Birim : EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM YÖNETİMİ ANABİLİM DALI

E-Posta : fatmauslu@mersin.edu.tr
ORCID : 0000-0001-6847-9271
ÜAK Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Bilimleri
Yükseköğretim Çalışmaları
User profile picture

FATMA USLU GÜLŞEN

Doktor Öğretim Üyesi

Öğrenim Bilgisi

2024 - 2025 Post-Doktora International Dimension of Education
2012 - 2017 Doktora EĞİTİM FAKÜLTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/
Tez adı: Yükseköğretimde Okul Terkinin Değerlendirilmesi (2017) Tez Danışmanı: Ayhan AYDIN

2009 - 2012 Yüksek Lisans-Tezli EĞİTİM FAKÜLTESİ/
Tez adı: İlköğretim okulu öğrencilerinin okula yönelik aidiyeti: Öğretmen-öğrenci ilişkisi, akran ilişkisi ve aile katılımının rolü (2012) Tez Danışmanı: YRD. DOÇ. DR. SIDDIKA GİZİR

2004 - 2008 Lisans EĞİTİM FAKÜLTESİ/

Akademik Görevler

2014 - UZMAN ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ/REKTÖRLÜK/

Yönetilen Tezler

A. Yüksek Lisans Tezleri (3)

  • KALENDER İLBEYİİLİNGİ, 2024, Lise öğrencilerinin akademik özyeterlik algılarında okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışları, öğretmene güven ve aile katılımının rolü, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • SEVİM GÜLSEVEN TANER, 2022, Ortaöğretim kademesinde görev yapan okul yöneticilerinin iş-özel yaşam dengeleri hakkındaki görüşleri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • ESRA GÜLER, 2022, Öğretim elemanlarının mesleki eylemlilik algılarında örgütsel demokrasinin ve örgütsel vatandaşlık davranışlarının rolü, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • B. Doktora Tezleri (1)

  • OSMAN FARUK TATAR, 2024, ÖĞRETMEN ÖZERKLİĞİ İLE ÖRGÜTSEL KİMLİK ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ÖĞRETMEN FAİLLİĞİ VE KOLEKTİF ÖĞRETMEN YETERLİĞİ ARACILIĞI İLE MODELLENMESİ, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
  • Eserler

    A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler (12)

  • Gülşen, F. U. (2024). A sense of belonging and loyalty among Turkish undergraduate students: serial mediating role of college outcome expectation and engagement. In European Journal of Higher Education (Vol. 15, pp. 1–17).

  • Gülşen, F. U., & Şahin, E. E. (2023). Gender difference in the relationship between academic self-efficacy, personal growth initiative, and engagement among Turkish undergraduates: A multigroup modeling. In PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS (Vol. 60, Issue 10, pp. 3840–3857).

  • Gülşen, F. U., Aydın, A., Gizir, S., & Aydın, A. (2022). Dropout from Higher Education in Turkey: A Qualitative Study. In YUKSEKOGRETIM DERGISI (Vol. 12, Issue 1, pp. 39–50).

  • Gülşen, F. U., & Şahin, E. E. (2022). Basic psychological needs, academic self-efficacy, self-leadership, career adaptability, and life-satisfaction: Data-set from Turkish university students. In DATA IN BRIEF (Vol. 40, Issue 40, pp. 107834–107835).

  • Şahin, E. E., & Gülşen, F. U. (2022). The mediating role of self-leadership in the relationship between basic psychological needs satisfaction, academic self-efficacy and career adaptability of Turkish undergraduates when life satisfaction is controlled. In PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES (Vol. 195, pp. 111709–111709).

  • Şahin, E. E., & Gülşen, F. U. (2022). Clance Impostor Phenomenon Scale (CIPS): Adaptation and Validation in Turkish University Students. In Psycho-Educational Research Reviews (Vol. 11, Issue 1, pp. 270–282).

  • Gülşen, F. U., & Çelik, Ö. (2021). Secondary School Teachers’ Effective School Perception: The Role of School Culture and Teacher Empowerment. In International Journal of Progressive Education (Vol. 17, Issue 5, pp. 332–344).

  • Uslu, F., & Gizir, S. (2017). School Belonging of Adolescents The Role of Teacher Student Relationships Peer Relationships and Family Involvement. In Educational Sciences: Theory and Practice (Vol. 17, Issue 1, pp. 63–82).

  • Tekel, E., Aydın, A., Uysal, Ş., & Uslu, F. (2016). BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN TÜRK ÖĞRENCİLERİNİN PISA 2012 MATEMATİK PERFORMANSLAR. In The Journal of Academic Social Science Studies (Vol. 5, Issue Number: 46, pp. 331–331).

  • Çakmak, E., İşçi, S., Uslu, F., Öztekin, Ö., Danişman, Ş., & Karadağ, E. (2015). Overview of the Dissertation Process within the Framework of Flow Theory A Qualitative Study. In Educational Sciences: Theory & Practice (Vol. 15, Issue 3, pp. 607–620).

  • İnandı, Y., Tunç, B., & Uslu, F. (2013). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının kariyer engelleri ile işdoyumları arasındaki ilişki. In Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research (Vol. 3, Issue 1, pp. 219–238).

  • İnandı, Y., Tunç, B., & Gülşen, F. U. (2013). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ KARİYER ENGELLERİ VE İŞ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. In EĞİTİM BİLİMLERİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ:ULUSLARARASI E-DERGİ (Vol. 3, Issue 1, pp. 220–235).

  • B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler (5)

  • Gülşen, F. U., & Akkari, A. (2025). Academic Rationales and Implementation of Internationalization in Higher Education: Perspectives from International Office Professionals and Faculty Members in Switzerland and Türkiye. In 9th International Academic Conference on Education.

  • Gülşen, F. U., & Akgün, F. (2021). PISA 2018 Öğrenci Refahı Raporu Sonuçlarının Etkili Okul Değişkenleri Arasında Yer Alan Aile Katılımı, Okula Aidiyet ve Öğretmen Desteği Açısından Karşılaştırılması. In VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (pp. 228–229).

  • Gülşen, F. U., & Bozkur, B. (2021). Mesleki Eylemlilik Ölçeği: Ölçek Uyarlama Çalışması. In 15. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi (pp. 89–90).

  • Fatma, U. G. (2019). Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısı: Okul Algısı ve Okula Aidiyetin Rolü. In 3. Uluslararası Mersin Sempozyumu.

  • Gülşen, F. U. (2018). PISA 2015 SONUÇLARININ ÖĞRENCİLERİN OKULA AİDİYET PUANLARI AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. In EYFOR VII, ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU.

  • C. Yazılan Ulusal/ Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler (4)

  • FATMA, U. G. (2024). Otantik Liderlik. In EĞİTİM YÖNETİMİNDE YENİ LİDERLİK YAKLAŞIMLARI. PEGEM AKADEMİ.

  • DİDEM, Ç. M., & FATMA, U. G. (2023). “Özel Eğitim Sınıfı Olan Ortaokullarda Görev Yapan Özel Eğitim Öğretmenlerinin Okul Yöneticilerinin Özel Eğitime İlişkin Mesleki Yeterliklerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi.” In GÜNCEL EĞİTİM BİLİMLERİ ARAŞTIRMALARI VIII. AKADEMİSYEN YAYINEVİ.

  • FATMA, U. & oklay erdem. (2015). The Effect of Leadership on Organizational Trust. In Leadership and Organizational Outcomes Meta Analysis of Empirical Studies. Springer International Publishing.

  • ERDEM, O., & FATMA, U. (2015). The Effect of Leadership on Organizational Burnout. In Leadership and Organizational Outcomes Meta Analysis of Empirical Studies. Springer International Publishing.

  • D. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (4)

  • Öner, Ç., & Gülşen, F. U. (2024). Kamu Ortaokullarında Görevli Öğretmenlerin Akış Deneyimlerinde Öz-Liderlik ve Pozitif Psikolojik Sermayenin Rolü. In Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Issue 61, pp. 1881–1904).

  • Gülşen, F. U. (2024). The Effect of a Sense of School Belonging on Academic Achievement: A Meta-Analytical Review. In e-Kafkas Journal of Educational Research (Vol. 11, Issue 4, pp. 673–687).

  • Taner, S. G., & Gülşen, F. U. (2023). High School Administrators’ Views about Work-Private Life Balance. In e-Kafkas Egitim Arastirmalari Dergisi (Vol. 10, Issue 3, pp. 414–431).

  • Taner, S. G., & Gülşen, F. U. (2022). TC MEB ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK GÜNCELLEMESİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. In Mili Eğitim Dergisi (Vol. 51, Issue 235, pp. 2513–2532).

  • E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler (1)

  • Gülşen, F. U. (2023). The Effect of Sense of School Belonging on Academic Achievement: A Meta-Analytic Review. In X th International Eurasian Educational Research Congress.

  • F. Diğer yayınlar (1)

  • Gülşen, F. U. (2024). The Effect of Sense of School Belonging on Academic Achievement: A Meta-Analytic Review. In KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (pp. 673–687).

  • Editörlükler

    B. Ulusal Editörlükler (1)

  • 2021, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Dergi, TR DİZİN

  • Araştırma Sertifikaları

    A. Uluslararası Araştırma Sertifikaları (5)

  • 01.10.2014, COST Targeted Network TN1302, The Voice of Research Administrators: Building a Network od Administrative Excellence, ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ

  • 26.06.2025, Summer University, Human Rights and Education, Human Rights in Education,

  • 20.06.2025, Education in Emergencies, Education in Emergencies,

  • 07.02.2025, Managing Research Data as a Junior Scientist, open science goals and principles, FAIR principles for research data,

  • 11.07.2024, Summer Event on Mentoring, FECYT: Intersectorial approaches to early career researcher mentoring,

  • Üniversite Dışı Deneyim

  • 2008 - 2014 Öğretmen MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI,

  • Oluşturma Tarihi: 16.12.2025 23:43