2000 - 2005
Doktora
İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
1994 - 1999
Yüksek Lisans-Tezli
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
1987 - 1992
Lisans
İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/İLETİŞİM BÖLÜMÜ/İLETİŞİM PR./
2017 -
PROFESÖR
MERSİN ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
2013 -
DOÇENT
MERSİN ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
2012 - 2013
DOÇENT
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/SİNEMA ANABİLİM DALI/
2006 - 2011
YARDIMCI DOÇENT
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/SİNEMA ANABİLİM DALI/
2019 -
Enstitü Müdürü
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2016 -
MYO/Yüksekokul Müdürü
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2014 -
Bölüm Başkanı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2006 - 2009
Bölüm Başkanı
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
A. Yüksek Lisans Tezleri (11)
EMRE KEMAL KILIÇ, 2023, "Buluntu Görüntü" korku filmlerinde anlatı, biçim ve gerçeklik ilişkisi, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
RAMAZAN DUMRUL, 2023, Türk polisinin aktör olarak yer aldığı kadına şiddet haberleri üzerine bir söylem analizi, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Kadın Araştırmaları Ana Bilim Dalı
ERKAN ERYİĞİT, 2022, Sinemada anlatı ve biçim ilişkisi. Andrey Zvyagintsev film örnekleri: Dönüş (2004), Leviathan (2014), Sevgisiz (2017), Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
ENGİN KORKUT, 2019, Türk korku sinemasında anlatı-biçim ilişkisi: Alper Mestçi örneği, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
ÖZGÜR SARIKAYA, 2019, 2000 sonrası Holywood sineması'nda postkolonyal etkiler, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
KAYHAN DOĞAN, 2019, Tarihsel süreç içerisinde TRT-sinema ilişkisi: TRT tarafından desteklenen sinema filmleri, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
FATMA TUĞCU, 2019, Jean Genet oyunlarında cinselliğin inşası: Sıkıgözetim ve Balkon oyunlarında hegemonik erkeklik, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Kadın Araştırmaları Ana Bilim Dalı
VEYSEL AKŞAHİN, 2016, Belgesel sinemada anlatı yapısı: Michael Moore örneği, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
TURGAY KURAL, 2013, 2000 sonrası Türk sineması'nda müzikal ve ideoloji: Ezel Akay sineması, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
FURKAN ACIR, 2010, Halkla ilişkilerin ideoloji oluşturma işlevi 2009 Yerel Seçimleri örneği, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
MEHMET KÖPRÜ, 2009, Nesnellik yanılsaması ve yabancılaştırma etkisi olarak sinemada ekran estetiği, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
B. Doktora Tezleri (2)
SEMRA CİVELEK, 2023, Yeni Türkiye sinemasında modernist sanat filmi: Burak Çevik sineması ve yeni imge analitiği, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
YUNUS NAMAZ, 2018, Ousmane Sembene sinemasında Postkolonyal söylemin çok katmanlı analizi, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler (8)
İncik, E. Y., Topçu, Y. G., & Yağlıoğlu, A. O. (2018). Uzaktan Eğitim Programlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Bu Programlara İlişkin Görüşleri (Mersin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Örneği). In II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi.
Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2018). SANAT SİNEMASI VE TÜR: MODERN BİR MELODRAMOLARAK “KUTSAL GEYİĞİN ÖLÜMÜ.” In II.Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi.
Topçu, Y. G. (2016). Representation of Women in Dogma 95 Films. In 2. Literature and Cultural Studies Conference.
Topçu, Y. G. (2016). TRANSFORMATION OF FEMALE CHARACTERS IN HOLLYWOOD S ACTION MOVIES MAD MAX FURY ROAD. In International Women Congress.
Topçu, Y. G. (2015). Kadın Yönetmen Eril Bakış The Babadook da Bastırılanın Dönüşü. In 1. Uluslararası Çukurova Kadın Çalışmaları Kongresi (pp. 524–529).
Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2009). Different Illusions Different Worlds An Intersection Miniature Aesthetic in Cenneti Beklerken. In Framing Film-Cinema and Visual Arts.
Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2009). Türk Korku Filmlerinde Kadının Sunumu. In Uluslararası-Disiplinlerarası Kadın Çalışmaları Kongresi, Sakarya Üniversitesi (pp. 452–460).
Gürhan, T. Y. (2008). Transgressing Boundaries Genies in Turkish Horror Film. In Fear, Horror and Terror Conference (pp. 187–203).
C. Yazılan Ulusal/ Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler (8)
GÜRHAN, T. Y. (2019). Transformation of Female Characters in Hollywood’s Action Movies: Mad Max Fury Road. In Communication Science Studies. Akademisyen Kitapevi.
ASLIHAN, D. T., & GÜRHAN, T. Y. (2018). Aşağıdaki Erkek Çocuk Yukarıdaki Anneye Bakıyor : L’xxenfant D’en Haut’xxda Karşıtlıklar. In Perdeyi Aralamak (Filmlerde Anlatı ve Eleştiri). Ayrıntı Yayınları.
GÜRHAN, T. Y. (2014). Türk Sinemasında Geç Doğan Bir Tür: Korku. In Korku Kitabı. Kitabevi.
GÜRHAN, T. Y. (2013). Saf Sinemaya Dönüş Denemesi: Dogma 95. In Beyazperdeyi Aydınlatan Kuramlar Sinema Kuramları 2. Su.
GÜRHAN, T. Y. (2012). Kayseri’nin Düş Şatoları: Kayseri Sinemaları. In Kayseri nin Yirminci Yüzyılı. Abdullah Gül Üniversitesi Yayınları.
GÜRHAN, T. Y. (2012). Nosferatu, Vampirin Yalnızlığı. In Sinemada Hayat Var. Deki.
GÜRHAN, T. Y. (2010). Hollywood’dan Kriz Dönemi Kıyamet Öyküleri: Felaket Filmleri. In Hollywood a Yeniden Bakmak. Deki.
GÜRHAN, T. Y. (2004). Karanlığın Kızları, Korku Sineması ve Kadın. In Sinemada Anlatı ve Türler. Vadi.
D. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (4)
Güllü, K., Kacur, M., & Topçu, Y. G. (2010). Yerel Televizyon Bağlamında İzleyici Algılamaları Kayseri İli Üzerine Örnek Çalışma. In Akademia (Vol. 1, Issue 3, pp. 109–123).
Gürhan, T. Y. (2009). Anlatı ve Biçim İlişkisine Neoformalist Bir Yaklaşım Yazı Tura Örneği. In Akademia (Vol. 1, Issue 2, pp. 104–120).
Topçu, A. D., Özsoy, A., & Topçu, Y. G. (2002). Atıf Yılmaz ın Filmlerinde Kentli Orta Sınıf Kadınların Arkadaşlıkları. In İletişim (Vol. 15, Issue 15, pp. 41–60).
Gürhan, T. Y. (2001). Dracula da Vampir Kadın. In İletişim (Vol. 10, Issue 10, pp. 127–145).
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler (3)
Sarı, M., & Topçu, Y. G. (2025). Sinemada Tekinsizlik ve Kadın Temsili: “Tar” Filmi Örneği. In 2. Uluslararası Görsel İşitsel Kültürde Kadın Sempozyumu.
Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2019). Oscar’da Kadın Yönetmenin Adı Yok: The Hurt Locker’xxda Cinsietçi İdeoloji. In Kadaum Ulusal Kongre.
Gürhan, T. Y. (2009). İslami Korku Filmlerinin Türk Modernleşmesiyle İmtihanı. In Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler 10 (pp. 345–358).
B. Ulusal Projeler (1)
Ayten Kuyululu, BAP, Araştırmacı, -
A. Uluslararası Editörlükler (3)
2019, Communication Science Studies, Akademisyen Kitapevi, Kitap,
2018, İletişim Çalışmaları Bildiri Tam Metin Kitabı, Akademisyen Yayınevi, Kitap,
2016, Sinecine, Dipnot, Dergi, FIAF
B. Ulusal Editörlükler (8)
2024, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, e-dergi, Dergi, Endekste taranmıyor
2020, İletişimde Güncel Çalışmalar, Akademisyen Kitapevi, Kitap,
2019, İletişim Bilimleri Çalışmaları II, Akademisyen Kitapevi, Kitap,
2019, Sinema: Tarih-Kuram-Eleştiri, İthaki Yayınevi, Kitap,
2015, Sinecine, Dipnot, Dergi, FIAF
2015, Sinecine, Dipnot, Dergi, FIAF (International Index to Film periodicals) ULAKBI
2010, Sinema Tarih Kuram Eleştiri, Kırmızı Kedi, Kitap,
2010, Hollywood a Yeniden Bakmak, Deki, Kitap,
B. Ulusal Hakemlikler (2)
, Sinecine, Dergi, Alan endeksleri kapsamındaki dergilerde yayımlanmış tam makale (Endeksi belirtiniz)
, Akademia, Dergi, Alan endeksleri kapsamındaki dergilerde yayımlanmış tam makale (Endeksi belirtiniz)
1993 - 994
YAPIM/YÖNETİM YRD
İFPAŞ,
Oluşturma Tarihi:
17.12.2025 16:20