Birim : İLETİŞİM FAKÜLTESİ
RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ
SİNEMA ANABİLİM DALI

E-Posta : ygtopcu@mersin.edu.tr
ORCID : 0000-0001-5314-0013
ÜAK Temel Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
Sinema
Sinema Sosyolojisi, Sinema Tarihi, Sinema Kuramları
User profile picture

YUSUF GÜRHAN TOPÇU

Prof. Dr.

Öğrenim Bilgisi

2000 - 2005 Doktora İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
1994 - 1999 Yüksek Lisans-Tezli SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
1987 - 1992 Lisans İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/İLETİŞİM BÖLÜMÜ/İLETİŞİM PR./

Akademik Görevler

2017 - PROFESÖR MERSİN ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
2013 - DOÇENT MERSİN ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
2012 - 2013 DOÇENT ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/SİNEMA ANABİLİM DALI/
2006 - 2011 YARDIMCI DOÇENT ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/SİNEMA ANABİLİM DALI/

İdari Görevler

2019 - Enstitü Müdürü MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2016 - MYO/Yüksekokul Müdürü MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2014 - Bölüm Başkanı MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2006 - 2009 Bölüm Başkanı ERCİYES ÜNİVERSİTESİ

Yönetilen Tezler

A. Yüksek Lisans Tezleri (11)

  • EMRE KEMAL KILIÇ, 2023, "Buluntu Görüntü" korku filmlerinde anlatı, biçim ve gerçeklik ilişkisi, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • RAMAZAN DUMRUL, 2023, Türk polisinin aktör olarak yer aldığı kadına şiddet haberleri üzerine bir söylem analizi, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Kadın Araştırmaları Ana Bilim Dalı
  • ERKAN ERYİĞİT, 2022, Sinemada anlatı ve biçim ilişkisi. Andrey Zvyagintsev film örnekleri: Dönüş (2004), Leviathan (2014), Sevgisiz (2017), Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • ENGİN KORKUT, 2019, Türk korku sinemasında anlatı-biçim ilişkisi: Alper Mestçi örneği, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • ÖZGÜR SARIKAYA, 2019, 2000 sonrası Holywood sineması'nda postkolonyal etkiler, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • KAYHAN DOĞAN, 2019, Tarihsel süreç içerisinde TRT-sinema ilişkisi: TRT tarafından desteklenen sinema filmleri, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • FATMA TUĞCU, 2019, Jean Genet oyunlarında cinselliğin inşası: Sıkıgözetim ve Balkon oyunlarında hegemonik erkeklik, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Kadın Araştırmaları Ana Bilim Dalı
  • VEYSEL AKŞAHİN, 2016, Belgesel sinemada anlatı yapısı: Michael Moore örneği, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • TURGAY KURAL, 2013, 2000 sonrası Türk sineması'nda müzikal ve ideoloji: Ezel Akay sineması, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • FURKAN ACIR, 2010, Halkla ilişkilerin ideoloji oluşturma işlevi 2009 Yerel Seçimleri örneği, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
  • MEHMET KÖPRÜ, 2009, Nesnellik yanılsaması ve yabancılaştırma etkisi olarak sinemada ekran estetiği, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
  • B. Doktora Tezleri (2)

  • SEMRA CİVELEK, 2023, Yeni Türkiye sinemasında modernist sanat filmi: Burak Çevik sineması ve yeni imge analitiği, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • YUNUS NAMAZ, 2018, Ousmane Sembene sinemasında Postkolonyal söylemin çok katmanlı analizi, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Eserler

    B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler (8)

  • İncik, E. Y., Topçu, Y. G., & Yağlıoğlu, A. O. (2018). Uzaktan Eğitim Programlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Bu Programlara İlişkin Görüşleri (Mersin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Örneği). In II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi.

  • Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2018). SANAT SİNEMASI VE TÜR: MODERN BİR MELODRAMOLARAK “KUTSAL GEYİĞİN ÖLÜMÜ.” In II.Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi.

  • Topçu, Y. G. (2016). Representation of Women in Dogma 95 Films. In 2. Literature and Cultural Studies Conference.

  • Topçu, Y. G. (2016). TRANSFORMATION OF FEMALE CHARACTERS IN HOLLYWOOD S ACTION MOVIES MAD MAX FURY ROAD. In International Women Congress.

  • Topçu, Y. G. (2015). Kadın Yönetmen Eril Bakış The Babadook da Bastırılanın Dönüşü. In 1. Uluslararası Çukurova Kadın Çalışmaları Kongresi (pp. 524–529).

  • Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2009). Different Illusions Different Worlds An Intersection Miniature Aesthetic in Cenneti Beklerken. In Framing Film-Cinema and Visual Arts.

  • Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2009). Türk Korku Filmlerinde Kadının Sunumu. In Uluslararası-Disiplinlerarası Kadın Çalışmaları Kongresi, Sakarya Üniversitesi (pp. 452–460).

  • Gürhan, T. Y. (2008). Transgressing Boundaries Genies in Turkish Horror Film. In Fear, Horror and Terror Conference (pp. 187–203).

  • C. Yazılan Ulusal/ Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler (8)

  • GÜRHAN, T. Y. (2019). Transformation of Female Characters in Hollywood’s Action Movies: Mad Max Fury Road. In Communication Science Studies. Akademisyen Kitapevi.

  • ASLIHAN, D. T., & GÜRHAN, T. Y. (2018). Aşağıdaki Erkek Çocuk Yukarıdaki Anneye Bakıyor : L’xxenfant D’en Haut’xxda Karşıtlıklar. In Perdeyi Aralamak (Filmlerde Anlatı ve Eleştiri). Ayrıntı Yayınları.

  • GÜRHAN, T. Y. (2014). Türk Sinemasında Geç Doğan Bir Tür: Korku. In Korku Kitabı. Kitabevi.

  • GÜRHAN, T. Y. (2013). Saf Sinemaya Dönüş Denemesi: Dogma 95. In Beyazperdeyi Aydınlatan Kuramlar Sinema Kuramları 2. Su.

  • GÜRHAN, T. Y. (2012). Kayseri’nin Düş Şatoları: Kayseri Sinemaları. In Kayseri nin Yirminci Yüzyılı. Abdullah Gül Üniversitesi Yayınları.

  • GÜRHAN, T. Y. (2012). Nosferatu, Vampirin Yalnızlığı. In Sinemada Hayat Var. Deki.

  • GÜRHAN, T. Y. (2010). Hollywood’dan Kriz Dönemi Kıyamet Öyküleri: Felaket Filmleri. In Hollywood a Yeniden Bakmak. Deki.

  • GÜRHAN, T. Y. (2004). Karanlığın Kızları, Korku Sineması ve Kadın. In Sinemada Anlatı ve Türler. Vadi.

  • D. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (4)

  • Güllü, K., Kacur, M., & Topçu, Y. G. (2010). Yerel Televizyon Bağlamında İzleyici Algılamaları Kayseri İli Üzerine Örnek Çalışma. In Akademia (Vol. 1, Issue 3, pp. 109–123).

  • Gürhan, T. Y. (2009). Anlatı ve Biçim İlişkisine Neoformalist Bir Yaklaşım Yazı Tura Örneği. In Akademia (Vol. 1, Issue 2, pp. 104–120).

  • Topçu, A. D., Özsoy, A., & Topçu, Y. G. (2002). Atıf Yılmaz ın Filmlerinde Kentli Orta Sınıf Kadınların Arkadaşlıkları. In İletişim (Vol. 15, Issue 15, pp. 41–60).

  • Gürhan, T. Y. (2001). Dracula da Vampir Kadın. In İletişim (Vol. 10, Issue 10, pp. 127–145).

  • E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler (3)

  • Sarı, M., & Topçu, Y. G. (2025). Sinemada Tekinsizlik ve Kadın Temsili: “Tar” Filmi Örneği. In 2. Uluslararası Görsel İşitsel Kültürde Kadın Sempozyumu.

  • Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2019). Oscar’da Kadın Yönetmenin Adı Yok: The Hurt Locker’xxda Cinsietçi İdeoloji. In Kadaum Ulusal Kongre.

  • Gürhan, T. Y. (2009). İslami Korku Filmlerinin Türk Modernleşmesiyle İmtihanı. In Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler 10 (pp. 345–358).

  • Projeler

    B. Ulusal Projeler (1)

  • Ayten Kuyululu, BAP, Araştırmacı, -

  • Editörlükler

    A. Uluslararası Editörlükler (3)

  • 2019, Communication Science Studies, Akademisyen Kitapevi, Kitap,

  • 2018, İletişim Çalışmaları Bildiri Tam Metin Kitabı, Akademisyen Yayınevi, Kitap,

  • 2016, Sinecine, Dipnot, Dergi, FIAF

  • B. Ulusal Editörlükler (8)

  • 2024, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, e-dergi, Dergi, Endekste taranmıyor

  • 2020, İletişimde Güncel Çalışmalar, Akademisyen Kitapevi, Kitap,

  • 2019, İletişim Bilimleri Çalışmaları II, Akademisyen Kitapevi, Kitap,

  • 2019, Sinema: Tarih-Kuram-Eleştiri, İthaki Yayınevi, Kitap,

  • 2015, Sinecine, Dipnot, Dergi, FIAF

  • 2015, Sinecine, Dipnot, Dergi, FIAF (International Index to Film periodicals) ULAKBI

  • 2010, Sinema Tarih Kuram Eleştiri, Kırmızı Kedi, Kitap,

  • 2010, Hollywood a Yeniden Bakmak, Deki, Kitap,

  • Hakemlikler

    B. Ulusal Hakemlikler (2)

  • , Sinecine, Dergi, Alan endeksleri kapsamındaki dergilerde yayımlanmış tam makale (Endeksi belirtiniz)

  • , Akademia, Dergi, Alan endeksleri kapsamındaki dergilerde yayımlanmış tam makale (Endeksi belirtiniz)

  • Üniversite Dışı Deneyim

  • 1993 - 994 YAPIM/YÖNETİM YRD İFPAŞ,

  • Oluşturma Tarihi: 17.12.2025 16:20