İngilizce, , YDS, 83,75000
İngilizce, , YDS, 86,25000
İngilizce, , YDS, 88,75000
İngilizce, B, YDS, 87.25
Derece | Bölüm | Üniversite/Kurum | Yıl |
LİSANS | İNGİLİZ DİLİ VE KÜLTÜRÜ | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2001 |
YÜKSEK LİSANS | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ABD. | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2004 |
DOKTORA | DİLBİLİM | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | 2010 |
1. Türkçede Belirteç Tümceceikleri: Sözdizimsel Yapı Çözümlemesi Çerçecvesinde Bir Sınıflandırma Önerisi Danışman: Dr. Nadir Engin UZUN, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diğer Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye, 2015.
1. Türkçe Zaman Belirginleştiren Ulaç Eklerinin Sözdizimsel ve Anlamal Çözümlemesi Danışman: Dr. Yeşim AKSAN, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dil Bilimi Anabilim Dalı, Mersin, Türkiye, 2010.
Görev Ünvanı | Üniversite/Kurum | Yıl |
DR. ÖĞR. ÜYESİ | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2013-04-30 - 2020-12-24 |
Görev Ünvanı | Görev | Kurum/Diğer | Yıl |
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISI | FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 2020-09-08 - 2023-09-08 | |
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISI | FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 2020-09-08 - 2023-09-08 | |
BİRİM KALİTE KOMİSYONU ÜYESİ | FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 2020-07-27 - 2023-07-27 | |
BİRİM KALİTE KOMİSYONU ÜYESİ | FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 2020-07-27 - 2023-07-27 |
2020
2. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. Language choice and identity: An investigation based on the comparison oflanguage attitudes from two different localities. JOURNAL OF LANGUAGE AND LİNGUİSTİC STUDİES, 2020, 16, 1032-1042. 0 + 0
2018
1. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. Child-Directed Speech of Turkish Mothers and Fathers: A Comparison Based on The Dimorphous Verbal Expression Use. DİL EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2018, 4, 12-23. 0 + 0
2015
2. Çetintaş Yıldırım, F. Karmaşık Tümcelerde Öznellik Görünümü: Ulaç Eklerinin Nedensel İlişkilere Etkileri. DİL EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2015, 1, 1-13. 200 + 0 http://dergipark.gov.tr/download/article-file/177612
2011
1. Çetintaş Yıldırım, F. Zamansal İçerme İlişkilerini Belirginleştiren Ulaç Eklerinin Belirteç Tümceciklerinde ve Temel Tümcedeki Eylem Kılınışları ile Etkileşimleri. DİLBİLİM ARAŞTIRMALARI, 2011, 2011, 17-30. 200 + 0
2022
6. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. A CORPUS-BASED LEXICAL ANALYSIS OF THE VERBS BIRAKMAK, DURDURMAK AND KESMEK: A FOCUS ON THEIR PRESUPPOSITIONAL MEANINGS. MERSİN ÜNİVERSİTESİ DİL VE EDEBİYAT DERGİSİ, 2022, 18, 19-40. 100 + 0
2021
5. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. DEVAM EDEN BİR DİL DEĞİŞTİRİMİ SÜRECİ: MERSİN ARAPÇASI ÖRNEKLEMİ. SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL, 2021, 6, 329-341. 100 + 0 10.31567/ssd.405
2015
4. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. Subjectivity in Complex Sentences: The Effects of Converbs to Causal Relations. DİL EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2015, 1, 1-13. 100 + 0
2011
3. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. Zamansal İçerme İlişkilerini Belirginleştiren Ulaç Eklerinin Belirteç Tümceciklerinde ve Temel Tümcedeki Eylem Kılınışları ile Etkileşimleri. DİLBİLİM ARAŞTIRMALARI, 2011, 2011, 17-30. 100 + 0
2005
2. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. Türkçede Zaman Anlatan Ulaçların Görünüş Özellikleri. MERSİN ÜNİVERSİTESİ DİL VE EDEBİYAT DERGİSİ, 2005, 2, 51-62. 100 + 0
2004
1. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. Henüz ve Daha Belirteçlerinin Kimi Anlam Özellikleri. MERSİN ÜNİVERSİTESİ DİL VE EDEBİYAT DERGİSİ, 2004, 1, 23-34. 100 + 0
2020
2. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. ÇOCUĞA YÖNELTİLEN DİLDE ÇİFT-BİÇİMLİ SÖZEL İFADELERİN ‘KAP’, ‘YİYECEK’ VE ‘CİNNET’ KAVRAMSAL ALANLARINDA YENİDEN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ. DİL DERGİSİ, 2020, 171, 70-83. 200 + 0 10.33690/dilder.709284
2009
1. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. Türkçede zaman-tarz-neden-sonuç ilişkilerinin ulaç ekleriyle belirginleştirilmesi: Sıklık yüzdeleri ve uzman uyumlarına dayalı anket sonuçları. DİL DERGİSİ, 2009, 0, 25-39. 200 + 0
