İngilizce, , YÖKDİL, 93.75
İngilizce, , TOEFL, 78.75
İngilizce, , YÖKDİL, 93.75
İngilizce, , YDS, 75.00000
İngilizce, C, YDS, 75
İngilizce, UpperIntermediate, Diğer, 93,75
İngilizce, upper-intermediate, ÜDS, 78
Derece | Bölüm | Üniversite/Kurum | Yıl |
LİSANS | İŞLETME | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | 1995 |
YÜKSEK LİSANS | KAMU YÖNETİMİ | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2003 |
DOKTORA | YAŞAM BOYU ÖĞRENME VE YETİŞKİN EĞİTİMİ | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | 2014 |
1. Türkiye'de Kent Sorunları ve Yetişkin Eğitimi Danışman: Dr. Meral Uysal, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Halk Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye, 2014.
1. Ekonomik, Toplumsal ve Mekansal Açıdan Değişen ve Gelişen Çiftlikköy Danışman: Dr. Atilla Göktürk, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Mersin, Türkiye, 2003.
Görev Ünvanı | Görev | Kurum/Diğer | Yıl |
YÜKSEKOKUL YÖNETİM KURULU ÜYESİ | MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU | 2022-08-27 - 2025-08-27 | |
MD. YRD. | MERKEZİN İDARİ İŞLERİNİ YÜRÜTMEK | MEÜ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ | 2015-10-23 - 2016-11-14 |
2019
1. KOMŞU, U.; SAMIRKAŞ KOMŞU, M. TOURISTIC EXPERIENCE AND PERCEPTIONS OF ELDERLY PEOPLE AND EVALUATION OF THESE EXPERIENCES FROM INFORMAL LEARNING PERSPECTIVE: CASE OF ERDEMLI. INTERNATİONAL JOURNAL OF EURASİA SOCİAL SCİENCES, 2019, 10, 265-281. 0 + 0
2017
3. KOMŞU, U. Yetişkin Eğitiminde Bir Öğretim Aracı Olarak Şiirin Rolü: Literatür Taraması Örneği. HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, 14, 1-2. 200 + 0
2012
2. KOMŞU, U. A Perspective for the education of business management: implementation of internet-based learning as a type of adult education. AMERİCAN ACADEMİC & SCHOLARLY RESEARCH JOURNAL, 2012, 4, 1-10. 200 + 0 http://naturalspublishing.com/files/published/wy61c59m823131.pdf
2005
1. KOMŞU, U. İnformal Ekonomik Faaliyetler Ve Türkiye’de Kent Yoksulluğu. ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ VE İNSAN KAYNAKLARI DERGİSİ, 2005, 7, 248-270. 200 + 0 http://www.isgucdergi.org/?p=article&id=248&cilt=7&sayi=2&yil=2005
2021
3. SAMIRKAŞ KOMŞU, M.; KOMŞU, U. İŞSİZLİK HİSTERİSİ: BRICS-T ÜLKELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. OSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER DERGİSİ, 2021, 5, 74-85. 100 + 0
2019
2. SAMIRKAŞ KOMŞU, M.; KOMŞU, U.; Özkan, M. KARADUVAR’IN SAKİN ŞEHİR MODELİNE GÖRE SWOT ANALİZİ. GASTROİA: JOURNAL OF GASTRONOMY AND TRAVEL RESEARCH, 2019, 3, 672-688. 100 + 0
2012
1. KOMŞU, U. A Perspective For The Education of Business Management: Implementation of Internet-Based Learning As A Type of Adult Education. AASRC ONLİNE JOURNAL, 2012, 4, 1-10. 100 + 0
2013
1. KOMŞU, U. Yetişkin Eğitimine Katılım, Eğitim İhtiyaçları, Güçlükler ve Kazanımlar: Karaduvar Mahallesi Örneği. ASOS JOURNAL, 2013, 1, 286-299. 100 + 0 10.16992/ASOS.47
2021
1. KOMŞU, U. Postgraduate Students' Perceptions of Research Self-Efficacy and Critical Thinking Disposition and their Impact on Academic Creativity: Case of Mersin University. THE TURKİSH ONLİNE JOURNAL OF EDUCATİONAL TECHNOLOGY, 2021, 20, 53-66. 100 + 0
2018
3. KOMŞU, U.; SAMIRKAŞ KOMŞU, M.; BOZ, H. A Study On the Attitudes of Business Owners Towards Learning and Their Economic Literacy: Case of Mersin. BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2018, 7, 562-587. 200 + 0 10.14686/buefad.404472
2016
2. ORHAN, U.; KOMŞU, U. Akademisyenlerde Özyeterlik Algılarının ve Tükenmişlik Düzeylerinin Öğrenmeye Yönelik Tutuma ve İş Tatminine Etkisi. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2016, 16, 1-17. 200 + 0
2011
1. KOMŞU, U. Konfüçyüs ve Sokrates'in Eğitim Felsefelerinin Yetişkin Eğitimi Açısından Karşılaştırılması. AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (KEFAD), 2011, 12, 25-54. 200 + 0
2021
4. KOMŞU, U. Teknoloji ve Medya. TURİZM EKONOMİ VE İŞLETME ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2021, 2, 128-139. 100 + 0
2017
3. KOMŞU, U. Yetişkin Eğitiminde Bir Öğretim Aracı Olarak Şiirin Rolü: Literatür Taraması Örneği. HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (HAYEF), 2017, 14, 1-20. 100 + 0
2014
2. KOMŞU, U. Yaşlılık, Yaşlı Nüfusun Sorunları ve Yetişkin Eğitimi. AKADEMİK SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, 2014, 2, 370-389. 100 + 0
2005
1. KOMŞU, U. İnformal Ekonomik Faaliyetler ve Türkiye'de Kent Yoksulluğu. İŞ-GÜÇ ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ VE İNSAN KAYNAKLARI DERGİSİ, 2005, 7, 130-159. 100 + 0
2017
1. KOMŞU, U. Halk Eğitimi Merkezlerinde Görev Yapan Eğiticilerin Yaşamboyu Öğrenme Yeterlikleri: Mersin Örneği. KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ, 2017, 10, 117-145. 100 + 0 http://dx.doi.org/10.5578/keg.10716
2012
1. KOMŞU, U. Turizm Eğitiminde Yetişkin Eğitimi Program Geliştirme Yöntemlerinin Uygulanması. KONGRE BİLDİRİSİ, 2012, 1, 969-980. 100 + 0
1. KOMŞU, U. ACADEMIC RESEARCHES IN EDUCATIONAL SCIENCES, ISBN: 978-605-288-381-5, Gece Kitaplığı, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 348 Sayfa, İngilizce, Ankara, Türkiye, 2018. 0
2. KOMŞU, U.; UYSAL, M. EĞİTİM ve BİLİM, ISBN: 978-625-7601-83-2, Efe Akademi Yayınları, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 377 Sayfa, Türkçe, İstanbul, Türkiye, 2021. 0
3. KOMŞU, U. KÜLTÜRLERARASILIK & EDEBİYAT, ISBN: 978-605-72172-2-6, Paradigma Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 231 Sayfa, Türkçe, Çanakkale, Türkiye, 2023. 0
4. KOMŞU, U. Eğitim Alanında Güncel Bilimsel Araştırmalar III, ISBN: 978-625-367-332-1, İKSAD Yayınevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 218 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2023. 0
1. YILDIRIM, H.; DAŞCI, E.; KOMŞU, U. Kamu ve Özel Kesim Yapısı, ISBN: 978-605-5437-78-7, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 2, Baskı Adet Sayısı: 5000, 246 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2012. 2000
1. SAYGIN, M.; KOMŞU, U.; SAMIRKAŞ, M.; SAMIRKAŞ, M.; YILDIRIM, M.; YARŞI, G.; ONAN, G. Liderlik Akademisi ve Strateji Çalıştayı Bildiri Özet Kitapçığı Çalıştay Sonuç Bildirgesi, ISBN: 978-605-196-212-2, Çizgi Kitabevi, Baskı Sayısı: , Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, , , 2018. 0
1. komşu, u. Yaşlılık ve Yetişkin Eğitimi, ISBN: 978-3-639-81151-3, Türkiye Alim Kitapları, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 10, 50 Sayfa, Türkçe, Mersin, Türkiye, 2015. 500
1. Yıldırım, H.; DAŞCI, E.; KOMŞU, U. KAMU VE ÖZEL KESİM YAPISI, ISBN: 978-605-5437-78-7, DETAY, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 246 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2012. 0
1. KOMŞU, U. Türkiye’de Yetişkin Eğitimi ve Kentsel Sorunlar, ISBN: 978-605-306-269-1, İkinci Adam Yayınları, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 189 Sayfa, Türkçe, İstanbul, Türkiye, 2018. 0
1. KOMŞU, U. BALKAN EĞİTİM ARAŞTIRMALARI 2017, ISBN: 978-975-374-213-9, Trakya Üniversitesi Yayınları, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 643 Sayfa, Türkçe, EDİRNE, Türkiye, 2017. 0
9. KOMŞU, U.; SAMIRKAŞ KOMŞU, M., İKLİM DEĞİŞIKLİĞİ VE BELEDİYELER İÇİN YENİ İKLİM KOŞULLARINA UYGUN HIZMETİÇİ EĞİTİM PROGRAMLARI GELİŞTİRME ÖNERİSİ. 8. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CURRENT DEVELOPMENTS IN SCIENCE, TECHNOLOGY AND SOCIAL SCIENCES, 2023-10-24, 2023-10-26, Paris, Fransa, . 200
8. ALAKOÇ BURMA, Z.; KOMŞU, U.; SAMIRKAŞ KOMŞU, M., 5. SANAYİ DEVRİMİNİN KÜRESEL GÖSTERGELERİNDE EĞİTİMİN KONUMU. LATIN AMERICAN INTERNATIONAL CONFERENCE ON ECONOMIC AND MANAGEMENT SCIENCES, 2021-11-05, 2021-11-06, VillaHermosa, Meksika, . 200
7. KOMŞU, U.; SAMIRKAŞ KOMŞU, M.; ALAKOÇ BURMA, Z., DOĞAL AFETLERE HAZIRLIK VE AFET YÖNETİMİ İÇİN ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARINA DAYALI EĞİTİM PROGRAMI ÖNERİSİ. International Educational Technology Conference, 2021-09-02, 2021-09-03, Lefkoşe, KKTC, . 200
6. KOMŞU, U., Uzaktan Eğitim Modeline Yönelik Bir Durum Analizi. Zeugma 1. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, 2018-09-13, 2018-09-16, Gaziantep, Türkiye, . 200
5. KOMŞU, U., UZAKTAN EĞİTİM MODELİNE YÖNELİK BİR DURUM ANALİZİ. 1. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, 2018-09-13, 2018-09-15, Gaziantep, Türkiye, 2018. 200
http://www.zeugmakongresi.org/kongre-kitabi
4. KOMŞU, U., Comparison of The Learning Problems Experienced By Associate and Undergraduate Students In The General Accounting Course And The Learning Strategies For This Course: Case of Erdemli. International Conference of Strategic Research On Scientific Studies and Education, 2018-05-11, 2018-05-13, Viyana, Avusturya, . 200
3. SAMIRKAŞ, M.; KOMŞU, U., Poverty and The Deprivation in The Old Age: Case of Erdemli. 8th ICOSRESSE, 2018-05-11, 2018-05-13, Viyana, Avusturya, . 200
2. KOMŞU, U., COMPARISON OF THE LEARNING PROBLEMS EXPERIENCED BY ASSOCIATE AND UNDERGRADUATE STUDENTS IN THE GENERAL ACCOUNTING COURSE AND THE LEARNING STRATEGIES FOR THIS COURSE: Case of Erdemli. International Conference on Scientific Research and Education, 2018-05-10, 2018-05-12, Vienna, Avusturya, 2018. 200
http://www.icosresse.com/
1. KOMŞU, U., Yetişkin Eğitimine Katılımı Zorlaştıran Engeller ve Eğitimi Bırakmaya Yol Açan Etkenler: Karaduvar Mahallesi Örneği. 1. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2014-04-24, 2014-04-26, İstanbul, Türkiye, 2014. 200
3. KOMŞU, U.; SAMIRKAŞ, M., Teaching Economic Literacy Through Comics. ULEAD 2017, 2017-04-27, 2017-04-29, Çanakkale, Türkiye, . 100
2. KOMŞU, U., A Proposal of Poetic Approach in Adult Education Yetişkin Eğitiminde Şiirsel Yöntem Önerisi Erdemli Örneği. International Congress On Education For The Future, 2015-05-13, 2015-05-15, Ankara, Türkiye, . 100
1. KOMŞU, U., Yetişkin Eğitimine Katılımı Zorlaştıran Engeller ve Eğitimi Bırakmaya Yol Açan Etkenler: Karaduvar Örneği. EJER 1. AVRASYA EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 2014-04-24, 2014-04-26, İstanbul, Türkiye, . 100
1. KOMŞU, U.; DAŞCI, E., Turizm Eğitiminde Yaşamboyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Program Geliştirme Yöntemlerinin Uygulanması. 2. DİSİPLİNLERARASI TURİZM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 2012-04-12, 2012-04-15, Antalya, Türkiye, . 100
1. Tangör, N.; Komşu, U., Çevre Hakkının Savunusunda Şiddet. Yoksulluk, Şiddet ve İnsan Hakları Konferansı- TODAİE, 2001-12-06, 2001-12-07, Ankara, Türkiye, 2001. 50
3. Komşu, U.; Komşu, M., TURİSTİK ETKİNLİKLERE KATILMIŞ YEREL YAŞLI NÜFUSUN TURİZM ALGISI VE TURİZM DENEYİMLERİNİN İNFORMAL ÖĞRENMEYE KATKISI: ERDEMLİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Erdemli Sempozyumu, 2018-04-19, 2018-04-21, Mersin, Türkiye, 2018. 50
http://erdemlisemp.mersin.edu.tr
2. Komşu, U.; Zereyak, E., Beliren Yetişkinlik Döneminde Sanal Zorbalık: Mersin Üniversitesi EMYO Örneği. 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 2016-04-21, 2016-04-23, Antalya, Türkiye, 2016. 50
http://uebk.org
1. KOMŞU, U.; ZEREYAK, E., Beliren Yetişkinlik Döneminde Sanal Zorbalık. 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 2016-04-21, 2016-04-24, ANTALYA, Türkiye, . 50
1. İŞ KUR ELELE PROJESİ, AB, Proje No: , EUR, Eğitmen, 2009,Tamamlandı. 0
1. İŞKUR ELELE , , Proje No: 1111111, 0 TL, Araştırmacı, 2010,Tamamlandı. 0
1. HACETTEPE ÜNIVERSITESI EğITIM FAKüLTESI DERGISI , [ 2015 : 1 ] . 4
1. Bilime Katkı ICOSRESSE 2018, 2018-05-12, Vienna, Avusturya. 0
1. , , , Türkiye. 0
FAALİYET TÜRÜ | DETAYI | ||
Proje | TÜBİTAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası İkili İşbirliği Programları | ||
|
|||
TÜBİTAK 1005, 3001 | |||
|
|||
TÜBİTAK 1002 | |||
|
|||
H2020 Projesi | |||
|
|||
Diğer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje | |||
|
|||
Diğer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje | |||
|
|||
Araştırma | Yurtdışı Araştırma | ||
|
|||
Yurtiçi Araştırma | |||
|
|||
Yayın | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi | ||
|
|||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği) | |||
|
|||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araştırma makalesi | |||
|
|||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği) | |||
|
|||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi | |||
|
|||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale | |||
|
|||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |||
|
|||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliği | |||
|
|||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |||
|
|||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüğü | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.) | |||
|
|||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |||
|
|||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.) | |||
|
|||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı | |||
|
|||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı | |||
|
|||
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı | |||
|
|||
Tasarım | Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaş, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı | ||
|
|||
Sergi | Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||
|
|||
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||
|
|||
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||
|
|||
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||
|
|||
Patent | Uluslararası patent | ||
|
|||
Ulusal patent | |||
|
|||
Atıf | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||
|
|||
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||
|
|||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||
|
|||
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |||
|
|||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |||
|
|||
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |||
|
|||
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |||
|
|||
Tebliğ | Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri | ||
|
|||
Ödül | YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü | ||
|
|||
TÜBİTAK bilim ödülü | |||
|
|||
TÜBA Akademi Ödülü | |||
|
|||
TÜBİTAK TWAS veya Teşvik ödülü | |||
|
|||
TÜBİTAK Ufuk 2020 Programı eşik üstü ödülü | |||
|
|||
Yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |||
|
|||
Yurtiçi kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |||
|
|||
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |||
|
|||
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |||
|
|||
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluşlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluşlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl | |||
|