2024 - 2025
Post-Doktora
International Dimension of Education
2012 - 2017
Doktora
EĞİTİM FAKÜLTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/
Tez adı: Yükseköğretimde Okul Terkinin Değerlendirilmesi (2017) Tez Danışmanı: Ayhan AYDIN
2009 - 2012
Yüksek Lisans-Tezli
EĞİTİM FAKÜLTESİ/
Tez adı: İlköğretim okulu öğrencilerinin okula yönelik aidiyeti: Öğretmen-öğrenci ilişkisi, akran ilişkisi ve aile katılımının rolü (2012) Tez Danışmanı: YRD. DOÇ. DR. SIDDIKA GİZİR
2004 - 2008
Lisans
EĞİTİM FAKÜLTESİ/
2014 -
UZMAN
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ/REKTÖRLÜK/
A. Yüksek Lisans Tezleri (3)
KALENDER İLBEYİİLİNGİ, 2024, Lise öğrencilerinin akademik özyeterlik algılarında okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışları, öğretmene güven ve aile katılımının rolü, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
SEVİM GÜLSEVEN TANER, 2022, Ortaöğretim kademesinde görev yapan okul yöneticilerinin iş-özel yaşam dengeleri hakkındaki görüşleri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
ESRA GÜLER, 2022, Öğretim elemanlarının mesleki eylemlilik algılarında örgütsel demokrasinin ve örgütsel vatandaşlık davranışlarının rolü, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
B. Doktora Tezleri (1)
OSMAN FARUK TATAR, 2024, ÖĞRETMEN ÖZERKLİĞİ İLE ÖRGÜTSEL KİMLİK ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÖĞRETMEN FAİLLİĞİ VE KOLEKTİF ÖĞRETMEN YETERLİĞİ ARACILIĞI İLE MODELLENMESİ, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler (12)
Gülşen, F. U. (2024). A sense of belonging and loyalty among Turkish undergraduate students: serial mediating role of college outcome expectation and engagement. In European Journal of Higher Education (Vol. 15, pp. 1–17).
Gülşen, F. U., & Şahin, E. E. (2023). Gender difference in the relationship between academic self-efficacy, personal growth initiative, and engagement among Turkish undergraduates: A multigroup modeling. In PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS (Vol. 60, Issue 10, pp. 3840–3857).
Gülşen, F. U., Aydın, A., Gizir, S., & Aydın, A. (2022). Dropout from Higher Education in Turkey: A Qualitative Study. In YUKSEKOGRETIM DERGISI (Vol. 12, Issue 1, pp. 39–50).
Gülşen, F. U., & Şahin, E. E. (2022). Basic psychological needs, academic self-efficacy, self-leadership, career adaptability, and life-satisfaction: Data-set from Turkish university students. In DATA IN BRIEF (Vol. 40, Issue 40, pp. 107834–107835).
Şahin, E. E., & Gülşen, F. U. (2022). The mediating role of self-leadership in the relationship between basic psychological needs satisfaction, academic self-efficacy and career adaptability of Turkish undergraduates when life satisfaction is controlled. In PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES (Vol. 195, pp. 111709–111709).
Şahin, E. E., & Gülşen, F. U. (2022). Clance Impostor Phenomenon Scale (CIPS): Adaptation and Validation in Turkish University Students. In Psycho-Educational Research Reviews (Vol. 11, Issue 1, pp. 270–282).
Gülşen, F. U., & Çelik, Ö. (2021). Secondary School Teachers’ Effective School Perception: The Role of School Culture
and Teacher Empowerment. In International Journal of Progressive Education (Vol. 17, Issue 5, pp. 332–344).
Uslu, F., & Gizir, S. (2017). School Belonging of Adolescents The Role of Teacher Student Relationships Peer Relationships and Family Involvement. In Educational Sciences: Theory and Practice (Vol. 17, Issue 1, pp. 63–82).
Tekel, E., Aydın, A., Uysal, Ş., & Uslu, F. (2016). BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN TÜRK ÖĞRENCİLERİNİN PISA 2012 MATEMATİK PERFORMANSLAR. In The Journal of Academic Social Science Studies (Vol. 5, Issue Number: 46, pp. 331–331).
Çakmak, E., İşçi, S., Uslu, F., Öztekin, Ö., Danişman, Ş., & Karadağ, E. (2015). Overview of the Dissertation Process within the Framework of Flow Theory A Qualitative Study. In Educational Sciences: Theory & Practice (Vol. 15, Issue 3, pp. 607–620).
İnandı, Y., Tunç, B., & Uslu, F. (2013). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının kariyer engelleri ile işdoyumları arasındaki ilişki. In Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research (Vol. 3, Issue 1, pp. 219–238).
İnandı, Y., Tunç, B., & Gülşen, F. U. (2013). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ KARİYER ENGELLERİ VE İŞ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. In EĞİTİM BİLİMLERİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ:ULUSLARARASI E-DERGİ (Vol. 3, Issue 1, pp. 220–235).
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler (5)
Gülşen, F. U., & Akkari, A. (2025). Academic Rationales and Implementation of Internationalization in Higher Education: Perspectives from International Office Professionals and Faculty Members in Switzerland and Türkiye. In 9th International Academic Conference on Education.
Gülşen, F. U., & Akgün, F. (2021). PISA 2018 Öğrenci Refahı Raporu Sonuçlarının Etkili Okul Değişkenleri Arasında Yer Alan Aile Katılımı, Okula Aidiyet ve Öğretmen Desteği Açısından Karşılaştırılması. In VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (pp. 228–229).
Gülşen, F. U., & Bozkur, B. (2021). Mesleki Eylemlilik Ölçeği: Ölçek Uyarlama Çalışması. In 15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi (pp. 89–90).
Fatma, U. G. (2019). Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısı: Okul Algısı ve Okula Aidiyetin Rolü. In 3. Uluslararası Mersin Sempozyumu.
Gülşen, F. U. (2018). PISA 2015 SONUÇLARININ ÖĞRENCİLERİN OKULA AİDİYET PUANLARI AÇISINDAN
KARŞILAŞTIRILMASI. In EYFOR VII, ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU.
C. Yazılan Ulusal/ Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler (4)
FATMA, U. G. (2024). Otantik Liderlik. In EĞİTİM YÖNETİMİNDE
YENİ LİDERLİK YAKLAŞIMLARI. PEGEM AKADEMİ.
DİDEM, Ç. M., & FATMA, U. G. (2023). “Özel Eğitim Sınıfı Olan Ortaokullarda Görev Yapan Özel Eğitim Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinin Özel Eğitime İlişkin Mesleki Yeterliklerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi.” In GÜNCEL EĞİTİM BİLİMLERİ ARAŞTIRMALARI VIII. AKADEMİSYEN YAYINEVİ.
FATMA, U. & oklay erdem. (2015). The Effect of Leadership on Organizational Trust. In Leadership and Organizational Outcomes Meta Analysis of Empirical Studies. Springer International Publishing.
ERDEM, O., & FATMA, U. (2015). The Effect of Leadership on Organizational Burnout. In Leadership and Organizational Outcomes Meta Analysis of Empirical Studies. Springer International Publishing.
D. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (4)
Öner, Ç., & Gülşen, F. U. (2024). Kamu Ortaokullarında Görevli Öğretmenlerin Akış Deneyimlerinde Öz-Liderlik ve Pozitif Psikolojik Sermayenin Rolü. In Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Issue 61, pp. 1881–1904).
Gülşen, F. U. (2024). The Effect of a Sense of School Belonging on Academic Achievement: A Meta-Analytical Review. In e-Kafkas Journal of Educational Research (Vol. 11, Issue 4, pp. 673–687).
Taner, S. G., & Gülşen, F. U. (2023). High School Administrators’ Views about Work-Private Life Balance. In e-Kafkas Egitim Arastirmalari Dergisi (Vol. 10, Issue 3, pp. 414–431).
Taner, S. G., & Gülşen, F. U. (2022). TC MEB ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK GÜNCELLEMESİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. In Mili Eğitim Dergisi (Vol. 51, Issue 235, pp. 2513–2532).
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler (1)
Gülşen, F. U. (2023). The Effect of Sense of School Belonging on Academic Achievement: A Meta-Analytic Review. In X th International Eurasian Educational Research Congress.
F. Diğer yayınlar (1)
Gülşen, F. U. (2024). The Effect of Sense of School Belonging on Academic Achievement: A Meta-Analytic Review. In KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (pp. 673–687).
B. Ulusal Editörlükler (1)
2021, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Dergi, TR DİZİN
A. Uluslararası Araştırma Sertifikaları (5)
01.10.2014, COST Targeted Network TN1302, The Voice of Research Administrators: Building a Network od Administrative Excellence, ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
26.06.2025, Summer University, Human Rights and Education, Human Rights in Education,
20.06.2025, Education in Emergencies, Education in Emergencies,
07.02.2025, Managing Research Data as a Junior Scientist, open science goals and principles, FAIR principles for research data,
11.07.2024, Summer Event on Mentoring, FECYT: Intersectorial approaches to early career researcher
mentoring,
2008 - 2014
Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI,
Oluşturma Tarihi:
16.12.2025 23:43