Cartoons in The Context of Paul McGhee's Theory of Humor Development
Journal of Social Sciences and Education, vol. 6, no. Education Special Issue, pp. 239–263
Feyza Uçar Çabuk, Seda Eskidemir Meral
The Effect of The Parent-Child Communication Education Program on Parent-Child Relationship and Communication
International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 8, no. 23, pp. 1636–1682
Feyza Uçar Çabuk, Fatma Tezel Şahin
The Effect of Environmental Awareness Education Program on Children's Environmental Awareness
Journal of Human and Social Sciences, vol. 6, no. Education Special Issue, pp. 379–400
Feyza Uçar Çabuk, Sena İşal
Examination of Postgraduate Theses on Attachment in The Field of Preschool Education in Turkey (2000-2022)
International Journal of Eurasian Education and Culture, vol. 8, no. 23, pp. 2584–2872
Feyza Uçar Çabuk
Women Can't Do Repair and Men Can't Iron! Gender Stereotypes of Preschool Teachers and Children
International Journal of Education, Technology and Science, vol. 3, no. 3, pp. 901–922
Feyza Uçar Çabuk, Seda Eskidemir Meral
Validation and Reliability Study of The Aggression Proneness Scale for Children Aged 60-72 Months
Journal of Social Sciences and Education, vol. 6, no. 2, pp. 195–211
Serdal Seven, Seda Eskidemir Meral, Feyza Uçar Çabuk
An Investigation of Pre-Service Preschool Teachers' Attitudes and Self-Efficacy Towards Science Education According to Various Variables
European Journal of Education Studies, vol. 10, no. 10, pp. 57–72
Seda Eskidemir Meral, Feyza Uçar Çabuk, Mustafa Doğru
The Relationship Between Earthquake Anxiety and The Well-Being of Mothers with Preschool Children After The February 6 Earthquake in Turkey
International Journal of Eurasian Education and Culture, vol. 8, no. 22, pp. 1251–1267
Feyza Uçar Çabuk
The Predictiveness of Mothers’ Emotion Socialization Behaviours on the Attachment Levels of 6 Year-Old Children
International Journal of Psychology and Educational Studies, vol. 9, no. 3, pp. 561–570
Gökçen İlhan Ildız, Feyza Uçar Çabuk, Serdal Seven, İsa Kaya
A Study of Anxiety Levels of Children Attending Preschool Instirutions According to Teachers’ Views
International Journal of Educational Research Review, vol. 7, no. 3, pp. 187–197
Hakan Şahin, Feyza Uçar Çabuk
What Happened to Children with Avoidant Attachment? A Study of Social Relations-Based Behaviours of Avoidant Children from the Age of 3 to 19
International Journal of Psychology and Educational Studies, vol. 8, no. 4, pp. 67–77
Feyza Uçar Çabuk, Serdal Seven, Zeynep Deniz Seven
A study of the Attachment Stability of Children Living in Different Family Types (A Longitudinal Study of Children from the Age of 6 to 11)
International Journal of Psychology and Educational Studies, vol. 8, no. 3, pp. 222–229
Feyza Uçar Çabuk, Serdal Seven, Gökçen İlhan Ildız, Ferahim Yeşilyurt, Zeynep Deniz Seven
Doğa Temelli Çevre Etkinliklerinin Çocukların Doğaya Yakınlıklarına Etkisi
Tarih Okulu Dergisi, vol. LXVI, no. LXVI, pp. 2524–2549
Feyza Uçar Çabuk, Seda Eskidemir Meral
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Kütüphaneye İlişkin Görüşleri ve Deneyimleri
Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, vol. 12, no. 12, pp. 1052–1074
Seda Eskidemir Meral, Feyza Uçar Çabuk
Okul Öncesi Dönemde Akran Zorbalığı ile İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
International Journal of Arts & Social Studies, vol. 6, no. 10, pp. 1–17
Zeynep Deniz Seven, Feyza Uçar Çabuk
Bağlanma ve Duyarlılık Davranışlarının 3-5 Yaş Çocukları Üzerinden Nesiller Arası Aktarımla İncelenmesi
FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, vol. , no. 18, pp. 317–334
Zeynep Deniz Seven, Serdal Seven, Feyza Uçar Çabuk
Anne Eğitim Programı’nın Anne Çocuk İletişimine Etkisinin İncelenmesi
TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, vol. 9, no. 35, pp. 270–279
Feyza Uçar Çabuk, Fatma Tezel Şahin
“Yeşil Kimya ile Çevreyi Koruyorum” İsimli Projenin Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Çevreye Yönelik Bilgi Düzeyi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 64–74
Mehmet Çabuk, Feyza Uçar Çabuk
5 Yaş Çocuklarının Sosyal Konumlarının Anne Babalarının Kabul Red Düzeyleri ile İlişkisinin İncelenmesi
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 18, pp. 23–45
Hülya Gülay Ogelman, Feyza Uçar Çabuk
Okul Öncesi Eğitim Programı'ndaki Amaç ve Kazanımların Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Zeka Alanları Açısından Değerlendirilmesi
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 2, no. 3, pp. 83–105
Gülay Ekici, Hülya Gülay Ogelman, Feyza Uçar Çabuk
Okul Öncesi 5-6 Yaş Grubu Çocukların Bilişsel Gelişimleri ile Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 1, no. 15, pp. 391–402
Hülya Gülay Ogelman, Zarife Seçer, Erhan Alabay, Feyza Uçar Çabuk