Birim : EĞİTİM FAKÜLTESİ
TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

E-Posta : tahirkaraboga@mersin.edu.tr
ORCID : 0000-0003-0795-7991
ÜAK Temel Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
Sosyoloji
Eğitim Sosyolojisi, İletişim Sosyolojisi, Kültür Sosyolojisi
User profile picture

MEHMET TAHİR KARABOĞA

Doç. Dr.

Öğrenim Bilgisi

2013 - 2016 Doktora SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/SOSYOLOJİ (DR)/
Tez adı: Medya sosyolojisi bağlamında televizyon dizilerinde tüketim olgusu ve dizilerin bireylerin tüketim eğilimleri üzerinde etkisi (2016) Tez Danışmanı: AYŞE AZMAN

2004 - 2007 Yüksek Lisans-Tezli SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/SOSYOLOJİ (YL) (TEZLİ)/
Tez adı: Türkiye’xxde özel televizyon kanallarının ana haber bültenlerinde şiddet olgusu (2007) Tez Danışmanı: YAŞAR ERJEM

1994 - 2000 Lisans FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ/SOSYOLOJİ PR./

Akademik Görevler

2020 - DOÇENT MERSİN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
2016 - 2020 DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ MERSİN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

Yönetilen Tezler

A. Yüksek Lisans Tezleri (17)

  • EMRE MELCİK, 2025, Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin İdeal Vatandaş Kavramına İlişkin Metaforik Algıları, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • EMEL ŞEN, 2025, Afet kavramının bilgi okuryazarlığı bağlamında depremzedeler tarafından değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • EDA TÖRÜN, 2024, Eğitim fakültesi öğrencilerinin yapay zekâya yönelik tutumlarının incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • İSTEMİ KAĞAN GÜRDÜN, 2024, Öğretmen adaylarının eğitimin dijitalleşmesine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • EMREHAN KOÇ, 2024, Sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin farklı değişkenler açısından incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • MERVE KELEK, 2024, Ortaokul öğrencilerinin somut olmayan kültürel mirasa ilişkin görüşleri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • BÜŞRA ELVANOĞLU, 2023, Pandemi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarının ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerin görüşlerine göre değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • GÖKSEL ERSOY, 2023, Ortaokul öğrencilerinde dijital medya kullanma farkındalığı oluşturmaya yönelik bir eylem araştırması, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • NAİM ARIKAN, 2023, Öğretmen adaylarının yaşam memnuniyeti ilie beyin göçü tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • SEMRA BOZDOĞAN, 2023, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin mekânı algılama becerisi ve mekânsal teknolojiler hakkındaki görüşleri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • GAMZE ÇAM, 2023, Öğretmen adaylarının işsizlik kaygı düzeyleri ile mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • SADIK ŞAHİN, 2023, Ortaokul öğrencilerinde çevre sorunlarına karşı farkındalık oluşturmaya yönelik bir eylem araştırması, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • OKAN TEL, 2023, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeyleri ilekültürel sermaye yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • MEHMET NAMİ KOÇ, 2022, Ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ile akademik motivasyonları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı
  • TAHSİN TİMURTAŞ, 2021, Ebeveyn bakış açısıyla ortaokul öğrencilerinin televizyon izleme ve internet kullanma alışkanlıklarının incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • MELTEM ÖZDEMİR, 2021, Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve sosyal eğilimleri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
  • CENGİZ SARI, 2021, Ortaokul öğretmenlerinin medya okuryazarlığı dersinin amaçları ve dersin öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalı
  • Eserler

    A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler (10)

  • Karaboğa, M. T., & Özdemir, M. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılıkları ve Sosyal Eğilimleri. In e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi (Vol. 12, Issue 5, pp. 17–35).

  • Karaboğa, M. T. (2021). TÜRKİYE’DE TELEVİZYON REKLAMLARININ 3-6 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA YANSIMALARI. In IJOEEC (International Journal of Eurasian Education and Culture) (Vol. 6, Issue 12, pp. 702–748).

