance Athletes: Validity and reliability study. ULUSLARARASİ INSAN BİLİMLERİ DERGİSİ, 2023, 20, 375-386. 100 + 0
10.14687/jhs.v20i3.6358

12. ÇEKİÇ, A.; ÇEPİKKURT, F.; UZUN, N. Sporcularda Kıskançlık Ölçeği (SKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. INTERNATİONAL JOURNAL OF HOLİSTİC HEALTH, SPORTS AND RECREATİON, 2023, 2, 116-130. 100 + 0
10.5281/zenodo.10396447

2022
11. ÖZTÜRK, Ö.; UZUN, N.; AKTAŞ, M. Performance Scale Development Study for Science-Chemical Laboratory Applications. ONLİNE SCİENCE EDUCATİON JOURNAL, 2022, 7, 72-84. 100 + 0
10. KARATAŞ, A.; UZUN, N.; GÜNDÜZ, B. EBEVEYNLEŞME ÖLÇEĞİ ERGEN FORMU: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2022, 19, 167-182. 100 + 0
9. KOÇ, A.; UZUN, N.; ÜNALDI CORAL, M. Çevrimiçi ölçme ve değerlendirmeye yönelik özyeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. INTERNATİONAL JOURNAL OF SOCİAL SCİENCES AND EDUCATİON RESEARCH, 2022, 8, 87-98. 100 + 0
10.24289/ijsser.1031155

8. AYNA, Ç.; GÜMÜŞ, H.; UZUN, N. Ciddi Boş Zaman Aktivite Tatmini Ölçeğinin Geliştirilmesi . INTERNATİONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATİONAL STUDİES (INTJCES),, 2022, 8, 57-70. 100 + 0
7. ATAŞ, M.; UZUN, N. Öğretmenlerde Örgütsel Kırılganlık Ölçeği Geliştirme Çalışması. KESİT AKADEMİ DERGİSİ, 2022, 8, 240-256. 100 + 0
2021
6. AKTAŞ, M.; UZUN, N. Öğretmenlerin Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme Yeterliklerine Yönelik Önem ve Özyeterlik Ölçeklerinin Geliştirilmesi. THE JOURNAL OF KESİT ACADEMY, 2021, 7, 152-172. 100 + 0
5. GÖZÜBOL KIVRAK, Y.; UZUN, N.; ARSLANTAŞ, H. OKUL YÖNETİCİLERİNDE NARSİSTİK KİŞİLİK EĞİLİMLERİ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. ULUSLARARASI İNOVATİF EĞİTİM ARAŞTIRMACISI, 2021, 1, 62-78. 100 + 0
10.29228/iedres.54969

4. UZUN, N.; AKAY, C. ÖĞRETMENLERİN DİJİTAL MATERYAL OLUŞTURABİLME ÖZ-YETERLİLİKLERİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. THE JOURNAL OF KESİT ACADEMY, 2021, 7, 240-254. 100 + 0
2020
3. UZUN, N.; AKAY, C.; KARATEPE, R. THE MEDIATION ROLE OF PRE-SERVICE TEACHERS’ TECHNOLOGY PERCEPTIONS IN THE RELATIONSHIP BETWEEN PROFESSIONAL INTEREST, PROFESSIONAL APTITUDE, AND CONSTRUCTING KNOWLEDGE. THE JOURNAL OF INTERNATİONAL EDUCATİON SCİENCE, 2020, 25, 158-177. 100 + 0
http://dx.doi.org/10.29228/INESJOURNAL.48192

2019
2. HAIDARI, S.; UZUN, N. Content validity and confirmatory factor analysis of Cooperative LearningAttitude Scale (CLAS) for the EFL students. INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF SOCÄ°AL SCÄ°ENCES AND EDUCATÄ°ON RESEARCH, 2019, 5, 418-433. 100 + 0
Publications_007.pdf

2018
1. UZUN, N.; ELÇİN, M. Uzman Hekim Yetkinliklerinin Ölçeklenmesi ve Karşılaştırılması. JOURNAL OF CONTEMPORARY MEDİCİNE, 2018, 8, 37-43. 100 + 0
DOI: 10.16899/gopctd.358848

Uluslararası - Alan endexleri 615
2023
8. KARA, M.; KARA, N.; UZUN, N. SPORDA AFFETME DÜZEYİ ÖLÇEĞİ (SADÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. INTERNATİONAL INNOVATİVE EDUCATİON RESEARCHER, 2023, 3, 130-161. 100 + 0
10.29228/iedres.70523

7. PAMUK, S.; ALICI, D.; AKTAÅž, M.; SELVÄ°, H.; UZUN, N. An Investigation of Variables Predicting the Reading Literacy in Pisa 2018. BÄ°RUNÄ° UNÄ°VERSÄ°TY, FACULTY OF EDUCATÄ°ON, 2023, 12, 338-349. 50 + 0
10.52963/PERR_Biruni_V12.N1.21

6. UZUN, N.; AKTAÅž, M.; AKAY, C. Measurement and evaluation challenges in distance education: Systematic review and qualitative meta-synthesis. Ä°-MANAGER PUBLÄ°CATÄ°ONS, 2023, 19, 1-23. 100 + 0
10.26634/jet.19.4.19368

5. KANADLI, S.; UZUN, N. The Factor Structure of the Satisfaction with Life Scale (SWLS): A Meta-Analytic Structural Equation Modeling. EGÄ°TÄ°MDE VE PSÄ°KOLOJÄ°DE OLCME VE DEGERLENDÄ°RME DERGÄ°SÄ°, 2023, 14, 472-491. 100 + 0
10.21031/epod.1221365

