2000 - 2015
Doktora
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON (DR)/
Tez adı: 1950-1970 arası döneminde Türk sinamesında çekilen filmlerde zenginlik temsilleri (2005) Tez Danışmanı: ATİYE SEÇİL BÜKER
1996 - 1999
Yüksek Lisans-Tezli
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/SİNEMA VE TELEVİZYON (YL) (TEZLİ)/
Tez adı: Filmsel zamanın oluşturulmasında kullanılan zaman atlamalarının geleneksel ve çağdaş anlatı sinemasında anlatısal yapı ile ilişkileri (1999) Tez Danışmanı: NAZLI BAYRAM
1988 - 1993
Lisans
İLETİŞİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/EĞİTİM İLETİŞİMİ VE PLANLAMASI BÖLÜMÜ/EĞİTİM İLETİŞİMİ VE PLANLAMASI PR./
Tez adı: Filmsel zamanın oluşturulmasında kullanılan zaman atlamalarının geleneksel ve çağdaş anlatı sinemasında anlatısal yapı ile ilişkileri () Tez Danışmanı: NAZLI BAYRAM
2017 -
PROFESÖR
MERSİN ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
2013 -
DOÇENT
MERSİN ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
2011 - 2013
DOÇENT
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/SİNEMA ANABİLİM DALI/
2009 - 2011
YARDIMCI DOÇENT
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/SİNEMA ANABİLİM DALI/
2000 - 2006
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON BÖLÜMÜ/RADYO, SİNEMA VE TELEVİZYON ANABİLİM DALI/
1995 - 2000
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA ANASANAT DALI/
1993 - 1994
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/İLETİŞİM FAKÜLTESİ/RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ/SİNEMA ANABİLİM DALI/
2020 -
Dekan
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2014 -
Dekan Yardımcısı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2013 -
Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2016 - 2020
Dekan
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2016 - 2018
Anabilim Dalı Başkanı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2016 - 2018
Anabilim Dalı Başkanı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2017 - 2017
Bölüm Başkanı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2014 - 2016
Rektör Danışmanı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
2006 - 2012
Erasmus Koordinatörü
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
A. Yüksek Lisans Tezleri (16)
NADA GAMAL GAMALELDIN AHMED TAHA, 2025, The impact of Turkish tv drama series on the cultural identity of Egyptian university students, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
NIJAT MAMMADOV, 2024, Azerbaycan sinemasının gelişim sürecinde "Azerbaycanfilm" film stüdyosunun rolü, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
SELİN AKTAŞ, 2022, Türk sineması'nda dijitalleşmenin kurgu biçimine etkisi: Alan deneyimleri, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
MEHMET ŞAHNE, 2021, Televizyon dizilerinde polis temsili: İz Peşinde (1989) ve Behzat Ç. (2010) dizilerinde polis temsilinin sosyolojik açıdan incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Sosyoloji Ana Bilim Dalı
UMUT DERİN EROĞLAN, 2021, Eleştirel erkeklik çalışmaları çerçevesinde öteki erkeklerin (trans) erkeklik deneyimleri: Bir alan araştırması, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Kadın Araştırmaları Ana Bilim Dalı
VICTORIA BUKAREVA, 2019, Değişen siyasal yapı bağlamında Sovyet sinemasında komedi türünün dönüşümü, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
GÜLNUR GÖZÜBEK, 2019, Yeni Türk sinemasında biçem: Onur Ünlü Sineması, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
IŞIL KIZILIRMAK ATA, 2018, Kadın yönetmenlerin filmlerinde erkeklik temsilleri: Potter, Labaki ve Vitrinel'de karşılaştırmalı bir analiz, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Kadın Araştırmaları Ana Bilim Dalı
