2013 - 2016
Doktora
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/SOSYOLOJİ (DR)/
Tez adı: Medya sosyolojisi bağlamında televizyon dizilerinde tüketim olgusu ve dizilerin bireylerin tüketim eğilimleri üzerinde etkisi (2016) Tez Danışmanı: AYŞE AZMAN
2004 - 2007
Yüksek Lisans-Tezli
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/SOSYOLOJİ (YL) (TEZLİ)/
Tez adı: Türkiye’xxde özel televizyon kanallarının ana haber bültenlerinde şiddet olgusu (2007) Tez Danışmanı: YAŞAR ERJEM
1994 - 2000
Lisans
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ/SOSYOLOJİ PR./
2020 -
DOÇENT
MERSİN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
2016 - 2020
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
A. Yüksek Lisans Tezleri (17)
EMRE MELCİK, 2025, Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İdeal Vatandaş Kavramına İlişkin Metaforik Algıları, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
EMEL ŞEN, 2025, Afet kavramının bilgi okuryazarlığı bağlamında depremzedeler tarafından değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
EDA TÖRÜN, 2024, Eğitim fakültesi öğrencilerinin yapay zekâya yönelik tutumlarının incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
İSTEMİ KAĞAN GÜRDÜN, 2024, Öğretmen adaylarının eğitimin dijitalleşmesine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
EMREHAN KOÇ, 2024, Sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin farklı değişkenler açısından incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
MERVE KELEK, 2024, Ortaokul öğrencilerinin somut olmayan kültürel mirasa ilişkin görüşleri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
BÜŞRA ELVANOĞLU, 2023, Pandemi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarının ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerin görüşlerine göre değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
GÖKSEL ERSOY, 2023, Ortaokul öğrencilerinde dijital medya kullanma farkındalığı oluşturmaya yönelik bir eylem araştırması, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
NAİM ARIKAN, 2023, Öğretmen adaylarının yaşam memnuniyeti ilie beyin göçü tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
SEMRA BOZDOĞAN, 2023, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin mekânı algılama becerisi ve mekânsal teknolojiler hakkındaki görüşleri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
GAMZE ÇAM, 2023, Öğretmen adaylarının işsizlik kaygı düzeyleri ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
SADIK ŞAHİN, 2023, Ortaokul öğrencilerinde çevre sorunlarına karşı farkındalık oluşturmaya yönelik bir eylem araştırması, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
OKAN TEL, 2023, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeyleri ilekültürel sermaye yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
MEHMET NAMİ KOÇ, 2022, Ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı
TAHSİN TİMURTAŞ, 2021, Ebeveyn bakış açısıyla ortaokul öğrencilerinin televizyon izleme ve internet kullanma alışkanlıklarının incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
MELTEM ÖZDEMİR, 2021, Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve sosyal eğilimleri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
CENGİZ SARI, 2021, Ortaokul öğretmenlerinin medya okuryazarlığı dersinin amaçları ve dersin öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalı
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler (10)
Karaboğa, M. T., & Özdemir, M. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılıkları ve Sosyal Eğilimleri. In e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi (Vol. 12, Issue 5, pp. 17–35).
Karaboğa, M. T. (2021). TÜRKİYE’DE TELEVİZYON REKLAMLARININ 3-6 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA YANSIMALARI. In IJOEEC (International Journal of Eurasian Education and Culture) (Vol. 6, Issue 12, pp. 702–748).
Karaboğa, M. T. (2020). TELEVİZYON REKLAMLARI VE ÇOCUK. In ASOS JOURNAL (Vol. 101, Issue 101, pp. 244–258).
Karaboğa, M. T. (2019). BİLGİ TOPLUMUNDA ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİTİMİNİN ÖNEMİ VE GEREKLİLİĞİNE İLİŞKİN BİR ÇALIŞMA. In Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Vol. 8, Issue 3, pp. 37–49).
Karaboğa, M. T. (2018). KÜRESELLEŞME SÜRECİNİN EĞİTİM KURUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNE YÖNELİK BİR TARTIŞMA. In Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi (Issue 66, pp. 134–144).
Karaboğa, M. T. (2018). Medya Çağında Çocuk ve Çocuk Kültürü: Şiddet ve Tüketim
Kültürünün Yansımaları. In Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi (ÇEDAR) (Vol. 2, Issue 2, pp. 1–17).
Karaboğa, M. T. (2017). Eğitim fakültelerinde yapılan internet konulu lisansüstü tez çalışmalarına ilişkin bir inceleme. In Journal of Human Sciences (Vol. 14, Issue 4, pp. 4492–4506).
Karaboğa, M. T. (2016). Televizyon Dizilerinde Tüketim Olgusu. In International Journal of Human Sciences (Vol. 13, Issue 1, pp. 2072–2101).
Karaboğa, M. T. (2016). ÇEVRE SOSYOLOJİSİNDE ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK ALTERNATİFARAYIŞLAR. In AKADEMİK BAKIŞ DERGİSİ (Vol. 8, Issue 55, pp. 716–726).
Karaboğa, M. T. (2016). DİZİ İZLEYİCİLERİNİN TELEVİZYON DİZİLERİNDE SUNULANTÜKETİM UNSURLARINA YÖNELİK EĞİLİMLERİ. In ASOS JOURNAL (Vol. 27, Issue 27, pp. 182–182).
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler (3)
Karaboğa, M. T. (2020). Sosyal Medya Konulu Yüksek Lisans Tez Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi. In ULUSLARLARASI PEGEM EĞİTİM KONGRESİ (IPCEDU - 2020) (pp. 179–192).