2022
4. KÖSE, E.; YERLİSU LAPA, T.; TERCAN KAAS, E.; UZUN, N. Testing the measurement invariance of perceived freedom scale by gender. SOCİETY AND LEİSURE, 2022, 44, -. 65 + 0
10.1080/07053436.2021.1999091

3. UZUN, N. ÖLÇME DEĞİŞMEZLİĞİNDE KÜRESEL ARAŞTIRMA EĞİLİMLERİ: ÇERÇEVE VE BİLGİ YAPILARI ÜZERİNE SİSTEMATİK BİR BİBLİYOMETRİK ANALİZ. INTERNATİONAL INNOVATİVE EDUCATİON RESEARCHER, 2022, 2, 1-46. 100 + 0
10.29228/iedres.62551

2. KARAKUÅž, S.; AKBAY, S.; UZUN, N. The Development Of "Emotional Authenticity Scale": Validity and Reliability Studies. Ä°-MANAGER'S JOURNAL ON EDUCATÄ°ONAL PHSCOLOGY, 2022, 15, 51-63. 100 + 0
2014
1. ABAY, Åž.; SEZER, B.; BAÅžUSTA, N. Opinions of tutors in Good Medical Practice Programme about ethics education at Faculty of Medicine Example of Hacettepe University. TURKÄ°SH JOURNAL OF BÄ°OETHÄ°CS, 2014, 1, 206-214. 0 + 0
10.5505/tjob.2014.98608

Uluslararası - Journals Indexed in Eric 775
2023
8. AKTAÅž, M.; UZUN, N.; BAKIR AYGAR, B. Investigation of the Measurment Invairance of the Social Media Addiction Scale. INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATÄ°ONAL RESEARCH,, 2023, 10, 544-554. 100 + 0
10.52380/ijcer.2023.10.3.351

7. SEZGÄ°N, M.; UZUN, N. MEDIATING ROLE OF SOCIAL APPROVAL NEED IN THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL MEDIA. INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF EDUCATÄ°ON TECHNOLOGY AND SCÄ°ENTÄ°FÄ°C RESEARCHES, 2023, 8, 2546-2558. 100 + 0
10.35826/ijetsar.660

2022
6. MUMBA, B.; ALICI, D.; UZUN, N. Assessing Measurement Invariance with Dichotomous Items: The Case of Early Grade Mathematic Assessment from the Zambian Sample. İ-MANAGER’S JOURNAL ON EDUCATİONAL PSYCHOLOGY, 2022, 16, 1-11. 100 + 0
2020
5. SELVÄ°, H.; ALICI, D.; UZUN, N. Investigating Measurement Invariance under Different Missing Value Reduction Methods. ASÄ°AN JOURNAL OF EDUCATÄ°ON AND TRAÄ°NÄ°NG, 2020, 6, 237-245. 100 + 0
10.20448/journal.522.2020.62.237.245

2019
4. PAMUK, D.; UZUN, N.; GÃœLER YILDIZ, T.; HAKTANIR, G. Reliability of Indicators Measuring Early Childhood Education for Sustainability: A Study in Turkey Using Generalizability Theory. INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF EARLY CHÄ°LDHOOD, 2019, , 193-206. 85 + 0
Publications_004.pdf

3. UZUN, N.; ALICI, D.; AKTAÅž, M. Reliability of the Analytic Rubric and Checklist for the Assessment of Story Writing Skills: G and Decision Study in Generalizability Theory. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATÄ°ONAL RESEARCH, 2019, 8, 169-180. 100 + 0
10.12973/eu-jer.8.1.169

Publications_001.pdf

2018
2. UZUN, N.; AKTAÅž, M.; AÅŸiret, S.; Yormaz, S. Using Generalizability Theory to Assess the Score Reliability of Communication Skills of Dentistry Students. ASÄ°AN JOURNAL OF EDUCATÄ°ON AND TRAÄ°NÄ°NG, 2018, 4, 85-90. 95 + 0
1. UZUN, N.; AKTAÅž, M.; aÅŸiret, s.; yormaz, s. Using Generalizability Theory to Assess the Score Reliability of Communication Skills of Dentistry Students. ASÄ°AN JOURNAL OF EDUCATÄ°ON AND TRAÄ°NÄ°NG, 2018, 4, 85-90. 95 + 0
10.20448/journal.522.2018.42.85.90

Ulusal - ULAKBİM Tarafından Taranan 990
2023
7. KURT, A.; UZUN, N. DEVELOPMENT OF PERCEIVED FAMILY BOUNDARIES IN YOUNG ADULTS SCALE. TURKÄ°SH PSYCHOLOGÄ°CAL COUNSELÄ°NG AND GUÄ°DANCE JOURNAL, 2023, 13, 160-169. 200 + 0
http://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3143312

2020
6. ÖZER, Ö.; UZUN, N.; ÇAKIR, Ö. Factors Affecting Academics’ Self-Efficacy Beliefs for Oral Communication in a Foreign Language. DİL EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2020, 6, 693-710. 200 + 0
https://doi.org/10.31464/jlere.774718

2019
5. UZUN, N.; BAKIR AYĞAR, B.; SEZGİN, M.; GÜL TOPUZ, A. Beliren Yetişkinlik Ölçeğinin Cinsiyete ve Yaş Gruplarına Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi. ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2019, 19, 683-694. 190 + 0
Publications_003.pdf

