Ä°ngilizce, , YÖKDÄ°L, 90,00000
Ä°ngilizce, , YDS, 81.25000
Ä°ngilizce, , YÖKDÄ°L, 90.00000
Ä°ngilizce, Çok iyi, YÖKDÄ°L, 90
Derece | Bölüm | Üniversite/Kurum | Yıl |
LÄ°SANS | Ä°LKÖÄžRETÄ°M MATEMATÄ°K ÖÄžRETMENLİĞİ | ORTA DOÄžU TEKNÄ°K ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2003 |
YÜKSEK LÄ°SANS | Ä°LKÖÄžRETÄ°M FEN VE MATEMATÄ°K EĞİTÄ°MÄ° | ORTA DOÄžU TEKNÄ°K ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2009 |
DOKTORA | Ä°LKÖÄžRETÄ°M EĞİTÄ°MÄ° | ORTA DOÄžU TEKNÄ°K ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2016 |
1. Ä°lköÄŸretim Matematik ÖÄŸretmenliÄŸi Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi GeliÅŸimleri: Bir MikroöÄŸretim Ders AraÅŸtırması Danışman: Dr. Erdinç ÇakıroÄŸlu, Orta DoÄŸu Teknik Ãœniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ä°lköğretim Matematik EÄŸitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye, 2016.
1. Öğretmen Yetiştiricilerinin Bakış Açılarının İncelenmesi: 1982, 1998 ve 2006 Öğretmen Eğitimi Reformları Danışman: Dr. Çiğdem Haser, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye, 2009.
Theses_001.pdf
Görev Ünvanı | Üniversite/Kurum | Yıl |
ARAÅžTIRMA GÖREVLÄ°SÄ° | ORTA DOÄžU TEKNÄ°K ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2007-10-19 - 2016-05-23 |
ÖÄžRETÄ°M GÖREVLÄ°SÄ° | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2016-06-03 - 2018-02-01 |
DR. ÖÄžR. ÜYESÄ° | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2018-02-01 - Devam ediyor |
Görev Ünvanı | Görev | Kurum/Diğer | Yıl |
AKREDÄ°TASYON SORUMLUSU | EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° | 2021-03-16 - 2023-03-16 | |
BOLOGNA BÄ°RÄ°M KOORDÄ°NATÖRÜ | EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° | 2021-03-16 - 2023-03-16 | |
BÄ°RÄ°M KALÄ°TE KOMÄ°SYONU ÜYESÄ° | EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° | 2020-07-28 - 2023-07-28 |
2020
3. Önel, F.; dalkılınç, f.; Özel, N.; Deniz, Ş.; Balkaya, T.; KURT BİREL, G. Ortaokul Matematik Öğretmenleri Ölçme-Değerlendirmeyi Nasıl Yapıyor? Bir Durum Çalışması. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 2020, 28, 1448-1459. 0 + 0 https://doi.org/10.24106/kefdergi.4113 Publications_008.pdf
2. KURT, G.; COŞKUNTUNCEL, O. Assessment of Elementary Mathematics Teachers’ Probability Content Knowledge in terms of Different Meanings of Probability. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ, 2020, 11, 706-732. 0 + 0 http://dx.doi.org/10.16949/turkbilmat.728122 Publications_007.pdf
2017
1. KURT BİREL, G. The Investigation of Pre-service Elementary Mathematics Teachers’ Subject Matter Knowledge About Probability. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, 13, 348-362. 0 + 6 http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.306023 Publications_005.pdf
2023
1. Kavaklı, A.; Özenir, Ö.; Özden, D.; KURT BİREL, G. New Approaches in Geometry Teaching: Evaluation of the Results of the TUBITAK 4004 Project. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI DERGİSİ, MERSİN UNİVERSİTESİ, 2023, 4, -. 65 + 0 10.59062/ijpes.1379845
1. KURT BİREL, G.; ÇAKIROĞLU, E. Prospective mathematics teachers’ Tpack development in graphical data displays: a microteaching lesson study. INTERNATİONAL JOURNAL OF MATHEMATİCAL EDUCATİON İN SCİENCE AND TECHNOLOGY, 2023, , -. 100 + 0 10.1080/0020739X.2023.2246970
2017
1. KURT BİREL, G. Matematik eğitimi araştırmaları bağlamında yeni bir yaklaşım: Ders imecesi. STUDİES İN EDUCATİONAL RESEARCH AND DEVELOPMEN, 2017, 1, 60-82. 100 + 0
2024
6. KURT BİREL, G.; Çakıoğlu, Ö. Insights on the Role of Scratch in Fostering Computational and Mathematical Thinking: The Case of Prime Factorization. DİGİTAL EXPERİENCES İN MATHEMATİCS EDUCATİON, 2024, , -. 100 + 0 10.1007/s40751-024-00135-y
2023
5. KURT BİREL, G. YOUNG CHILDREN’S PROBABILISTIC AND STATISTICAL REASONING IN THE CONTEXT OF INFORMAL STATISTICAL INFERENCE. STATİSTİCS EDUCATİON RESEARCH JOURNAL, 2023, 22, 1-14. 100 + 0 10.52041/serj.v22i2.434
4. Balkaya, T.; KURT BİREL, G. MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ STATISTICAL REASONING ABOUT DISTRIBUTION IN THEIR STATISTICAL MODELING PROCESSES. STATİSTİCS EDUCATİON RESEARCH JOURNAL, 2023, 22, 1-20. 100 + 0 10.52041/serj.v22i1.312
3. KURT BİREL, G.; Önel, F.; Çakıoğlu, Ö. An investigation of Middle School Students Spatial Reasoning Skills. LNTERNATİONAL ELECTRONİC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATİON, 2023, 16, 123-141. 100 + 0 10.26822/iejee.2023.319
2022
2. Deniz, Åž.; KURT, G. Investigation of Mathematical Modeling Processes of Middle School Students in Model-Eliciting Activities (MEAs): A STEM Approach. PARTÄ°CÄ°PATORY EDUCATÄ°ONAL RESEARCH, 2022, 9, 150-177. 100 + 0 10.17275/per.22.34.9.2
2020
1. KURT BİREL, G.; Deniz, Ş.; Önel, F. Analysis of Primary School Teachers Knowledge of Geometry. LNTERNATİONAL ELECTRONİC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATİON, 2020, 12, 303-309. 100 + 0 10.26822/iejee.2020459459 Publications_006.pdf
1. Kurt, G. Teacher Educators' Perspectives in Turkish Teacher Education Context: Changes in 1982, 1998 and 2006, ISBN: 3838319834, LAP Lambert Academic Publishing , Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 50, 148 Sayfa, İngilizce, Berlin, Türkiye, 2010. 500
1. KURT, G. Teacher educators perspectives in Turkish teacher education context changes in 1982 1998 and 2006, ISBN: 9783838319834, LAP Lambert Academic Publishing, Baskı Sayısı: 10, Baskı Adet Sayısı: , 126 Sayfa, İngilizce, , , 2010. 0
1. KURT BİREL, G. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023, ISBN: 978-625-6452-36-7, Efe Akademi Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 347 Sayfa, Türkçe, İstanbul, Türkiye, 2023. 0
2. KURT BİREL, G.; Önel, F. Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları IV, ISBN: 9786258299724, Akademisyen Kitabevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 250 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2022. 0
9. KURT BÄ°REL, G.; Önel, F., Dinamik Geometri Ortamında GerçekleÅŸtirilen Geometrik Ä°nÅŸalarla ÖÄŸrencilerin Dörtgen Tanımları Nasıl DeÄŸiÅŸiyor: Bir ÖÄŸretim Deneyi. 6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-6) Sempozyumu, 2023-10-28, 2023-10-30, Ankara, Türkiye, . 200
8. Balkaya, T.; BÄ°REL, G., An investigation of statistical reasoning skills of middle school students about distribution. IASE 2020 Roundtable Conference, 2020-07-06, 2020-07-10, Nanjing, , . 0
7. KURT BÄ°REL, G.; Önel, F.; Dalkılınç, F.; Özel, N.; Aritürk, O.; Deniz, Åž.; Balkaya, T., Sınıf ÖÄŸretmenlerinin Matematik ÖÄŸretimi Becerilerinin GeliÅŸtirilmesi: Bir Tasarım AraÅŸtırması.. 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi Sempozyumu (TürkBilmat 2019, 26-28 Eylül 2019, 2019-09-26, 2019-09-28, Ä°zmir, Türkiye, . 160
6. BÄ°REL, G., Young children’s informal statistical inference experiences through constructing a pictograph. Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2019-02-05, 2019-02-10, Utrecht, Hollanda, . 0
5. BÄ°REL, G.; ÇAKIROÄžLU, E., Preservice Mathematics Teachers’s TPACK Development in Statistics Teaching: A Microteaching Lesson Study. 10th International Conference on Teaching Statistics, 2018-07-08, 2018-07-13, Kyoto, Japonya, . 0
4. Kurt, G., The investigation of understanding of preservice elementary mathematics teachers about data displays",. Ninth Congress of European Research in Mathematics Education, 2015-02-04, 2015-02-08, Prague, Çek Cumhuriyeti, 2015. 200
Scientific_Meetings_001.pdf
3. Kurt, G.; AKYÃœZ, D., Content Knowledge of Preservice Mathematics Teachers About Measures of Central Tendency. International Society of Educational Research, 2014-10-29, 2014-11-02, NevÅŸehir, Türkiye, . 200
2. Kurt, G., The investigation of content knowledge of preservice elementary mathematics teachers about probability.. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 2014-05-16, 2014-05-18, Konya, Türkiye, 2014. 200
1. Kurt, G., THE INVESTIGATION OF CONTENT KNOWLEDGE OF PRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS ABOUT PROBABILITY. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 2014-05-16, 2014-05-18, Konya, Türkiye, . 200
10. ÇakıoÄŸlu, Ö.; KURT BÄ°REL, G., Ortaokul ÖÄŸrencilerinin Matematiksel DüÅŸünme Becerilerinin Scratch Programı ile Ä°ncelenmesi. 6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-6) Sempozyumu, 2023-10-28, 2023-10-30, Ankara, Türkiye, . 100
9. At, E.; BozkuÅŸ, Ç.; ÃœNER, T.; Yıldız, E.; KURT BÄ°REL, G., Ortaokul Matematik ÖÄŸretmenlerinin Uzaktan EÄŸitimde Fark Etme Becerilerinin Ä°ncelenmesi: Açıortay Ä°nÅŸasının ÖÄŸretimi Durumu. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim 2021, 2021-10-28, 2021-10-30, Antalya, Türkiye, . 50
8. Önel, F.; KURT BÄ°REL, G.; COÅžKUNTUNCEL, O., Ortaokul ÖÄŸrencilerinin Temel Geometrik Ä°nÅŸa Süreçlerinin Dinamik Geometri Ortamında Ä°ncelenmesi: Yunus’un Durumu. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim 2021, 2021-10-28, 2021-10-30, Antalya, Türkiye, . 100
7. Balkaya, T.; KURT BÄ°REL, G., Ortaokul ÖÄŸrencilerinin DeÄŸiÅŸkenlik Kavramına Yönelik Yaptıkları Çıkarımsal Akıl Yürütme Süreçleri: Balık Boyları EtkinliÄŸi. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim 2021, 2021-09-28, 2021-10-30, Antalya, Türkiye, . 100
6. Önel, F.; Dalkılınç, F.; Özel, N.; Deniz, Åž.; Balkaya, T.; BÄ°REL, G., Ortaokul matematik öÄŸretmenleri ölçme deÄŸerlendirmeyi nasıl yapıyor? Bir durum çalışması.. 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi Sempozyumu (TürkBilmat 2019, 26-28 Eylül 2019, 2019-09-26, 2019-09-28, Ä°zmir, Türkiye, . 0
5. KURT BİREL, G.; ÇAKIROĞLU, E., PRESERVICE MATHEMATICS TEACHERS' TPACK DEVELOPMENT IN STATISTICS TEACHING: A MICROTEACHING LESSON STUDY. 10th International Conference on Teaching Statistics (ICOTS), 2018-07-08, 2018-07-13, Kyoto, Japonya, 2018. 100
http://iase-web.org/Conference_Proceedings.php?p=ICOTS_10_2018
4. BÄ°REL, G., The Analysis of Probabilistic and Statistical Thinking of Young Children. 27. Uluslararası EÄŸitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2018), 2018-04-18, 2018-04-22, Antalya, Türkiye, . 0
3. Kurt Birel, G., An Investigation of statistical content in middle grade mathematics textbooks in Turkey. 6. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Konferansı, 2017-05-04, 2017-05-06, Girne, KKTC, 2017. 100
Scientific_Meetings_002.pdf
2. Kurt, G.; Akyüz, D., Content Knowledge of Preservice Mathematics Teachers About Measures of Central Tendency. International Society of Educational Research, 2014-10-29, 2014-12-02, NevÅŸehir, Türkiye, 2014. 100
1. Kurt, G.; Haser, Ç., A study of mathematics teacher education reforms in Turkey: Rationales, needs, and structures. The European Conference on Educational Research 2009, 2009-09-25, 2009-09-30, Vienna, Avusturya, 2009. 100
1. Kurt, G., An Investigation of teacher education issues in Turkey regarding the perspectives of teacher educators. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 2010-11-11, 2010-11-13, Antalya, Türkiye, 2010. 100
8. KURT BÄ°REL, G.; GÖK, G.; YILMAZ UYSAL, S., Okul Öncesinde Arılar ve TozlaÅŸmanın STEM EtkinliÄŸi ile ÖÄŸretimi: Bir ÖÄŸretim Deneyi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 50
7. YILMAZ, Z.; AÅžIK, G.; KURT BÄ°REL, G., EÄŸitim Bilimleri Alanında ÖÄŸrenim Gören Yüksek Lisans ÖÄŸrencilerinin Ä°statistiÄŸe Yönelik Tutumlarının Ä°ncelenmesi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi - UFBMEK2018, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 50
6. Balkaya, T.; BÄ°REL, G., Ortaokul ÖÄŸrencilerinin Sütun GrafiÄŸi ile Ä°lgili Ä°statistiksel Akıl Yürütme Becerilerinin Ä°ncelenmesi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 0
5. BÄ°REL, G.; GÖK, G.; YILMAZ, S., Okul Öncesinde Arılar ve TozlaÅŸmanın Stem EtkinliÄŸi ile ÖÄŸretimi: Bir ÖÄŸretim Deneyi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 0
4. BÄ°REL, G.; CoÅŸkuntuncel, O., Ortaokul Matematik ÖÄŸretmeni Adaylarının Olasılık Alan Bilgilerinin DeÄŸerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi Sempozyumu, 2017-05-17, 2017-05-19, Afyon, Türkiye, 2017. 0
http://www.bilmat.org/turkbilmat_2017/
3. Kurt Birel, G.; CoÅŸkuntuncel, O., Ortaokul Matematik ÖÄŸretmeni Adaylarının Olasılık Alan Bilgilerinin DeÄŸerlendirilmesi: Mersin Üniversitesi ÖrneÄŸi. Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi Sempozyumu-3, 2017-05-17, 2017-05-19, Afyon, Türkiye, 2017. 50
Scientific_Meetings_003.pdf
2. BÄ°REL, G.; COÅžKUNTUNCEL, O., Ortaokul Matematik ÖÄŸretmeni Adaylarının Olasılık Alan Bilgilerinin DeÄŸerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi Sempozyumu-3, 2017-05-17, 2017-05-19, Afyon, Türkiye, . 0
1. Kurt, G.; Haser, Ç., Türkiye’de öÄŸretmen yetiÅŸtirme reformları üzerine inceleme: Gerekçeler, ihtiyaçlar ve reform yapıları. 18. EÄŸitim Bilimleri Kurultayı, 2009-11-01, 2009-11-03, Ä°zmir, Türkiye, 2009. 50
1. Ortaokul Öğrencilerinin Model Oluşturma Etkinlikleri (MOE) Aracılığıyla STEM Eğitiminde Matematiksel Modelleme Süreçlerinin İncelenmesi, BAP, Proje No: 2019-3-TP2-3736, 3750 TL, Yürütücü, Devam ediyor... 100
2. Geometri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (Proje No: 222B185), TÜBİTAK, Proje No: , EUR, Araştırmacı, 2023,Tamamlandı. 50
1. Ortaokul Öğrencilerinin Model Oluşturma Etkinlikleri (MOE) Aracılığıyla STEM Eğitiminde Matematiksel Modelleme Süreçlerinin İncelenmesi, Araştırma Projesi, Proje No: , 3750 TL, Araştırmacı, 2022,Tamamlandı. 0
3. TuÄŸçe Üner, ORTAOKUL MATEMATÄ°K ÖÄžRETMENLERÄ°NÄ°N GEOMETRÄ°K DÜÅžÜNME ALIÅžKANLIKLARININ BELÄ°RLENMESÄ° VE GEOMETRÄ°K DÜÅžÜNME ALIÅžKANLIKLARININ BECERÄ° TEMELLÄ° PROBLEMLERÄ°NE YANSIMALARININ Ä°NCELENMESÄ°, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
2. Åžule Deniz, ORTAOKUL ÖÄžRENCÄ°LERÄ°NÄ°N MODEL OLUÅžTURMA ETKÄ°NLÄ°KLERÄ° (MOE) ARACILIÄžIYLA STEM EĞİTÄ°MÄ°NDE MATEMATÄ°KSEL MODELLEME SÜREÇLERÄ°NÄ°N Ä°NCELENMESÄ°, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Devam ediyor. 200
1. TuÄŸçe Balkaya, ORTAOKUL ÖÄžRENCÄ°LERÄ°NÄ°N TINKERPLOTS YAZILIMI Ä°LE Ä°STATÄ°STÄ°KSEL MODELLEME SÜREÇLERÄ°NÄ°N Ä°NCELENMESÄ°, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Devam ediyor. 200
1. KASTAMONU ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M DERGÄ°SÄ° , [ 2017 : 1 ] . 1
2. KASTAMONU ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M DERGÄ°SÄ° , [ 2018 : 1 ] . 1
3. MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° DERGÄ°SÄ° , [ 2017 : 2 ] . 2
4. MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° DERGÄ°SÄ° , [ 2018 : 1 ] . 1
5. PEGEGOG PEGEM EĞİTÄ°M ÖÄžRETÄ°M DERGÄ°SÄ° , [ 2017 : 1 ] . 1
FAALİYET TÜRÜ | DETAYI | |||||
Proje | TÜBÄ°TAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası Ä°kili Ä°ÅŸbirliÄŸi Programları | |||||
|
||||||
TÜBÄ°TAK 1005, 3001 | ||||||
|
||||||
TÜBÄ°TAK 1002 | ||||||
|
||||||
H2020 Projesi | ||||||
|
||||||
DiÄŸer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje | ||||||
|
||||||
DiÄŸer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje | ||||||
|
||||||
Araştırma | Yurtdışı Araştırma | |||||
|
||||||
Yurtiçi AraÅŸtırma | ||||||
|
||||||
Yayın | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi | |||||
|
||||||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi) | ||||||
|
||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araÅŸtırma makalesi | ||||||
|
||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi) | ||||||
|
||||||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi | ||||||
|
||||||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale | ||||||
|
||||||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | ||||||
|
||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliÄŸi | ||||||
|
||||||
DiÄŸer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | ||||||
|
||||||
ULAKBÄ°M TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | ||||||
|
||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | ||||||
|
||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüÄŸü | ||||||
|
||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.) | ||||||
|
||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | ||||||
|
||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.) | ||||||
|
||||||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı | ||||||
|
||||||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı | ||||||
|
||||||
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı | ||||||
|
||||||
Tasarım | Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaÅŸ, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı | |||||
|
||||||
Sergi | Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||||
|
||||||
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||||||
|
||||||
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||||||
|
||||||
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||||||
|
||||||
Patent | Uluslararası patent | |||||
|
||||||
Ulusal patent | ||||||
|
||||||
Atıf | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||||
|
||||||
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||||||
|
||||||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||||||
|
||||||
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||||||
|
||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | ||||||
|
||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | ||||||
|
||||||
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | ||||||
|
||||||
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | ||||||
|
||||||
TebliÄŸ | Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri | |||||
|
||||||
Ödül | YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü | |||||
|
||||||
TÜBÄ°TAK bilim ödülü | ||||||
|
||||||
TÜBA Akademi Ödülü | ||||||
|
||||||
TÜBÄ°TAK TWAS veya TeÅŸvik ödülü | ||||||
|
||||||
TÜBÄ°TAK Ufuk 2020 Programı eÅŸik üstü ödülü | ||||||
|
||||||
Yurtdışı kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | ||||||
|
||||||
Yurtiçi kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | ||||||
|
||||||
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | ||||||
|
||||||
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | ||||||
|
||||||
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluÅŸlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluÅŸlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl | ||||||
|