Karaboğa, M. T. (2018). MEDYA ÇAĞINDA ÇOCUK VE ÇOCUK KÜLTÜRÜ: ŞİDDET VE TÜKETİM KÜLTÜRÜNÜN YANSIMALARI. In Birinci uluslararası eğitimde ve Kültürde akademik çalışmalar sempozyumu (Issue ., pp. 285–302).
Karaboğa, M. T. (2017). Eleştirel Bakış Açısıyla Medya Okuryazarlığı Eğitimi. In Mediterranean International Congress on Social Sciences (Vol. 1, Issue 4, pp. 387–406).
C. Yazılan Ulusal/ Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler (19)
TAHİR, K. M. (2012). In İletişim Aygıtları Ağında Toplum. Yurt renkleri.
TAHİR, K. M. (2010). In Medya ve Toplum İlişkileri. Karınca Yayınları.
TAHİR, K. M., & EDA, T. (2024). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YAPAY ZEKÂYA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. In Eğitim Bilimlerinde Güncel Araştırmalar-2024. Livre de Lyon.
TAHİR, K. M. (2024). INSTAGRAM’IN GİZLİ MALİYETLERİ: SANAL DÜNYADAN GERÇEK HAYATA UZANAN PSİKOLOJİK VE SOSYOLOJİK YANSIMALAR. In SOSYOLOJI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR –II. Eğitim Yayınevi.
TAHİR, K. M. (2024). ERGENLİK DÖNEMİ AKRAN İLİŞKİLERİNDE DIŞSAL FAKTÖRLER. In EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XX. Eğitim Yayınevi.
TAHİR, K. M., & MERVE, K. (2024). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. In EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XX. Eğitim Yayınevi.
TAHİR, K. M. (2023). ERGENLİKTE BEDEN ALGISI VE MEDYA. In BEDEN ALGISI. Nobel Akademik Yayıncılık.
TAHİR, K. M., & GÖKSEL, E. (2023). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE DİJİTAL MEDYA KULLANIM FARKINDALIĞI1. In EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XIX. Eğitim Yayınevi.
TAHİR, K. M., & GAMZE, Ç. (2023). ÖĞRETMEN ADAYLARININ İŞSİZLİK KAYGI DÜZEYLERİ İLE MUTLULUK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. In SOSYAL, BEŞERI VE İDARI BILIMLER ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XXVII. Eğitim Yayınevi.
TAHİR, K. M., & OKAN, T. (2023). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ İLE KÜLTÜREL SERMAYE YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ1. In SOSYAL, BEŞERI VE İDARI BILIMLER ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XXV. Eğitim Yayınevi.
TAHİR, K. M., & NAİM, A. (2023). Öğretmen Adaylarının Yaşam Memnuniyeti İle Beyin Göçü Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. In EĞİTİM BİLİMLERİNDE
GÜNCEL YAKLAŞIMLAR. Duvar Yayınları.
TAHİR, K. M., & Tahsin, T. (2022). EBEVEYN BAKIŞ AÇISIYLA ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON İZLEME VE İNTERNET KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ. In SOSYAL BEŞERI VE IDARI BILIMLER ALANINDA ULUSLARARASI
ARAŞTIRMALAR XII. Eğitim Yayınevi.
TAHİR, K. M. (2022). KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE MEDYA. In MEDYA VE TÜKETİM I. Eğitim Yayınevi.
TAHİR, K. M., & İSMAİL, T. (2022). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ. In Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar XVIII. Eğitim Yayınevi.
TAHİR, K. M., & NAMİ, K. M. (2022). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET BAĞIMLILIK DÜZEYLERİ İLE AKADEMİK MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. In Sosyal & Beşerî Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler - I. Gece Kitaplığı.
TAHİR, K. M. (2021). DİJİTAL EĞİTİMİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. In SOSYAL, BEŞERI VE İDARI
BILIMLER ALANINDA
ULUSLARARASI
ARAŞTIRMALAR
VII. Eğitim Yayınevi.
TAHİR, K. M., & CENGİZ, S. (2021). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. In Sosyal ve Beşerî
Bilimlerde Araştırma ve
Değerlendirmeler - I. Gece Kitaplığı.
TAHİR, K. M. (2019). KÜLTÜR, MEDYA VE ÇOCUK. In Kültür ve Çocuk. Pegem Akademi.
TAHİR, K. M. (2019). DİJİTAL OYUN SARMALINDA ÇOCUK. In Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler-2 Alanında Yeni Ufuklar. Gece Kitaplığı.
D. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (4)
Karaboğa, M. T. (2020). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Cinsiyet Rolleri. In OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi (Vol. 15, pp. 1–1).
Karaboğa, M. T. (2019). Lise Öğrencilerinin Rol Model Tercihlerine İlişkin Bir Çalışma. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 15, Issue 2, pp. 363–391).
Karaboğa, M. T. (2019). Dijital Medya Okuryazarlığında Anne ve Baba Eğitimi. In OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi (Vol. 14, Issue 20, pp. 2040–2073).
Karaboğa, M. T. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Bir Sosyalleşme Alanı Olarak Sosyal Medya Hakkındaki Görüşleri. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 14, Issue 3, pp. 912–936).
A. Uluslararası Editörlükler (1)
2024, EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XX, Eğitim Yayınevi, Kitap,
Oluşturma Tarihi:
16.12.2025 14:20