COMPUTATIONAL THINKING SKILLS IN CHILDREN OF 60-72 MONTHS: ADAPTIVE STUDY OF TECHCHECK-K SCALE
International Innovative Education Researcher, vol. , no. , pp. –
Filiz Yılmaz, Simge Yılmaz Uysal
EXPERIENCES OF EARLY CHILDHOOD EDUCATORS: CONSEQUENCES OF COVID-19 PANDEMIC ON CHILDREN, PARENTS, AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN TURKEY
Southeast Asia Early Childhood Journal, vol. , no. , pp. –
Zeynep Temiz, Simge Yılmaz Uysal, Şenil Ünlü
PRESCHOOL CHILDREN’S AND THEIR MOTHERS’ OUTDOOR SETTING PREFERENCES AND REASONS BEYOND THEIR CHOICES
International Innovative Education Researcher, vol. , no. , pp. –
Simge Yılmaz Uysal, Refika Olgan
Forest School and its effect on the community: A brief review
PRISM: Casting New Light on Learning, Theory and Practice, vol. Theory and Practice, no. 1, pp. Early View–6
Zıad Dabaja, Simge Yılmaz Uysal
Oyunda Risk Alma Toleransı Ölçeği’nin (ORAT) Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 55, no. , pp. 196–216
Simge Yılmaz Uysal, Oğuzcan Çığ
The impact of a short-term nature-based education program on young children’s biophilic tendencies
İlköğretim Online, vol. 19, no. 3, pp. 1729–1739
Simge Yılmaz, Simge Yılmaz Uysal, Oğuzcan Çığ, Emine Yılmaz Bolat
The impact of a short-term nature-based education program on young children’s biophilic tendencies
İlköğretim Online, vol. 19, no. 3, pp. 1729–1739
Simge Yılmaz, Simge Yılmaz Uysal, Oğuzcan Çığ, Emine Yılmaz Bolat
An Exploration of the Underlying Reasons of Preschool Children’s Biophilic Tendencies
European Journal of Education Studies, vol. 7, no. 9, pp. 114–140
Simge Yılmaz Uysal
Children’s Understanding of Human–nature Interaction after a Folk Storytelling Session
Applied Environmental Education Communication, vol. 19, no. 1, pp. 88–100
Simge Yılmaz, Zeynep Temiz, Güliz Karaarslan Semiz
Preschool Chidren’s Preferences to Take Risks in Outdoor Play: Turkish Sample
International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 5, no. 11, pp. 580–595
Simge Yılmaz
The Examination of the Differences in the Motor Proficiency Skills of Children Practising Gymnastics vs. Non-sportive Children
Early Child Development and Care, vol. 190, no. 9, pp. 1455–1462
Simge Yılmaz, Berna Sicim Sevim
Attention! School Bus
European Journal of Education Studies, vol. 4, no. 2, pp. 276–288
Zeynep Temiz, Simge Yılmaz
Nature Connectedness and Landscape Preferences of Turkish Preservice Preschool Teachers
International Journal of Environmental Science Education, vol. 11, no. 15, pp. 8120–8142
Simge Yılmaz, Refika Olgan, Elif Öztürk Yılmaztekin
Pre-service and in-service preschool teachers’ views regarding creativity in early childhood education
Early Child Development and Care, vol. 184, no. 12, pp. 1902–1919
Simge Alkuş, Refika Olgan
Exploring mothers risk tolerance in childrens play: investigating parental styles and various factors predicting childrens risk-taking behaviors
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, vol. , no. , pp. –
Simge Yılmaz Uysal, Binaz Bozkur
Gelişmekte Olan Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişkinin Test Edilmesi
Journal of Academic Researches and Studies, vol. 14, no. 27, pp. 468–484
Sinem Eyüboğlu, Simge Yılmaz Uysal
Erken Çocukluk Döneminde Uygulanan Çevre Eğitim Programının Çocukların ÇevreyeKarşı Tutumları Üzerindeki Etkisi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 1, pp. 557–578
Simge Yılmaz, Simge Yılmaz Uysal, Emine Yılmaz Bolat, İlknur Gölcük
Erken Çocukluk Döneminde Uygulanan Çevre Eğitim Programının Çocukların ÇevreyeKarşı Tutumları Üzerindeki Etkisi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 1, pp. 557–578
Simge Yılmaz, Simge Yılmaz Uysal, Emine Yılmaz Bolat, İlknur Gölcük
Okul Öncesi Eğitim Alan Beş Yaş Çocuklarının Meslek Seçimleri ve Cinsiyetlerine İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 1, pp. 318–350
Zeynep Temiz, Şenil Ünlü Çetin, Simge Yılmaz
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Doğaya Yakınlık (Biyofili) Seviyelerinin Araştırılması
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 13, no. 3, pp. 1106–1129
Simge Yılmaz, Refika Olgan
Outdoor Environment and Outdoor Activities in Early Childhood Education
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 12, no. 1, pp. 423–437
Simge Yılmaz
The Importance of Listenning the Voices of Children from Their Immediate Outdoor Environments of Their Early childhood Centers
Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 6, no. 11, pp. 187–207
Simge Yılmaz