Birim : EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
EĞİTİM YÖNETİMİ ANABİLİM DALI

E-Posta : inandi@mersin.edu.tr
ORCID :
ÜAK Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Yönetimi
Eğitim Yönetimi
User profile picture

YUSUF İNANDI

Prof. Dr.

Öğrenim Bilgisi

1989 - Lisans İŞLETME FAKÜLTESİ/İŞLETME BÖLÜMÜ/İŞLETME PR. (AÇIKÖĞRETİM)/
- 2005 Doktora EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ (DR)/
Tez adı: Avrupa Birliği ülkeleri eğitim sistemi ile Türk eğitim sisteminde eğitimin yönetimi ve finansmanı (2005) Tez Danışmanı: MUHSİN HESAPÇIOĞLU

- 1999 Yüksek Lisans-Tezli SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMİ (YL) (TEZLİ)/
Tez adı: Resmi ilköğretim okullarında çalışan müdür ve öğretmen görüşlerine göre, ilköğretim okullarının yenileşme ihtiyaçları nelerdir (1999) Tez Danışmanı: mehmet alıç

1992 - 1996 Lisans FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/EĞİTİM BİLİMLERİ PR./

Akademik Görevler

2005 - PROFESÖR MERSİN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/EĞİTİM YÖNETİMİ ANABİLİM DALI/

Yönetilen Tezler

A. Yüksek Lisans Tezleri (17)

  • SULTAN DOĞRU, 2024, Okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel ataletleri arasındaki ilişki, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • AYLA KOÇ, 2024, Okul yöneticilerinin genel adalet davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • NESLİHAN YAVUZ, 2024, Öğretmenlerin kariyer engelleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • NEJLA BURCU YÜCEL, 2023, Öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları ile değişime dirençleri arasındaki ilişki, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • NURCAN TAHTALI SUKÜN, 2022, Kadın öğretmenlerin kariyer engelleri ile yılmazlık düzeyleri arasındaki ilişki, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • OLCAY ALTINLI, 2022, Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile öğretmenlerin örgütsel sessizlikleri ve göreceli yoksunlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Ana Bilim Dalı
  • NİLAY DEMİR, 2021, Okul yöneticilerinin örgütsel adalet davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel güven duyguları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • PINAR ÇELİKAY, 2019, Okul yöneticilerinin genel öz yeterlik inançları ve sahip oldukları liderlik stillerinin yetenek yönetimi becerileri ile ilişkisi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • AHMET SELBİ, 2019, Okul müdürlerinin kullandıkları liderlik stilleri ve örgütsel adalet davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel yabancılaşmalarını yordama derecesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • ADNAN KARAKUŞ, 2018, Ortaokul yöneticilerin okullarında yaşanan kriz durumlarını yönetme becerilerinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • PINAR AKSANAKLU, 2018, Okul yöneticilerinin örgütsel bağlılıkları ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
  • MEHMET KARS, 2017, Okul müdürlerinin liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel güvenleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • FAHRETTİN GILIÇ, 2015, Öğretmenlerin karar verme sürecine katılma düzeyleri, okul kültürü ve öğretmenlerin değişime hazır olma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • AYŞE SEZİN BÜYÜKÖZKAN, 2012, Öğretmenlerin örgütsel yurttaşlık davranışları ile tükenmişlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • SERKAN GÖKALP, 2010, İlköğretim müfettişlerinin öğretmen teftişlerindeki denetim görevlerini yerine getirme derecelerine ilişkin ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin algılarının incelenmesi (Mersin merkez örneği), Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • METİN ÖZKAN, 2009, Milli Eğitim Bakanlığı bilişim sistemlerinin Türk eğitim sistemine katkılarına yönelik yönetici görüşleri, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • SEDA ÇELEBİ, 2009, Özel ve kamu ilköğretim okullarında görev yapan müdürlerin göstermiş oldukları öğretim liderliği davranışlarına ilişkin öğretmenlerin ve müdür yardımcılarının algıları, Mersin Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • B. Doktora Tezleri (1)

  • FAHRETTİN GILIÇ, 2024, Bilgi ekonomisinde talep edilen işgücü nitelikleri açısından mesleki ve teknik eğitim: Bir durum çalışması, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
  • Eserler

    A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler (51)

  • Ergen, H., Gılıç, F., Yücedağlar, A., & İnandı, Y. (2025). Leadership styles and quiet quitting in school context: unveiling mobbing as a mediator. In Frontiers in Psychology (Vol. 16).

