1989 - 1993
Doktora
Tez adı: Applications of computer algebra to the study of recurrence in p-groups (1993) Tez Danışmanı: DR. GEOFF C. SMİTH
1985 - 1987
Yüksek Lisans-Tezli
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/MATEMATİK BÖLÜMÜ/ANALİZ VE FONKSİYONLAR TEORİSİ ANABİLİM DALI/
1980 - 1984
Lisans
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/MATEMATİK BÖLÜMÜ/MATEMATİK PR./
2013 -
PROFESÖR
MERSİN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
2004 - 2013
PROFESÖR
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
1998 - 2004
DOÇENT
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
1993 - 1998
YARDIMCI DOÇENT
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
1985 - 1993
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
2013 -
Anabilim Dalı Başkanı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ
A. Yüksek Lisans Tezleri (15)
ESRA TUNÇ YİĞİT, 2024, İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK KAYGILARININ ÖĞRENME STİLLERİ VE OKUMA ALIŞKANLIKLARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
HAVVA SOLAK, 2024, Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel muhakeme becerilerinin gelişiminin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
MUNTAHA EYÜP, 2023, 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile matematiğe yönelik tutum ve kaygılarının arasındaki ilişkinin incelenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
ELİF BERRE ÖZER KOTTAŞ, 2020, 6. sınıf öğrencilerine doğal sayılarla işlemler öğrenme alanının ilgi tabanlı örneklerle öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
AYŞE YILDIZ, 2019, 9. sınıf öğrencilerinin matematiksel ispatla ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
HATİCE YARDIMCI, 2019, Matematik öğretmeni adaylarının sözel olarak ifade edilen kümeleri matematiksel dile çevirebilme becerileri, Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
HASAN TOPÇU, 2014, Örüntüler öğrenme alanının 8. sınıf öğrencilerine ilgi-tabanlı örneklerle öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi, Atatürk Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
IŞILAY KURT GÜNER, 2013, Modüler aritmetik öğretimine alternatif bir yaklaşım, Atatürk Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
DERYA MİRAL, 2013, Ortaöğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin matematiksel ispat yöntemleri hakkındaki görüşleri, Atatürk Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
ONUR COŞKUN, 2009, Modüler aritmetik kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi, Atatürk Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
REMZİYE ŞENOL, 2003, Matematik öğretimi ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi, Atatürk Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
MUZAFFER OKUR, 2002, Özel dershanelerin ortaöğretim düzeyinde cebir öğretimindeki yeri ve önemi (bilişsel alan öğrenmeleri açısından), Atatürk Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
EBRU KOPUZLU, 2001, Topolojik gruplar, Atatürk Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
ENVER TATAR, 2001, Çözülebilir gruplar ve çözülebilir grupların altgrupları, Atatürk Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
ENGİN ÖZKAN, 1998, Nilpotent gruplar, Atatürk Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
B. Doktora Tezleri (5)
AYSUN YEŞİLYURT ÇETİN, 2017, Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel ispatta önceden belirlenen anahtar fikirleri yazabilme süreçleri, Atatürk Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
GÜRSEL GÜLER, 2013, Matematik öğretmeni adaylarının cebir öğrenme alanındaki ispat süreçlerinin incelenmesi, Atatürk Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
MUZAFFER OKUR, 2006, Cebir paket programları vasıtasıyla izomorfizm kavramının öğretimi, Atatürk Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
ENVER TATAR, 2006, İkili işlem kavramı ile ilgili öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi ve 4MAT yönteminin başarıya etkisi, Atatürk Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
SERPİL KONYALIOĞLU, 2005, Bazı sonlu doğrulmuş grupların öğretimine geometrik ve bilgisayar destekli yaklaşım, Atatürk Üniversitesi - Fen Bilimleri Enstitüsü - Matematik Ana Bilim Dalı
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler (35)
Çetin, A. Y., & Dikici, R. (2023). Investigation of Prospective Mathematics Teachers’ Proof Completion Processes Supported By Key Ideas. In JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI (Vol. 23, Issue 34, pp. 341–361).
Çetin, A. Y., & Dikici, R. (2023). Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel İspat Yapma ve Problem Çözme Süreçlerinin Sesli Düşünme Yöntemi ile İncelenmesi. In Cumhuriyet University (Vol. 12, Issue 4, pp. 868–881).
Çetin, A. Y., & Dikici, R. (2021). Organizing the mathematical proof process with the help of basic components in teaching proof: Abstract algebra example. In LUMAT International Journal on Math Science and Technology Education (Vol. 9, Issue 1, pp. 235–255).
Çetin, A. Y., & Dikici, R. (2020). Matematik Öğretmeni Adaylarının Cebirsel İspat Yapabilme Durumlarının İncelenmesi. In Online Journal of Mathematics, Science and TechnologyEducation (OJOMSTE) (Vol. 1, Issue 1, pp. 75–85).
Karakuş, D., & Dikici, R. (2017). ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL İSPAT YÖNTEMLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. In The Journal of International Educational Sciences (Vol. 4, Issue 13, pp. 194–206).
Özdemir, E., Dikici, R., & Kültür, M. N. (2015). Öğrencilerin Örüntüleri Genelleme Süreçleri 7 Sınıf Örneği. In Kastamonu Eğitim Dergisi (Vol. 23, Issue 2, pp. 523–548).
Çetin, A., & Dikici, R. (2014). Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Dersinin Etkililiği. In Kastamonu Eğitim Dergisi (Vol. 22, Issue 3, pp. 981–984).
Kırmacı, U. S., & Dikici, R. (2013). On Some Hermite Hadamard Type Inequalities for Twice Differentiable Mappings and Applications. In Tamkang journal of Mathematics (Vol. 44, Issue 1, pp. 41–51).
Güler, G., & Dikici, R. (2013). Examining prospective mathematics teachers proof processes for algebraic concepts. In International Journal of Mathematical Education in Science and Technology (Vol. 45, Issue 4, pp. 475–497).
Güler, G., Özdemir, E., & Dikici, R. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi’ne Göre Karşılaştırmalı Analizi. In Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi.
Özdemir, E., Güler, G., & Dikici, R. (2012). Evaluation of Turkish Students Selection Examination Questions for Mathematics 2 Algebra. In Journal of Quality Measurement & Analysis (Vol. 8, Issue 1, pp. 73–84).
Güler, G., & Dikici, R. (2012). Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel İspat Hakkındaki Görüşleri. In Kastamonu Eğitim Dergisi (Vol. 20, Issue 2, pp. 571–590).
Güler, G., Özdemir, E., & Dikici, R. (2012). ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL TÜMEVARIM YOLUYLA İSPAT BECERİLERİ VE MATEMATİKSEL İSPAT HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. In Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi.
Okur, M., Dikici, R., Sanalan, V. A., & Tatar, E. (2011). Computer Applications in Teaching Abstract Algebra. In International Journal of Applied Science and Technology (Vol. 1, Issue 1, pp. 20–27).
Coşkun, O., Güler, G., & Dikici, R. (2011). Modüler Aritmetik Kavramı ile İlgili Öğrenme Güçlüklerinin Belirlenmesi. In Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 1, Issue 2, pp. 91–108).
Tatar, E., & Dikici, R. (2009). The effect of the 4MAT method learning styles and brain hemispheres of instruction on achievement in mathematics. In International Journal of Mathematical Education in Science and Technology (Vol. 40, Issue 8, pp. 1027–1036).
Okur, M., & Dikici, R. (2006). Evaluation of The Success of Mathematics Teacher Candidates in 2001 2004 University Entrance Examination in Turkey. In Journal of Quality Measurement & Analysis (Vol. 2, Issue 1, pp. 131–142).
Tatar, E., & Dikici, R. (2006). Diagnosing Students Diificulties in Learning Mathematics The Case of Binary Operation. In Journal of Quality Measurement & Analysis (Vol. 2, Issue 1, pp. 91–102).
Dikici, R. (2004). General recurrences in finite p groups. In Applied Mathematics and Computation (Vol. 158, Issue 2, pp. 445–458).
Okur, M., & Dikici, R. (2004). Özel Dershaneler ile Devlet Okullarının Kartezyen Çarpım Analitik Düzlem ve Bağıntı Konularındaki Bilgi ve Becerileri Kazandırma Düzeylerinin Değerlendirilmesi. In Kastamonu Eğitim Dergisi (Vol. 12, Issue 2, pp. 417–426).
Dikici, R., & İşleyen, T. (2004). Bağıntı ve Fonksiyon Konusundaki Öğrenme Güçlüklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. In Kastamonu Eğitim Dergisi (Vol. 12, Issue 1, pp. 105–116).
Özkan, E., Aydın, H., & Dikici, R. (2003). 3 Step Fibonacci series modulo m. In Applied Mathematics and Computation (Vol. 143, Issue 1, pp. 165–172).
Dikici, R., & Özkan, E. (2003). An application of Fibonacci sequences in groups. In Applied Mathematics and Computation (Vol. 136, Issues 2–3, pp. 323–331).
Özkan, E., Aydın, H., & Dikici, R. (2003). Applications of Fibonacci sequences in a finite nilpotent group. In Applied Mathematics and Computation (Vol. 141, Issues 2–3, pp. 565–578).
Dikici, R., & Işık, C. (2001). Özel Dershanelerin Matematik Öğretimindeki Yeri. In Kastamonu Eğitim Dergisi (Vol. 9, Issue 1, pp. 157–164).
Dikici, R. (1999). 2 Step General Recurrences in Finite Groups. In Hacettepe Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi (Vol. 28, Issue B, pp. 9–14).
Aydın, H., & Dikici, R. (1998). General Fibonacci Sequences in Finite Groups. In The Fibonacci Quarterly (Vol. 36, Issue 3, pp. 216–221).
Dikici, R., & C, S. G. (1997). Fibonacci Sequences in Finite Nilpotent Groups. In Turkish Journal of Mathematics (Vol. 21, Issue 2, pp. 133–142).
Dikici, R., & Işık, A. (1997). Fibonacci Sequences in Modular Groups. In Jour. of Inst. of Math & Comp. Sci.(Math. Ser.) (Vol. 10, Issue 3, pp. 187–189).
Işık, A., & Dikici, R. (1997). The Jacobi Forms. In Jour. of Inst. of Math . & Comp. Sci. (Math. Ser.) (Vol. 10, Issue 3, pp. 181–186).
Kültür, M. N., & Dikici, R. (1997). Formation of An Equation Involving Squares of Theta Functions. In Far East Journal of Mathematical Sciences (Vol. 6, Issue 2, pp. 221–227).
Dikici, R. (1997). A Technique Concerning Sums Arising From Fibonacci Sequences in Groups. In Hacettepe Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi (Vol. 18, Issue B, pp. 13–30).
Dikici, R., & C, S. G. (1995). Recurrences in Finite Groups. In Turkish Journal of Mathematics (Vol. 19, Issue 3, pp. 321–329).
Aydın, H., Dikici, R., & C, S. G. (1993). Wall and Vinson Revisited. In Applications of Fibonacci Numbers (Vol. 5, pp. 61–68).
Dikici, R., & Smith, G. C. (1992). Remaks on Fibonacci Sequences in Groups II. In Bath Mathematics and Computer Science Technical Report (Vol. 92, Issue 56, pp. 1–20).
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında (proceedings) basılan bildiriler (3)
Çetin, A. Y., & Dikici, R. (2018). Matematik Öğretmeni Adaylarının Cebirsel İspat Yapabilme Durumlarının İncelenmesi. In 27 th International Conference on Educational Sciences.
Çetin, A., & Dikici, R. (2016). Matematiksel ispat yapma ve problem çözmede sesli düşünmenin rolü. In VIII. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH (pp. 361–361).
Çetin, A., & Dikici, R. (2016). TÜRKİYE DE MATEMATİKSEL İSPAT ARAŞTIRMALARININ İÇERİK ANALİZİ BİR META SENTEZ ÇALIŞMASI. In 15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU.
D. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (6)
Özdemir, E., Güler, G., & Dikici, R. (2011). Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) matematik soruları ile ortaöğretim matematik dersi yazılı sınav sorularının revize edilmiş Bloom Taksonomisi’ne göre değerlendirilmesi. In Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 23, pp. 27–48).
Tatar, E., & Dikici, R. (2008). Matematik Eğitiminde Öğrenme Güçlükleri. In Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Vol. 5, Issue 9, pp. 183–193).
Tatar, E., & Dikici, R. (2008). İkili İşlem Kavramı İle İlgili Orta Öğretim Öğrencilerinin Öğrenme Güçlüklerinin Belirlenmesi. In Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Vol. 3, Issue 1, pp. 48–62).
Okur, M., & Dikici, R. (2003). 2001 2002 ÖSS Geometri Sorularının Düzey ve İçerik Yönünden Değerlendirilmesi. In Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Issues 16-17–18, pp. 293–298).
Yorgancı, S., & Dikici, R. (2003). Normal Altgrup ve Bölüm Grubu Kavramlarının Öğretiminde ISETL Programlama Dilinin Rolü. In Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Issues 16-17–18, pp. 249–254).
Dikici, R., & Özkan, E. (1998). General Recurrences in Modular Groups. In Journal of Faculty of Science Ege University (Vol. 21, Issue 2, pp. 93–101).
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler (6)
Ramazan, D., & Engin, Ö. (n.d.). General Recurrences in Modular Groups. In Matematik Sempozyumu (40.Kuruluş Yıldönümü Matematik Sempozyumu).
Ramazan, D., & Engin, Ö. (n.d.). 3 step General Fibonacci Sequences in Groups. In Sakarya Matematik Sempozyumu.
Ramazan, D. (n.d.). A work on 2 step General Recurrences in Groups. In Matematik Sempozyumu(Altınoluk’ta Matematik Günleri).
Güler, G., Dikici, R., & Ekmekci, S. (2015). Matematik öğretmeni adaylarının ikili işlem kavramına yönelik ispat ve ters örnek oluşturma performansları. In II. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu.
Özdemir, E., & Dikici, R. (2013). Öğrencilerin Örüntüleri Genelleme Süreçleri 7 Sınıf Örneği. In XII.Matematik Sempozyumu(Toplumda Matematik) (pp. 196–197).
Çetin, A., & Dikici, R. (2012). Eğitim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Dersinin Etkililiği. In X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu.
A. Uluslararası Editörlükler (6)
2018, Kastamonu Eğitim Dergisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, Dergi, TR DİZİN
2017, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Dergi, Thomson Reuters
2016, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Dergi, Thomson Reuters
2015, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim DErgisi, Kastamonu Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Dergi, Thomson Reuters
2014, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi DEkanlığı, Dergi, Thomson Reuters
2013, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Dergi, Thomson Reuters
A. Uluslararası Hakemlikler (2)
2018, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Dergi, TR DİZİN
2017, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Dergi, TR DİZİN
Oluşturma Tarihi:
18.12.2025 01:49