ESRA ARSLAN, 2017, Siyasi partilerde kadın katılımı ve temsili; Adana ve Mersin illeri örneği, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Kadın Araştırmaları Ana Bilim Dalı
SERVET CAN DÖNMEZ, 2016, Toplumsal eleştiri aracı olarak mizahın televizyonda kullanımı: Kardeş Payı dizisi örneği, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
ELİF ÖZLER, 2016, Sürgündeki sinema: Tony Gatlif filmlerinde "yolculuk" ve "kimlik arayışı", Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
SELDA BEKTAŞ, 2014, Türk sinemasında kara film: Türsel bir inceleme, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
DİLARA AKDENİZ, 2013, Mobbing ve yazılı basındaki mobbing haberlerine yönelik bir alımlama çalışması, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
NEVİN BÖLÜKBAŞI, 2012, Özel hastanelerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin hizmet kalitesine ve müşteri memnuniyetine etkileri, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
MEHMET AKKAYNAK, 2011, Reklamda cinsellik kullanımı (otomobil reklamları örneği), Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
LOKMAN ZOR, 2009, Sinemada mizansenin bir parçası olarak oyuncunun yönetimi, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
B. Doktora Tezleri (3)
ELİF ÖZLER LEKESİZ, 2024, Dijital Kültür Çağında Sinemada Politik Nöro-İmge, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
MÜZEYYEN DENİZ ZÖHRE TÜRKMENOĞLU, 2024, Sağlık çalışanlarının toplumsal cinsiyet rolü streslerinin belirlenmesi: Mersin örneği, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Kadın Araştırmaları Ana Bilim Dalı
ONUR ÖNÜRMEN, 2017, Yeni medya ortamında toplumsal muhalefetin görsel dile yansıması: Karşılaştırmalı bir inceleme, Erciyes Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler (1)
Topçu, A. D. (2009). Sam Amca nın Tozları Türk Sinemasında Marshall Planı ve Demokrat Parti. In Kebikeç (Vol. 27, Issue 27, pp. 307–329).
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler (14)
Topçu, A. D., & Önal, H. (n.d.). Communıcatıon And Art Stayıng Between Radıo Fılm And Televısıon Departments In Unıversıtıes Studıes Problems Perspectıves. In V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi.
Aslıhan, D. T. (n.d.). Yitirilen Masumiyet Nuri Bilge Ceylan Filmlerinde Çocuk İmgesinin Analizi. In I. Uluslararası Çocuk ve İletişim Konferansı "Milenyumda Çocuk ve İletişim (pp. 43–49).
Aslıhan, D. T. (n.d.). Beyazperdede İstanbul 1950 lerde ve 2000 lerde Türk Sineması nda İstanbul un Temsili. In 7. Türk ve Dünya Kültüründe İstanbul Uluslararası Türk Kültürü Kongresi (Vol. 2, pp. 118–125).
Türkmenoğlu, M. D. Z., & Topçu, A. D. (2025). A Gender Perspective on the Effects of the Earthquakes in Turkey on the Regional Economy: Is Sustainable Progress Possible? In 50th EBES Conference - ISCTE-IUL Instituto Universitário de Lisboa.
Topçu, A. D., Erdönmez, S., & Budak, G. (2023). The Usage of New Media in Language Learning: The Turkish Learning Journey of The Russian Children Living in Mersin. In 21st International Conference on Turkish Linguistics (ICTL 2023).
Topçu, A. D., & Ata, I. K. (2019). Hegemonyanın Ortasından Ötekiliğin Kıyılarına: Sally Potter’xxın Filmlerinde Erkeklikler ”. In 2nd International Men and MasculinitiesMasculinities: Challenges and Possibilities in Troubling Time.
Bozkur, B., & Topçu, A. D. (2018). Akademide Kadın Çalışmaları: Türkiye’deki Kadın Çalışmalari Lisansüstü Programlarının İncelemesi. In II.Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi (pp. 660–660).
Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2018). SANAT SİNEMASI VE TÜR: MODERN BİR MELODRAMOLARAK “KUTSAL GEYİĞİN ÖLÜMÜ.” In II.Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi.
Topçu, A. D., & Önürmen, O. (2015). Yeni Medya Ortamında Savaş Görüntülerinin Mizah Unsuru Haline Getirilmesi IŞİD ve İNCİCAPSÖrneği. In ULUSLARARASI YENİ MEDYA - YENİ YAKLAŞIMLAR KONFERANSI (pp. 162–183).
Topçu, A. D., & Önürmen, O. (2015). Yeni Medya Ortamında Savaş Görüntülerinin Mizah Unsuru Haline Getirilmesi İNCİCAPS Örneği. In Uluslararasi Yeni Medya - Yeni Yaklaşimlar Konferansi.
Topçu, A. D. (2015). 2000 Sonrası Türkiye Sinemasında Kadınlararası Arkadaşlık ve Dayanışma Kurtuluş Son Durak ta İnen Erkekler. In Türkiye’de ve Dünyada Kadin Araştirmalari.
Topçu, A. D., & Özler, E. (2014). Tekniğin Olanaklariyla Yeniden Üretilebildiği Yeni Medya Ortaminda Sinema. In Uluslararası Yeni Medya - Yeni Yaklaşımlar Konferansı.
Önal, H., & Topçu, A. D. (2013). Staying Between the communication art Radio Cinema Tv Education İn Universities Problems Perspectives. In 5. International Congress Of Educational Research,; Peace, Memory & Educational Research.
Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2009). Different Illusions Different Worlds An Intersection Miniature Aesthetic in Cenneti Beklerken. In Framing Film-Cinema and Visual Arts.
C. Yazılan Ulusal/ Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler (12)
ASLIHAN, D. T., CEM, K., & SONER, E. (2023). Gastronomi ve İletişim. In Disiplinlerarası Bakış Açısıyla Gastronomi: Kavramlar Araştırmalar ve Çalışma Önerileri. DETAY.
ASLIHAN, D. T., CEM, K., & SONER, E. (2021). Gastronomi ve İletişim. In Disiplinlerarası Bakış Açısıyla Gastronomi: Kavramlar Araştırmalar ve Çalışma Önerileri. Nobel.
ASLIHAN, D. T. (2019). ”Yaban Atlarını Dizginlemek: Mustang Filmini Toplumsal Cinsiyet Bakış Açısından Okumak”. In Kadının Kamerasından-2000 Sonrası Türkiye’xxde Kadın Yönetmenler. Doruk.
ASLIHAN, D. T. (2019). Mor Salkımlı Yolda Aliye’den Rabia’ya Yürümek: Televizyon ve Sinemada Halide Edib. In Halide Edip Adıvar. T:C Kültür ve Turizm Bakanlığı.
ASLIHAN, D. T., & GÜRHAN, T. Y. (2018). Aşağıdaki Erkek Çocuk Yukarıdaki Anneye Bakıyor : L’xxenfant D’en Haut’xxda Karşıtlıklar. In Perdeyi Aralamak (Filmlerde Anlatı ve Eleştiri). Ayrıntı Yayınları.
ASLIHAN, D. T. (2013). “Övünmek Gibi Olmasın Ama!: Türk Sinemasında Kayseri ve Kayserililer.” In ERCİYES in Rüyası Kayseri. Yapı ve Kredi Yayınları.
ASLIHAN, D. T. (2012). Dairenin İçinde: İran’da Kadın Olmak. In Sinemada Hayat Var. Deki.
ASLIHAN, D. T. (2010). Minyatür Aynasından Sinemaya Yansıyanlar: Cenneti Beklerken’de Anlatı ve Anlam. In Toplumsalın Eleştirisinden Geleneğin Estetiğine Yolculuk Derviş Zaim Sineması. DE Kİ.
AYDAN, Ö., GÜRHAN, T. Y., & ASLIHAN, D. T. (2010). Yeni İzleyici Araştırmaları Önemli Bir Durak: Alımlama Çalışmaları. İzleyiciler ve Alımlama. In Sinema: Tarih-Kuram-Eleştiri. Kırmızı Kedi Yayınevi.
ASLIHAN, D. T. (2009). Apartmanlar, Kadillaklar, Çifte Çifte Uşaklar. In Reklamcılık Bakmak ve Görmek. Ütopya.
ASLIHAN, D. T. (2006). Bazıları Sıcak Sever’den `Fıstık Gibi Maşallah’a Sadri Alışık’ın İzini Sürmek. In Kahkaha ve Hüzün Sadri Alışık. Dost Kitabevi Yayınları.
ASLIHAN, D. T. (2003). Sinema ve Zaman: Geleneksel (Klasik) Anlatı ve Çağdaş Anlatı Filmlerinde Zamanın Kullanımı ve Anlatısal Yapı ile İlişkileri. In Sinemada Anlatı ve Türler. Vadi Yayınları.
D. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (6)
Önürmen, O., & Topçu, A. D. (2018). Kültür Endüstrisinin Eğlencelik Yüzleri:Fotoroman’dan Caps’e Bir Bakış. In Erciyes İletişim Dergisi (Vol. 5, Issue 4, pp. 263–283).
Aslıhan, D. T. (2009). İstanbul Mutfağında Tehlikeli Tatlar Tasos Boulmetis in Bir Tutam Baharat Filminin Analizi. In İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (Vol. 37, Issue 37, pp. 119–135).
Topçu, A. D. (2009). Dangerous Tastes In Constantinopoulus Cuisine: An Analysis Of Tasos Boulmetis’s Film “Politiki Kouzina.” In ISTANBUL UNIVERSITESI ILETISIM FAKULTESI DERGISI (Issue 37, p. 127).
Aslıhan, D. T. (2005). Göstergebilim Işığında Kayseri Evleri. In Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Vol. 18, Issue 18, pp. 237–246).
Büker, S., & Topçu, A. D. (2003). Yesin Onu İstanbul İstanbul Geceleri. In Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (Vol. 1, Issue 1, pp. 16–26).
Topçu, A. D., Özsoy, A., & Topçu, Y. G. (2002). Atıf Yılmaz ın Filmlerinde Kentli Orta Sınıf Kadınların Arkadaşlıkları. In İletişim (Vol. 15, Issue 15, pp. 41–60).
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler (4)
Aslıhan, D. T. (n.d.). Türk Sinemasında Sınıfların Temsili Dönemsel Bir İnceleme. In 2. Sınıf Çalışmaları Sempozyumu:Türkiye’yi Sınıf Gerçeği ile Anlamak (pp. 118–125).
Topçu, Y. G., & Topçu, A. D. (2019). Oscar’da Kadın Yönetmenin Adı Yok: The Hurt Locker’xxda Cinsietçi İdeoloji. In Kadaum Ulusal Kongre.
Topçu, A. D. (2015). Bir Çocuk Hakları İhlali Olarak Kurmaca Filmlerde Çocukların İstismarı ve İhmali. In 14. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi.
Topçu, A. D. (2014). Gülünesi Erkek lik ler Arif Hüseyin ve Recep Türk Komedi Filmlerinde Erkek lik Temsilleri. In I.Uluslararası Erkekler veErkeklikler Konferansı icsm symposium of men and masculinities -identities, cultures, and societies,.
A. Uluslararası Editörlükler (3)
2022, SineFilozofi, elektronik açık erişim, Dergi, the Philosopher Index’xxs
2019, Communication Studies, Akademisyen Yayınevi, Kitap,
2018, İletişim Çalışmaları Bildiri Tam Metin Kitabı, Akademisyen Yayınevi, Kitap,
B. Ulusal Editörlükler (2)
2019, İletişim Bilimleri Çalışmaları II, Akademisyen Yayınevi, Kitap,
2010, Toplumsalın Eleştirisinden Geleneğin Estetiğine Yolculuk Derviş Zaim Sineması, Deki, Kitap,
1993 - 1994
Yönetmen Yardımcısı
TÜKIYE RADYO-TELEVIZYON KURUMU GENEL MÜDÜRLÜGÜ,
Oluşturma Tarihi:
15.12.2025 20:11