  • Doğrusözlü, S., Doğru, S., Akay, C., & İnandı, Y. (2024). Instructional Leadership Behaviors of School Administrators Working in Public Secondary Schools: A Mixed Method Research. In Bulletin of Education and Research (Vol. 46, Issue 1, pp. 19–39).

  • İnandı, Y., Avşar, D. Ş., & Uzun, N. B. (2024). YAŞAMA TUTNMA ÖLÇEĞİ. In Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı: Vol. CİLT 4 SAYI 1 (Issue CİLT 4 SAYI 1, pp. 80–115).

  • Göçer, D., Avşar, D. Ş., & İnandı, Y. (2024). EĞİTİM KURUMLARINDA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN DUYGUSAL EMEK DAVRANIŞLARI İLE ÖRGÜTE BAĞLILIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. In Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı: Vol. CİLT 4 SAYI 2 (Issue CİLT 4 SAYI 2, pp. 29–50).

  • Saldıraner, M., & İnandı, Y. (2024). Öğretmenlerin Kariyer Engelleri ile Sınıf İçi Disiplin Anlayışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. In The Journal of International Educational Sciences (Vol. 38, Issue 38, pp. 21–41).

  • Yücedağlar, A., Uzun, N. B., Akay, C., & İnandı, Y. (2024). Career barriers of female education administrators: Systematic review and a qualitative meta-synthesis. In i-manager’s Journal on Educational Psychology (Vol. 17, Issue 4, pp. 26–46).

  • Gilic, F., Giliç, F., Kanadlı, S., Gündüz, Y., & İnandı, Y. (2024). The Mediating Role of Job Satisfaction Between Leadership and Organizational Performance and the Moderating Effect of Educational Context. In Educational Process International Journal (Vol. 13, Issue 2, pp. 52–71).

  • Alagöz, T., Fakiroğlu, M., & İnandı, Y. (2024). ÖĞRETMENLERİN KARİYER ENDİŞESİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. In International Journal of Active Learning (Vol. 8, Issue 1, pp. 21–41).

  • Koç, A., Uzun, N. B., Uzun, N. B., & İnandı, Y. (2023). OKUL YÖNETİCİLERİNİN GENEL ADALET DAVRANIŞLARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ALGISI ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. In Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Vol. 21, Issue 51, pp. 77–99).

  • Kanadlı, S., Arslantaş, H. İ., & İnandı, Y. (2023). Predicting the life satisfaction of education workers in Turkey: a meta-analytic structural equation modeling. In ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW (Vol. 24, Issue 4, pp. 515–530).

  • Doğru, S., & İnandı, Y. (2023). Association between personality traits of school administrator and resistance to change. In i-manager Publications (Vol. 16, Issue 4, pp. 28–40).

  • İlbeyiilingi, K., & İnandı, Y. (2023). The Relationship Between the Instructional Leadership Behaviours Used by the School Principals and Their Readiness Level for Change. In Journal of Educational Leadership and Policy Studies (Vol. 7).

  • İnandı, Y., & Büyüközkan, A. S. (2022). The relationship between mobbing, alienation and burnout among teachers in Mersin, Turkey. In SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION (Vol. 42, Issue 1, pp. 1–12).

  • İnandı, Y., Tunç, B., & Arslantaş, H. İ. (2022). A case study on the relationship between narcissistic personality tendency and mobbing behaviors in school management. In i-manager Publications (Vol. 15, Issue 4, pp. 22–38).

  • Koç, A., & İnandı, Y. (2022). Examining the Relationship between Teachers’ Emotional Intelligence and their Openness to Change. In i-manager’s Journal on Educational Psychology ( JPSY ).

  • Demir, N., & İnandı, Y. (2022). Investigating The Relationship between School Administrators? Organizational Justice and Teachers? Organizational Commitment and Trust. In PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION (Issue 57, pp. 1–28).

  • İnandı, Y., Arslantaş, H. İ., & Avşar, D. Ş. (2022). Examining the relationship between the level of self-efficacy of teachers and the level of schools openness to change. In i-manager Publications (Vol. 15, Issue 3, pp. 11-).

  • İnandı, Y., Yaman, Ş., & Ataş, M. (2022). The Relation Between Career Barriers Faced by Teachers & Level of Stress and Job Satisfaction. In Participatory Educational Research.

  • İnandı, Y., & Selbi, A. (2022). Teachers’ Organizational Alienation Predicted by Leadership Styles of School Principals. In International Online Journal of Educational Sciences (Vol. 14, Issue 2).

  • Kılavuz, T., & İnandı, Y. (2022). The relationship of the career barriers of women teachers with their perceptions of professional social support and hopelessness level: evidence from Turkey. In INTERNATIONAL JOURNAL OF LEADERSHIP IN EDUCATION (pp. 1–26).

  • İnandı, Y., Karatepe, R., & Karatepe, D. A. (2021). Academicians’ Views on Career Barriers and Academic Alienation. In Education Quarterly Reviews (Vol. 4, Issue 2, pp. 152–165).

  • İnandı, Y., & Gılıç, F. (2021). The relationship between school administrators’ leadership styles and organisational cynicism from teachers’ perspectives. In SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION (Vol. 41, Issue 1, pp. 1–12).

  • İnandı, Y., Arslantaş, H. İ., & Ataş, M. (2021). The Relationship between Mobbing Towards Teachers and Psychological Resilience in Educational Institutions. In Education Quarterly Reviews (Vol. 4, Issue 1, pp. 39–49).

  • İnandı, Y., Altınlı, O., Uzun, N. B., & Uzun, N. B. (2021). Öğretmenler İçin Göreceli Yoksunluk Ölçeği Geliştirme Çalışması. In Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (Vol. 19, Issue 3, pp. 307–324).

  • İnandı, Y., Aktaş, M., & Tahtalı, N. (2021). ÖĞRETMEN YILMAZLIĞI ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. In New Era Journal of Interdisciplinary Social Studies (Vol. 6, Issue 10, pp. 128–141).

  • Tunç, B., İnandı, Y., & Özdemir, E. (2021). BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE ÖĞRENCİ SEÇME MODELİ BAĞLAMINDA TOPLUMSAL TABAKALAŞMA VE YENİDEN ÜRETİM. In Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı (Vol. 1, Issue 2).

  • İnandı, Y., Arslantaş, H. İ., & Tahtalı, N. (2021). THE RELATIONSHIP BETWEEN THE CAREER BARRIERS OF FEMALE TEACHERS AND THEIR ANGER AND STRESS LEVELS. In European Journal of Education Studies (Vol. 8, Issue 5, pp. 256–281).

  • İnandı, Y., Tunç, B., Yücedağlar, A., & Kılıç, S. (2020). The Relationship of School Administrators’ Leadership Styles with Organizational Dissent and Resistance to Change according to Perceptions of Teachers. In International Online Journal of Educational Sciences (Vol. 12, Issue 5, pp. 287–302).

  • Kovancı, M., İnandı, Y., & Fakiroğlu, M. (2020). The Study of the Relationship between Teachers’xx Perceptions of SchoolCulture, Organizational Commitment and Their Resistance to Change. In Journal of Educational Theory and Practice Research (Vol. 6, Issue 3, pp. 296–307).

  • Peker, H. S., İnandı, Y., & Giliç, F. (2018). The Relationship Between Leadership Styles (Autocratic and Democratic) of School Administrators and the Mobbing Teachers Suffer. In European Journal of Contemporary Education (Vol. 7, Issue 1).

  • Kars, M., & İnandı, Y. (2018). Relationship between School Principals’ Leadership Behaviors and Teachers’ Organizational Trust. In Eurasian Journal of Educational Research (Vol. 18, pp. 1–20).

  • İnandı, Y., Tunç, B., & Kılavuz, T. (2018). Women’xxs Career Barriers and Professional Alienation: The Teachers’ Case in Turkey. In International Online Journal of Educational Sciences (Vol. 10, Issue 3, pp. 133–146).

  • İnandı, Y., Gün, M. E., & Gılıc, F. (2017). The Study of Relationship between Women Teachers’ Career Barriers and Organizational Silence: Viewpoint of Women and Men Teachers. In European Journal of Contemporary Education (Vol. 6, Issue 3).

  • İnandı, Y., & Gılıç, F. (2016). Relationship of teachers readiness for change with their participation in decision making and school culture. In Educational Research and Reviews.

  • İnandı, Y., Yeşil, H., & Uzun, A. (2016). The Relationship between Principals Leadership Styles and Their Efficacy in Change Management. In ğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi – Journal of Educational Sciences Research.

  • İnandı, Y., Karatepe, R., Uzun, A., & Yeşil, H. (2015). Öğretmenlerin ve Okul Müdürlerinin Özyeterlikleri ile Değişime Gösterdikleri Direnç Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 11, Issue 2, pp. 563–581).

  • Tunç, B., Gündüz, B., & İnandı, Y. (2015). Inspection and teachers emotions An emotional evaluation of inspection. In International Journal of Human Sciences (Vol. 12, Issue 1, pp. 554-).

  • Gündüz, B., İnandı, Y., & Tunç, B. (2014). Okul yöneticilerinin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine ilişkin görüşleri betimsel bir çalışma. In Eğitim Bilimleri Araştırması Dergisi (Vol. 4, Issue 2, pp. 19–34).

  • İnandı, Y., Gündüz, B., & Tunç, B. (2013). The relationship between the school administrators anger control and stress coping methods and their conflict management style. In Journal of Human Sciences.

  • İnandı, Y., Tunç, B., & Uslu, F. (2013). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının kariyer engelleri ile işdoyumları arasındaki ilişki. In Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research (Vol. 3, Issue 1, pp. 219–238).

  • Esen, G., İnandı, Y., & Yaman, Ş. (2013). A regression study: English language teachers’ general and professional sense of self-efficacy. In Eğitim ve Bilim (Vol. 38, Issue 170, pp. 335–346).

  • Gündüz, B., İnandı, Y., & Tunç, B. (2013). Okul yöneticilerinin öfke ve stresle başaçıkma yaklaşımları ile çatışma yönetimi stilleri arasındaki ilişki. In İnsan Bilimleri Dergisi (Vol. 10, Issue 1, pp. 641–660).

  • Bülbül, T., İnandı, Y., Tunç, B., & Özdem, G. (2013). Okul temelli değerlendirme algısı Öğretmen görüşlerine dayalı betimsel bir analiz çalışması. In Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Vol. 13, Issue 4, pp. 1–20).

  • İnandı, Y., Tunç, B., & Gülşen, F. U. (2013). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ KARİYER ENGELLERİ VE İŞ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. In EĞİTİM BİLİMLERİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ:ULUSLARARASI E-DERGİ (Vol. 3, Issue 1, pp. 220–235).

  • İnandı, Y., Tunç, B., & Uslu, F. (2013). Relationship between job satisfaction and career barriers for the academic staff of the education faculties. In Eurasian Society of Educational Research.

  • Esen, G., İnandı, Y., & Yaman, Ş. (2013). Bir Yordama Çalışması İngilizce Öğretmenlerinin Genel ve Mesleki Özyeterlik Algıları. In EĞİTİM VE BİLİM.

  • Gılıç, F., İnandı, Y., & Tunç, B. (2013). School administrators leadership styles and resistance to change. In International journal of Academic Research (Vol. 5, Issue 5, pp. 196–203).

  • İnandı, Y., & Tunç, B. (2012). Kadın öğretmenlerin kariyer engelleri ile işdoyum düzeyleri arasındaki ilişki. In Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research. (Vol. 2, Issue 2, pp. 203–222).

  • İnandı, Y. (2009). Kadın Öğretmenlerin Okul Müdürü Olmaları Önündeki Engeller Mersin İli Örneği Türkiye The Barriers Hindering Female Teachers FromBecoming School Principals Sample from Mersin Province Turkey. In EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (Issue 36).

  • İnandı, Y. (2009). Kadın Öğretmenlerin Okul Müdürü Olmaları Önündeki Engeller Mersin İli Örneği Türkiye. In Eğitim Araştırmaları Dergisi.

  • İnandı, Y. (2009). THE BARRIERS to CAREER ADVANCEMENT OF FEMALE TEACHERS in Turkey AND THEIR LEVELS OF BURNOUT. In SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY.

  • B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler (4)

  • Kılıç, S., Yücedağlar, A., İnandı, Y., & Tunç, B. (2018). Öğretmenlerin Algılarına Göre Okul Müdürlerinin Liderlik Stilleri İle Değişime Direnç Ve Örgütsel Muhalefet Arasındaki İlişki. In 13.Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi.

  • İnandı, Y., & Fakiroğlu, M. (2017). Yeni Kamu Yönetimi ve Denetimi: Sözleşmeli Öğretmenlik Uygulaması. In 9. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi (pp. 66–67).

  • İnandı, Y., & Kılavuz, T. (2017). İlköğretim Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet Algıları ile Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. In 9. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi (pp. 71–72).

  • İnandı, Y., Tunç, B., & Kılavuz, T. (2016). KADIN ÇALIŞANLARIN YAŞADIKLARI KARİYER ENGELLERİ VE MESLEKİ YABANCILAŞMA ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. In 7. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu.

  • C. Yazılan Ulusal/ Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler (23)

  • HİLAL, Ş., & YUSUF, İ. (2024). Türkiye’de Eğitimin Yerelleşmesiyle İlgili Faktörler. In Innovative Studies In Educational Sciences. All Science Academy.

  • giliç fahrettin, & YUSUF, İ. (2024). PROBLEMS OF HIGHER EDUCATION AND ACADEMIC STAFF IN TURKIYE.................................................................................................181. In EDUCATION & SCIENCE 2024-III. EFE ACADEMY.

  • giliç fahrettin, & YUSUF, İ. (2024). Ekonomik Kalkınmada Mesleki Eğitimin Rolü. In Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara Üniversitesi Basımevi.

  • YUSUF, İ., & Şeyma, A. D. (2023). Öğretim Liderliği. In Uygulamalı okul liderliği. Asos Yayınları.

  • YUSUF, İ., & Işıl, G. İ. (2021). HÜMANİSTİK ÖĞRENME KURAMI. In Öğrenme Psikolojisi Kavramlardan Kuramlara. EFEAKADEMİ YAYINLARI.

  • YUSUF, İ. & kılavuz türkü. (2020). İNOVASYONUN NEDENLERİ VE DEĞİŞİME AÇIKLIK:YÜKSEKÖĞRETİM ÖRNEĞİ. In İNOVASYON YÖNETİMİNDE STRATEJİLER VE SÜREÇLER. , NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK.

  • NEDİM, T., HALİL, T., YELİZ, Ç., YUSUF, İ., SÜLEYMAN, K., BİLAL, Y., MEHMET, T., & MUSTAFA, Ç. (2018). Eğitime Transfer edilebilecek Eğitim dışı örnekler. In Eğitim, Örgüt ve Liderlik. EĞİTİM.

  • fahrettin, G., & YUSUF, İ. (2018). sınıf kuralları. In sınıf yönetimi. karahan.

  • YUSUF, İ. (2018). davranışçı kuramlar. In yönetim ve eğitim yönetimikuramları. pegem akademi.

  • kılavuz türkü, & YUSUF, İ. (2018). özel gereksinimli öğrenme gruplarının yönetimi. In sınıf yönetimi. karahan.

  • GÖKÇE, E., & YUSUF, İ. (2017). Beyin Temelli Öğrenme. In Eğitim Psikolojisi. Karahan Kitabevi.

  • YUSUF, İ. (2017). Öğretmenlik Mesleğinin Temel Özellikleri ve Temel Nitelikleri. In Eğitim Bilimlerine Giriş. Karahan Kitabevi.

  • YUSUF, İ., & Emrah, K. (2017). Eğitimin Ekonomik Temelleri. In Eğitim Bilimine Giriş. Karahan Kitabevi.

  • YUSUF, İ. (2017). Eğitimin toplumsal temelleri. In Eğitim Bilimine Giriş. Karahan Kitabevi.

  • YUSUF, İ. (2017). Eğitimle ilgili temel kavramlar. In Eğitim Bilimine Giriş. Karahan Kitabevi.

  • YUSUF, İ. (2016). Okula Toplumsal Katılım. In Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Anı Yayınevi.

  • YUSUF, İ. (2011). In eğitim bilimine giriş. karahan.

  • YUSUF, İ. (2011). In sınıf yönetimi. karahan.

  • YUSUF, İ. (2011). Öğrenci Davranışları. In Sınıf Yönetimi. Karahan Kitabevi.

  • YUSUF, İ. (2011). Sınıf Yönetiminde İletişim. In Sınıf Yönetimi. Karahan Kitabevi.

  • YUSUF, İ., & SEVİNÇ, P. H. (2011). Sınıf Yönetimine Etki Eden Değişkenler. In Sınıf Yönetimi. Karahan Kitabevi.

