Towards an International Network for Evidence-based Research in Clinical Health Research
EVBRES will establish an international European-based network aiming to raise awareness of the need to use of SRs when planning new studies and when placing new results in context. PhD students and senior clinical researchers’ needs to learn how to find, critically appraise and update a SR, answering the same clinical question the new study plans to answer. Closely related to this is the involvement and awareness of related stakeholders, including patients, ethics committees, funding agencies and scientific journals, to require SRs before approval of new clinical studies. By acknowledging and implementing an EBR approach these stakeholders can improve their own practice and can increase the incentives for clinical researchers to use an EBR approach. Further, EVBRES will catalyse more efficient updating and production of SRs, and monitor the implementation of an EBR approach both in clinical research and among related stakeholders.
17.10.2018 – 16.04.2023 BAHAR TAŞDELEN



Tıbbi Veri Tabanlarının İşlenmesi, Analizi ve Rapor Edilmesinde Bilgi-Beceri Alt YapısınınGeliştirilmesi
Tıp Fakültesi 50 bilgisayar kapasiteli Bilgisayar Laboratuarında, uygulamalı olarak Biyoistatistik lisans ve lisansüstü dersleri verilmektedir. Ayrıca, Tıp Fakültesi Biyoistatistik araştırma laboratuarında, fen ve sağlık bilimleri alanında yürütülen bilimsel araştırmalara Biyoistatistik danışmanlık hizmeti verilmektedir. Yılda ortalama 250 tez ve bilimsel araştırmaya danışmanlık hizmeti verilmektedir. Tıp Fakültesi Bilgisayar Laboratuvarında daha önce lisanslı olarak kullanılan istatistik yazılımının lisansı sona ermiştir. Danışmanlığını yaptığımız tüm bilimsel araştırmalarda olduğu gibi, Biyoistatistik konusunda öğrencilerimize bilgi ve beceri kazandırırken de benimsediğimiz etik kurallar nedeniyle laboratuar alt yapısının geliştirilmesi gerekliliği doğmuştur. Bu projenin amacı, lisanslı istatistik yazılım kullanılması ile lisans ve lisansüstü öğrencilerimize daha nitelikli eğitim verilmesi, fakültemizde verilen tıp eğitiminin ulusal ve uluslararası platformlarda rekabet gücünün artırılması ve Biyoistatistik danışmanlık hizmeti alt yapısının iyileştirilmesidir. Ayrıca, Üniversitenin diğer bölümleriyle yapılacak disiplinler arası projeler sayesinde, büyük verilerin işlenmesi ve sonuçlarının farklı açılardan değerlendirilmesi mümkün olacaktır.
08.05.2017 – 08.05.2020 BAHAR TAŞDELEN, HAMZA EROL, GÜLHAN OREKİCİ TEMEL, DEVRİM ALICI, SEMRA ERDOĞAN


Mersin İl Merkezindeki Meslek Lisesi Öğrencilerinin Madde Bağımlılığı ve Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi ve Eğitim Gereksinimlerinin Karşılanması
cinsel yolla bulşan hastalıklar ve madde bağımlılığı
14.09.2015 – 07.12.2017 GÜLAY BÖĞREKCİ, RANA YİĞİT, ASİYE ÜZEL, MUALLA YILMAZ, BAHAR TAŞDELEN, FİLİZ DEĞİRMENCİ, TUBA GÜNER EMÜL, Akdeniz Uysal Derya, Arzu Özel, Tekgül Nilüfer, Aşkan Fahri, Ümit Yiğit, Aksu Döne, Çoşkun Batuhan, Özcan Özdemir, Yüksel Sarı Ayşe



Klinik Araştırmalarda Poisson Regresyon ve Negatif Binomiyal Regresyon Yöntemlerinin Kullanımı
Tüm dünyada insanlar üzerinde denenen ilaçların nadir görülen yan etkilerinin değerlendirildiği gözlemsel ilaç çalışmalarında veya yeni bir cerrahi yöntemin başarısının değerlendirildiği klinik çalışmalarda kullanılan istatistiksel yöntem olan Poisson regresyon yönteminin performansını etkileyen faktörler incelenmelidir. Bu proje Poisson regresyon yönteminin ve alternatifi olan Negatif Binomial regresyonun performansını etkileyen faktörlerin her yönüyle ele alındığı kapsamlı bir çalışmadır
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 22.06.2016 – 09.01.2017 BAHAR TAŞDELEN, ÖZGE ADALITAŞ


Üniversite -Kent İş Birliği Eylem Planı
Çukurova Kalınma Ajansı 2012 Doğrudan Faaliyet Desteği Hibe Programı çerçevesinde üniversite kent işbirliğini arttırmak için bir eylem planı hazırlanmasına yöneliktir
07.11.2012 – 27.03.2013 ÖNDER SÜNBÜL, GÜROL EMEKDAŞ, BAHAR TUNÇTAN, NURCAN KÖLELİ, SERAP AKGÜN, CÜNEYT KEMAL BUHARALIOĞLU, CEMİLE ÇELİK, EYÜP ERDOĞAN, AYHAN TANER ERDOĞAN, SEMRA ERDOĞAN, GÖNÜL ERDEM NAS, KASIM OCAKOĞLU, BAHAR TAŞDELEN, ERKAN AKTAŞ, GÖKTÜRK AVŞAR, EMEL BAHAR, LEVENT KOŞAN, HATİCE SANCAR TOKMAK, YILDIZ TURGUT, BERNA AYSEN, KASIM PINAR, SERDAR ŞEN, MESUT SALİH UZMAN, ŞAKİR YILMAZ



Eğitici Bilgisayar Formatör Öğretmen Eğitimi
Milli Eğitim Bakanlığının Bilgisayar destekli eğitim ve bilişim teknolojilerinin okullara entegrasyonu amaçlı uygulamaları kapsamında Bilişim Teknolojileri Formatörü yetiştirmek için projelendirilmiş programdır.
10.07.2000 – 04.08.2000 HAFİZE KESER, İBRAHİM GÖKDAŞ, ZAHİDE KOCABAŞ, AYFER ALPER, MUSTAFA NUMANOĞLU, BAHAR TAŞDELEN, Tahsin Kesici, GÜLCAN NUMANOĞLU