2017
4. ABAY, Ş.; SEZER, B.; UZUN, N. Hekim Adaylarının Hekim Kimliğine İlişkin Algıları: Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Metafor Analizi Örneğİ. SÜREKLİ TIP EĞİTİMİ DERGİSİ, 2017, 26, 1-8. 200 + 0
3. UZUN, N.; GELBAL, S. PISA Fen Başarı Testinin Madde Yanlılığının Kültür ve DilAçısından İncelenmesi. KASTAMONU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, 25, 2427-2446. 200 + 0
2015
2. NALBANTOĞLU YILMAZ, F.; BAŞUSTA, N. Genellenebilirlik Kuramıyla Dikiş Atma ve Alma Becerileri İstasyonu Güvenirliğinin Değerlendirilmesi. EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERGİSİ, 2015, 6, 107-116. 0 + 0
2010
1. BAŞUSTA, N.; ÖĞRETMEN, T.; GELBAL, S. TIMSS R Fen Başarısı Ve Duyuşsal Özellikler Arasındaki İlişkinin Modellenmesi ve Modelin Cinsiyetler Bakımından Karşılaştırılması. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 2010, 18, 531-544. 0 + 0
Ulusal - DiÄŸer 100
2017
6. YALÇIN İNCİK, E.; UZUN, N. Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2017, 14, 471-485. 100 + 0
2014
5. BAŞUSTA, N.; ELÇİN, M. Hekim Adaylarının Mesleksel Yeterliklerine İlişkin Önem Ve Özyeterlik Algıları Ölçeğinin Geliştirilmesi. EĞİTİM BİLİMLERİ VE UYGULAMA, 2014, 13, 239-255. 0 + 0
2010
4. ELÇİN, M.; ODABAŞI, O.; TURAN, S.; murat, s.; BAŞUSTA, N. Tıp Eğitiminde İletişim Becerilerinin Standart Hastalar ve Yapılandırılmış Değerlendirmelerle Geliştirilmesi. HACETTEPE TIP DERGİSİ, 2010, 41, 219-230. 0 + 0
3. ELÇİN, M.; ODABAŞI, O.; BAŞUSTA, N. Uzmanlık Eğitimi Öğrencilerine Yönelik Hipertansiyon Yönetimi Kursunun Geliştirilmesi. HACETTEPE TIP DERGİSİ, 2010, 41, 248-254. 0 + 0
2. BAŞUSTA, N.; ELÇİN, M. Eğitim Becerileri Kurs Programının Değerlendirilmesi Hacettepe Tıp Dergisi. HACETTEPE TIP DERGİSİ, 2010, 41, 255-261. 0 + 0
1. ONAN, A.; TURAN, S.; BAŞUSTA, N. Probleme Dayalı Öğrenmeye Yönelik Özyeterlilik Algısı Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması. HACETTEPE TIP DERGİSİ, 2010, 41, 231-239. 0 + 0
Ulusal - Endekste taranmıyor 0
1. BAŞUSTA, N. ÖLÇME EŞDEĞERLİĞİ. EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERGİSİ, 2010, 1, 58-64. 0 + 0
Uluslararası - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 250
1. BOZKUR, B.; UZUN, N.; KIRAN, B.; KAYA, A. ACADEMIC STUDIES IN SOCAL SCIENCES, ISBN: 978-9940-46-009-9, IVPE, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 17 Sayfa, İngilizce, CETİNJE, Karadağ, 2020. 0
2. AKTAŞ, M.; UZUN, N. Eğitim Bilimlerinde Teorive Araştırmalar, ISBN: 978-625-7276-06-1, Serüven Yayınevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 250, 401 Sayfa, Türkçe, İzmir, Türkiye, 2022. 250
Uluslararası - Tam Metin - Sözlü 1200

9. özkan, a.; UZUN, N.; doÄŸruer, a., SPOR PSÄ°KOLOJÄ°SÄ°NÄ°N BÄ°BLÄ°YOMETRÄ°K PROFÄ°LÄ°. 3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON CURRENT SCIENTIFIC STUDIES, 2023-08-01, , amman, Ürdün, . 200

8. özkan, a.; UZUN, N.; doÄŸruer, a., ZENOFOBÄ° (YABANCI DÜÅžMANLIÄžI) ÖLÇEĞİNÄ°N GELÄ°ÅžTÄ°RÄ°LMESÄ°. 3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON CURRENT SCIENTIFIC STUDIES, 2023-08-01, , amman, Ürdün, . 200

7. DOÄžRUYOL, S.; UZUN, N., ROMANTÄ°K Ä°LÄ°ÅžKÄ°DE KENDÄ°NÄ° AÇMA DÜZEYÄ° ÖLÇEĞİ: BÄ°R ÖLÇEK GELÄ°ÅžTÄ°RME ÇALIÅžMASI. ATLAS 3. ULUSLARARASI SOSYAL BÄ°LÄ°MLER KONGRESÄ°, 2019-06-28, 2019-06-30, , , . 200

6. BOZKUR, B.; UZUN, N.; GÃœNDOÄžDU, M., Mizojini ÖlçeÄŸinin GeliÅŸtirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. VIth Internatıonal Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress), 2019-06-19, 2019-06-22, ANKARA, Türkiye, . 200

5. TOPAK, B.; DUMAN, M.; UZUN, N., ORTAOKUL ÖÄžRENCÄ°LERÄ°NÄ°N DERSLERDE TEKNOLOJÄ°KULLANIMINA YÖNELÄ°K FARKINDALIK DÜZEYLERÄ°NÄ°N ÇEŞİTLÄ°DEĞİŞKENLER AÇISINDAN Ä°NCELENMESÄ°. 2. ULUSLARARASI MERSÄ°N SEMPOZYUMU, 2019-05-23, 2019-05-25, , , . 200

