Derece | Bölüm | Üniversite/Kurum | Yıl |
LÄ°SANS | Ä°LKÖÄžRETÄ°M FEN BÄ°LGÄ°SÄ° ÖÄžRETMENLİĞİ | ORTA DOÄžU TEKNÄ°K ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2007 |
YÜKSEK LÄ°SANS | Ä°LKÖÄžRETÄ°M | ÇUKUROVA ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2010 |
DOKTORA | OKUL ÖNCESÄ° EĞİTÄ°MÄ° | HACETTEPE ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2014 |
1. Çocukların epistemolojik görüÅŸlerinin ve öÄŸrenme stillerinin öklidyen geometrisinde modellenmesi Danışman: Dr. Semra Erkan, DiÄŸer, DiÄŸer, DiÄŸer Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye, .
1. ÖÄŸretmen adaylarının temel astronomi konularında bilgi seviyeleri ile bilimin doÄŸası ve astronomi öz-yeterlilikleri arasındaki iliÅŸkinin incelenmesi Danışman: Dr. Sedat Uçar, Çukurova Ãœniversitesi, DiÄŸer, DiÄŸer Anabilim Dalı, Adana, Türkiye, .
Görev Ünvanı | Üniversite/Kurum | Yıl |
ARÅž. GÖR. | HAKKARÄ° ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2010-02-09 - 2010-09-10 |
ARÅž. GÖR. | HACETTEPE ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2010-09-15 - 2014-12-22 |
DR. ÖÄžR. ÜYESÄ° | HAKKARÄ° ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2015-09-01 - 2020-07-03 |
DR. ÖÄžR. ÜYESÄ° | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2020-07-09 - 2021-05-30 |
DOÇ. DR. | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2021-05-31 - Devam ediyor |
Görev Ünvanı | Görev | Kurum/Diğer | Yıl |
DEKAN YARDIMCISI | EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° | 2023-10-05 - Devam ediyor | |
MEZUNLAR KOMÄ°SYONU BAÅžKANI | 2023-07-27 - Devam ediyor | ||
DOÇ. DR. | ALAN EDÄ°TÖRÜ | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° DERGÄ°SÄ° | 2021-03-01 - Devam ediyor |
DR. ÖÄžR. ÜYESÄ° | ÇOCUK EĞİTÄ°MÄ° UYGULAMA VE ARAÅžTIRMA MERKEZ MÜDÜR YARDIMCISI | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2021-01-17 - Devam ediyor |
BÄ°RÄ°M KALÄ°TE KOMÄ°SYONU ÜYESÄ° | EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° | 2024-01-04 - 2027-01-04 | |
FAKÜLTE YÖNETÄ°M KURULU ÜYESÄ° | EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° | 2022-12-08 - 2025-12-08 | |
MERKEZ YÖNETÄ°M KURULU ÜYESÄ° | ÇOCUK EĞİTÄ°MÄ° UYGULAMA VE ARAÅžTIRMA MERKEZÄ° | 2021-12-18 - 2024-12-18 | |
MERKEZ MÜDÜR YARDIMCISI | ÇOCUK EĞİTÄ°MÄ° UYGULAMA VE ARAÅžTIRMA MERKEZÄ° | 2021-12-18 - 2024-12-18 | |
DEKAN YARDIMCISI | EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2021-10-21 - 2023-10-04 |
DR. ÖÄžR. ÜYESÄ° | BÖLÜM BAÅžKAN YARDIMCISI | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2021-03-14 - 2023-10-02 |
MÜDÜR V. | SOSYAL BÄ°LÄ°MLER ENSTÄ°TÜSÜ | HAKKARÄ° ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2016-03-14 - 2020-05-01 |
2024
5. ERTEN, C.; GÃœNEÅž, G. Social behaviour changes via mindfulness practices in early childhood. CHÄ°LDREN AND YOUTH SERVÄ°CES REVÄ°EW, 2024, 158, 1-10. 1000 + 0 10.1016/j.childyouth.2024.107452
2023
4. GÃœNEÅž, G. Personal play identity and the fundamental elements in its development process. CURRENT PSYCHOLOGY, 2023, 42, 7038-7048. 1000 + 0 10.1007/s12144-021-02058-y
2022
3. GÃœNEÅž, G. Is the digitalization of play technological mutation or digital evolution?. EARLY CHÄ°LD DEVELOPMENT AND CARE, 2022, 192, 638-652. 1000 + 0 10.1080/03004430.2020.1787402
2. SAY, F.; GÃœNEÅž, G.; BATI, K. Forest schools in Turkey in times of COVID-19. THE JOURNAL OF ENVÄ°RONMENTAL EDUCATÄ°ON, 2022, 53, 340-354. 1000 + 0 10.1080/00958964.2022.2132463
2020
1. GÜNEŞ, G.; ŞAHİN, V. Preschoolers’ Thoughts on the Concept of Time. THE JOURNAL OF GENETİC PSYCHOLOGY, 2020, 181, 293-317. 1000 + 0 10.1080/00221325.2020.1753645
2018
2. GÃœNEÅž, G.; ÅžAHÄ°N, V. The algorithm of mathematical modelling for learning styles of pre-school children. EDUCATÄ°ON 3-13: INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF PRÄ°MARY, ELEMENTARY AND EARLY YEARS EDUCATÄ°ON, 2018, 47, 277-292. 100 + 0 10.1080/03004279.2018.1430844
2017
1. TAŞDAN BERKSOY, A.; GÜNEŞ, G. Children’s epistemological views according to their learning centre preferences. EDUCATİON 3-13 - INTERNATİONAL JOURNAL OF PRİMARY, ELEMENTARY AND EARLY YEARS EDUCATİON, 2017, 46, 802-813. 100 + 0 10.1080/03004279.2017.1365094
2018
6. GÜNEŞ, G.; ŞAHİN, V.; TAŞDAN BERKSOY, A.; ERKAN, N. Mathematical modeling of preschool children’s epistemological views. CRİTİCAL QUESTİONS İN EDUCATİON, 2018, 9, 117-136. 95 + 0
5. BATI, K.; YETİŞİR, M.; ÇALIŞKAN, İ.; GÜNEŞ, G.; SAÇAN GÜL, E. Teaching the concept of time A steam-based program on computational thinking in science education. COGENT EDUCATİON, 2018, 5, 1-16. 60 + 0 10.1080/2331186X.2018.1507306
4. GÃœNEÅž, G.; BATI, K. Development of a scale on scientific epistemological views and investigation of epistemological views of prospective teachers. INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF RESEARCH Ä°N EDUCATÄ°ON AND SCÄ°ENCE (IJRES), 2018, 4, 391-408. 100 + 0 10.21890/ijres.409299
2017
3. GÃœNEÅž, G.; TUÄžRUL, B. Is chess just a game, or is it a mirror that reflects the child s inner world?. INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF RESEARCH Ä°N EDUCATÄ°ON AND SCÄ°ENCE (IJRES), 2017, 3, 438-451. 100 + 0 10.21890/ijres.327902
2. GÃœNEÅž, G.; BATI, K.; KATRANCI, M. An examination of the epistemological views and learning styles of pre-service teachers. INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF PROGRESSÄ°VE EDUCATÄ°ON, 2017, 13, 112-128. 100 + 0
2016
1. GÜNEŞ, G.; GÜNEŞ, G.; AKMAN, B. Children’s drawings and descriptions of their Ideal schools: A case study from Turkey. INTERNATİONAL JOURNAL OF PROGRESSİVE EDUCATİON, 2016, 12, 121-133. 100 + 0
2022
10. GÜNEŞ, G.; TORAN, M. Challenges of COVID-19: Preschool Teachers Views and Experiences During the Quarantine. YAŞADIKÇA EĞİTİM, 2022, 36, 146-161. 200 + 0 10.33308/26674874.2022361367
2020
9. GÜNEŞ, G.; TUĞRUL, B.; DEMİR ÖZTÜRK, E. Oyun algısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlikçalışması. ERKEN ÇOCUKLUK ÇALIŞMALARI DERGİSİ, 2020, 4, 29-51. 200 + 0 10.24130/eccd-jecs.1967202041147
2019
8. BATI, K.; YETİŞİR, M.; GÜNEŞ, G. A Comparative Analysis of the Effect of Students Affective Characteristics on Their Science Performance between Countries Based on PISA 2015 Data. HACETTEPE UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON, 2019, 34, 999-1014. 200 + 0 10.16986/HUJE.2019050025
2018
7. GÜNEŞ, G. Okul öncesi fen ve doğa eğitimi araştırmalarına ilişkin bir tarama çalışması: Türkiye örneği. ERKEN ÇOCUKLUK ÇALIŞMALARI DERGİSİ, 2018, 2, 33-67. 200 + 0 10.24130/eccd jecs.196720182150
6. KAYA, G.; AÇAR, D.; GÜNEŞ, G. 0 – 12 yaş çocuklarda problem davranışları olumlu yönde geliştirilme süreci. PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2018, 31, 167-187. 200 + 0 10.30794/pausbed.414802
5. GÜNEŞ, G. Okul öncesi aday öğretmenlerin öğrenme stillerinin matematiksel algoritmaya dayalı olarak modellenmesi. ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2018, 51, 77-103. 200 + 0 10.30964/auebfd.405853
2017
4. GÜNEŞ, G.; BATI, K.; AÇAR, D.; KAYA, G. Hakkâri Üniversitesi öğrencilerinin bilimin doğası ve epistemolojik görüşlerinin incelenmesi. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2017, 19, 133-151. 190 + 0
3. GÜNEŞ, G. Çocukların epistemolojik görüşlerinin incelenmesi. YUZUNCİ YİL UNİVERSİTESİ EGİTİM FAKULTESİ DERGİSİ, 2017, 14, 434-457. 200 + 0 10.23891/efdyyu.2017.17
2. GÜNEŞ, G.; ERKAN, N. Okul öncesi dönem çocuklarının öğrenme stillerinin incelenmesi. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, 13, 13-24. 200 + 0 10.17860/mersinefd.305746
1. AÇAR, D.; KAYA, G.; GÜNEŞ, G. Özel gereksinimli bireyler hakkındaki görüşlere ilişkin metafor çalışması. ELEKTRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2017, 16, 935-944. 200 + 0 10.17755/esosder.284397
2014
1. TUĞRUL, B.; ERTÜRK KARA, H.; ÖZEN ALTINKAYNAK, Ş.; GÜNEŞ, G. Oyunun üç kuşaktaki değişimi. THE JOURNAL OF ACADEMİC SOCİAL SCİENCE STUDİES, 2014, , 1-16. 65 + 0 10.9761/JASSS2388
2012
1. TUĞRUL, B.; GÜNEŞ, G.; TOKUÇ, H.; BOZ, M. Merak öğrenmeyi başlatır. ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ AKADEMİK, 2012, 1, 20-31. 85 + 0
1. BOZDEMİR, B.; GÜNEŞ, G. Disiplinlerarası Bakış Açısıyla: ÇOCUK, ISBN: 978-625-6594-02-9, Eğiten Kitap, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 340 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2023. 0
2. GÜNEŞ, G.; GEDİK, E. Farklı Disiplinler Açısından Kavram Öğretimi, ISBN: 978-625-397-772-6, Nobel, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 230 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2023. 0
3. GÜNEŞ, G. Erken Çocukluk Eğitiminde Sınıf Yönetimi, ISBN: 978-625-7582-14-8, Pegem Akademi Yayınları, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 311 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 0
4. GÜNEŞ, G. Medya Okuryazarlığı Eğitimi, ISBN: 978-625-427-698-9, Nobel, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 267 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2022. 0
5. GÜNEŞ, G. Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar II, ISBN: 9786257676809, Pegem Akademi Yayınları, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 392 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 0
6. OKUTAN, N.; TEPELİ, K.; TUĞRUL, B.; GÜNEŞ, G. Contemporary perspectives and research on early childhood education, ISBN: ISBN (10): 1-4438-5712-2, ISBN (13): 978-1-4438-5712-3, Newcastle, UK: Cambridge Scholar Publishing, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 416 Sayfa, İngilizce, Cambridge, İngiltere / Birleşik Krallık, 2012. 0
5. GÃœNEÅž, G., COVID-19 Pandemisinin çocuk saÄŸlığı üzerindeki etkileri. VII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online, 2020-09-10, 2020-09-13, EskiÅŸehir, Türkiye, . 200
4. GÃœNEÅž, G.; ERKAN, N., Preschool children’s epistemological views and epistemological views model at Euclidean geometry. New Year’s Academic Conference on Social Sciences and Humanities, 2015-12-30, 2015-12-31, Prag, Çek Cumhuriyeti, . 200
3. TUÄžRUL, B.; UYSAL, H.; GÃœNEÅž, G.; OKUTAN, N., Picture of the creativity. 5th World Conference on Educational Sciences (WCES),, 2013-02-05, 2013-02-08, Roma, Ä°talya, . 150
2. ULUDAĞ, G.; GÜNEŞ, G.; TUĞRUL, B.; ERKAN, N.; TOKUÇ, H., Small astronomers. 5th World Conference on Educational Sciences (WCES), 2013-02-05, 2013-02-08, Roma, İtalya, . 160
1. GÃœNEÅž, G.; TUÄžRUL, B., A play tens of teachers and hundreds of their ideas about child who doesn t play. Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER-2012), 2012-02-08, 2012-02-10, Girne, KKTC, . 200
8. SAY, F.; GÃœNEÅž, G., YaÅŸam Boyu ÖÄŸrenmenin Temel EÄŸitim Üzerine Yansımalarının Lisansüstü Tezler BaÄŸlamında Ä°ncelenmesi. ISASEC 2022 III. Uluslararası EÄŸitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 2022-05-20, 2023-05-21, Konya, Türkiye, . 100
7. TUÄžRUL, B.; GÃœNEÅž, G.; DOÄžAN, H., Play perception and play behavior In BB (Baby Boomer) generation. 6th International Early Childhood Education Congress, 2019-10-02, 2019-10-05, Kars, Türkiye, . 100
6. GÃœNEÅž, G.; ÅžAHÄ°N, Ä°., Prospective teachers’ epistemological views and thoughts on science. International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 2018-04-28, 2018-05-01, Marmaris, Türkiye, . 100
5. GÃœNEÅž, G.; TUÄžRUL, B., Childrens’ chess analogies. International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 2017-05-18, 2017-05-21, Aydın, Türkiye, . 100
4. GÃœNEÅž, G.; TUÄžRUL, B.; TEMÄ°Z, N.; AKKOYUNLU, B., Play is condemned into the televisions and computers. 39th Annual Conference of The Association for the Study of Play (TASP), 2013-03-06, 2013-03-09, Newark / Delaware, Amerika BirleÅŸik Devletleri, . 95
3. GÜNEŞ, G.; TUĞRUL, B.; ERTÜRK, G.; ÖZEN ALTINKAYNAK, Ş., Play in three generations. 39th Annual Conference of The Association for the Study of Play (TASP), 2013-03-06, 2013-03-09, Newark / Delaware, Amerika Birleşik Devletleri, . 95
2. OKUTAN, N.; TEPELÄ°, K.; TUÄžRUL, B.; GÃœNEÅž, G., Studying the effect of pre-school education mixed and isolated age groups. 3rd International Congress on Early Childhood Education, 2012-09-12, 2012-09-15, Adana, Türkiye, . 65
1. GÜNEŞ, G.; Öz, C.; TUĞRUL, B., The game of kings is in the service of children- Chess. 26th ICCP World Play Conference, 2012-06-17, 2012-06-20, Tallinn, Estonya, . 100
2. GÃœNEÅž, G.; ERKAN, N., Okul öncesi çocuklarının öÄŸrenme stillerinin cinsiyet deÄŸiÅŸkenine göre incelenmesi. II. Eurasian Educational Research Congress/2. Avrasya EÄŸitim AraÅŸtırmaları Kongresi (EJERCongress 2015), 2015-06-08, 2015-06-10, Ankara, Türkiye, . 100
1. GÃœNEÅž, G.; BATI, K.; DEDEOÄžLU, H., Bologna sürecinde bir ölçek geliÅŸtirme çalışması Mesleki yetkinlik envanteri. VI. Uluslararası Türkiye EÄŸitim AraÅŸtırmaları Kongresi, 2014-06-05, 2014-06-08, Ankara, Türkiye, . 100
2. GÃœNEÅž, G., Prospective preschool teachers’ epistemic cognitive development. 2nd International Congress on Multidisciplinary Studies, 2018-05-04, 2018-05-05, Adana, Türkiye, . 50
1. AÇAR, D.; KAYA, G.; GÃœNEÅž, G.; BATI, K., Lisans ve ön-lisans öÄŸrencilerinin bilimin doÄŸası ve bilimsel epistemolojik görüÅŸlerinin incelenmesi: Hakkari Üniversitesi örneÄŸi. Al-Farabi 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 2017-05-11, 2017-05-14, Gaziantep, Türkiye, . 37
2. Disiplinler Arası Bakış Açısıyla Çocuklar İçin Felsefe Pedagojisini ve Uygulamaları, TÜBİTAK, Proje No: , 7070 TL, Yürütücü, 2022,Tamamlandı. 100
1. Hakkari Üniversitesi Lisans ve Ön-lisans Öğrencilerinin Bilimin Doğası ve Epistemolojik Görüşlerinin İncelenmesi, BAP, Proje No: , 3000 TL, Yürütücü, 2017,Tamamlandı. 100
1. 645264 DUVARIN ARKASINDAKİ ÖĞRENME BAHÇELERİ, TÜBİTAK, Proje No: , EUR, Uzman, 2022,Tamamlandı. 0
1. Eğitim Fakültesi Öğrenci Gelişimi İzleme Otomasyon Sistemi, BAP, Proje No: , 6667 TL, Araştırmacı, 2015,Tamamlandı. 50
1. Okul Öncesi Öğretmen Adayları İçin Bilimsel İçerik Üretme Sürecinde Etik Eğitimi, TÜBİTAK, Proje No: , 9255 TL, Danışman (Yürütücü Gerçek Kişi), 2022,Tamamlandı. 0
1. EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ÖĞRENİM GÖREN LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ EĞİTİMİ, TÜBİTAK, Proje No: , EUR, Eğitmen, 2023,Tamamlandı. 0
5. Merve YiÄŸit, Okul Öncesi ÖÄŸretmenlerinin Yaratıcı ve EleÅŸtirel DüÅŸünme Becerileri ile Matematik ÖÄŸretim Tutumları Arasındaki Ä°liÅŸkinin Ä°ncelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Devam ediyor. 0
4. Esma Gedik, Erken Cocukluk EÄŸitim Programı ve Alternatif EÄŸitim Yaklaşımlarının GeliÅŸimsel Plastisiteye Katkısının Ä°ncelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Devam ediyor. 0
3. Esma GöktaÅŸ, Okul Öncesi ÖÄŸretmenlerinin Bilim ÖÄŸretimi Tutumları Ä°le Öz Yeterlik Ve Yaratıcılık Düzeyleri Arasındaki Ä°liÅŸkinin Ä°ncelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Devam ediyor. 200
2. Ceren Erten, Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal Davranış GeliÅŸimlerinde Farkındalık Uygulamalarının Etkisi, DiÄŸer, DiÄŸer, Tamamlandı. 200
1. Ümmühan Ünal, Çocuklar Ä°çin Felsefe Etkinliklerinin Çocukların Ahlaki ve Sosyal Kural Algıları Üzerindeki Etkisinin Ä°ncelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
1. HAKKARI UNIVERSITESI, DOGU ANADOLU SOSYAL BILIMLERDE EGILIMLER DERGISI , EDITOR, E-ISSN : 2564-7202, 2017-04-13 - 2020-07-03. 0
1. COGENT EDUCATION , [ 2016 : 1 ] . 0
2. SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION , [ 2019 : 1 ] . 5
3. THE ASÄ°A-PACFC EDUCATON RESEARCHER (TAPE) , [ 2015 : 1 ] . 5
1. Ä°LKÖÄžRETÄ°M ONLÄ°NE , [ 2015 : 1 ] . 1
2. Ä°NÖNÜ ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° DERGÄ°SÄ° , [ 2015 : 1 ] . 1
1. TÜBİTAK, , , Türkiye. 0
2. TÜBİTAK, , , Türkiye. 0
3. TÜBİTAK, , , Türkiye. 0
FAALİYET TÜRÜ | DETAYI | |||||||||
Proje | TÜBÄ°TAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası Ä°kili Ä°ÅŸbirliÄŸi Programları | |||||||||
|
||||||||||
TÜBÄ°TAK 1005, 3001 | ||||||||||
|
||||||||||
TÜBÄ°TAK 1002 | ||||||||||
|
||||||||||
H2020 Projesi | ||||||||||
|
||||||||||
DiÄŸer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje | ||||||||||
|
||||||||||
DiÄŸer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje | ||||||||||
|
||||||||||
Araştırma | Yurtdışı Araştırma | |||||||||
|
||||||||||
Yurtiçi AraÅŸtırma | ||||||||||
|
||||||||||
Yayın | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi | |||||||||
|
||||||||||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi) | ||||||||||
|
||||||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araÅŸtırma makalesi | ||||||||||
|
||||||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi) | ||||||||||
|
||||||||||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi | ||||||||||
|
||||||||||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale | ||||||||||
|
||||||||||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | ||||||||||
|
||||||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliÄŸi | ||||||||||
|
||||||||||
DiÄŸer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | ||||||||||
|
||||||||||
ULAKBÄ°M TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | ||||||||||
|
||||||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | ||||||||||
|
||||||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüÄŸü | ||||||||||
|
||||||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.) | ||||||||||
|
||||||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | ||||||||||
|
||||||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.) | ||||||||||
|
||||||||||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı | ||||||||||
|
||||||||||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı | ||||||||||
|
||||||||||
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı | ||||||||||
|
||||||||||
Tasarım | Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaÅŸ, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı | |||||||||
|
||||||||||
Sergi | Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||||||||
|
||||||||||
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||||||||||
|
||||||||||
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||||||||||
|
||||||||||
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||||||||||
|
||||||||||
Patent | Uluslararası patent | |||||||||
|
||||||||||
Ulusal patent | ||||||||||
|
||||||||||
Atıf | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||||||||
|
||||||||||
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||||||||||
|
||||||||||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||||||||||
|
||||||||||
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||||||||||
|
||||||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | ||||||||||
|
||||||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | ||||||||||
|
||||||||||
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | ||||||||||
|
||||||||||
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | ||||||||||
|
||||||||||
TebliÄŸ | Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri | |||||||||
|
||||||||||
Ödül | YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü | |||||||||
|
||||||||||
TÜBÄ°TAK bilim ödülü | ||||||||||
|
||||||||||
TÜBA Akademi Ödülü | ||||||||||
|
||||||||||
TÜBÄ°TAK TWAS veya TeÅŸvik ödülü | ||||||||||
|
||||||||||
TÜBÄ°TAK Ufuk 2020 Programı eÅŸik üstü ödülü | ||||||||||
|
||||||||||
Yurtdışı kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | ||||||||||
|
||||||||||
Yurtiçi kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | ||||||||||
|
||||||||||
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | ||||||||||
|
||||||||||
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | ||||||||||
|
||||||||||
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluÅŸlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluÅŸlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl | ||||||||||
|