Ä°ngilizce, Orta, ÜDS, 67.5
Derece | Bölüm | Üniversite/Kurum | Yıl |
LÄ°SANS | FEN BÄ°LGÄ°SÄ° ÖÄžRETMENLİĞİ | ABANT IZZET BAYSAL ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2004 |
YÜKSEK LÄ°SANS | FEN BÄ°LGÄ°SÄ° ÖÄžRETMENLİĞİ | ABANT IZZET BAYSAL ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2007 |
DOKTORA | FENEĞİTÄ°MÄ° | ABANT IZZET BAYSAL ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2013 |
1. Fen Alanında Üstün Yetenekli Öğrencilerin Tanılanmasına Yönelik Bir Model Geliştirme Önerisi Danışman: Dr. Prof. Dr. Salih Çepni, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Bolu, Türkiye, .
1. 2004 Fen ve Teknoloji Dersi 4.ve 5. Sınıflar ÖÄŸretim Programına Ä°liÅŸkin GörüÅŸler Danışman: Dr. Prof. Dr. Salih AteÅŸ, Abant Ä°zzet Baysal Ãœniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ä°lköğretim Anabilim Dalı, Bolu, Türkiye, .
Görev Ünvanı | Görev | Kurum/Diğer | Yıl |
BOLOGNA KOORDÄ°NATÖRLÜÄžÜ | Ä°LKÖÄžRETÄ°M BÖLÜMÜ BOLOGNA KOORDÄ°NATÖRLÜÄžÜÜ | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ°, EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° | 2014-09-05 - 2015-12-05 |
2020
2. ULUM, E. Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Konularında Dijital Öykü Hazırlama Deneyimleri. INTERNATİONAL JOURNAL OF EDUCATİONAL SPECTRUM, 2020, 2, 1-24. 0 + 0
2011
1. ERCAN, F. Identification of Teacher Candidates’ Skills In Designing Experiments with Various Assessment Tools. WESTERN ANATOLİA JOURNAL OF EDUCATİONAL SCİENCES, 2011, Special Issue, 231-238. 0 + 0 Publications_002.pdf
1. ERCAN YALMAN, F. Student perceptions and solutions about the matters of Environment. PROCEDÄ°A - SOCÄ°AL AND BEHAVÄ°ORAL SCÄ°ENCES, 2011, 19, 450-452. 100 + 0 10.1016/j.sbspro.2011.05.153
2023
4. YALMAN, F. Preservice Science Teachers’ Opinions and Argument Quality Regarding COVID-19 Vaccines. INTERNATİONAL JOURNAL OF PROGRESSİVE EDUCATİON, 2023, 19, 160-177. 0 + 0 0.29329/ijpe.2023.546.10 Publications_005.pdf
3. YALMAN, F. Is Digital Storytelling Functional in Socioscientific Issues? Pre-service Science Teachers' Experinces. JOURNAL OF ADVANCED EDUCATÄ°ON STUDÄ°ES, 2023, 5, 203-232. 0 + 0 10.48166/ejaes.1296395
2022
2. LEYLAK, D.; ERCAN YALMAN, F. Science and Classroom Teachers' Views on Sustainable Environment-Life during Covid-19 Epidemic. EDUCATÄ°ON AND FUTURE, 2022, 22, 99-111. 100 + 0
2021
1. BİÇER, A.; ERCAN YALMAN, F. Development of Students’ Views on the Distinction between Science and Pseudoscience. TURKİSH JOURNAL OF EDUCATİON, 2021, 10, 211-236. 100 + 0 10.19128/turje.907117
2023
2. ERCAN YALMAN, F. Does Context Affect Argument Quality and Informal Reasoning in Socio-scientific Issues?. SCÄ°ENCE EDUCATÄ°ON INTERNATÄ°ONAL, 2023, 34, 250-261. 100 + 0 10.33828/sei.v34.i4.1
1. ERCAN YALMAN, F. Preservice Science Teachers’ Opinions and Argument Quality regarding COVID-19 Vaccines. INTERNATİONAL JOURNAL OF PROGRESSİVE EDUCATİON, 2023, 19, 160-177. 100 + 0 10.29329/ijpe.2023.546.10
2. ERCAN YALMAN, F. Is Digital Storytelling Functional in Socioscientific Issues? Pre- Service cience Teachers' Experiences. JOURNAL OF ADVANCED EDUCATÄ°ON STUDÄ°ES, 2023, 5, 203-232. 100 + 0 10.48166/ejaes.1296395
2022
1. CENK, A.; ERCAN YALMAN, F. The Observation of Pre-service Teachers' Argumentation Skills on Different Socioscientific Issues. BARTÄ°N UNÄ°VERSÄ°RTY JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATÄ°ON, 2022, 11, 31-53. 100 + 0 10.14686/buefad.900562
2023
11. CENK, A.; ERCAN YALMAN, F. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Farklı Sosyobilimsel Konularda Argümantasyon Formları ve İkilem Kartları Aracılığıyla Tartışma Becerilerinin Belirlenmesi*. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2023, 57, 1234-1255. 200 + 0
2021
10. ÇAM, N.; ERCAN YALMAN, F. Değişkenleri Belirleme ve Kontrol Etme Becerisi İçin Bir Test Geliştirme Çalışması: Karma Yöntem Araştırması. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2021, 16, 409-441. 200 + 0
9. ERCAN YALMAN, F.; ÇEPNİ, S. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Bilimsel Yaratıcılık ve Problem Çözmede Özdeğerlendirmeleri. VAN YÜZÜNCÜ YIL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2021, 18, 852-881. 200 + 0 http://https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/59626/938725 Publications_004.pdf
8. SAYGILI, P.; ERCAN YALMAN, F. Okul Öncesi Dönemde Oyun Tabanlı Öğrenme Yönteminin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisinin İncelenmesi. MİLLİ EĞİTİM, 2021, 50, 7-26. 200 + 0
7. ERCAN YALMAN, F.; ÇEPNİ, S. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Bilimsel Yaratıcılık ve Bilimsel Problem Çözme ile İlgili Öz Değerlendirmeleri. YÜZÜNCÜ YIL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2021, 18, 852-881. 200 + 0
2020
6. ÖZYURT, Ö.; ERCAN YALMAN, F. Yenilenebilir Enerji Konusunda Bilişsel Yapının Kelime İlişkilendirme Testi İle Belirlenmesi: Mersin İli Örneği. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2020, 21, 1323-1338. 200 + 0
5. TEKGÖZ, S. Nükleer Santraller Hakkında Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşü: Akkuyu Örneği. MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2020, 7, 144-158. 0 + 0
4. TEKGÖZ, S.; ERCAN YALMAN, F. Nükleer Santraller Hakkında Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşü: Akkuyu Örneği. MSKU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2020, 7, 144-158. 200 + 0
2019
3. ÇİMEN, R.; ERCAN YALMAN, F. TIMSS Soruları ile Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akıl Yürütme Becerilerinin Belirlenmesi. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ, 2019, 7, 27-50. 200 + 0
2018
2. EMEL, U.; ERCAN YALMAN, F. Fen Bilimleri Dersinde Dijital Hikaye Hazırlamanın Ders Başarısı Düşük ve Bilgisayarla Fazla Vakit Geçiren Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin İncelenmes. NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ, 2018, 12, 305-335. 200 + 0
2016
1. OĞURLU, Ü.; KAYA, F.; ERCAN, F.; AYVAZ, Ü. Üstün Yetenekli Ortaokul Öğrencilerine Küresel Vatandaşlık Eğitimi Programının Etkililiği. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2016, 12, 253-271. 0 + 0
2020
6. ULUM, E.; ERCAN YALMAN, F. Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Konularında Dijital Öykü Hazırlama Deneyimleri. ULUSLARARASI EĞİTİM SPEKTRUMU DERGİSİ, 2020, 2, 1-24. 100 + 0
2019
5. CURA, G.; ERCAN YALMAN, F. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Disiplinlerarası Yaklaşıma Dayalı Öğretimi Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi.. ONLİNE FEN EĞİTİMİ DERGİSİ, 2019, 4, 131-153. 100 + 0
2016
4. OĞURLU, Ü.; KAYA, F.; ERCAN YALMAN, F.; AYVAZ, Ü. Üstün Yetenekli Öğrencilere Küresel Vatandaşlık Eğitimi. MERSİN UNİVERSİTY JOURNAL OF THE FACULTY OF EDUCATİON, 2016, 12, 0-0. 75 + 0 http://dx.doi.org/10.17860/efd.98468 Publications_003.pdf
2011
3. ERCAN, F.; TAÅžDERE, A. Identification of Teacher Candidates Skills in Designing Experiments. WESTERN ANATOLÄ°A JOURNAL OF EDUCATÄ°ONAL SCÄ°ENCE, 2011, , 231-238. 0 + 0
2010
2. ERCAN, F.; TAŞDERE, A.; ERCAN, N. Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Bilişsel Yapının ve Kavramsal Değişimin Gözlenmesi. TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ (TÜFED), 2010, 7, 136-154. 0 + 0
1. ERCAN, F. Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Bilişsel Yapının ve Kavramsal Değişimin Gözlenmesi. TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ, 2010, 7, 136-154. 0 + 134 Publications_001.pdf
1. TAŞDERE, A.; ERCAN YALMAN, F. EĞİTİMİN KAVRAMSAL TEMELLERİ-6: Ölçme ve Değerlendirme, ISBN: 978-625-8324-72-0, EFE AKADEMİ YAYINLARI, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 169 Sayfa, Türkçe, İSTANBUL, Türkiye, 2022. 0
2. TAŞDERE, A.; ERCAN YALMAN, F. EĞİTİMİN KAVRAMSAL TEMELLERİ-5 Öğretim Teknikleri, ISBN: 978-625-8121-13-1, EFE AKADEMİ YAYINLARI, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 472 Sayfa, Türkçe, İSTANBUL, Türkiye, 2022. 0
17. TAÅžDERE, A.; ERCAN YALMAN, F., Reflections of new approaches regarding assessment and evaluation in science and technology teaching program on 7th grade textbooks.. 4th World Conference on Educational Sciences (WCES-2012), 2012-02-02, , BARCELONA, Ä°spanya, . 200
16. SICAK, A.; ERCAN, F., Science and Art Centers and Schools Through the Eyes of Gifted Children. The International Centre for Innovation in Education, 2011-07-06, , Ä°STANBUL, Türkiye, . 0
15. KURÅžUN, N.; ERCAN YALMAN, F.; TAÅžDERE, A., Fen EÄŸitimi Dergilerinin 2014-2019 Yılları Arasındaki Yönelimlerinin Farklı DeÄŸiÅŸkenler Açısından Ä°ncelenmesi. VIth International Eurasian Educational Research Congress, 2019-06-19, 2019-06-22, Ankara, Türkiye, 2019. 200
14. KURÅžUN, N.; ERCAN YALMAN, F.; TAÅžDERE, A., Fen Bilimleri EÄŸitimi Dergilerinin 2014-2018 Yılları Arasındaki Yönelimlerinin Farklı DeÄŸiÅŸkenler Açısından Ä°ncelenmesi. International Ejer Congress, 2019-06-19, 2019-06-22, Ankara, Türkiye, . 200
13. ÇİMEN, R.; ERCAN YALMAN, F., Timss Soruları ile Fen Bilimleri ÖÄŸretmen Adaylarının Akıl Yürütme Becerilerinin Belirlenmesi: Mersin Üniversitesi ÖrneÄŸi. Fen, Matematik, Uluslararası GiriÅŸimcilik ve Teknoloji EÄŸitimi Kongresi, 2019-04-12, 2019-04-14, Ä°zmir, Türkiye, . 200
12. BİÇER, A.; ERCAN YALMAN, F.; ÇİMEN, R., 8. Sınıf ÖÄŸrencilerinin Akıl Yürütme Becerilerinin Timss Soruları Aracılığı ile Ä°ncelenmesi. Fen, Matematik, Uluslararası GiriÅŸimcilik ve Teknoloji EÄŸitimi Kongresi, 2019-04-12, 2019-04-14, Ä°zmir, Türkiye, . 200
11. ÇİMEN, R.; ERCAN YALMAN, F., TIMSS Soruları ile Fen Bilimleri ÖÄŸretmen Adaylarının Akıl Yürütme Becerilerinin Belirlenmesi: Mersin Üniversitesi ÖrneÄŸi. Uluslararası Fen, Matematik, GiriÅŸimcilik ve Teknoloji EÄŸitimi Kongresi, 2019-04-12, 2019-04-14, Ä°zmir, Türkiye, 2019. 200
10. BİÇER, A.; ERCAN YALMAN, F.; ÇİMEN, R., 8. Sınıf ÖÄŸrencilerinin Akıl Yürütme Becerilerinin TIMSS Soruları Aracılığı Ä°le Ä°ncelenmesi. Uluslararası Fen, Matematik, GiriÅŸimcilik ve Teknoloji EÄŸitimi Kongresi,, 2019-04-12, 2019-04-14, Ä°zmir, Türkiye, 2019. 200
9. KURÅžUN, N.; ERCAN YALMAN, F.; TAÅžDERE, A., Lisansüstü ÖÄŸrencilerinin Sosyobilimsel Konuları Algılama Biçimlerinin Ä°ncelenmesi. I. Uluslararası Bilim EÄŸitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2019-04-02, 2019-05-04, Ä°zmir, Türkiye, 2019. 200
8. TAÅžDERE, A.; ERCAN, F., Reflections of New Approaches Adopted in the Field of Assessment and Evaluation in Science and Technology Teaching Programs. 4th World Conference on Educational Sciences, 2012-02-02, 2012-02-05, Barselona, Ä°spanya, . 0
7. ERCAN, F.; TAÅžDERE, A., Investigation of Science and Classroom Teacher Candidates’ Cognitive Structures Regarding the Nature of Science Through Word Association Test. The International Conference on Measurement and Evaluation in Education, 2011-10-09, 2011-10-12, Penang, Malezya, . 0
6. ERCAN, F., School Administrators’ Views Regarding Science and Technology Teaching Programs. The International Conference on Measurement and Evaluation in Education, 2011-10-09, 2011-10-12, Penang, Malezya, . 0
5. ERCAN, F.; TAÅžDERE, A., Identification of Teacher Candidates' Skills in Designing Experiments With Various Assessment Tools. World Conference on New Trends in Science Education, 2011-09-19, 2011-09-23, Aydın, Türkiye, . 0
4. TAÅžDERE, A.; ERCAN, F., An Alternative Method in Identifying Misconceptions: Structured Communication Grid. 3rd World Conference on EducationalSciences, 2011-02-03, 2011-02-07, , , . 0
3. ERCAN, F., Student Perceptions and Solutions About the Matters of Environment. The 2nd International Geography Symposium, 2009-06-02, 2009-06-05, Antalya, Türkiye, . 0
2. BAYINDIR, A.; ERCAN, F.; SOYKAN, A., Ecology Training Practises In Turkey: Tübitak Summer Science Camp (Çanakkale Sample. 4th International Symposıum on Environment, 2009-05-21, 2009-05-24, , , . 0
1. TAÅžDERE, A.; ERCAN, F., Identiying The Skills of Classrom Teacher Candidates in Identification and Control of Variables by Using Various Assessment Tools. World Conference on Educational Sciences, 2009-02-04, 2009-02-07, Girne, KKTC, 2009. 0
2. ERCAN, F.; TAÅžDERE, A., The Effect of Inquiry-Based Laboratory Teaching on the Views Regarding the Nature of Scientific Knowledge: Turkey Sample. Science and Mathematics Education Conference, 2010-09-16, 2010-09-17, Dublin, Ä°rlanda, . 0
1. TAÅžDERE, A.; ERCAN, F., The Effect of Inquiry-Based Laboratory Teaching on the Views Regarding Scientific Process Skills: Turkey Sample. Science and Mathematics Education Conference, 2010-09-16, 2010-09-17, Dublin, Ä°rlanda, . 0
6. KILIÇ, M.; ERCAN YALMAN, F.; TAÅžDERE, A., Sosyobilimsel Konularin ÖÄŸretiminde Fen Bilimleri ÖÄŸretmenlerinin Yeterliklerinin Ä°ncelenmesi . 2. Uluslararası Fen, Matematik, GiriÅŸimcilik ve Teknoloji EÄŸitimi Kongresi,, 2020-11-19, 2020-11-22, Bursa, Türkiye, 2020. 100
5. KILIÇ, M.; ERCAN YALMAN, F.; TAÅžDERE, A., Fen EÄŸitiminde Sosyobilimsel Konulara Yönelik Bir Literatür Taraması: Türkiye Örneklemi. Vth Internattional Eurasian Educational Research Congress, 2018-05-02, 2018-05-05, Antalya, Türkiye, 2017. 100
4. TEMEL, A.; ERCAN, F.; TAÅžDERE, A., Ortaokul 8.Sınıf ÖÄŸrencilerinin Fen Alanındaki Sosyobilimsel Konularla ilgili Argümantasyon Kalitelerinin Ä°ncelenmesi. III. INES Education and Social Science Congress, 2018-04-28, 2018-05-01, Antalya, Türkiye, . 0
3. CENK, A.; TEMEL, A.; ERCAN, F., Ä°lköÄŸretim BeÅŸinci Sınıf ÖÄŸrencilerinin Çevre EÄŸitiminde Ä°kilem Kartları ve EÄŸitsel Oyunlar Kullanılarak Kavramsal DeÄŸiÅŸimlerinin Belirlenmesi. I. Uluslararası EÄŸitim AraÅŸtırmaları ve ÖÄŸretmen EÄŸitimi Kongresi, 2017-09-14, 2017-09-16, UÅŸak, Türkiye, 2017. 0
2. CENK, A.; TEMEL, A.; ERCAN YALMAN, F., Ä°lköÄŸretim BeÅŸinci Sınıf ÖÄŸrencilerinin Çevre EÄŸitiminde Ä°kilem Kartları ve EÄŸitsel Oyunlar Kullanılarak Kavramsal DeÄŸiÅŸimlerinin Belirlenmesi. 1.Uluslararası EÄŸitim AraÅŸtırmaları ve ÖÄŸretmen EÄŸitimi Kongresi, 2017-09-11, 2017-09-14, UÅžAK, Türkiye, 2017. 100
http://www.ertecongress.org/tr_TR/
1. KILIÇ, M.; ERCAN YALMAN, F.; TAÅžDERE, A., Fen Bilimleri ÖÄŸretmenlerinin Sosyobilimsel Konuları Algılama Biçimlerinin Ä°ncelenmesi. 26th International Conference on Educational Sciences, 2017-04-20, 2017-04-23, Antalya, Türkiye, . 100
1. ERCAN, F.; HIZLI, E., An Examination of Creative Thinking Skills of Gifted and Talented Children in Terms of Different Variables. Third International Conference on Talent Development & Excellence, 2013-09-25, , Antalya, Türkiye, . 0
4. ERCAN, F., The Views of 4th and 5th Grade Students and Their Teachers Regarding the Portfolio Assessment in Education and Problems that are Encountered. Management and Education, 2008-09-03, , Varna, Bulgaristan, . 0
3. KURÅžUN, N.; ERCAN YALMAN, F.; TAÅžDERE, A., Lisansüstü ÖÄŸrencilerinin Sosyobilimsel Konuları Algılama Biçimlerini Ä°ncelenmesi. I. Uluslararası Bilim EÄŸitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2019-05-02, 2019-05-04, Ä°zmir, Türkiye, . 100
2. ERCAN, F., Primary School Supervisors' Views Regarding Science and Technology Teaching Program. World Conference on New Trends in Science Education, 2011-09-19, 2011-09-23, Aydın, Türkiye, . 0
1. ERCAN, F.; AKBABA ALTUN, S., Ä°lköÄŸretim Fen ve Teknoloji Dersi 4. ve 5. Sınıflar ÖÄŸretim Programına Ä°liÅŸkin ÖÄŸretmen GörüÅŸleri. EÄŸitimde Yansımalar: VIII. Yeni Ä°lköÄŸretim Programlarının DeÄŸerlendirilmesi, 2005-11-14, 2005-11-16, , Türkiye, . 0
1. ERCAN YALMAN, F.; ATEÅž, S., Fen ve Teknoloji Dersi ÖÄŸretim Programına Ä°liÅŸkin ÖÄŸretmen Adaylarının GörüÅŸleri. VII.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2006-09-07, 2006-09-09, Ankara, , . 50
18. KILIÇ, M.; ERCAN YALMAN, F., Investigation of Science Teachers’ Competences in the Teaching Environment in Teaching Socioscientific Issues. 4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 2023-05-18, , Bursa, Türkiye, . 50
17. ARI, B.; CENK, A.; ERCAN YALMAN, F., Fen Bilgisi ÖÄŸretmen Adaylarının Kimya Laboratuvar Kazalarına Karşı Alan Bilgisinin ve Müdahale YeterliliÄŸinin Ä°ncelenmesi. 6. Ulusal Kimya EÄŸitimi Kongresi, 2019-05-02, , Ankara, Türkiye, . 50
16. DELEN, K.; CENK, A.; ERCAN YALMAN, F., Ä°lköÄŸretim 7. Sınıf ÖÄŸrencilerinin Karışımların Ayrıştırılması Konusunda Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Hakkındaki GörüÅŸleri. 6. Ulusal Kimya EÄŸitimi Kongresi, 2019-05-02, , Ankara, Türkiye, . 50
15. AKBAÅž, M.; HIZLI, E.; ERCAN, F., Üstün Yetenekli ÖÄŸrenciler ile Üstün Tanısı Konmamış (Normal) ÖÄŸrencilerin Problem Çözme ve Motivasyon Düzeylerinin Bazı DeÄŸiÅŸkenler Açısından Ä°ncelenmesi. 23. Ulusal Özel EÄŸitim Kongresi, 2013-10-30, , Bolu, Türkiye, . 0
14. ÇEPNÄ°, S.; ERCAN, F., Üstün Yetenekli ÖÄŸrenciler ile Üstün Yetenekli Tanısı Konmamış ÖÄŸrencilerin Bilimsel Yaratıcılıklarının KarşılaÅŸtırılması. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2012-06-27, , NiÄŸde, Türkiye, . 0
13. ERCAN YALMAN, F., ÖÄŸretmen Adaylarının Ters Yüz EdilmiÅŸ ÖÄŸrenme Ortamları ile Ä°lgili Deneyimleri. 14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2021-05-19, 2021-05-21, Burdur, Türkiye, . 50
12. DELEN, K.; CENK, A.; ERCAN YALMAN, F., Ä°lköÄŸretim 7. Sınıf ÖÄŸrencilerinin Karışımların Ayrıştırılması Konusunda Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Hakkındaki GörüÅŸleri. 6. Ulusal Kimya EÄŸitimi Kongresi, 2019-05-02, 2019-05-04, Ankara, Türkiye, 2019. 50
11. ARI, B.; CENK, A.; ERCAN YALMAN, F., Fen Bilimleri ÖÄŸretmen Adaylarının Kimya Laboratuvar Kazalarına Karşı Alan Bilgisi Ve Müdahale YeterliliÄŸinin Ä°ncelenmesi. 6. Ulusal Kimya EÄŸitimi Kongresi, 2019-05-02, 2019-05-04, Ankara, Türkiye, 2019. 50
10. KILIÇ, M.; ERCAN YALMAN, F., Heyelan ve Erozyon Konusunda GeliÅŸtirilen Rehber Materyallerin ÖÄŸrencilerin BiliÅŸsel Yapılarına Etkisi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 50
9. CENK, A.; ERCAN YALMAN, F., Fen Bilgisi ÖÄŸretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konularda Mikro ÖÄŸretim Uygulaması ve Uygulama Süreci Ä°le Ä°lgili GörüÅŸleri. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, 2018. 50
8. GÜÇLÃœ ÖNEL, S.; ERCAN YALMAN, F., Türkiye’de Fen EÄŸitimi Alanında FETEMM ile Yapılan Çalışmaların Farklı DeÄŸiÅŸkenler Açısından Ä°ncelenmesi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, 2018. 50
7. ERCAN YALMAN, F.; ÇİMEN, R.; Ä°STANBULLU, Y., ÖÄŸretmenlerin Kavram Yanılgılarını Gidermede Kullanılan Teknikler Hakkındaki Bilgilerin Ä°ncelenmesi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 50
6. ERCAN, F.; ÇEPNÄ°, S., Üstün Yetenekli ÖÄŸrencilerin Fen Alanında Yeteneklerini Belirleme Testinin GeliÅŸtirilmesi. XII. Ulusal Fen ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2016-09-28, 2016-09-30, , Türkiye, . 0
5. ERCAN YALMAN, F.; ÇEPNÄ°, S., Üstün Yetenekli ÖÄŸrencilerin Fen Alanındaki Yeteneklerini Belirleme Testinin GeliÅŸtirilmesi. XII.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2016-09-28, 2016-09-30, Trabzon, Türkiye, 2016. 50
4. KAVACIK, Ä°.; ERCAN YALMAN, F.; ÇİMEN, R.; ÖZDEMÄ°R, H., Fen EÄŸitimi Alanında Kavram Yanılgıları ile Ä°lgili 2000-2016 Yılları Arasında Yapılan Çalışmaların Farklı DeÄŸiÅŸkenler Açısından Ä°ncelenmesi: Bir Literatür Taraması . XII.Ulusal Fen ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2016-09-28, 2016-09-30, Trabzon, Türkiye, 2016. 42
3. KAVACIK, Ä°.; ERCAN, F.; ÖZDEMÄ°R, H.; ÇİMEN, R., Fen EÄŸitimi Alanında Kavram Yanılgıları ile Ä°lgili 2000 2016 Yılları Arasında Yapılan Ulusal Çalışmaların Farklı DeÄŸiÅŸkenler Açısından Ä°ncelenmesi Bir Literatür Taraması. XII. Ulusal Fen ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2016-09-28, 2016-09-30, Trabzon, Türkiye, 2016. 0
2. ERCAN, F.; ÇEPNÄ°, S., Üstün Yetenekli ÖÄŸrencilerin Bilimsel Yaratıcılıkları. XI. Ulusal Fen ve Matematik EÄŸitimi., 2014-09-11, 1914-09-14, Adana, Türkiye, . 0
1. ERCAN YALMAN, F.; TAÅžDERE, A., Sorgulayıcı AraÅŸtırmaya Dayalı Laboratuvar ÖÄŸretiminin Bilimsel Bilginin DoÄŸasına Ä°liÅŸkin GörüÅŸlere Etkisi. 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2010-09-23, 2010-09-25, Ä°zmir, Türkiye, . 50
7. Yenişehir Bilim Şenliği: "Oyuna Geldik", TÜBİTAK, Proje No: , 100000 TL, Eğitmen, 2023,Tamamlandı. 0
6. Doğanın İzinde Biyomimikri, TÜBİTAK, Proje No: , 252 TL, Eğitmen, 2023,Tamamlandı. 0
5. Doğanın İzinde Biyomimikri, TÜBİTAK, Proje No: 4004, 252 TL, Eğitmen, 2022,Tamamlandı. 0
4. Bilim Akdeniz'de Şenleniyor, TÜBİTAK, Proje No: , 100000 TL, Eğitmen, 2022,Tamamlandı. 0
3. Yenişehir Bilim Şenliği-3: Doğal Olarak Bilim, TÜBİTAK, Proje No: , 250000 TL, Eğitmen, 2022,Tamamlandı. 0
2. Okul Çaplı Zenginleştirme Modelinin Fen Alanındaki Bilsem Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerine Etkisi, TÜBİTAK, Proje No: 4004, 508 TL, Eğitmen, 2019,Tamamlandı. 0
1. İlköğretim Öğrencileri İçin Eğlenceli Yaz Bilim Kampı, TÜBİTAK, Proje No: , 102000 TL, Eğitmen, 2009,Tamamlandı. 0
8. Ali BÄ°ÇER, Fen Bilimleri ÖÄŸretmenlerinin Beslenme Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi Ve SaÄŸlıklı Beslenme Hakkındaki GörüÅŸleri: Mersin Ä°li ÖrneÄŸi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
7. Emel ULUM, Yedinci Sınıf ÖÄŸrencilerinin Fen Bilimleri Konularında Dijital Öykü Hazırlama Deneyimleri, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
6. Neslihan ÇAM , Argüman Temelli Sorgulama Yaklaşımının 8. Sınıf ÖÄŸrencilerinin DeÄŸiÅŸkenleri Belirleme ve Kontrol Etme Becerilerine ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisinin Ä°ncelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
5. Aybike Gökçehan CENK, Fen Bilimleri ÖÄŸretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konularda Argümantasyon Becerilerinin Ä°ncelenmesi: Konu BaÄŸlamının Etkisi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
4. Pınar SAYGILI, Okul Öncesi Dönemde Oyun Tabanlı ÖÄŸrenme Yönteminin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisinin Ä°ncelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
3. MürÅŸide KILIÇ, Fen Bilimleri ÖÄŸretmenlerinin Sosyobilimsel Konuların ÖÄŸretimine Ä°liÅŸkin GörüÅŸleri ve Bu Konuların ÖÄŸretim Ortamında Ä°ncelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0
2. Rabia ÇÄ°MEN, Tımss Soruları Ä°le Fen Bilimleri ÖÄŸretmen Adaylarının Mantıksal DüÅŸünme (Akıl Yürütme) Becerilerinin Belirlenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
1. Özge Gül ELMAS, 6. Sınıf ÖÄŸrencilerinin “Yenilenebilir Enerji” Konusundaki BiliÅŸsel Yapılarının Ä°ncelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, 2018, Tamamlandı. 200
1. TURKISH SCIENCE EDUCATION , [ 2017 : 1 ] . 4
2. TURKISH SCIENCE EDUCATION , [ 2018 : 1 ] . 4
1. ABANT Ä°ZZET BAYSAL ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° DERGÄ°SÄ° , [ 2017 : 3 ] . 3
2. ABANT Ä°ZZET BAYSAL ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° DERGÄ°SÄ° , [ 2018 : 1 ] . 1
3. MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ , [ 2017 : 1 ] . 1
4. ULUDAÄž ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° DERGÄ°SÄ° , [ 2017 : 1 ] . 1
1. FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ , Üye No: ., Türkiye, 2014-06-19-Devam ediyor.
FAALİYET TÜRÜ | DETAYI | ||||||||
Proje | TÜBÄ°TAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası Ä°kili Ä°ÅŸbirliÄŸi Programları | ||||||||
|
|||||||||
TÜBÄ°TAK 1005, 3001 | |||||||||
|
|||||||||
TÜBÄ°TAK 1002 | |||||||||
|
|||||||||
H2020 Projesi | |||||||||
|
|||||||||
DiÄŸer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje | |||||||||
|
|||||||||
DiÄŸer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje | |||||||||
|
|||||||||
Araştırma | Yurtdışı Araştırma | ||||||||
|
|||||||||
Yurtiçi AraÅŸtırma | |||||||||
|
|||||||||
Yayın | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi | ||||||||
|
|||||||||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi) | |||||||||
|
|||||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araÅŸtırma makalesi | |||||||||
|
|||||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi) | |||||||||
|
|||||||||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi | |||||||||
|
|||||||||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale | |||||||||
|
|||||||||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | |||||||||
|
|||||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliÄŸi | |||||||||
|
|||||||||
DiÄŸer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | |||||||||
|
|||||||||
ULAKBÄ°M TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | |||||||||
|
|||||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |||||||||
|
|||||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüÄŸü | |||||||||
|
|||||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.) | |||||||||
|
|||||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |||||||||
|
|||||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.) | |||||||||
|
|||||||||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı | |||||||||
|
|||||||||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı | |||||||||
|
|||||||||
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı | |||||||||
|
|||||||||
Tasarım | Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaÅŸ, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı | ||||||||
|
|||||||||
Sergi | Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||||||||
|
|||||||||
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||||||||
|
|||||||||
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||||||||
|
|||||||||
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||||||||
|
|||||||||
Patent | Uluslararası patent | ||||||||
|
|||||||||
Ulusal patent | |||||||||
|
|||||||||
Atıf | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||||||||
|
|||||||||
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||||||||
|
|||||||||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||||||||
|
|||||||||
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||||||||
|
|||||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |||||||||
|
|||||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |||||||||
|
|||||||||
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |||||||||
|
|||||||||
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |||||||||
|
|||||||||
TebliÄŸ | Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri | ||||||||
|
|||||||||
Ödül | YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü | ||||||||
|
|||||||||
TÜBÄ°TAK bilim ödülü | |||||||||
|
|||||||||
TÜBA Akademi Ödülü | |||||||||
|
|||||||||
TÜBÄ°TAK TWAS veya TeÅŸvik ödülü | |||||||||
|
|||||||||
TÜBÄ°TAK Ufuk 2020 Programı eÅŸik üstü ödülü | |||||||||
|
|||||||||
Yurtdışı kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |||||||||
|
|||||||||
Yurtiçi kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |||||||||
|
|||||||||
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |||||||||
|
|||||||||
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |||||||||
|
|||||||||
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluÅŸlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluÅŸlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl | |||||||||
|