4. DENGÄ°Z, G.; UZUN, N., Hak Arama EÄŸilimi ÖlçeÄŸinin GeliÅŸtirilmesi. 1. ULUSLARARASI EĞİTÄ°MDE VE KÜLTÜRDE AKADEMÄ°K ARAÅžTIRMALAR SEMPOZYUMU, 2018-09-13, 2018-09-15, , , . 200

3. BORAN, M.; BAÅžUSTA, N.; ALICI, D., MODELING THE RELATIONSHIP OF THE SELF EFFICACY BELIEFSWITHOCCUPATIONAL ANXIETY AND ATTITUDE LEVELS OF PRE SERVICE TEACHERS. MAC ETL, 2016-12-09, 2016-12-10, , , . 0

2. BAÅžUSTA, N.; BORAN, M., MODELING THE RELATIONSHIP BETWEEN TURKISH STUDENTS MATHEMATICAL ACHIEVEMENT IN PISA 2012 AND AFFECTIVE CHARACTERISTICS AND COMPARING THE MODEL IN TERMS OF GENDER. Multidisciplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning in Prague 2016, Czech Republic (MAC-ETL 2016), 2016-12-09, 2016-12-10, , , . 0

1. SELVÄ°, H.; ALICI, D.; BAÅžUSTA, N., IT IS VERY IMPORTANT BUT I CAN T DO IT MEDICAL STUDENTS SELF EFFICACY AND IMPORTANCE PERCEPTIONS RELATED TO GENERAL OCCUPATIONAL COMPETENCIES. MAC ETL, 2016-12-09, 2016-12-10, , , . 0

Uluslararası - Özet - Sözlü 910

15. KÖSE, E.; YERLÄ°SU LAPA, T.; TERCAN KAAS, E.; UZUN, N., Algılanan Özgürlük ÖlçeÄŸinin Cinsiyet DeÄŸiÅŸkenine Göre Ölçme DeÄŸiÅŸmezliÄŸinin Test Edilmesi. 17. ULUSLARARASI SPOR BÄ°LÄ°MLERÄ° KONGRESÄ°, 2019-11-13, 2019-11-16, , , . 65

14. Köse, E.; YERLÄ°SU LAPA, T.; TERCAN KAAS, E.; UZUN, N., Algılanan Özgürlük ÖlçeÄŸinin Cinsiyet DeÄŸiÅŸkenine Göre Ölçme DeÄŸiÅŸmezliÄŸinin Test Edilmesi. 17. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 2019-11-13, 2019-11-16, , , . 65

13. ALICI, D.; AKTAÅž, M.; UZUN, N., Lisansüstü EÄŸitime GeçiÅŸ Mülakat Sınavında Adaylardan Beklenen Yeterliklerin Belirlenmesi: StandartlaÅŸtırma Önerisi. I. Uluslararası EÄŸitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2018-09-13, 2018-09-15, Mersin, Türkiye, . 100

12. UZUN, N.; AKTAÅž, M.; ALICI, D., ÖÄŸretmen Adaylarının Ölçme Düzeyleri Konusundaki Performanslarının Genellenebilirlik Kuramı ile Ä°ncelenmesi. 27. Uluslararası EÄŸitim Bilimleri Kongresi ICES UEBK 2018, 2018-04-18, 2018-04-22, Antalya, Türkiye, . 100

11. UZUN, N.; ALICI, D., Faktör Yapısını Belirlemede Açımlayıcı Faktör Analizi Ve Kümeleme Analizi Sonuçlarının KarşılaÅŸtırılması: PISA 2015 ÖÄŸrenci Anketi Tutum ÖlçeÄŸi ÖrneÄŸi. II. INES Uluslararası Akademik AraÅŸtırmalar Kongresi, 2017-10-18, 2017-10-21, Alanya, Türkiye, . 100

10. GÃœL TOPUZ, A.; SEZGÄ°N, M.; BAKIR AYÄžAR, B.; UZUN, N., Ortaokul ÖÄŸrencilerinin “Futbolda Topa Kafa Ä°le Vurma Becerileri Dereceleme ÖlçeÄŸi. INES Uluslararası Akademik AraÅŸtırmalar Kongresi(INES-2017), 2017-10-18, 2017-10-21, , , . 65

9. GÃœL TOPUZ, A.; SEZGÄ°N, M.; BAKIR AYÄžAR, B.; UZUN, N., Üniversite ÖÄŸrencilerinde Beliren YetiÅŸkinliÄŸin ÇeÅŸitli DeÄŸiÅŸkenler Açısından Ä°ncelenmesi. INES Uluslararası Akademik AraÅŸtırmalar Kongresi(INES-2017), 2017-10-18, 2017-10-21, , , . 65

8. KILINÇ, H.; UZUN, N.; AVCI, G., ÖÄŸretmen ve ÖÄŸretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerine Sahip Olma Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Genellenebilirlik Kuramı Ä°le Ölçek GeliÅŸtirme Çalışması. International Symposium of Education and Values’in (ISOEVA), 2017-10-05, 2017-10-08, BODRUM, Türkiye, . 100

7. GÃœNLÃœ, E.; UZUN, N., TANILAYICI DALLANMIÅž AÄžAÇ TEKNİĞİNÄ°N ORTAÖÄžRETÄ°M 5. SINIF ÖÄžRENCÄ°LERÄ°NÄ°N FEN BÄ°LÄ°MLERÄ° DERSLERÄ°NDE KULLANIMI VE FEN BÄ°LÄ°MLERÄ° DERSÄ° AKADEMÄ°K BAÅžARILARI ARASINDAKÄ° Ä°LÄ°ÅžKÄ°. 2. ULUSLARARASI ÇAÄžDAÅž EĞİTÄ°M ARAÅžTIRMALARI KONGRESÄ°, 2017-09-28, 2017-10-01, , , . 100

6. BAKIR AYÄžAR, B.; SEZGÄ°N, M.; GÃœL TOPUZ, A.; BAÅžUSTA, N., Examining the Measurement Invariance of Emerging Adulthood Inventory Across Age Group. INNOVATION AND GLOBAL ISSUESIN SOCIAL SCIENCES, 2017-04-27, 2017-04-29, , , . 0

5. BOZKUR, B.; UZUN, N.; KAYA, A.; KIRAN ESEN, B., Ergenlerde Sosyal Kaygı ve Anne-baba Tutumları Arasındaki Ä°liÅŸkinin Ä°ncelenmesi. 26th International Conference on Educational Sciences, 2017-04-20, 2017-04-23, Antalya, Türkiye, . 85

4. SEZGÄ°N, M.; BAKIR AYÄžAR, B.; GÃœL TOPUZ, A.; UZUN, N., Examining the Measurement Invariance of Emerging Adulthood Inventory Across Gender. 2nd International Scientific Researches Congress on Humanities and Social Sciences, IBAD-2017, 2017-04-20, 2017-04-23, , , . 65

3. Ä°NCiK, E.; BAÅžUSTA, N., Developing Individual Entrepreneurship Perception Scale Validity And Reliability Study. The 3rdinternetional Congress On Curriculum And Ä°nstruction, 2015-10-22, 2015-10-24, adana, Türkiye, 2015. 0

2. sezer, b.; abay, ÅŸ.; baÅŸusta, n., Medical Students’ Perceptions Of Social Media (Sample Of Hacettepe University). European Distance and E-Learning Network Annual Conferences, 2015-06-09, 2015-06-12, Barcelona, Ä°spanya, 2015. 0

1. ABAY, E.; ODABAÅžI, O.; ONAN, A.; SEZER, B.; BAÅžUSTA, N.; TURAN, S.; ELÇİN, M., Evaluation the interrater reliability among SPS and tutors in assessing the performances of dentistry students communicating with SPS. SIMEC 2014, 2014-11-13, 2014-11-15, ANKARA, Türkiye, 2014. 0

https://aspenews.org/2014/08/26/3rd-simulation-in-medical-education-conference-13-15-november-2014-turkey/

Ulusal - Özet - Sözlü 0

1. ABAY, Åž.; BAÅžUSTA, N.; SEZER, B., Hekim Adaylarının Hekim KimliÄŸine Ä°liÅŸkin Algıları: Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖrneÄŸi. IX. Ulusal Tıp EÄŸitimi Kongresi, 2016-03-21, 2016-03-23, Ä°ZMÄ°R, Türkiye, 2016. 0

http://kongre.teged.org/UTEK16/abstract/hekim-adaylarinin-hekim-kimligine-iliskin-algilari-hacettepe-universitesi-tip-fakultesi-ornegi

Ulusal - Özet - Poster 0

1. ODABAÅžI, O.; TURAN, S.; ABAY, Åž.; ONAN, A.; BAÅžUSTA, N., Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÄŸrenci Danışmanlık Sistemi. VII. ULUSAL TIP EĞİTÄ°MÄ° KONGRESÄ°, 2012-05-02, 2012-05-05, ANKARA, Türkiye, 2012. 0

Scientific_Meetings_005.pdf

Ulusal - Yürütücü 100

1. SOSYAL BİLİMLERDE ÖLÇEK GELİŞTİRME, TÜBİTAK, Proje No: , 7920 TL, Yürütücü, 2021,Tamamlandı. 100

Ulusal - EÄŸitmen 0

2. SAĞLIK BİLİMLERİNDE ÖLÇEK GELİŞTİRME, TÜBİTAK, Proje No: , 7920 TL, Eğitmen, 2021,Tamamlandı. 0

1. Bir İyilik Yap, Denize Atma!, TÜBİTAK, Proje No: , EUR, Eğitmen, 2020,Tamamlandı. 0

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri 200

6. BRIAN MUMBA, Assessing measurement invariance with dichotomous items: The case of EGMA from the Zambian sample, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

5. RASHID RAMADHANI MZAMBILI, Examining missing data rate and imputation methods on generalizability and dependability coefficients, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

4. ALÄ°CAN GÜLLE, Kodaly yönteminin ortaokul öÄŸrencilerinin blok flüt icra performanslarına ve müzik dersi tutumlarına olan etkisinin incelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

3. SEDA KOZAN, Madde sınıflamada faktör analizi, çok boyutlu ölçekleme ve kümeleme analizlerinin karşılaÅŸtırılması, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
http://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218900

2. AYÅžEGÜL YELKEN, Meslek, eÄŸitim düzeyi ve cinsiyet açısından sınıf öÄŸretmenliÄŸine yönelik toplumsal cinsiyet algısının incelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

1. ZARÄ°FE TAÅžTAN, Genellenebilirlik kuramında çok yüzeyli desenlerin incelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

Yönetilen Doktora Tezleri 0

1. MEHTAP AKTAÅž, BiliÅŸsel tanı modellerinden pG-DINA, sG-DINA, DINA ve R-RUM modellerinin çeÅŸitli koÅŸullar altında incelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

Uluslararası 50
1. Alan Bilim Ödülü Inglobe kongre Platformu, 2017-12-15, Antalya, Türkiye. 50
Ulusal 25
1. en iyi poster bildiri ödülü Tıp eğitimi geliştirme derneği, 2016-03-23, izmir, Türkiye. 25
2. InGlobe Kongre Platformu, , , Türkiye. 0
FAALİYET TÜRÜ DETAYI
Proje TÜBÄ°TAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası Ä°kili Ä°ÅŸbirliÄŸi Programları
TÜBÄ°TAK 1005, 3001
TÜBÄ°TAK 1002
H2020 Projesi
DiÄŸer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje
DiÄŸer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje
Araştırma Yurtdışı Araştırma
Yurtiçi AraÅŸtırma
Yayın SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi)
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araÅŸtırma makalesi
Detay
Uzun, N.; AktaÅŸ, M.; Akay, C. Measurement and evaluation challenges in distance education: Systematic review and qualitative meta-synthesis. Ä°-MANAGER PUBLÄ°CATÄ°ONS, 2023, 19, 1-23.
10.26634/jet.19.4.19368
Pamuk, S.; Alıcı, D.; Aktaş, M.; Selvi, H.; Uzun, N. An Investigation of Variables Predicting the Reading Literacy in Pisa 2018. BİRUNİ UNİVERSİTY, FACULTY OF EDUCATİON, 2023, 12, 338-349.
10.52963/PERR_Biruni_V12.N1.21
Kara, M.; Kara, N.; Uzun, N. SPORDA AFFETME DÜZEYİ ÖLÇEĞİ (SADÖ): GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. INTERNATİONAL INNOVATİVE EDUCATİON RESEARCHER, 2023, 3, 130-161.
10.29228/iedres.70523
Kanadlı, S.; Uzun, N. The Factor Structure of the Satisfaction with Life Scale (SWLS): A Meta-Analytic Structural Equation Modeling. EGİTİMDE VE PSİKOLOJİDE OLCME VE DEGERLENDİRME DERGİSİ, 2023, 14, 472-491.
10.21031/epod.1221365
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi)
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi
Detay
Aktaş, M.; Uzun, N.; Bakır aygar, B. Investigation of the Measurment Invairance of the Social Media Addiction Scale. INTERNATİONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATİONAL RESEARCH,, 2023, 10, 544-554.
10.52380/ijcer.2023.10.3.351
çekiç, A.; çepikkurt, F.; Uzun, N. Sporcularda Kıskançlık Ölçeği (SKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. INTERNATİONAL JOURNAL OF HOLİSTİC HEALTH, SPORTS AND RECREATİON, 2023, 2, 116-130.
10.5281/zenodo.10396447
Koç, A.; Uzun, N.; Inandı, Y. OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ADALET DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ALGISI ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. HATAY MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2023, 20, 77-99.
Sezgin, M.; Uzun, N. MEDIATING ROLE OF SOCIAL APPROVAL NEED IN THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL MEDIA. INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF EDUCATÄ°ON TECHNOLOGY AND SCÄ°ENTÄ°FÄ°C RESEARCHES, 2023, 8, 2546-2558.
10.35826/ijetsar.660
Kurşun, E.; Uzun, N.; Gümüş, H. Perception Scale for Female Performance Athletes: Validity and reliability study. ULUSLARARASİ INSAN BİLİMLERİ DERGİSİ, 2023, 20, 375-386.
10.14687/jhs.v20i3.6358
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale
Detay
Tatar, O.; Uzun, N. Örgütsel Aidiyet Algısı Ölçeği (ÖAAÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. DOKUZ EYLUL UNİVERSİTY, 2023, 14, 758-780.
10.51460/baebd.1286772
Kurt, A.; Uzun, N. DEVELOPMENT OF PERCEIVED FAMILY BOUNDARIES IN YOUNG ADULTS SCALE. TURKÄ°SH PSYCHOLOGÄ°CAL COUNSELÄ°NG AND GUÄ°DANCE JOURNAL, 2023, 13, 160-169.
http://dergipark.org.tr/en/download/article-file/3143312
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliÄŸi
DiÄŸer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
ULAKBÄ°M TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüÄŸü
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.)
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.)
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı
Tasarım Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaÅŸ, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı
Sergi Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Patent Uluslararası patent
Ulusal patent
Atıf SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Gülle, A.; Akay, C.; Uzun, N. Zoltán Kodály gives a hand to secondary school students in recorder performance and attitudes toward music in Turkey. INTERNATİONAL JOURNAL OF MUSİC EDUCATİON, 2021, , -,
10.1177/02557614211005904

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Uzun, N.; Gelbal, S. PISA Fen Başarı Testinin Madde Yanlılığının Kültür ve DilAçısından İncelenmesi. KASTAMONU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, 25, 2427-2446,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Başusta, N.; Gelbal, S. Gruplararası Karşılaştırmalarda Ölçme Değişmezliğinin Test Edilmesi PISA Öğrenci Anketi Örneği. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2015, 30, 80-90,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Uzun, N.; Alıcı, D.; Aktaş, M. Reliability of the Analytic Rubric and Checklist for the Assessment of Story Writing Skills: G and Decision Study in Generalizability Theory. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH, 2019, 8, 169-180,
Publications_001.pdf
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 2
Odabaşı, O.; Elçin, M.; Başusta, N.; Gülkaya anik, E.; Tuncay, F.; Bozoklar, C. Development and Evaluation of a Training Program forOrgan Procurement Coordinators Using StandardizedPatient Methodology. EXPERİMENTAL AND CLİNİCAL TRANSPLANTATİON, 2018, 16, 481-487,
10.6002/ect.2015.0131

Yazar Sayısı: 6, Atıf Sayısı: 1
Yalçın incik, E.; Uzun, N. Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2017, 14, 471-485,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Odabaşı, O.; Elçin, M.; Başusta, N. The Efficacy of Training General Practitioners for the Management of Hypertension in Geriatric Patients. TURKİSH JOURNAL OF GERİATRİCS-TURK GERİATRİ DERGİSİ, 2011, 14, 362-368,
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Uzun, N.; Akay, C. ÖĞRETMENLERİN DİJİTAL MATERYAL OLUŞTURABİLME ÖZ-YETERLİLİKLERİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. THE JOURNAL OF KESİT ACADEMY, 2021, 7, 240-254,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 2
Abay, Å.; Sezer, B.; Uzun, N. Hekim Adaylarının Hekim KimliÄŸine Ä°liÅŸkin Algıları: Hacettepe Ãœniversitesi Tıp Fakültesi Metafor Analizi ÖrneÄŸÄ°. SÃœREKLÄ° TIP EĞİTÄ°MÄ° DERGÄ°SÄ°, 2017, 26, 1-8,
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Aydın, Y.; Uzun, N. Romantik İlişkilerde Sosyal Medya Kıskançlığı Ölçeği (RİSMKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. OPUS ULUSLARARASI TOPLUM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2021, 18, 7883-7911,
10.26466/opus.890331

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Uzun, N.; öğretmen, T. Fen Başarısı İle İlgili Bazı Değişkenlerin TIMSS R Örnekleminde Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin Değerlendirilmesi. EGİTİM VE BİLİM-EDUCATİON AND SCİENCE, 2010, 35, 26-35,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Abay, Å.; Sezer, B.; BaÅŸusta, N. Opinions of tutors in Good Medical Practice Programme about ethics education at Faculty of Medicine Example of Hacettepe University. TURKÄ°SH JOURNAL OF BÄ°OETHÄ°CS, 2014, 1, 206-214,
10.5505/tjob.2014.98608

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Başusta, N. ÖLÇME EŞDEĞERLİĞİ. EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERGİSİ, 2010, 1, 58-64,
Yazar Sayısı: 1, Atıf Sayısı: 2
Başusta, N.; Gelbal, S. Gruplararası Karşılaştırmalarda Ölçme Değişmezliğinin Test Edilmesi PISA Öğrenci Anketi Örneği. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2015, 30, 80-90,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 6
özer, Ã.; çakır, Ã.; Uzun, N. Akademisyenlerin yabancı dilde sözlü iletiÅŸim kurabilme özyeterlik inancı ölçeÄŸinin geliÅŸtirilmesi: Geçerlik ve güvenirlikçalışması. YÃœKSEKÖĞRETÄ°M DERGÄ°SÄ° / JOURNAL OF HÄ°GHER EDUCATÄ°ON, 2019, 9, 40-48,
Publications_008.pdf
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Bakır ayğar, B.; Uzun, N. Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği’nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları. ADDICTA: THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS, 2018, 5, 1-20,
http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.3.0046

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Başusta, N.; öğretmen, T.; Gelbal, S. TIMSS R Fen Başarısı Ve Duyuşsal Özellikler Arasındaki İlişkinin Modellenmesi ve Modelin Cinsiyetler Bakımından Karşılaştırılması. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 2010, 18, 531-544,
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 3
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Abay, Å.; Sezer, B.; Uzun, N. Hekim Adaylarının Hekim KimliÄŸine Ä°liÅŸkin Algıları: Hacettepe Ãœniversitesi Tıp Fakültesi Metafor Analizi ÖrneÄŸÄ°. SÃœREKLÄ° TIP EĞİTÄ°MÄ° DERGÄ°SÄ°, 2017, 26, 1-8,
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Akay, C.; Uzun, N. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE’NİN ÖĞRENME SÜRECİNDE DİL BECERİLERİ AÇISINDAN DUYULAN KAYGI. TURKİSH STUDİES EDUCATİONAL SCİENCES, 2018, 13, 1-20,
http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.14062

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Abay, Å.; Sezer, B.; BaÅŸusta, N. Opinions of tutors in Good Medical Practice Programme about ethics education at Faculty of Medicine Example of Hacettepe University. TURKÄ°SH JOURNAL OF BÄ°OETHÄ°CS, 2014, 1, 206-214,
10.5505/tjob.2014.98608

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Uzun, N.; AktaÅŸ, M.; AÅŸiret, S.; Yormaz, S. Using Generalizability Theory to Assess the Score Reliability of Communication Skills of Dentistry Students. ASÄ°AN JOURNAL OF EDUCATÄ°ON AND TRAÄ°NÄ°NG, 2018, 4, 85-90,
Yazar Sayısı: 4, Atıf Sayısı: 1
Ada, E.; Ahmad, H.; Uzun, N.; Jowett, S.; Kazak, F. Cross-Cultural Adaptation of the Turkish and Kuwaiti Teacher\u2013Student Relationship Questionnaire in Physical Education (TSRQ- PE Teacher Version): Testing for Measurement Invariance. SUSTAÄ°NABÄ°LÄ°TY, 2021, 13, -,
10.3390/su13031387