1. Çetintaş Yıldırım, F. Türkçede Zaman-Tarz-Neden-Sonuç İlişkilerinin Ulaç Ekleriyle Belirginleştirilmesi: Sıklık Yüzdeleri ve Uzman Uyumlarına Dayalı Anket Anket Sonuçları . DİL DERGİSİ, 2009, 146, 25-39. 100 + 0
1. Çetintaş Yıldırım, F. Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi, ISBN: 978-605-170-119-6, Anı Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 648 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2016. 250
http://aniyayincilik.com.tr
1. UÇAR, A.; İBE AKCAN, P.; ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. Dilbilimde Güncel Tartışmalar 3, ISBN: 978-605-67299-5-9, Dilbilim Derneği, Baskı Sayısı: , Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, , , 2021. 0
1. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F.; Kocaoğlu, G. Dilbilimde Güncel Tartışmalar, ISBN: 978-605-67299-5-9, Dilbilim Derneği Yayınları, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 169 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2020. 0
2. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F. Language and Literature II, ISBN: 978-605-258-619-8, Akademisyen Yayınevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 107 Sayfa, Türkçe, Ankara, , 2019. 0
2. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., Ulaç Eklerinin Uzmanlar Arası Uyuma Dayanan Bir Değerlendirmesi. The 5th International Turkish Language Teaching Conference, 2012-07-05, 2012-07-06, Mersin, Türkiye, . 200
1. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., Turkish Adverbial Complementizer -ken and Its Interaction with Tense, Aspect, Modality Markers. 12th International Conference on Turkish Linguistics, 2004-08-11, 2004-08-13, İzmir, Türkiye, . 200
3. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., Quit Doing Something; What Do Turkish Presupposition Triggers 'Bırakmak', 'Durdurmak' and 'Kesmek' Tell Us?. 20th International Conference on Turkish Linguistics (ICTL), 2021-08-02, , Eskişehir, Türkiye, . 100
2. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., Çiftdilli Mersin Arapları Örneklemi Üzerinden Arapça ve Türkçe’ye Yönelik Bir Dil Tutumları Çalışması. 18th International Conference on Turkish Linguistics, 2017-02-24, 2017-02-26, Adana, Türkiye, . 100
1. Çetintaş Yıldırım, F., MEB Öğretim Programının Bir Teması Olarak Duygular: Duyguların Dilsel sunumları Üzerine Derlem temelli Gözlemler. 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 2015-10-01, 2015-10-03, İstanbul, Türkiye, 2015. 100
1. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Ders Kitaplarında Tümce Bağdaşıklığını Belirginleştirme Yapıları Olarak Ulaç Eklerinin Öğretimi. 4. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 2011-09-08, 2011-09-09, Sakarya, Türkiye, . 50
6. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., Türkçede Çift Biçimli (Dimorphous) İfadeler: Sosyal Medya Örneklemi. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2016-05-13, 2016-05-14, Ankara, Türkiye, 2016. 100
http://www.udk30.org/
5. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., Bebeklere Yöneltilen Dil Kullanımlarında Çift Biçimli Dimorphous İfadeler Türkçe İngilizce Sosyal Medya Örnekleminden Karşılaştırmalar. 30. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2016-05-13, 2016-05-14, Ankara, Türkiye, . 100
4. Çetintaş Yıldırım, F., Çünkü bağlacını içeren tümcelerde öznellik sunumu süreli yayınlardaki görünümler. 29. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2015-05-21, 2015-05-22, Kocaeli, Türkiye, 2015. 100
3. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., Çünkü Bağlacını İçeren Tümcelerde Öznellik Sunumu Süreli Yayınlardaki Görünümler. 29. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2015-05-21, 2015-05-22, Kocaeli, Türkiye, . 100
2. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., Türkçe’de Zaman Anlatan Belirteç Yantümcelerinde Birleşme Türleri ve İşlemci Yansımaları. 20. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2006-05-12, 2006-05-13, İstanbul, Türkiye, . 100
1. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., Türkçede Zaman Anlatan Ulaç Yan Tümceleri Arasındaki Anlam Örtüşmeleri. 18. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2004-05-20, 2004-05-21, Ankara, Türkiye, . 100
2. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F.; Kocaoğlu, G., Hatay Araplarının Dil Tutumlarının Nicel Olarak Çözümlenmesi: Ön Test (Pilot Ölçek) Sonuçları. 33. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2019-05-09, 2019-05-10, Mersin, Türkiye, . 50
1. Çetintaş yıldırım, F., Bebeklere Yöneltilen Dil Kullanımlarında Çift-Biçimli (Dimorphous) İfadeler: Türkçe-İngilizce Sosyal Medya Örnekleminden Karşılaştırmalar. 30. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2016-05-13, 2016-05-14, Ankara, Türkiye, 2016. 50
2. Çetintaş Yıldırım, F., Neden İlişkileri Akataran Ulaç Ekli Belirteç Tümceciklerinde Öznesellik Görünümleri. 25. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2011-05-05, 2011-05-07, Adana, Türkiye, 2011. 25
1. ÇETİNTAŞ YILDIRIM, F., Neden İlişkileri Aktaran Ulaç Ekli Belirteç Tümceciklerinde Öznesellik Görünümleri. 25. Ulusal Dilbilim Kurultayı, 2011-05-05, 2011-05-07, Adana, Türkiye, . 25
2. İpek Güzelşemme, A Subjectivity Presentation Analysis: A Sample of Fann Poems Selected from The Oral Poetry Tradition in Alawi Culture in Hatay Province, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
1. Gülsen Kocaoğlu, Arapça-Türkçe ikidilli Bireylerin Arapça ve Türkçeye Yönelik Dil Tutumları, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
1. JOURNAL OF LANGUAGE EDUCATION AND RESEARCH , [ 2017 : 3 ] . 0
1. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , [ 2017 : 13 ] . 13
1. Dilbilim Derneği , Üye No: 41, Türkiye, 2013-01-01-2020-12-24.
FAALİYET TÜRÜ | DETAYI |
Proje | TÜBİTAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası İkili İşbirliği Programları |
|
|
TÜBİTAK 1005, 3001 | |
|
|
TÜBİTAK 1002 | |
|
|
H2020 Projesi | |
|
|
Diğer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje | |
|
|
Diğer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje | |
|
|
Araştırma | Yurtdışı Araştırma |
|
|
Yurtiçi Araştırma | |
|
|
Yayın | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi |
|
|
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği) | |
|
|
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araştırma makalesi | |
|
|
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği) | |
|
|
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi | |
|
|
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale | |
|
|
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |
|
|
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliği | |
|
|
Diğer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |
|
|
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |
|
|
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |
|
|
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüğü | |
|
|
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.) | |
|
|
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |
|
|
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.) | |
|
|
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı | |
|
|
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı | |
|
|
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı | |
|
|
Tasarım | Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaş, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı |
|
|
Sergi | Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) |
|
|
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |
|
|
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |
|
|
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |
|
|
Patent | Uluslararası patent |
|
|
Ulusal patent | |
|
|
Atıf | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf |
|
|
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |
|
|
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |
|
|
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |
|
|
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |
|
|
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |
|
|
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |
|
|
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |
|
|
Tebliğ | Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri |
|
|
Ödül | YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü |
|
|
TÜBİTAK bilim ödülü | |
|
|
TÜBA Akademi Ödülü | |
|
|
TÜBİTAK TWAS veya Teşvik ödülü | |
|
|
TÜBİTAK Ufuk 2020 Programı eşik üstü ödülü | |
|
|
Yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |
|
|
Yurtiçi kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |
|
|
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |
|
|
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |
|
|
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluşlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluşlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl | |
|