Doç.Dr. GAMZE KURT BÄ°REL

Birim
:
EÄŸitim Fakültesi / Matematik EÄŸitimi Anabilim Dalı
Ä°Åž Adresi
: Mersin Üniversitesi EÄŸitim Fakültesi
Telefon
:
+90--
Dahili
:
42080
Faks
:
+90-324-3412823
E-MAIL
:
gamzekurt@mersin.edu.tr
OLUÅžTURMA
:
2016-06-14 13:50:48
DÜZENLEME
:
2024-01-29 22:05:46
PUAN
:
7137
YABANCI DÄ°L
:
Ä°ngilizce, , YDS, 81,25000
Ä°ngilizce, , YÖKDÄ°L, 90,00000
Ä°ngilizce, , YDS, 81.25000
Ä°ngilizce, , YÖKDÄ°L, 90.00000
Ä°ngilizce, Çok iyi, YÖKDÄ°L, 90
Researcher ID
Scopus ID
h-index
5
Scholar ID
Publons ID


Derece Bölüm Üniversite/Kurum Yıl
LÄ°SANS Ä°LKÖÄžRETÄ°M MATEMATÄ°K ÖÄžRETMENLİĞİ ORTA DOÄžU TEKNÄ°K ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2003
YÜKSEK LÄ°SANS Ä°LKÖÄžRETÄ°M FEN VE MATEMATÄ°K EĞİTÄ°MÄ° ORTA DOÄžU TEKNÄ°K ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2009
DOKTORA Ä°LKÖÄžRETÄ°M EĞİTÄ°MÄ° ORTA DOÄžU TEKNÄ°K ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2016
Doktora Tezi

1. Ä°lköÄŸretim Matematik ÖÄŸretmenliÄŸi Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi GeliÅŸimleri: Bir MikroöÄŸretim Ders AraÅŸtırması Danışman: Dr. Erdinç ÇakıroÄŸlu, Orta DoÄŸu Teknik Ãœniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ä°lköğretim Matematik EÄŸitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye, 2016.

Yüksek Lisans Tezi

1. Öğretmen Yetiştiricilerinin Bakış Açılarının İncelenmesi: 1982, 1998 ve 2006 Öğretmen Eğitimi Reformları Danışman: Dr. Çiğdem Haser, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye, 2009.

Theses_001.pdf

Görev Ünvanı Üniversite/Kurum Yıl
ARAÅžTIRMA GÖREVLÄ°SÄ° ORTA DOÄžU TEKNÄ°K ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2007-10-19 - 2016-05-23
ÖÄžRETÄ°M GÖREVLÄ°SÄ° MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2016-06-03 - 2018-02-01
DR. ÖÄžR. ÜYESÄ° MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2018-02-01 - Devam ediyor
Görev Ünvanı Görev Kurum/Diğer Yıl
AKREDÄ°TASYON SORUMLUSU EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° 2021-03-16 - 2023-03-16
BOLOGNA BÄ°RÄ°M KOORDÄ°NATÖRÜ EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° 2021-03-16 - 2023-03-16
BÄ°RÄ°M KALÄ°TE KOMÄ°SYONU ÜYESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° 2020-07-28 - 2023-07-28
Uluslararası - ULAKBİM Tarafından Taranan 0
2020
3. Önel, F.; dalkılınç, f.; Özel, N.; Deniz, Ş.; Balkaya, T.; KURT BİREL, G. Ortaokul Matematik Öğretmenleri Ölçme-Değerlendirmeyi Nasıl Yapıyor? Bir Durum Çalışması. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 2020, 28, 1448-1459. 0 + 0
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4113

Publications_008.pdf

2. KURT, G.; COŞKUNTUNCEL, O. Assessment of Elementary Mathematics Teachers’ Probability Content Knowledge in terms of Different Meanings of Probability. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ, 2020, 11, 706-732. 0 + 0
http://dx.doi.org/10.16949/turkbilmat.728122