  • Karaboğa, M. T. (2020). TELEVİZYON REKLAMLARI VE ÇOCUK. In ASOS JOURNAL (Vol. 101, Issue 101, pp. 244–258).

  • Karaboğa, M. T. (2019). BİLGİ TOPLUMUNDA ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİTİMİNİN ÖNEMİ VE GEREKLİLİĞİNE İLİŞKİN BİR ÇALIŞMA. In Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Vol. 8, Issue 3, pp. 37–49).

  • Karaboğa, M. T. (2018). KÜRESELLEŞME SÜRECİNİN EĞİTİM KURUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNE YÖNELİK BİR TARTIŞMA. In Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi (Issue 66, pp. 134–144).

  • Karaboğa, M. T. (2018). Medya Çağında Çocuk ve Çocuk Kültürü: Şiddet ve Tüketim Kültürünün Yansımaları. In Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi (ÇEDAR) (Vol. 2, Issue 2, pp. 1–17).

  • Karaboğa, M. T. (2017). Eğitim fakültelerinde yapılan internet konulu lisansüstü tez çalışmalarına ilişkin bir inceleme. In Journal of Human Sciences (Vol. 14, Issue 4, pp. 4492–4506).

  • Karaboğa, M. T. (2016). Televizyon Dizilerinde Tüketim Olgusu. In International Journal of Human Sciences (Vol. 13, Issue 1, pp. 2072–2101).

  • Karaboğa, M. T. (2016). ÇEVRE SOSYOLOJİSİNDE ÇEVRE SORUNLARINA YÖNELİK ALTERNATİFARAYIŞLAR. In AKADEMİK BAKIŞ DERGİSİ (Vol. 8, Issue 55, pp. 716–726).

  • Karaboğa, M. T. (2016). DİZİ İZLEYİCİLERİNİN TELEVİZYON DİZİLERİNDE SUNULANTÜKETİM UNSURLARINA YÖNELİK EĞİLİMLERİ. In ASOS JOURNAL (Vol. 27, Issue 27, pp. 182–182).

  • B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler (3)

  • Karaboğa, M. T. (2020). Sosyal Medya Konulu Yüksek Lisans Tez Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi. In ULUSLARLARASI PEGEM EĞİTİM KONGRESİ (IPCEDU - 2020) (pp. 179–192).

  • Karaboğa, M. T. (2018). MEDYA ÇAĞINDA ÇOCUK VE ÇOCUK KÜLTÜRÜ: ŞİDDET VE TÜKETİM KÜLTÜRÜNÜN YANSIMALARI. In Birinci uluslararası eğitimde ve Kültürde akademik çalışmalar sempozyumu (Issue ., pp. 285–302).

  • Karaboğa, M. T. (2017). Eleştirel Bakış Açısıyla Medya Okuryazarlığı Eğitimi. In Mediterranean International Congress on Social Sciences (Vol. 1, Issue 4, pp. 387–406).

  • C. Yazılan Ulusal/ Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler (19)

  • TAHİR, K. M. (2012). In İletişim Aygıtları Ağında Toplum. Yurt renkleri.

  • TAHİR, K. M. (2010). In Medya ve Toplum İlişkileri. Karınca Yayınları.

  • TAHİR, K. M., & EDA, T. (2024). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN YAPAY ZEKÂYA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. In Eğitim Bilimlerinde Güncel Araştırmalar-2024. Livre de Lyon.

  • TAHİR, K. M. (2024). INSTAGRAM’IN GİZLİ MALİYETLERİ: SANAL DÜNYADAN GERÇEK HAYATA UZANAN PSİKOLOJİK VE SOSYOLOJİK YANSIMALAR. In SOSYOLOJI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR –II. Eğitim Yayınevi.

  • TAHİR, K. M. (2024). ERGENLİK DÖNEMİ AKRAN İLİŞKİLERİNDE DIŞSAL FAKTÖRLER. In EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XX. Eğitim Yayınevi.

  • TAHİR, K. M., & MERVE, K. (2024). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. In EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XX. Eğitim Yayınevi.

  • TAHİR, K. M. (2023). ERGENLİKTE BEDEN ALGISI VE MEDYA. In BEDEN ALGISI. Nobel Akademik Yayıncılık.

  • TAHİR, K. M., & GÖKSEL, E. (2023). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE DİJİTAL MEDYA KULLANIM FARKINDALIĞI1. In EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XIX. Eğitim Yayınevi.

  • TAHİR, K. M., & GAMZE, Ç. (2023). ÖĞRETMEN ADAYLARININ İŞSİZLİK KAYGI DÜZEYLERİ İLE MUTLULUK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. In SOSYAL, BEŞERI VE İDARI BILIMLER ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XXVII. Eğitim Yayınevi.

  • TAHİR, K. M., & OKAN, T. (2023). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ İLE KÜLTÜREL SERMAYE YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ1. In SOSYAL, BEŞERI VE İDARI BILIMLER ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XXV. Eğitim Yayınevi.

  • TAHİR, K. M., & NAİM, A. (2023). Öğretmen Adaylarının Yaşam Memnuniyeti İle Beyin Göçü Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. In EĞİTİM BİLİMLERİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR. Duvar Yayınları.

  • TAHİR, K. M., & Tahsin, T. (2022). EBEVEYN BAKIŞ AÇISIYLA ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON İZLEME VE İNTERNET KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ. In SOSYAL BEŞERI VE IDARI BILIMLER ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XII. Eğitim Yayınevi.

  • TAHİR, K. M. (2022). KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE MEDYA. In MEDYA VE TÜKETİM I. Eğitim Yayınevi.

  • TAHİR, K. M., & İSMAİL, T. (2022). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ. In Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar XVIII. Eğitim Yayınevi.

  • TAHİR, K. M., & NAMİ, K. M. (2022). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET BAĞIMLILIK DÜZEYLERİ İLE AKADEMİK MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. In Sosyal & Beşerî Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler - I. Gece Kitaplığı.

  • TAHİR, K. M. (2021). DİJİTAL EĞİTİMİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARINA YÖNELİK YAKLAŞIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. In SOSYAL, BEŞERI VE İDARI BILIMLER ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR VII. Eğitim Yayınevi.

  • TAHİR, K. M., & CENGİZ, S. (2021). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. In Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler - I. Gece Kitaplığı.

  • TAHİR, K. M. (2019). KÜLTÜR, MEDYA VE ÇOCUK. In Kültür ve Çocuk. Pegem Akademi.

  • TAHİR, K. M. (2019). DİJİTAL OYUN SARMALINDA ÇOCUK. In Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler-2 Alanında Yeni Ufuklar. Gece Kitaplığı.

  • D. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (4)

  • Karaboğa, M. T. (2020). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Cinsiyet Rolleri. In OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi (Vol. 15, pp. 1–1).

  • Karaboğa, M. T. (2019). Lise Öğrencilerinin Rol Model Tercihlerine İlişkin Bir Çalışma. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 15, Issue 2, pp. 363–391).

  • Karaboğa, M. T. (2019). Dijital Medya Okuryazarlığında Anne ve Baba Eğitimi. In OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi (Vol. 14, Issue 20, pp. 2040–2073).

  • Karaboğa, M. T. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Bir Sosyalleşme Alanı Olarak Sosyal Medya Hakkındaki Görüşleri. In Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 14, Issue 3, pp. 912–936).

  • Editörlükler

    A. Uluslararası Editörlükler (1)

  • 2024, EĞITIM BILIMLERI ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XX, Eğitim Yayınevi, Kitap,

  • Oluşturma Tarihi: 16.12.2025 14:20