Uluslararası kategoride proje bulunamadı!
TIP ÖĞRENCİLERİ İÇİN PROJE HAZIRLAMA VE YÜRÜTME EĞİTİMİ

2229 Proje Hazırlama Eğitimi Bu eğitimin amacı tıp fakültesi öğrencilerini alanlarında araştırma yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve ulusal ve uluslar arası proje yarışmalarına ve bilimsel toplantılara katılımları konusunda motive etmektir.

08.09.2015 – 11.09.2015 ÜLKÜ ÇÖMELEKOĞLU, BERNA ARSLAN, SERAP YALIN, SEDA TEZCAN ÜLGER, OYA ÖGENLER, ABDULLAH ARPACI, SEVA ÖNER

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen

Görme Engelli Öğrencilerin Derslerdeki Başarı Oranlarını Artmasında Sesli Ders kitaplarının Rolü

Engelli öğrencilerimizin eğitimlerini diğer öğrencilerimizle birlikte eşit koşullarda devam ettirmeleri ve kampus sosyal ve kültürel yaşamına aktif katılımlarının sağlaması amacıyla, Üniversitemizde 2008 yılından itibaren fiziki erişilebilirlik ve sosyal destek çalışmaları yürütülmektedir. Söz konusu çalışmaların ulusal ölçekte de fark edilmesi sonucu 2011 yılında Üniversitemize Aile ve Sosyal politikalar Bakanlığı tarafından “Ulaşılabilirlik Teşvik Ödülü” verilmiştir. Bu ödül Üniversitemizin Türkiye çapında erişilebilir eğitim ve ulaşılabilir kampüs konularında örnek gösterilmesini sağlamasının yanı sıra okul tercihi yapacak engelli öğrencilerin Üniversitemizi tercih etme sebebi de olacaktır. Üniversitemizde öğrencilerin fiziksel erişebilirliliğini sağlamaya yönelik mekânsal değişikliklerin yanısıra akademik erişebilirliklerini sağlamaya yönelik çalışmaların yapılmasına da gereksinim vardır. Görme engelli öğrencilerin en önemli sorunlarından biri ders notlarına erişimdir. Bu öğrencilerin dersleri sadece derste dinleyerek öğrenmeleri mümkün olmamakta, tekrar etme olanakları olmadığından derslerde büyük oranda başarısızlığa uğramaktadırlar. 3/11 Bu çalışmada görme engelli öğrencilerin başarı oranlarını arttırmak için derslerde kullanabilecekleri temel kaynakların gönüllü bireylerce CD’ye okunmasının sağlanması ve bunun başarı oranları üzerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Ders kitaplarının CD’ye okunması üniversitemiz gönüllü öğretim elemanları ve öğrencileri tarafından kayıt cihazı kullanılarak yapılacaktır. Öncelikle görme engelli öğrencilerimizin bulunduğu eğitim birimlerimize ait ders kitaplarının okunması gerçekleştirilecektir. Bu uygulamanın görme engelli öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi görüşme ve anket yoluyla değerlendirilecektir. Görme engelli bireyler için sesli kitap uygulaması mevcuttur. Ancak ders kitaplarının sistemli bir şekilde sesli hale dönüştürüldüğü bir üniversite ülkemizde bizim bilgilerimize göre mevcut değildir. Bu proje ile üniversitemiz bu konuda bir örnek oluşturacaktır.

01.10.2012 – 01.10.2013 BERNA ARSLAN

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Yürütücü

Diğer kategoride proje bulunamadı!