  • YUSUF, İ., & SEVİNÇ, P. H. (2011). Sınıf Yönetimi İle İlgili Kavramlar ve Olgular. In Sınıf Yönetimi. Karahan Kitabevi.

  • YUSUF, İ. (2008). In eğitim finansmanı. TÖDER.

  • D. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (24)

  • Yücedağlar, A., Gılıç, F., Giliç, F., Uzun, N. B., & İnandı, Y. (2024). ÖĞRETMENLERDE SESSİZ İSTİFA ÖLÇEĞİ: BİR GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. In Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 0, Issue 69, pp. 227–251).

  • Tatar, O. F., Uzun, N. B., & İnandı, Y. (2024). Otokratik ve Demokratik Liderlik ile İş Doyumu Arasındaki İlişkide Örgütsel Güven ve Örgütsel Adaletin Aracı Rolü. In Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (Vol. 22, Issue 4, pp. 107–140).

  • Çelikay, P., & İnandı, Y. (2023). The Relationship between School Administrators General Self-Efficacy Beliefs and Their Leadership Styles and Their Talent Management Skills. In Celal Bayar University Journal of Social Sciences (pp. 202–217).

  • Karakuş, S., İnandı, Y., Akbay, S. E., & Gılıç, F. (2020). Psikolojik Esneklik Ölçeği: Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 16, Issue 1, pp. 15–31).

  • Karakuş, A., & İnandı, Y. (2018). Ortaokul Yöneticilerinin Okullarında Yaşanan Kriz Durumlarını Yönetme Becerilerinin İncelenmesi. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 14, Issue 2, pp. 500–518).

  • Aksanaklu, P., & İnandı, Y. (2018). Okul Yöneticilerinin Örgütsel Bağlılıkları ile Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 14, Issue 3, pp. 937–955).

  • İnandı, Y., & Yıldız, S. (2014). Lise Okul Yöneticilerinin Okullarda Şiddeti Önleme Yeterlikleri Mersin İli Örneği. In Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 4, Issue 2, pp. 137–147).

  • Sezin, A. B., & İnandı, Y. (2013). The effect of organizational citizenship behaviours of primary school teachers on their burnout. In Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri.

  • İnandı, Y., Tunç, B., & Gündüz, B. (2013). Okul yöneticilerinin özyeterlik algıları ile çatışmayı çözme stratejileri arasındaki ilişki. In Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi (Vol. 19, Issue 2, pp. 275–294).

  • İnandı, Y., Tunç, B., Öksüz, F., & Çal, S. (2013). Eğitimde çok bileşenli değerlendirme: Velilerin okul yöneticilerinin performans değerlendirmesine katılımı. In Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 3, Issue 1, pp. 90–99).

  • Çelikkaleli, Ö., İnandı, Y., Karakurt, N., Eymir, M., & Özcan, E. (2012). İlköğretim öğretmenlerinde disiplin anlayışı ve kişilerarası ilişkiye yönelik yetkinlik inancının incelenmesi. In Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi (Vol. 2, Issue 2, pp. 15–28).

  • Avcı, E., Coşkuntuncel, O., & İnandı, Y. (2011). Ortaöğretim on ikinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 7, Issue 1, pp. 50–58).

  • Ağgün, N., Atik, Ü., & İnandı, Y. (2010). Yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine göre ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

  • İnandı, Y., Atik, Ü., Özkan, S., & Peker, S. (2009). Kadın Öğretmenlerin Kariyer Geliştirme Engelleri. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

  • İnandı, Y. (2008). Resmi ilk ve Orta öğretim okulları Müdürlerinin Okullarındaki Kriz Durumlarına İlişkin Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi. In Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi.

  • Yaman, Ş., İnandı, Y., Evcek, E., & Yaman, Ş. (2008). Inspection in elt the attitudes of english language teachers towards inspectors. In Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 3, Issue 35, pp. 38–49).

  • Demircan, C., & İnandı, Y. (2008). Köy Enstitüleri Programlarında Anadilinin Önemi ve Türkçe Öğretimi. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

  • İnandı, Y., & Özkan, M. (2006). Resmi İlköğretim Okulları ve Liselerde Görev Yapan Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Müdürler Ne Derece Öğretim Liderliği Davranışları Göstermektedir. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

  • İnandı, Y., & Hesapçıoğlu, M. (2005). Avrupa Birliği Ülkeleri Eğitim Sistemi İle Türk Eğitim Sisteminde Eğitimin Yönetimi ve Finansmanı. In Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

  • Sünbül, Ö., & İnandı, Y. (2005). İlköğretim ve lise öğretmenlerinin ilköğretim ve bakanlık müfettişlerine ilişkin tutumlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirme çalışması. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 1, Issue 2, pp. 214–226).

  • İnandı, Y. (2001). Kalite Halkaları Eğitim Örgütlerine Nasıl Uyarlanabilir. In İstanbul Üniversitesi Tecrübi Psikoloji Dergisi.

  • Ataseven, F., & İnandı, Y. (2001). Çocuk kitaplarının çeşitli yönleriyle incelenmesi. In Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Tömer Dil Öğretim Merkezi Yayınları.

  • Bakioğlu, A., & İnandı, Y. (2001). Öğretmenin kariyer Gelişiminde Müdürün Görevleri. In Kuram ve uygulamada Eğitim Yönetimi.

  • İnandı, Y. (2000). Eğitim Örgütlerinde Değişim Nasıl Olmalıdır. In Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

  • F. Diğer yayınlar (10)

  • Muk, F., & İnandı, Y. (2025). Okul yöneticilerinin demokratik ve otokratik liderlik davranışları ile öğretmenlerin öznel kariyer başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. In Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Issue 74, pp. 283–300).

  • Alagöz, T., İnandı, Y., & Gündüz, Y. (2025). The relationship between teachers’ organizational commitment and career anxiety. In International Journal of Assessment Tools in Education (Vol. 12, Issue 2, pp. 198–221).

  • Özdemir, E., & İnandı, Y. (2024). The relationship between pre-school teachers’ perceptions of career barriers and their levels of burnout and alienation. In SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION (Vol. 44, Issue Supplement 1, pp. S1–S14).

  • İnandı, Y., & Gılıç, F. (2020). Öğretmenlerin Kariyer Engelleri Ölçeğinin Geliştirilmesi. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (pp. 15–31).

  • İnandı, Y., & Büyüközkan, A. S. (2013). İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin örgütsel yurttaşlık davranışlarının tükenmişliklerine etkisi. In Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (pp. 1535–1550).

  • Oner, C., & Yusuf, I. (2012). Discipline Approachs and Interpersonal Self-Efficacy on Elemetary School Teachers. In PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI (Vol. 2, Issue 2, pp. 15–28).

  • İnandı, Y. (2009). The barries hindering female teabhers from becoming school principals (Sample from Mersin province-Turkey). In Eurasian Journal of Educational Research (pp. 161–178).

  • Yusuf, I. (2009). THE BARRIERS TO CAREER ADVANCEMENT OF FEMALE TEACHERS IN TURKEY AND THEIR LEVELS OF BURNOUT. In SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY (Vol. 37, Issue 8, pp. 1143–1152).

  • Yusuf, I. (2009). The Barriers Hindering Female Teachers From Becoming School Principals (Sample from Mersin Province-Turkey). In EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH (Vol. 9, Issue 36, pp. 161–178).

  • Ebru, T., Yusuf, I., & Tacettin, I. (2006). Risk perception, knowledge and social distance of Turkish high school students about HIV/AIDS. In JOURNAL OF PUBLIC HEALTH (Vol. 28, Issue 2, pp. 137–138).

  • Editörlükler

    A. Uluslararası Editörlükler (1)

  • 2023, İNTERNATİONAL İNNOVATİVE EDUCATİON RESEARCHER, DERGİ PLATFORMU, Dergi, Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List

  • B. Ulusal Editörlükler (3)

  • 2018, SINIF YÖNETİMİ, KARAHAN, Kitap,

  • 2017, Eğitim Bilimine Griş, Karahan Kitabevi, Kitap,

  • 2011, Sınıf Yönetimi, Karahan Kitabevi, Kitap,

  • Hakemlikler

    B. Ulusal Hakemlikler (1)

  • 2016, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Dergi, EBSCO

  • Üyelikler

  • 2009 - , Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği, Üye

  • Üniversite Dışı Deneyim

  • 2005 - yrd.doç.dr. mersin üniversitesi,

  • Oluşturma Tarihi: 17.12.2025 16:19