Yazar Sayısı: 5, Atıf Sayısı: 1
Uzun, N.; Alıcı, D.; Aktaş, M. Reliability of the Analytic Rubric and Checklist for the Assessment of Story Writing Skills: G and Decision Study in Generalizability Theory. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH, 2019, 8, 169-180,
Publications_001.pdf
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Bakır ayğar, B.; Uzun, N. Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği’nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları. ADDICTA: THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS, 2018, 5, 1-20,
http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.3.0046

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 2
Başusta, N.; öğretmen, T.; Gelbal, S. TIMSS R Fen Başarısı Ve Duyuşsal Özellikler Arasındaki İlişkinin Modellenmesi ve Modelin Cinsiyetler Bakımından Karşılaştırılması. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 2010, 18, 531-544,
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 2
Demiral yılmaz, N.; VelipaÅŸaoÄŸlu, S.; Ozan, S.; BaÅŸusta, N.; Mamaklı, S.; Mıdık, Ã.; Tengiz, F.; Durak, H.; ÅŸahin, H.; KaraoÄŸlu, N. A multicenter study how do medical students perceive clinical learning climate. MEDÄ°CAL EDUCATÄ°ON ONLÄ°NE, 2016, 21, 1-9,
10.3402/meo.v21.30846

Yazar Sayısı: 10, Atıf Sayısı: 2
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Gülle, A.; Akay, C.; Uzun, N. Zoltán Kodály gives a hand to secondary school students in recorder performance and attitudes toward music in Turkey. INTERNATİONAL JOURNAL OF MUSİC EDUCATİON, 2021, , -,
10.1177/02557614211005904

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Aydın, Y.; Uzun, N. Romantik İlişkilerde Sosyal Medya Kıskançlığı Ölçeği (RİSMKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. OPUS ULUSLARARASI TOPLUM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2021, 18, 7883-7911,
10.26466/opus.890331

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Akay, C.; Uzun, N. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE’NİN ÖĞRENME SÜRECİNDE DİL BECERİLERİ AÇISINDAN DUYULAN KAYGI. TURKİSH STUDİES EDUCATİONAL SCİENCES, 2018, 13, 1-20,
http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.14062

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Pamuk, D.; Uzun, N.; Güler yıldız, T.; Haktanır, G. Reliability of Indicators Measuring Early Childhood Education for Sustainability: A Study in Turkey Using Generalizability Theory. INTERNATİONAL JOURNAL OF EARLY CHİLDHOOD, 2019, , 193-206,
Publications_004.pdf
Yazar Sayısı: 4, Atıf Sayısı: 1
Bakır ayğar, B.; Uzun, N. Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği’nin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları. ADDICTA: THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS, 2018, 5, 1-20,
http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.3.0046

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Başusta, N.; öğretmen, T.; Gelbal, S. TIMSS R Fen Başarısı Ve Duyuşsal Özellikler Arasındaki İlişkinin Modellenmesi ve Modelin Cinsiyetler Bakımından Karşılaştırılması. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 2010, 18, 531-544,
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 3
Yalçın incik, E.; Uzun, N. Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2017, 14, 471-485,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Detay
Uzun, N.; Akay, C. ÖĞRETMENLERİN DİJİTAL MATERYAL OLUŞTURABİLME ÖZ-YETERLİLİKLERİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. THE JOURNAL OF KESİT ACADEMY, 2021, 7, 240-254,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Gözübol kıvrak, Y.; Uzun, N.; Arslantaş, H. OKUL YÖNETİCİLERİNDE NARSİSTİK KİŞİLİK EĞİLİMLERİ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI. ULUSLARARASI İNOVATİF EĞİTİM ARAŞTIRMACISI, 2021, 1, 62-78,
10.29228/iedres.54969

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Başusta, N.; Gelbal, S. Gruplararası Karşılaştırmalarda Ölçme Değişmezliğinin Test Edilmesi PISA Öğrenci Anketi Örneği. HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2015, 30, 80-90,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Selvi, H.; Alıcı, D.; Uzun, N. Investigating Measurement Invariance under Different Missing Value Reduction Methods. ASİAN JOURNAL OF EDUCATİON AND TRAİNİNG, 2020, 6, 237-245,
10.20448/journal.522.2020.62.237.245

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Uzun, N.; Alıcı, D.; Aktaş, M. Reliability of the Analytic Rubric and Checklist for the Assessment of Story Writing Skills: G and Decision Study in Generalizability Theory. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH, 2019, 8, 169-180,
Publications_001.pdf
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Başusta, N.; öğretmen, T.; Gelbal, S. TIMSS R Fen Başarısı Ve Duyuşsal Özellikler Arasındaki İlişkinin Modellenmesi ve Modelin Cinsiyetler Bakımından Karşılaştırılması. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 2010, 18, 531-544,
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Haıdarı, S.; Uzun, N. Content validity and confirmatory factor analysis of Cooperative LearningAttitude Scale (CLAS) for the EFL students. INTERNATİONAL JOURNAL OF SOCİAL SCİENCES AND EDUCATİON RESEARCH, 2019, 5, 418-433,
Publications_007.pdf
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Yalçın incik, E.; Uzun, N. Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2017, 14, 471-485,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
TebliÄŸ Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri
Ödül YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü
TÜBÄ°TAK bilim ödülü
TÜBA Akademi Ödülü
TÜBÄ°TAK TWAS veya TeÅŸvik ödülü
TÜBÄ°TAK Ufuk 2020 Programı eÅŸik üstü ödülü
Yurtdışı kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Yurtiçi kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluÅŸlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluÅŸlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl