Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm GÖK

Birim
:
Eğitim Fakültesi / Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
İŞ Adresi
: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Çiftlikköy Kampüsü 33343 Yenişehir Çiftlikköy / Mersin
Telefon
:
+90--
Dahili
:
37104
E-MAIL
:
gulsumgok@mersin.edu.tr
OLUŞTURMA
:
2016-06-26 18:28:18
DÜZENLEME
:
2024-01-27 14:59:36
PUAN
:
5393
YABANCI DİL
:
İngilizce, , ÜDS, 87.500
İngilizce, ileri, ÜDS, 87.5
Researcher ID
Scopus ID
h-index
5
Publons ID


Derece Bölüm Üniversite/Kurum Yıl
LİSANS FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ 2003
YÜKSEK LİSANS İLKÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 2007
DOKTORA İLKÖĞRETİM ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 2014
Doktora Tezi

1. 7E Öğrenme Döngüsü Modelinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Vücudumuzda Sistemler Konusunu Anlamalarına, Özdüzenleme Becerilerine, Bilimsel Epistemolojik İnançlarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi Danışman: Dr. Semra Sungur, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye, 2014.

Theses_002.pdf

Yüksek Lisans Tezi

1. Probleme Dayalı Öğrenme Modelinin İlköğretim Öğrencilerinin Genetik Konusundaki Başarılarına Olan Etkisi Danışman: Dr. Semra Sungur, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye, 2007.

Theses_001.pdf

Görev Ünvanı Üniversite/Kurum Yıl
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 2004-03-15 - 2015-02-27
MİSAFİR ARAŞTIRMACI KALİFORNİYA ÜNİVERSİTESİ LOS ANGELES 2011-09-04 - 2012-11-04
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTOR ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 2015-03-12 - 2015-11-03
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTOR ERCİYES ÜNİVERSİTESİ 2015-08-02 - 2016-11-06
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ MERSİN ÜNİVERSİTESİ 2016-11-06 - Devam ediyor
Görev Ünvanı Görev Kurum/Diğer Yıl
MERKEZ MÜDÜR YARDIMCISI ÖZEL YETENEKLİLER EĞİTİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2018-05-25 - 2021-05-10
MERKEZ YÖNETİM KURULU ÜYESİ ÖZEL YETENEKLİLER EĞİTİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2018-05-25 - 2021-05-10
Uluslararası - SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kategorisine giren 750
2013
3. Kingir, S.; Tas, Y.; Gok, G.; Sungur Vural, S. Relationships among constructivist learning environment perceptions, motivational beliefs, self-regulation and science achievement. RESEARCH İN SCİENCE AND TECHNOLOGİCAL EDUCATİON, 2013, 31, 205-226. 750 + 0
http://dx.doi.org/10.1080/02635143.2013.825594

Publications_003.pdf

2007
2. Araz, G.; Sungur, S. The interplay between cognitive and motivational variables in a problem-based learning environment. LEARNİNG AND INDİVİDUAL DİFFERENCES, 2007, 17, 291-297. 0 + 0
http://dx.doi.org/10.1016/j.lindif.2007.04.003

Publications_002.pdf

1. Araz, G.; Sungur, S. Effectiveness of Problem-Based Learning on Academic Performance in Genetics. BIOCHEMISTRY AND MOLECULAR BIOLOGY EDUCATION, 2007, 35, 448-451. 0 + 48
http://dx.doi.org/10.1002/bmb.97

Publications_001.pdf


Alıntılanma Sayısı: 6
Uluslararası - Uluslararası Diğer Indexlerde Taranan 200
2017
1. SEVGİ, S.; GÖK, G.; ÖNER ARMAĞAN, F. Öğretmen adaylarının öz-yeterlilik inançları. THE ONLİNE JOURNAL OF NEW HORİZONS İN EDUCATİON, 2017, 17, 135-142. 200 + 0
http://www.tojned.net/journals/tojned/articles/v07i01/v07i01-15.pdf

Publications_004.pdf

Uluslararası - Diğer 100
1. SEVGİ, S.; GÖK, G.; ÖNER ARMAĞAN, F. Self-efficacy Beliefs of Prospective Teachers. THE ONLİNE JOURNAL OF NEW HORİZONS İN EDUCATİON, 2017, 7, 135-142. 100 + 0
Uluslararası - Alan endexleri 400
2023
4. Başduvar, A.; GÖK, G.; GÖK, A. AN INVESTIGATION OF THE MIDDLE SCHOOL SCIENCE TEXTBOOKS IN TERMS OF CREATIVE THINKING AND CRITICAL THINKING SKILLS. JOURNAL OF ADVANCED EDUCATİON STUDİES, 2023, 5, 264-287. 100 + 0
10.48166/ejaes.1366388

3. GÖK, G.; Boncukçu, G. The Effect of Problem-Based Learning on Middle School Students' Environmental Literacy and Problem-Solving Skills. JOURNAL OF SCİENCE LEARNİNG, 2023, 6, 414-423. 100 + 0
10.17509/jsl.v6i4.62781

2. Boncukçu, G.; GÖK, G. A problem-based learning activity to learn about sustainable development. SCİENCE ACTİVİTİES PROJECTS AND CURRİCULUM IDEAS İN STEM CLASSROOMS, 2023, 60, 185-200. 100 + 0
10.1080/00368121.2023.2258353

1. GÖK, A.; Eser, N.; GÖK, G. The effect of flipped classroom model on self-regulation skills of middle school students. İ-MANAGER’S JOURNAL OF EDUCATİONAL TECHNOLOGY, 2023, 20, 29-40. 100 + 0
10.26634/jet.20.3.20124

Ulusal - Diğer 100
2023
1. Aydoğan, A.; GÖK, G. Fen bilimleri dersine katılıma yönelik öz değerlendirme ölçeği: Ölçek geliştirme çalışması. STUDİES İN EDUCATİONAL RESEARCH AND DEVELOPMENT, 2023, 7, 86-107. 100 + 0
Uluslararası - Kitapta Bölüm Yazma 125
1. Araz, G.; Sungur, S. Research on Education, ISBN: 960­6672­09­3, ATINER, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 6 Sayfa, İngilizce, Atina, Yunanistan, 2006. 125
Uluslararası - Araştırma Kitabı Yazma (Tez Hariç) 125
1. GÖK, G.; SUNGUR, S. Research on Education, ISBN: 960-6672-09-3, Athens Instıtute For Educatıon And Research, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 6 Sayfa, İngilizce, , Yunanistan, 2016. 0
Ulusal - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 0
1. GÖK, G. İlkokulda Fen Öğretimi, ISBN: 978-625-8499-01-8, Vizetek Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 446 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 0
Uluslararası - Tam Metin - Sözlü 200

1. GÖK, G.; SUNGUR, S., THE EFFECTS OF PROBLEM-BASED LEARNİNG ON THE ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS’xx UNDERSTANDİNG OF GENETİCS.. RESEARCH ON EDUCATİON, 2006-09-05, , Atina, Yunanistan, . 200

Uluslararası - Özet - Sözlü 795

9. Öner Armağan, F.; Sevgi, S.; Gök, G., Self-Efficacy Beliefs of Prospective Teachers. International Conference on Contemporary Issues in Education (ICCIE), 2016-05-27, 2016-05-29, Zagreb, Hırvatistan, 2016. 100

Scientific_Meetings_004.pdf

8. SEVGİ, S.; GÖK, G.; ÖNER ARMAĞAN, F., Self-efficacy Beliefs Of Prospective Teachers. International Conference On Contemporary Issues In Education, 2016-05-27, 2016-05-29, Zagreb, Hırvatistan, . 100

7. ÖNER ARMAĞAN, F.; SEVGİ, S.; GÖK, G., Self Efficacy Beliefs of Prospective Teachers. International Conference on Contemporary Issues in Education (ICCIE), 2016-05-27, 2016-05-29, Zagreb, Hırvatistan, . 100

6. Gök, G.; Sungur Vural, S.; Öztekin, C., The Effect of 7E-Learning Cycle Instruction on Middle School Students’ Conceptual Understanding of Respiratory System. European Educational Research Association (EERA-ECER), 2014-09-01, 2014-09-05, Porto, Portekiz, 2014. 100

Scientific_Meetings_003.pdf

5. GÖK, G.; SUNGUR, S.; ÖZTEKİN, C., THE EFFECT OF 7E-LEARNİNG CYCLE INSTRUCTİON ON MİDDLE SCHOOL STUDENTS’xx CONCEPTUAL UNDERSTANDİNG OF RESPİRATORY SYSTEM. EUROPEAN EDUCATİONAL RESEARCH ASSOCİATİON (EERA-ECER),, 2014-09-01, 2014-09-05, Porto, Portekiz, . 100

4. GÖK, G.; SUNGUR, S.; ÖZTEKİN, C., THE EFFECT OF 7E LEARNİNG CYCLE INSTRUCTİON ON ELEMENTARY SCİENCE STUDENTS’xx MOTİVATİON AND LEARNİNG STRATEGY USE. EUROPEAN EDUCATİONAL RESEARCH ASSOCİATİON (EERA-ECER), 2013-09-10, 2013-09-15, İstanbul, Türkiye, . 100

3. Gök, G.; Öztekin, C.; Sungur Vural, S., The Effect of 7E Learning Cycle Instruction on Elementary Science Students' Motivation and Learning Strategy Use. European Educational Research Association (EERA-ECER), 2013-09-09, 2013-09-13, İstanbul, Türkiye, 2013. 100

Scientific_Meetings_002.pdf

2. GÖK, G.; TAŞ, Y.; KINGIR, S.; TEKSÖZ, G., PRESERVES SCİENCE TEACHERS’xx UNDERSTANDİNG OF GREENHOUSE EFFECT. European Science Education Research Association (ESERA ), 2009-08-31, 2009-09-04, İstanbul, Türkiye, . 95

1. Gülsüm, A.; Yasemin, T.; Sevgi, K.; Tuncer Teksöz, G., Preservice Science Teachers’ Understanding of Greenhouse Effect. European Science Education Research Association (ESERA), 2009-08-31, 2009-09-04, İstanbul, Türkiye, 2009. 0

Scientific_Meetings_001.pdf

Uluslararası - Özet - Poster 150

4. Gök, G.; Sungur Vural, S.; Tekkaya, C., Development of a Conceptual Inventory on Human Skeletal System. Western Psychological Association (WPA), 2012-04-26, 2012-04-29, San Fransisco, Amerika Birleşik Devletleri, 2012. 50

Scientific_Meetings_006.pdf

3. GÖK, G.; SUNGUR, S.; ÖZTEKİN, C., DEVELOPMENT OF A CONCEPTUAL INVENTORY ON HUMAN SKELETAL SYSTEM. WESTERN PSYCHOLOGİCAL ASSOCİATİON (WPA), 2012-04-03, 2012-04-06, San Fransisko, Amerika Birleşik Devletleri, . 50

2. GÖK, G.; SUNGUR, S., IMPLEMENTATİON OF THE PBL İN THE UNİT OF GENETİCS. AMERİCAN EDUCATİONAL RESEARCH ASSOCİATİON, 2007-04-09, 2007-04-12, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, . 50

1. Araz, G.; Sungur, S., Implementation of the PBL in the Unit of Genetics. American Educational Research Association (AERA), 2007-04-09, 2007-04-13, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 2007. 0

Scientific_Meetings_005.pdf

Ulusal - Tam Metin - Sözlü 200

2. SİCİMOĞLU, B.; GÖK, G., Astronomi Konusuna Yönelik Yayınlanmış Ulusal Çalışmaların Sistematik Derlemesi. III. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, 2021-12-01, , uşak, Türkiye, . 100

1. GÖK, A.; GÖK, G., HİPERMEDYA ORTAMLARINDA ÜÇ NAVİGASYON SİSTEMİNİNKULLANILABİLİRLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. HİPERMEDYA ORTAMLARINDA ÜÇ NAVİGASYON SİSTEMİNİNKULLANILABİLİRLİĞİNİN KARŞILAŞTIRILMASI, 2008-01-30, 2008-02-01, Çanakkale, Türkiye, . 100

Ulusal - Özet - Sözlü 225

5. KURT BİREL, G.; GÖK, G.; YILMAZ UYSAL, S., Okul Öncesinde Arılar ve Tozlaşmanın Stem Etkinliği ile Öğretimi: Bir Öğretim Deneyi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 2018-10-04, 2018-10-06, Denizli, Türkiye, . 50

4. Alinak Bozkurt, H.; YERDELEN, S.; GÖK, G., Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Yönteminin Elektrik ve Aynalar Konularına Uygulanması ile Öğrencilerin Fen ve Mühendislik Alanlarına Yönelik Tutumundaki Değişimin İncelenmesi. III. Ulusal Fizik Egitimi Kongresi, 2017-09-14, 2017-09-16, Ankara, Türkiye, . 50

3. Alınak Bozkurt, H.; Yerdelen, S.; Gök, G., Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Yönteminin Elektrik Ve Aynalar Konularına Uygulanması İle Öğrencilerin Fen Ve Mühendislik Alanlarına Yönelik Tutumundaki Değişimin İncelenmesi. 3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, 2017-09-14, 2017-09-16, Ankara, Türkiye, 2017. 50

2. TAŞ, Y.; KINGIR, S.; GÖK, G.; TEKSÖZ, G., THE IDEAS OF PRESERVİCE SCİENCE AND TECHNOLOGY TEACHERS RELATED WİTH CLİMATE CHANGE. VIII. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, 2008-08-27, 2008-08-29, Bolu, Türkiye, . 37

1. Taş, Y.; Kıngır, S.; Gök, G.; Tuncer Teksöz, G., Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmen Adaylarının İklim Değişikliğine İlişkin Görüşleri. VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özetler Kitabı (UFBMEK), 2008-08-27, 2008-08-29, Bolu, Türkiye, 2008. 37

Scientific_Meetings_007.pdf

Uluslararası
1. Kaliforniya Üniversitesi Los Angeles (UCLA) , 2011-09-15 - 2012-09-15, Los Angeles, Amerika Birleşik Devletleri.
Ulusal 0
1. TUBİTAK, UBYT , 2007-12-11, Ankara, Türkiye. 0
2. TUBİTAK, UBYT , 2007-12-11, Ankara, Türkiye. 0
3. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008-05-20, Ankara, Türkiye. 0
4. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Geliştirme Vakfı , 2014-02-15, Ankara, Türkiye. 0
FAALİYET TÜRÜ DETAYI
Proje TÜBİTAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası İkili İşbirliği Programları
TÜBİTAK 1005, 3001
TÜBİTAK 1002
H2020 Projesi
Diğer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje
Diğer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje
Araştırma Yurtdışı Araştırma
Yurtiçi Araştırma
Yayın SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği)
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araştırma makalesi
Detay
Gök, A.; Eser, N.; Gök, G. The effect of flipped classroom model on self-regulation skills of middle school students. İ-MANAGER’S JOURNAL OF EDUCATİONAL TECHNOLOGY, 2023, 20, 29-40.
10.26634/jet.20.3.20124
Boncukçu, G.; Gök, G. A problem-based learning activity to learn about sustainable development. SCİENCE ACTİVİTİES PROJECTS AND CURRİCULUM IDEAS İN STEM CLASSROOMS, 2023, 60, 185-200.
10.1080/00368121.2023.2258353
Gök, G.; Boncukçu, G. The Effect of Problem-Based Learning on Middle School Students' Environmental Literacy and Problem-Solving Skills. JOURNAL OF SCİENCE LEARNİNG, 2023, 6, 414-423.
10.17509/jsl.v6i4.62781
Başduvar, A.; Gök, G.; Gök, A. AN INVESTIGATION OF THE MIDDLE SCHOOL SCIENCE TEXTBOOKS IN TERMS OF CREATIVE THINKING AND CRITICAL THINKING SKILLS. JOURNAL OF ADVANCED EDUCATİON STUDİES, 2023, 5, 264-287.
10.48166/ejaes.1366388
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği)
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi
Detay
Aydoğan, A.; Gök, G. Fen bilimleri dersine katılıma yönelik öz değerlendirme ölçeği: Ölçek geliştirme çalışması. STUDİES İN EDUCATİONAL RESEARCH AND DEVELOPMENT, 2023, 7, 86-107.
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliği
Diğer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüğü
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.)
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.)
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı
Tasarım Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaş, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı
Sergi Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Patent Uluslararası patent
Ulusal patent
Atıf SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Tebliğ Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri
Ödül YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü
TÜBİTAK bilim ödülü
TÜBA Akademi Ödülü
TÜBİTAK TWAS veya Teşvik ödülü
TÜBİTAK Ufuk 2020 Programı eşik üstü ödülü
Yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Yurtiçi kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluşlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluşlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl