Birim : İLETİŞİM FAKÜLTESİ
RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ
RADYO VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI

E-Posta : recepunal@mersin.edu.tr
ORCID : 0000-0001-6181-6255
ÜAK Temel Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
İletişim Çalışmaları
Dijital İletişim, Yeni İletişim Teknolojileri, Dijital Kültür
User profile picture

RECEP ÜNAL

Doç. Dr.

Öğrenim Bilgisi

2011 - 2015 Doktora SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/RADYO TELEVİZYON (DR)/
Tez adı: Haber üretimine yurttaş katılımı (2015) Tez Danışmanı: AHMET ŞAHİNKAYA

2009 - 2011 Yüksek Lisans-Tezli SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON (YL) (TEZLİ)/
Tez adı: Görüntülü habercilikte yeni bir uygulama: Mobil video haber servisleri (2011) Tez Danışmanı: HAKAN ERKILIÇ

1997 - 2002 Lisans İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA PR./

Akademik Görevler

2021 - DOÇENT MERSİN ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
2015 - 2021 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ MERSİN ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
2007 - 2015 UZMAN MERSİN ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/

İdari Görevler

2025 - Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2025 - Enstitü Müdürü MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2025 - Komisyon Üyeliği MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2023 - Arş. Uyg. Merkezi Müdürü MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2021 - 2024 Bölüm Başkanı MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2021 - 2024 Dekan Yardımcısı MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2018 - 2022 Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürü MERSİN ÜNİVERSİTESİ

Yönetilen Tezler

A. Yüksek Lisans Tezleri (8)

  • AMEERA ABEDEL ALSATAR AKRAM QI'DAN, 2025, Erken çocukluk döneminde YouTube içeriklerinin tüketimi: Ürdünlü annelerin dijital okuryazarlık düzeyine ilişkin bir inceleme, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo, Sinema ve Televizyon Ana Bilim Dalı
  • AHMED ALI AMMAR ABDULJAWAD, 2025, LİBYA'DA PODCAST KÜLTÜRÜ ÜZERİNE BİR İNCELEME, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • HAYA ANDROON, 2023, Suriyeli sığınmacıların bakış açısıyla gündelik yaşam pratiği bağlamında yalan haberler, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • DENİZ YARAMIŞ, 2022, Yeni medyada dijital bağımlılığa karşı dijital detoks uygulamaları, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • ÖZLEM DEĞİRMENCİ, 2021, İnternet gazeteciliğinde gelişen etik ihlaller: hurriyet.com.tr ve milliyet.com.tr örneği, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • MÜGE MİMAROĞLU, 2019, Yalan haberin yeni medya aracılığıyla dolaşıma sokulması: Whatsapp örneği, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • ALP ŞAHİN ÇİÇEKLİOĞLU, 2019, Yeni medyada içerik doğrulama platformları: Teyit.org örneği, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • MERT ŞAHİN, 2017, Bölge radyosunun yapısı ve işlevleri: TRT Çukurova Radyosu örneği, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • B. Doktora Tezleri (2)

  • ALP ŞAHİN ÇİÇEKLİOĞLU, 2024, Arama Motoru Optimizasyonunun (SEO) haber üretim ve tüketim süreçlerine etkisi: Haberi üretenler ve tüketenler üzerine bir araştırma, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • BENGÜ SEZER, 2022, Bir ifade biçimi olarak annelerin Instagram'da mizahi caps üretimi üzerine netnografik bir inceleme, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Medya ve Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalı
  • Eserler

    A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler (7)

  • Çiçeklioğlu, A. Ş., Çiçeklioğlu, A. Ş., & Ünal, R. (2025). Binge-watching addiction levels and related factors in Türkiye:A descriptive study. In Journal of Human Behavior in the Social Environment (pp. 1–18).

  • Ünal, R., & Hafez, H. A. (2025). Migration, Fake News and Communication Conflicts: A Study About Syrian Immigrants In Turkey. In Communication Today (Vol. 16, Issue 1, pp. 124–136).

  • Recep, Ü., & Ahmet, T. (2025). AI Covers: Listener Perspectives on a Controversial Production Model Between Technology, Copyright, and Ethical Violations. In Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi (Vol. 12, Issue 2, pp. 216–254).

  • Biricik, B., Uğraş, G. A., Ünal, R., Dönmez, S. C., Taşdelen, B., & Öztuna, F. V. (2024). The Effect of Video-Assisted Education on Knee Function and Quality of Life after Total Knee Replacement: A Randomized Controlled Trial. In JOURNAL OF NURSOLOGY (Vol. 27, Issue 3, pp. 171–181).

  • Kanat, C., Uğraş, G. A., Ünal, R., Dönmez, S. C., Taşdelen, B., & Öztuna, F. V. (2024). The effect of video-assisted training on upper extremity problems and functions after rotator cuff repair: a randomized controlled trial. In TURKISH JOURNAL OF MEDICAL SCIENCES (Vol. 54, Issue 1, pp. 165–174).

  • Ünal, R., & Çiçeklioğlu, A. Ş. (2022). Fake News Pandemic: Fake News And False Information About Covid-19 and An Analysis on FactChecking from Turkey in Sample Teyit.org. In Erciyes İletişim Dergisi (Vol. 9, Issue 1, pp. 117–143).

  • Ünal, R., Çiçeklioğlu, A. Ş., & Çiçeklioğlu, A. Ş. (2019). The Function and Importance of Fact-Checking Organizations in the Era of Fake News: Teyit.Org, an Example from Turkey. In Medijske studije (Vol. 10, Issue 19, pp. 140–160).

  • B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler (13)

  • Ünal, R., & Çiçeklioğlu, A. Ş. (2024). Yeni Medya ve Gazetecilik Etiği Bağlamında İnternet Haberciliğinde Tartışmalı Bir Alan Olarak Arama Motoru Optimizasyonu. In 3. Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Çalışmaları Kongresi (ICSMSC).

  • Taylan, A., Taylan, D. Ö., & Ünal, R. (2024). Z Kuşağı Bireylerin Haberden Kaçınma Davranışı Üzerine İnceleme. In II. Uluslararası İletişim, Dijitalleşme ve Toplum Sempozyumu.

  • Ünal, R. (2020). DİJİTAL ÇAĞIN YENİ SESİ: PODCAST YAYINCILIĞI. In 7. Uluslararasıİletişim GünleriDijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu (pp. 86–86).

  • Kanat, C., Uğraş, G. A., Ünal, R., Taşdelen, B., Dönmez, S. C., & Öztuna, F. V. (2019). Rotator manşet onarimi yapılan hastalarda video destekli eğitimin üst ekstremite sorunları ve işlevlerine etkisi. In 9. Ulusal 1. Uluslararası Ortopedi ve Travmatoloji Hemşireliği Kongresi.

  • Erkılıç, S. A. D., & Ünal, R. (2018). Digital Aspects Of The Memory: The Journey Of Photography On Instagram. In 3. Uluslararası Medya Çalışmaları Sempozyumu (pp. 50–50).

  • Erkılıç, H., & Ünal, R. (2018). Adana Sinemaları: Yediden Yetmişe Sinemadayız. In 2.International Congress on Multidisciplinary Studies (pp. 155–181).

  • Ünal, R. (2018). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Habercilik Deneyimi Üzerine Bir İnceleme: ”Daha Kolay, Daha Doğal”. In Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu (pp. 203–204).

  • Ünal, R. (2017). Türkiye’de Ana Akım Televizyon Kanallarının Yeni Medya Ortamındaki Canlı Yayın Uygulamalarını Kullanımları Üzerine Bir İnceleme. In 2. Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Çalışmaları Kongresi (pp. 73–74).

  • Ünal, R., & Taylan, A. (2017). Sağlık Haberlerinin Sosyal Medyada Yayılımında Doğrulama Platformlarının Yeri ve İşlevi: Teyit.Org Örneği. In 3. Uluslararası Sağlık İletişimi Sempozyumu (Vol. 1, Issue 1, pp. 385–382).

  • Taylan, A., & Ünal, R. (2017). Sağlık İletişimi ve Sansasyonel Habercilik Bağlamında Ana Akım Medyanın Durumu. In 3. Uluslararası Sağlık İletişimi Sempozyumu (Vol. 1, Issue 1, pp. 258–258).

  • Erkılıç, H., & Ünal, R. (2017). Türk Sinemasına Özgü Bir Üretim Tarzı Olarak Bölge İşletmeciliği: Adana Bölge İşletmeciliği Örnek Olay İncelemesi. In 2.Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Kongresi (pp. 102–103).

  • Erkılıç, H., & Ünal, R. (2012). Ana Akım Medyaya Karşı Radikal Bir Meydan Okuma Olarak Mobil Haberciliğin Medya Ekolojisini Dönüştürmesi. In 13. International Cultural Studies Symposium Change and Challenge (pp. 239–251).

  • Erkılıç, H., & Ünal, R. (2012). Ana Akım Medyaya Karşı Radikal Bir Medya Okuma olarak Mobil Haberciliğin Medya Ekolojisini Dönüştürmesi. In Thirteenth International Cultural Studies Symposium Change and Challenge (Vol. 0, Issue 0, pp. 239–250).

  • C. Yazılan Ulusal/ Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler (16)

  • RECEP, Ü. (2012). In Mobil Video Haber Servisleri. Anahtar Kitaplar Yayınevi.

  • RECEP, Ü., & AHMET, T. (2025). Who Owns This Artwork?: AI-Based Art Creation and Copyright Issues. In Understanding Generative AI in a Cultural Context: Artificial Myths and Human Realities. IGI GLOBAL.

  • BENGÜ, S., & RECEP, Ü. (2025). Post Dijital Çağ ve Kültür, Mizahın Dönüşümü: İnternet Meme Kültürü – Anlamın Görselleşmesi. In Post Dijital Çağ: Medya, İletişim, Kültür. EĞİTİM.

  • RECEP, Ü. (2023). Mobil Habercilik (Mojo). In Medyada Güncel Kavramlar. Nobel Akademik.

  • RECEP, Ü. (2022). Bir Haber Üretim Pratiği Olarak Mobil Habercilik. In Mobil İletişim. SİYASAL KİTABEVİ.

  • RECEP, Ü. (2022). Platform Kapitalizmi Çağında Gazeteciliğin Geleceği Açısından Podcast Yayıncılığı. In Eleştirel Perspektiften Platform Çalışmaları. Dora Basım Yayım Dağıtım.

  • RECEP, Ü., & AHMET, T. (2020). Confrontation of Media Professionals with New Production Styles: Opportunity or Threat? In Journalism in Turkey Practices, Challenges, Opportunities. Peter Lang.

  • RECEP, Ü. (2020). Mobil Haberciliğe Yerelden Bakmak: Yerel MedyaKuruluşları İçin Mobil Habercilik Ne Vaat Ediyor? In Yeni Gazetecilik Mecralar, Deneyimler, Olanaklar. Epsilon.

  • RECEP, Ü. (2020). Sosyal Medya. In İletişim Sosyolojisi. Lisans Yayıncılık.

  • RECEP, Ü. (2019). Dijital Habercilik Döneminde Yurttaşın İçerik Üretimine Katılımı: Kavramlar, Tartışmalar, Olanaklar ve Sınırlılıklar. In Dijital Çağda Habercilik Kuram ve Uygulamada Yeni Yönelimler. Der Yayınları.

  • AYŞE, D. E. S., & RECEP, Ü. (2019). Digital Aspects of Memory: The Journey of Photography On Instagram. In New Approaches in Media and Communication. Peter Lang.

  • RECEP, Ü. (2019). Dijital Çağda Habercilik Etiğine İlişkin Bir Sorun Olarak Tık Tuzakları ve ”Tık Tuzağı Avcıları”. In Endüstri 4.0 ve Dijital Medya. Der Yayınları.

  • RECEP, Ü. (2019). Yeni Medya Çağında Genç Kullanıcılar İçin Yalan Haber ve Şüpheli İçerikle Mücadele Nasıl Mümkün Olabilir? In Don Kişot’tan Günümüze Toplum ve Medya. Der Yayınları.

  • CAN, D. S., & RECEP, Ü. (2018). 360-Degree Video News Reporting. In Media With Its News, Approaches And Fractions In New Media Age. Peter Lang.

  • RECEP, Ü. (2018). Anlık Mesajlaşma Uygulamalarının Haber Üretiminde Kullanımını: Whatsapp Haberciliği. In İnternet Haberciliği: Kuram, Uygulama ve Eleştiri. Beta Basım Yayım.

  • RECEP, Ü., & CAN, D. S. (2018). 360-Degree Video News Reporting. In Media With Its News, Approaches and Fractions In New Media Age. Peter Lang.

  • D. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (14)

  • Ünal, R. (2025). “Duyulan Benim Sesim Ama Konuşan Ben Değilim”: Etik ve Hukuki Tartışmalar Bağlamında Yapay Zeka Çağında Ses Klonlama. In Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Vol. 34, pp. 322–340).

  • Yaramış, D., & Ünal, R. (2024). Addressing Digital Addiction Among University Students: A Study of Digital Detox Techniques in Smartphone and Social Media Addiction. In Yeni Medya (Online) (Issue 17, pp. 55–67).

  • Çiçeklioğlu, A. Ş., & Ünal, R. (2021). What does Tiktok App Promise in the Context of News Production and Distribution? In ILEF DERGISI (Vol. 8, Issue 1, pp. 1–38).

  • Ünal, R. (2019). İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Habercilik Deneyimi Üzerine Bir İnceleme: Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği. In Erciyes İletişim Dergisi (Issue 1, pp. 143–156).

  • Ünal, R. (2019). Anaakım Medyada Kullanıcı Türevli İçeriğin İzini Sürmek: NTV ve STAR TV WhatsApp İhbar Hatları Üzerine Bir İnceleme. In Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Vol. 2, Issue 2, pp. 34–43).

  • Erkılıç, H., & Ünal, R. (2018). Türkiye Sinemasına Özgü Bir Üretim Tarzı Olarak Bölge İşletmeciliği: Adana Bölgesi İşletmeciliği Örnek Olay İncelemesi. In Erciyes İletişim Dergisi (Vol. 5, Issue 3, pp. 54–74).

  • Ünal, R. (2018). Medya Ekolojisinde Yeni Hikâye Anlatım Biçimi Olarak Instagram: BBC News ve CNN TÜRK Örneği. In e Kurgu (Vol. 26, Issue 3, pp. 403–421).

  • Ünal, R., & Şahin, M. (2018). Türkiye’de Bölge Radyoculuğu Deneyimi: TRT Çukurova Radyosu Örneği. In Akdeniz İletişim (Issue 29, pp. 332–352).

  • Ünal, R. (2017). Mobil Canlı Yayın Uygulamalarının Habercilik Bağlamında Kullanımının Olanak ve Sınırlılıkları. In Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Vol. 1, Issue 1, pp. 24–37).

  • Ünal, R., & Taylan, A. (2017). Sağlık İletişiminde Yalan Haber-Yanlış Enformasyon Sorunu ve Doğrulama Platformları. In Atatürk İletişim Dergisi (Issue 14, pp. 81–100).

  • Ünal, R. (2017). Yeni Medyada Yeni Habercilik ve İş Modeli Arayışları: Medyascope Örneği. In Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi (Vol. 2, Issue 26, pp. 83–83).

  • Taylan, A., & Ünal, R. (2017). Anaakım Medyada Sansasyonel Habercilik: Sağlık İletişimi Örneği. In Atatürk İletişim Dergisi (Issue 14, pp. 27–44).

  • Ünal, R. (2016). Haber Merkezlerinin Yeni Medya ile Dönüşümüne Emek Verenler. In İktisat ve Toplum (Issue 71, pp. 40–47).

  • Ünal, R. (2014). Yurttaşın Ürettiği İçeriğin Ana Akım Medyada Kullanımı Haber Sizsiniz Programı Örneği. In Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi (Issue 8, pp. 108–125).

  • E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler (4)

  • Taylan, A., Tasouji, C. D., & Ünal, R. (2023). Afet Dönemlerinde İnfodemi: 2023 Türkiye-Suriye depremleri sürecinde Twitter’da yayılan “İnfodemi”ye yönelik analiz. In Yeni Medya Çalışmaları VI. Ulusal Kongre.

  • Kanat, C., Uğraş, G. A., Ünal, R., Dönmez, S. C., Taşdelen, B., & Öztuna, F. V. (2022). Rotator Manşet Onarımı Yapılan Hastalarda Video Destekli Eğitimin Üst Ekstremite İşlevleri ve Sorunlarına Etkisi. In 1. Ulusal Sağlık Bilimleri Lisansüstü Öğrenci Sempozyumu.

  • Taylan, A., & Ünal, R. (2019). Sayısal Eşitsizlikte Demografik Bağlam: Yeni Medya Okuryazarlığı ve Yankı Odası Etkisi İlişkisi. In Yeni Medya Çalışmaları 4. Ulusal Kongre (Vol. 1, Issue 1, pp. 92–93).

  • Ünal, R. (2009). Kent Kültürü ve Kente Aidiyet Bağlamında Yerel Televizyonların İşlevi ve Önemi: Mersin Örneği. In Mersin Sempozyumu (Vol. 2, pp. 1514–1531).

  • F. Diğer yayınlar (1)

  • Ünal, R. (2025). “DUYULAN BENİM SESİM AMA KONUŞAN BEN DEĞİLİM”: ETİK VE HUKUKİ TARTIŞMALAR BAĞLAMINDA YAPAY ZEKÂ ÇAĞINDA SES KLONLAMA. In Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Vol. 34, Issue Uygarlığın Dönüşümü: Yapay Zekâ, pp. 322–340).

  • Projeler

    B. Ulusal Projeler (2)

  • Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü Bilgisayar ve Stüdyo Alt Yapısının Tesisi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü, 05.03.2025 - 23.10.2025

  • Mersin Üniversitesi 4K Tanıtım Filmi ve Görsel İşitsel Prodüksiyon Altyapı Projesi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı, 08.06.2017 - 08.12.2017

  • C. Diğer Projeler (1)

  • GÖRÜNTÜLÜ HABERCİLİKTE YENİ BİR UYGULAMA MOBİL VİDEO HABER SERVİSLERİ, DİĞER, Araştırmacı, -

  • Ödüller

  • 2007, BASIN ÖZENDİRME YARIŞMASI TV PROGRAMI BAŞARI ÖDÜLÜ, Diğer, ÇUKUROVA GAZETECİLER CEMİYETİ

  • 2003, YILIN TELEVİZYONCUSU, Diğer, TÜRKİYE GAZETECİLER CEMİYETİ

  • 1998, GENÇ İLETİŞİMCİLER, Diğer, AYDIN DOĞAN VAKFI

  • Üniversite Dışı Deneyim

  • 2002 - 2005 Haber Prodüktörü NTV, Televizyon Haber Prodüksiyonu ve Seslendirme

  • Oluşturma Tarihi: 18.12.2025 01:52