Publications_007.pdf

2017
1. KURT BİREL, G. The Investigation of Pre-service Elementary Mathematics Teachers’ Subject Matter Knowledge About Probability. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, 13, 348-362. 0 + 6
http://dx.doi.org/10.17860/mersinefd.306023

Publications_005.pdf

Uluslararası - Diğer 65
2023
1. Kavaklı, A.; Özenir, Ö.; Özden, D.; KURT BİREL, G. New Approaches in Geometry Teaching: Evaluation of the Results of the TUBITAK 4004 Project. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM ÇALIŞMALARI DERGİSİ, MERSİN UNİVERSİTESİ, 2023, 4, -. 65 + 0
10.59062/ijpes.1379845

Uluslararası - Alan endexleri 100
1. KURT BİREL, G.; ÇAKIROĞLU, E. Prospective mathematics teachers’ Tpack development in graphical data displays: a microteaching lesson study. INTERNATİONAL JOURNAL OF MATHEMATİCAL EDUCATİON İN SCİENCE AND TECHNOLOGY, 2023, , -. 100 + 0
10.1080/0020739X.2023.2246970

Uluslararası - Endekste taranmıyor 100
2017
1. KURT BİREL, G. Matematik eğitimi araştırmaları bağlamında yeni bir yaklaşım: Ders imecesi. STUDİES İN EDUCATİONAL RESEARCH AND DEVELOPMEN, 2017, 1, 60-82. 100 + 0
Uluslararası - Journals Indexed in Eric 600
2024
6. KURT BİREL, G.; Çakıoğlu, Ö. Insights on the Role of Scratch in Fostering Computational and Mathematical Thinking: The Case of Prime Factorization. DİGİTAL EXPERİENCES İN MATHEMATİCS EDUCATİON, 2024, , -. 100 + 0
10.1007/s40751-024-00135-y

2023
5. KURT BİREL, G. YOUNG CHILDREN’S PROBABILISTIC AND STATISTICAL REASONING IN THE CONTEXT OF INFORMAL STATISTICAL INFERENCE. STATİSTİCS EDUCATİON RESEARCH JOURNAL, 2023, 22, 1-14. 100 + 0
10.52041/serj.v22i2.434

4. Balkaya, T.; KURT BİREL, G. MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ STATISTICAL REASONING ABOUT DISTRIBUTION IN THEIR STATISTICAL MODELING PROCESSES. STATİSTİCS EDUCATİON RESEARCH JOURNAL, 2023, 22, 1-20. 100 + 0
10.52041/serj.v22i1.312

3. KURT BİREL, G.; Önel, F.; Çakıoğlu, Ö. An investigation of Middle School Students Spatial Reasoning Skills. LNTERNATİONAL ELECTRONİC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATİON, 2023, 16, 123-141. 100 + 0
10.26822/iejee.2023.319

2022
2. Deniz, Åž.; KURT, G. Investigation of Mathematical Modeling Processes of Middle School Students in Model-Eliciting Activities (MEAs): A STEM Approach. PARTÄ°CÄ°PATORY EDUCATÄ°ONAL RESEARCH, 2022, 9, 150-177. 100 + 0
10.17275/per.22.34.9.2

2020
1. KURT BİREL, G.; Deniz, Ş.; Önel, F. Analysis of Primary School Teachers Knowledge of Geometry. LNTERNATİONAL ELECTRONİC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATİON, 2020, 12, 303-309. 100 + 0
10.26822/iejee.2020459459

Publications_006.pdf

Uluslararası - Diğer Kitap Yazma 500
1. Kurt, G. Teacher Educators' Perspectives in Turkish Teacher Education Context: Changes in 1982, 1998 and 2006, ISBN: 3838319834, LAP Lambert Academic Publishing , Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 50, 148 Sayfa, İngilizce, Berlin, Türkiye, 2010. 500
Uluslararası - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 500
1. KURT, G. Teacher educators perspectives in Turkish teacher education context changes in 1982 1998 and 2006, ISBN: 9783838319834, LAP Lambert Academic Publishing, Baskı Sayısı: 10, Baskı Adet Sayısı: , 126 Sayfa, İngilizce, , , 2010. 0
1. KURT BİREL, G. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023, ISBN: 978-625-6452-36-7, Efe Akademi Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 347 Sayfa, Türkçe, İstanbul, Türkiye, 2023. 0
2. KURT BİREL, G.; Önel, F. Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları IV, ISBN: 9786258299724, Akademisyen Kitabevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 250 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2022. 0
Uluslararası - Tam Metin - Sözlü 1160

9. KURT BÄ°REL, G.; Önel, F., Dinamik Geometri Ortamında GerçekleÅŸtirilen Geometrik Ä°nÅŸalarla ÖÄŸrencilerin Dörtgen Tanımları Nasıl DeÄŸiÅŸiyor: Bir ÖÄŸretim Deneyi. 6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-6) Sempozyumu, 2023-10-28, 2023-10-30, Ankara, Türkiye, . 200

8. Balkaya, T.; BÄ°REL, G., An investigation of statistical reasoning skills of middle school students about distribution. IASE 2020 Roundtable Conference, 2020-07-06, 2020-07-10, Nanjing, , . 0

7. KURT BÄ°REL, G.; Önel, F.; Dalkılınç, F.; Özel, N.; Aritürk, O.; Deniz, Åž.; Balkaya, T., Sınıf ÖÄŸretmenlerinin Matematik ÖÄŸretimi Becerilerinin GeliÅŸtirilmesi: Bir Tasarım AraÅŸtırması.. 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi Sempozyumu (TürkBilmat 2019, 26-28 Eylül 2019, 2019-09-26, 2019-09-28, Ä°zmir, Türkiye, . 160

6. BÄ°REL, G., Young children’s informal statistical inference experiences through constructing a pictograph. Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2019-02-05, 2019-02-10, Utrecht, Hollanda, . 0

5. BÄ°REL, G.; ÇAKIROÄžLU, E., Preservice Mathematics Teachers’s TPACK Development in Statistics Teaching: A Microteaching Lesson Study. 10th International Conference on Teaching Statistics, 2018-07-08, 2018-07-13, Kyoto, Japonya, . 0

4. Kurt, G., The investigation of understanding of preservice elementary mathematics teachers about data displays",. Ninth Congress of European Research in Mathematics Education, 2015-02-04, 2015-02-08, Prague, Çek Cumhuriyeti, 2015. 200

Scientific_Meetings_001.pdf

3. Kurt, G.; AKYÃœZ, D., Content Knowledge of Preservice Mathematics Teachers About Measures of Central Tendency. International Society of Educational Research, 2014-10-29, 2014-11-02, NevÅŸehir, Türkiye, . 200

2. Kurt, G., The investigation of content knowledge of preservice elementary mathematics teachers about probability.. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 2014-05-16, 2014-05-18, Konya, Türkiye, 2014. 200

1. Kurt, G., THE INVESTIGATION OF CONTENT KNOWLEDGE OF PRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS ABOUT PROBABILITY. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, 2014-05-16, 2014-05-18, Konya, Türkiye, . 200

Uluslararası - Özet - Sözlü 750

10. ÇakıoÄŸlu, Ö.; KURT BÄ°REL, G., Ortaokul ÖÄŸrencilerinin Matematiksel DüÅŸünme Becerilerinin Scratch Programı ile Ä°ncelenmesi. 6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-6) Sempozyumu, 2023-10-28, 2023-10-30, Ankara, Türkiye, . 100

9. At, E.; BozkuÅŸ, Ç.; ÃœNER, T.; Yıldız, E.; KURT BÄ°REL, G., Ortaokul Matematik ÖÄŸretmenlerinin Uzaktan EÄŸitimde Fark Etme Becerilerinin Ä°ncelenmesi: Açıortay Ä°nÅŸasının ÖÄŸretimi Durumu. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim 2021, 2021-10-28, 2021-10-30, Antalya, Türkiye, . 50

8. Önel, F.; KURT BÄ°REL, G.; COÅžKUNTUNCEL, O., Ortaokul ÖÄŸrencilerinin Temel Geometrik Ä°nÅŸa Süreçlerinin Dinamik Geometri Ortamında Ä°ncelenmesi: Yunus’un Durumu. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim 2021, 2021-10-28, 2021-10-30, Antalya, Türkiye, . 100

7. Balkaya, T.; KURT BÄ°REL, G., Ortaokul ÖÄŸrencilerinin DeÄŸiÅŸkenlik Kavramına Yönelik Yaptıkları Çıkarımsal Akıl Yürütme Süreçleri: Balık Boyları EtkinliÄŸi. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim 2021, 2021-09-28, 2021-10-30, Antalya, Türkiye, . 100

6. Önel, F.; Dalkılınç, F.; Özel, N.; Deniz, Åž.; Balkaya, T.; BÄ°REL, G., Ortaokul matematik öÄŸretmenleri ölçme deÄŸerlendirmeyi nasıl yapıyor? Bir durum çalışması.. 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi Sempozyumu (TürkBilmat 2019, 26-28 Eylül 2019, 2019-09-26, 2019-09-28, Ä°zmir, Türkiye, . 0

5. KURT BİREL, G.; ÇAKIROĞLU, E., PRESERVICE MATHEMATICS TEACHERS' TPACK DEVELOPMENT IN STATISTICS TEACHING: A MICROTEACHING LESSON STUDY. 10th International Conference on Teaching Statistics (ICOTS), 2018-07-08, 2018-07-13, Kyoto, Japonya, 2018. 100

http://iase-web.org/Conference_Proceedings.php?p=ICOTS_10_2018

4. BÄ°REL, G., The Analysis of Probabilistic and Statistical Thinking of Young Children. 27. Uluslararası EÄŸitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2018), 2018-04-18, 2018-04-22, Antalya, Türkiye, . 0

3. Kurt Birel, G., An Investigation of statistical content in middle grade mathematics textbooks in Turkey. 6. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları Konferansı, 2017-05-04, 2017-05-06, Girne, KKTC, 2017. 100

Scientific_Meetings_002.pdf

2. Kurt, G.; Akyüz, D., Content Knowledge of Preservice Mathematics Teachers About Measures of Central Tendency. International Society of Educational Research, 2014-10-29, 2014-12-02, NevÅŸehir, Türkiye, 2014. 100

1. Kurt, G.; Haser, Ç., A study of mathematics teacher education reforms in Turkey: Rationales, needs, and structures. The European Conference on Educational Research 2009, 2009-09-25, 2009-09-30, Vienna, Avusturya, 2009. 100

Ulusal - Tam Metin - Sözlü 100

1. Kurt, G., An Investigation of teacher education issues in Turkey regarding the perspectives of teacher educators. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 2010-11-11, 2010-11-13, Antalya, Türkiye, 2010. 100

Ulusal - Özet - Sözlü 200

8. KURT BÄ°REL, G.; GÖK, G.; YILMAZ UYSAL, S., Okul Öncesinde Arılar ve TozlaÅŸmanın STEM EtkinliÄŸi ile ÖÄŸretimi: Bir ÖÄŸretim Deneyi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 50

7. YILMAZ, Z.; AÅžIK, G.; KURT BÄ°REL, G., EÄŸitim Bilimleri Alanında ÖÄŸrenim Gören Yüksek Lisans ÖÄŸrencilerinin Ä°statistiÄŸe Yönelik Tutumlarının Ä°ncelenmesi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi - UFBMEK2018, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 50

6. Balkaya, T.; BÄ°REL, G., Ortaokul ÖÄŸrencilerinin Sütun GrafiÄŸi ile Ä°lgili Ä°statistiksel Akıl Yürütme Becerilerinin Ä°ncelenmesi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 0

5. BÄ°REL, G.; GÖK, G.; YILMAZ, S., Okul Öncesinde Arılar ve TozlaÅŸmanın Stem EtkinliÄŸi ile ÖÄŸretimi: Bir ÖÄŸretim Deneyi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik EÄŸitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 0

4. BÄ°REL, G.; CoÅŸkuntuncel, O., Ortaokul Matematik ÖÄŸretmeni Adaylarının Olasılık Alan Bilgilerinin DeÄŸerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi Sempozyumu, 2017-05-17, 2017-05-19, Afyon, Türkiye, 2017. 0

http://www.bilmat.org/turkbilmat_2017/

3. Kurt Birel, G.; CoÅŸkuntuncel, O., Ortaokul Matematik ÖÄŸretmeni Adaylarının Olasılık Alan Bilgilerinin DeÄŸerlendirilmesi: Mersin Üniversitesi ÖrneÄŸi. Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi Sempozyumu-3, 2017-05-17, 2017-05-19, Afyon, Türkiye, 2017. 50

Scientific_Meetings_003.pdf

2. BÄ°REL, G.; COÅžKUNTUNCEL, O., Ortaokul Matematik ÖÄŸretmeni Adaylarının Olasılık Alan Bilgilerinin DeÄŸerlendirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi Sempozyumu-3, 2017-05-17, 2017-05-19, Afyon, Türkiye, . 0

1. Kurt, G.; Haser, Ç., Türkiye’de öÄŸretmen yetiÅŸtirme reformları üzerine inceleme: Gerekçeler, ihtiyaçlar ve reform yapıları. 18. EÄŸitim Bilimleri Kurultayı, 2009-11-01, 2009-11-03, Ä°zmir, Türkiye, 2009. 50

Ulusal - Yürütücü 100

1. Ortaokul Öğrencilerinin Model Oluşturma Etkinlikleri (MOE) Aracılığıyla STEM Eğitiminde Matematiksel Modelleme Süreçlerinin İncelenmesi, BAP, Proje No: 2019-3-TP2-3736, 3750 TL, Yürütücü, Devam ediyor... 100

Ulusal - Araştırmacı 50

2. Geometri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (Proje No: 222B185), TÜBİTAK, Proje No: , EUR, Araştırmacı, 2023,Tamamlandı. 50

1. Ortaokul Öğrencilerinin Model Oluşturma Etkinlikleri (MOE) Aracılığıyla STEM Eğitiminde Matematiksel Modelleme Süreçlerinin İncelenmesi, Araştırma Projesi, Proje No: , 3750 TL, Araştırmacı, 2022,Tamamlandı. 0

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri 600

3. TuÄŸçe Üner, ORTAOKUL MATEMATÄ°K ÖÄžRETMENLERÄ°NÄ°N GEOMETRÄ°K DÜÅžÜNME ALIÅžKANLIKLARININ BELÄ°RLENMESÄ° VE GEOMETRÄ°K DÜÅžÜNME ALIÅžKANLIKLARININ BECERÄ° TEMELLÄ° PROBLEMLERÄ°NE YANSIMALARININ Ä°NCELENMESÄ°, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

2. Åžule Deniz, ORTAOKUL ÖÄžRENCÄ°LERÄ°NÄ°N MODEL OLUÅžTURMA ETKÄ°NLÄ°KLERÄ° (MOE) ARACILIÄžIYLA STEM EĞİTÄ°MÄ°NDE MATEMATÄ°KSEL MODELLEME SÜREÇLERÄ°NÄ°N Ä°NCELENMESÄ°, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Devam ediyor. 200

1. TuÄŸçe Balkaya, ORTAOKUL ÖÄžRENCÄ°LERÄ°NÄ°N TINKERPLOTS YAZILIMI Ä°LE Ä°STATÄ°STÄ°KSEL MODELLEME SÜREÇLERÄ°NÄ°N Ä°NCELENMESÄ°, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Devam ediyor. 200

FAALİYET TÜRÜ DETAYI
Proje TÜBÄ°TAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası Ä°kili Ä°ÅŸbirliÄŸi Programları
TÜBÄ°TAK 1005, 3001
TÜBÄ°TAK 1002
H2020 Projesi
DiÄŸer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje
DiÄŸer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje
Araştırma Yurtdışı Araştırma
Yurtiçi AraÅŸtırma
Yayın SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi)
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araÅŸtırma makalesi
Detay
Kurt birel, G.; çakıroğlu, E. Prospective mathematics teachers’ Tpack development in graphical data displays: a microteaching lesson study. INTERNATİONAL JOURNAL OF MATHEMATİCAL EDUCATİON İN SCİENCE AND TECHNOLOGY, 2023, , -.
10.1080/0020739X.2023.2246970
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi)
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi
Detay
Kurt birel, G.; önel, F.; çakıoÄŸlu, Ã. An investigation of Middle School Students Spatial Reasoning Skills. LNTERNATÄ°ONAL ELECTRONÄ°C JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATÄ°ON, 2023, 16, 123-141.
10.26822/iejee.2023.319
Balkaya, T.; Kurt birel, G. MIDDLE SCHOOL STUDENTS’ STATISTICAL REASONING ABOUT DISTRIBUTION IN THEIR STATISTICAL MODELING PROCESSES. STATİSTİCS EDUCATİON RESEARCH JOURNAL, 2023, 22, 1-20.
10.52041/serj.v22i1.312
Kavaklı, A.; özenir, Ã.; özden, D.; Kurt birel, G. New Approaches in Geometry Teaching: Evaluation of the Results of the TUBITAK 4004 Project. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTÄ°M ÇALIÅžMALARI DERGÄ°SÄ°, MERSÄ°N UNÄ°VERSÄ°TESÄ°, 2023, 4, -.
10.59062/ijpes.1379845
Kurt birel, G. YOUNG CHILDREN’S PROBABILISTIC AND STATISTICAL REASONING IN THE CONTEXT OF INFORMAL STATISTICAL INFERENCE. STATİSTİCS EDUCATİON RESEARCH JOURNAL, 2023, 22, 1-14.
10.52041/serj.v22i2.434
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliÄŸi
DiÄŸer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
ULAKBÄ°M TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Detay
Kurt birel, G. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023, ISBN: 978-625-6452-36-7, Efe Akademi Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 347 Sayfa, Türkçe, İstanbul, Türkiye, 2023.
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüÄŸü
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.)
Detay
Kurt birel, G. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023, ISBN: 978-625-6452-36-7, Efe Akademi Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 347 Sayfa, Türkçe, İstanbul, Türkiye, 2023.
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.)
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı
Tasarım Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaÅŸ, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı
Sergi Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Patent Uluslararası patent
Ulusal patent
Atıf SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
önel, F.; Dalkılınç, F.; özel, N.; Deniz, Å.; Balkaya, T.; Kurt birel, G. Ortaokul Matematik Öğretmenleri Ölçme-DeÄŸerlendirmeyi Nasıl Yapıyor? Bir Durum Çalışması. KASTAMONU EĞİTÄ°M DERGÄ°SÄ°, 2020, 28, 1448-1459,
Publications_008.pdf
Yazar Sayısı: 6, Atıf Sayısı: 2
Kurt birel, G.; Deniz, Å.; önel, F. Analysis of Primary School Teachers Knowledge of Geometry. LNTERNATÄ°ONAL ELECTRONÄ°C JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATÄ°ON, 2020, 12, 303-309,
Publications_006.pdf
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Kurt birel, G. Matematik eğitimi araştırmaları bağlamında yeni bir yaklaşım: Ders imecesi. STUDİES İN EDUCATİONAL RESEARCH AND DEVELOPMEN, 2017, 1, 60-82,
Yazar Sayısı: 1, Atıf Sayısı: 1
BÄ°REL, G.; ÇAKIROÄžLU, E., Preservice Mathematics Teachers’s TPACK Development in Statistics Teaching: A Microteaching Lesson Study. 10th International Conference on Teaching Statistics, 2018-07-08, 2018-07-13, Kyoto, Japonya, .
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Deniz, Å.; Kurt, G. Investigation of Mathematical Modeling Processes of Middle School Students in Model-Eliciting Activities (MEAs): A STEM Approach. PARTÄ°CÄ°PATORY EDUCATÄ°ONAL RESEARCH, 2022, 9, 150-177,
10.17275/per.22.34.9.2

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Kurt, G.; Coşkuntuncel, O. Assessment of Elementary Mathematics Teachers’ Probability Content Knowledge in terms of Different Meanings of Probability. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ, 2020, 11, 706-732,

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Kurt birel, G.; Deniz, Å.; önel, F. Analysis of Primary School Teachers Knowledge of Geometry. LNTERNATÄ°ONAL ELECTRONÄ°C JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATÄ°ON, 2020, 12, 303-309,
Publications_006.pdf
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 2
Kurt birel, G.; çakıroğlu, E. Prospective mathematics teachers’ Tpack development in graphical data displays: a microteaching lesson study. INTERNATİONAL JOURNAL OF MATHEMATİCAL EDUCATİON İN SCİENCE AND TECHNOLOGY, 2023, , -,
10.1080/0020739X.2023.2246970

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
BÄ°REL, G.; ÇAKIROÄžLU, E., Preservice Mathematics Teachers’s TPACK Development in Statistics Teaching: A Microteaching Lesson Study. 10th International Conference on Teaching Statistics, 2018-07-08, 2018-07-13, Kyoto, Japonya, .
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 2
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
önel, F.; Dalkılınç, F.; özel, N.; Deniz, Å.; Balkaya, T.; Kurt birel, G. Ortaokul Matematik Öğretmenleri Ölçme-DeÄŸerlendirmeyi Nasıl Yapıyor? Bir Durum Çalışması. KASTAMONU EĞİTÄ°M DERGÄ°SÄ°, 2020, 28, 1448-1459,
Publications_008.pdf
Yazar Sayısı: 6, Atıf Sayısı: 2
Kurt birel, G. Matematik eğitimi araştırmaları bağlamında yeni bir yaklaşım: Ders imecesi. STUDİES İN EDUCATİONAL RESEARCH AND DEVELOPMEN, 2017, 1, 60-82,
Yazar Sayısı: 1, Atıf Sayısı: 1
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Detay
Deniz, Å.; Kurt, G. Investigation of Mathematical Modeling Processes of Middle School Students in Model-Eliciting Activities (MEAs): A STEM Approach. PARTÄ°CÄ°PATORY EDUCATÄ°ONAL RESEARCH, 2022, 9, 150-177,
10.17275/per.22.34.9.2

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Kurt birel, G. The Investigation of Pre-service Elementary Mathematics Teachers’ Subject Matter Knowledge About Probability. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, 13, 348-362,

Yazar Sayısı: 1, Atıf Sayısı: 1
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
TebliÄŸ Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri
Detay
KURT BÄ°REL, G.; Önel, F., Dinamik Geometri Ortamında GerçekleÅŸtirilen Geometrik Ä°nÅŸalarla ÖÄŸrencilerin Dörtgen Tanımları Nasıl DeÄŸiÅŸiyor: Bir ÖÄŸretim Deneyi. 6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik EÄŸitimi (TÜRKBÄ°LMAT-6) Sempozyumu, 2023-10-28, 2023-10-30, Ankara, Türkiye, .
Ödül YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü
TÜBÄ°TAK bilim ödülü
TÜBA Akademi Ödülü
TÜBÄ°TAK TWAS veya TeÅŸvik ödülü
TÜBÄ°TAK Ufuk 2020 Programı eÅŸik üstü ödülü
Yurtdışı kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Yurtiçi kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluÅŸlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluÅŸlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl