Uluslararası kategoride proje bulunamadı!
Türkiye’de Film Festivalleri: Yapısı, Ekonomisi, İşleyişi, Seyirci Profili (Antalya, Adana, İstanbul, Ankara Örneği)

Türkiye’de Film Festivalleri

01.11.2021 – 01.11.2024 SERVET CAN DÖNMEZ, ONUR AYTAÇ, HAKAN ERKILIÇ, SENEM AYŞE DURUEL ERKILIÇ, SÜLEYMAN DEĞİRMEN, SELVER DİKKOL, SIRRI SERHAT SERTER, EMİNE UÇAR İLBUĞA, AYDIN ÇAM, ALİ KARADOĞAN, KEMAL BİRDİR

Tamamlandı -Tübitak 1001 Bursiyer

SANAL GERÇEKLİK: TEKNOLOJİSİ, SANATI, UYGULAMASI

İletişim kurabilen diğer tüm canlılar gibi insanoğlu da dünya üzerindeki hayatta kalma mücadelesi içerisinde iletişim becerilerini zaman içerisinde değişimeayak uydurarak güncellemiştir. İnsanoğlunu diğer canlılardan ayıran nokta ise sadece belirli sebeplerden dolayı iletişim kurması değil, hikâyeler anlatarakgelecek nesillere ulaşacak birtakım bilgilerin yayılması ve kalıcı olması noktasında önemli olan yeni iletişim teknikleri ve becerileri geliştirmesidir. Birbirleri iletemel ihtiyaçları gidermek amacıyla sınırlı bir iletişim kuran diğer canlılar ve en yakın akrabaları primatlardan bu noktada ayrılan insanoğlunun tarihiçerisindeki yoluculuğuna belirli bir noktadan sonra tanıklık edebilmemizin temeli tam da bu noktada yatmaktadır. Yalnızca hayatta kalmak değil,kendisinden bir iz bırakmak ve hatırlanmak isteyen, belki de bu yolla ölümsüz olmak isteyen insanoğlunun bu doğrultuda gerçekleştirdiği ilk faaliyetlerdenbirisi mağara duvarlarına çizdikleri resimlerdir. Mağara resimleri yaşanmış olan birtakım olayları yeniden canlandırması açısından aslında birer sanalgerçeklik ifadesidir, bir hikaye anlatma aracıdır, bir metindir, tarihi bir belgedir, bellektir. Sanal gerçeklik teknolojisi tarih boyunca sözlü kültürden edebiyata,tiyatrodan sinemaya kadar çeşitli formlarda süre gelen tüm bu anlatı tarzlarını ve türlerini içerisinde barındıran ve bunlardan daha fazlasını, “katılımduygusunu”’da içeren etkileşimli bir iletişim teknolojisidir. Bu bakımdan insanoğlunun kendini ifade etme ve hikayelerini gelecek nesillere daha kalıcı birşekilde aktarma çabasının geçirdiği biçemsel evrimin son noktalarından birisi olduğunu söylemek mümkündür. Buradan hareketle sanal gerçeklikteknolojisinin anlatı biçimi, geleneksel anlatı kodlarını içerisinde ne kadar barındırdığı, geleneksel anlatıların hangi kodları kullandığı veya dönüştürdüğü,kendisine has özellikleri ile nasıl bir anlatı oluşturduğu bu çalışmanın temel çıkış noktasıdır. Bu doğrultuda nitel analiz ve odak grup çalışmaları ile mevcutsanal gerçeklik içerikleri incelenip analiz edilecek, üretilmesi planlanan özgün içerik üzerinden de çıkarımlar yapılarak sorulara yanıtlar aranacaktır.

22.11.2019 – 20.12.2023 HAKAN ERKILIÇ, SERVET CAN DÖNMEZ

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

360 Derece Film Yapımı

İletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişim ve yöndeşme ile birlikte günümüzde artık zaman ve mekandan bağımsızbir şekilde uluslararası sınırların olmadığı küresel bir iletişim ortamında yer aldığımızı söylemek mümkündür. Bu küreseliletişim ortamlarının tamamı artık dönüşümlerini tamamlayarak analogdan dijitale geçmiş ve sayısallaşmıştır. Busayısallaşmanın getirdiği avantajlardan birisi de geleneksel medya araçlarında var olan izleme deneyiminin cep telefonuboyutlarına inerek küresel çapta ve anlık olarak izlenebilmedir. İzleme ediminin tamamen dijitale dönüştüğü bu noktadadaha öncesinde televizyonun evlere girmesi ile popülaritesini yitireceği düşünülen sinemanın da kendi dönüşümünügerçekleştirerek çağa ayak uydurarak şekilde dijitalleştiğini görmekteyiz. Bu dijital dönüşüm beraberinde hem izlemehem de üretim pratikleri anlamında yaratıcıya ve yönetmene sınırsız olanaklar tanıyarak hikayesini anlatabilmeolanakları sağlamaktadır. İlk çağlardan bu yana hikayeleri anlatmak için çeşitli araçlar (duvar resimleri, yazıtlar, destanlarvs.) kullanan insanoğlunun günümüzde karşılaştığı en son dijital teknolojilerden birisi sanal gerçeklik teknolojisidir.Geleneksel sinemada yönetmenin çerçevesi ve seçimleri ile sınırlı bir izleme edimi gerçekleştiren seyirci, sanal gerçeklikteknolojisi içerisinde kendi kararlarını vererek hikayenin akışında ve anlamlandırılmasında direkt olarak etkin konumdabulunmaktadır. Dolayısı ile geleneksel sinema anlatısı içerisinde kullanılan teknik ve yapıların sanal gerçeklik teknolojisisöz konusu olduğunda yok olduğunu veya dönüştüğünü söyleyebiliriz. Geleneksel sinema kuramları ve anlatı yapısı ileanlamlandırılması kolay olmayan bu yeni teknolojinin anlatı dilinin, imkan ve sınırlılıklarının belirlenmesi bu teknolojinintarihi ve anlamlandırılması noktasında büyük önem arz ettiğini söylemek mümkündür.Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) ileartırılmış gerçeklik uygulamalarını birarada düşünmek gerekiyor. Sanal Gerçeklik kullanıcıyı dijital görüntülerden oluşanhayali bir dünya içerisine sokarken, Arttırılmış Gerçeklik (Augmented Reality) teknolojisi ise görünen fiziki dünyanınüzerine dijital içerik yerleştiriyor. Dolayısı ile gerçekleştirilecek olan bu BAP projesi ile alınacak donanımlarla buteknolojiye ilişkin soru işaretlerinin cevaplanması noktasında Türkiye’de bir ilk gerçekleştirilmeye çalışılarak bir filmçekilecek ve cevaplar aranacaktır. Hali hazırda tıptan, mimarlığa, eğitimden turizme kadar birçok alanda giderek dahayaygın bir şekilde kullanılmaya başlanan sanal gerçeklik teknolojisinin kitlesel bir eğlence aracı olan sinemaya katkıları veonu nasıl dönüştüreceğinin anlaşılması, bu teknolojiye yönelik kuramsal olarak Türkiye’de ve dünyada öncüçalışmalardan birisi olması nedeni ile önem arz etmektedir. Bu proje disiplinler arası işbirliğine açık, döner sermayeyekatkı sağlayacak, yenilikçi, üniversite-sanayi işbirliğini geliştirici ve süreç içerisinde uluslararası ortak çalışmalarıdestekleyen özelliklere sahiptir.

01.04.2019 – 20.12.2023 HAKAN ERKILIÇ, SERVET CAN DÖNMEZ

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

COVİD-19 Pandemisi ve Sinema Sektöründe Kriz

Çalışmanın temel ilgi alanını, sinema sektöründeki COVID-19 pandemisinden kaynaklanan kriz ve değer zincirindeki değişim oluşturmaktadır. Pandemi ile ortaya çıkan sinema sektördeki küresel çaplı bu büyük dönüşüm ve kriz üzerine kapsamlı bir çalışma yapılmamıştır. Önerilen proje, Türkiye’de COVID-19 pandemisinin sinema sektöründe oluşturduğu krizi bütün yönleriyle ele almayı ve çözüm yollarını araştırmayı hedeflemektedir. Bu çerçevede araştırmanın kapsamını, sinema salonlarının Türkiye’de 17 Mart tarihi ile süresiz ve belirsiz biçimde kapanmasıyla gösterimlerin iptal edilmesi, film setlerinin durması, yapımı planlanan filmlerin iptal edilmesi, film festivallerinin ertelenmesi, gelişen dijital platformlar ile sektörün ekonomik kaybı, buna bağlı olarak sektörde istihdam edilen kişilerin ekonomik/sosyal sorunları ve bunlara dair çözüm yolları oluşturmaktadır. Önerilen proje Mersin Üniversitesi tarafından yürütülecek ve 6 ay sürecektir. Projenin kapsamı ve çok katmanlı yapısı gereği, çalışmada çoklu verilerin toplanmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Çoklu verilerin bütüncül bir anlayışla derlenmesi ve değerlendirilmesi için araştırma yöntemi olarak karma yöntem (nitel ve nicel yöntem birarada) kullanılacaktır. Sektöre ve krize ait belgelerin taranmasıyla elde edilen belgelerin incelenmesi, sınıflandırılması ve yorumları sektör temsilcileri ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme ve odak grup görüşme teknikleri başta olmak üzere nitel yöntemlerin yanı sıra sektörün mali yapısına dair belgelerin incelenmesiyle nicel araştırma yöntemleri bir arada yürütülecektir. Bu yöntemler, projenin farklı aşamalarında iç içe geçmiş biçimde ele alınacaktır. Proje sonunda, elde edilecek bulgular ışığında, COVID-19 sürecinin sinema sektöründe yarattığı kriz, sektörde yapım-dağıtım ve gösterim sürecindeki değişim, krizle mücadelede konuları bilimsel olarak değerlendirilmiş olacaktır. Proje kapsamında elde edilecek bilimsel sonuçların, sinema sektörünün içinde bulunduğu problemlerin çözümüne ve devletin mevcut koşullara dair geliştireceği sinema politikalarına yöntemsel/kuramsal/kavramsal katkılarda bulunma potansiyeli mevcuttur.

01.07.2020 – 31.12.2020 HAKAN ERKILIÇ, SELVER DİKKOL AKÇAY, SERVET CAN DÖNMEZ

Tamamlandı -Tübitak 1001 Bursiyer

Mersin Üniversitesi 4K Tanıtım Filmi ve Görsel İşitsel Prodüksiyon Altyapı Projesi

Mersin Üniversitesi 4K Tanıtım Filmi

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 08.06.2017 – 08.12.2017 SERVET CAN DÖNMEZ, YUSUF GÜRHAN TOPÇU, SERKAN ÇİFTCİ, RECEP ÜNAL, SELVER DİKKOL, SEYİT TAHİR ÖZÜÖLMEZ

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

Diğer kategoride proje bulunamadı!