Rehberlik Arastırma Merkezlerinin Kapsayıcı EgitimHizmetleri Sunma Açısından Kapasitelerinin Güçlendirilmesi (RAMKEG) Projesi
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak hizmet vermekte olan rehberlik ve arastırma merkezlerinde yabancı uyruklu ögrenciler de dahil olmak üzere tüm dezavantajlı ögrencilere sunulan eğitim hizmetlerinin iyilestirilmesi, RAM personelinin kapasitesinin arttırılması amacıyla UNICEF desteği ile Rehberlik Arastırma Merkezlerinin Kapsayıcı EgitimHizmetleri Sunma Açısından Kapasitelerinin Güçlendirilmesi (RAMKEG) Projesi yürütülmüstür. Bu kapsamda Nisan 2019 - Ekim 2019 tarihleri arasında MEB ve UNICEF işbirliği ile yürütülen RAMKEG Projesinde araştırmacı olarak görev alınmıştır
01.04.2019 – 31.10.2019 METİN PİŞKİN, NURTEN KARACAN ÖZDEMİR, NESİME CAN, Aslı Aşçıoğlu ÖNAL, Semra KİYE, Orhan YONCALIK, Elif Gülçin ÇELİK ATEŞ, CEM DÖNMEZOĞULLARI, OĞUZHAN ÇELİK, NAMIK KEMAL HASPOLAT, ZEYNEP ŞİMŞEK, ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ, TARIK TUNCAY, CEM ALİ GİZİR, ELİF GÖKÇEARSLAN ÇİFCİ, Sedat IŞIKLI, Cumhur AMASYALI, Serap ARSLAN TOMAS, ÖZNUR ACİCBE, Fatmagül ERTUĞRUL, Melis DEMİRCİOĞLU, Meltem KILIÇ, Alişan Burak YAŞAR, İrem TUFAN, MANCILIK APUR, ASLI YEŞİL, Gülşah ALAKARA ÖZCAN, Muharrem SERHAT, Ertuğrul USTA, Özgün Baştürk KAHVECİ, Füsun SERİM, Yasemin SEYHAN, Ali Osman YÜKSEL, Füsun SERİM, Onur ÇALIŞKAN, Özüm DİNCER, Özgün Baştürk KAHVECİ, Deniz ÖZTAHTACI, İSMAİL SEÇER, YUSUF YASİN GÜMÜŞ, ABDURRAHMAN CAHİD ÖRENGÜL, Zehra TOPAL, Bahadır TURAN, Ali KARAYAĞMURLU, Hakan ÖĞÜTLÜ, MAHMUT CEM TARAKÇIOĞLU, Hakan KIRBAŞ, SÜMEYYE ULAŞ, TUĞBA SARI
Mersin Çocuk Üniversitesi Sosyalleşiyorum Eğleniyorum İngilizceyi Başarıyorum
Projenin genel amacı çağdaş toplumun gerektirdiği İngilizce bilgisine ve kullanımına sahip özgüvenli yaratıcı sanatsal yönü gelişmiş girişken ve özgüvenli bireyler yetiştirmeye katkı sağlamaktır Bu nedenle Proje dezavantajlı bölgelerden gelen öğrencilerin İngilizceye tutumlarını eğer olumsuzsa olumluya dönüştürebilmek motivasyon ve öz yeterliklerinin düzeyini artırmak amacını taşımaktadır Projenin özel amacı öğrencilerin sosyal etkileşim içinde oldukları bir ortamda yaparak yaşayarak İngilizceyi sevmelerini sağlamak İngilizceyi teknoloji kullanımı yoluyla kendi dünyalarıyla bütünleştirebilecekleri bir alt yapı oluşturmak ve bu sayede kalıcı öğrenmeyi sağlamaktır Bu projede Mersin ili 5 Yatılı Bölge Ortaokulunda okuyan ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu 3294 Sayılı Kanun kapsamına giren eşit sayıdaki kız ve erkek öğrenciden oluşacaktır Proje Yöntemi Proje ile 128 öğrenci 64 er kişilik iki gruba ayrılacak ve iki dönem 5 gün 4 gece konaklamalı şekilde eğitim alacaklardır Yabancı Dil öğretiminin etkili bir şekilde yapılabilmesi için 64 kişilik gruplar daha küçük takımlara ayrılacak ve 16 şar kişiden oluşan 4 takım 1 grup A B C D takımları ve 2 grup E F G H takımları oluşturulacak ve her takıma 2 şer rehber görevlendirilecektir Projenin etkinlik süresi 10 gün konaklama süresi 8 gündür Bu sürede öğrenciler alanlarında uzman eğitmenler tarafından uygulamalı dersler alacaktır Bu derslerin içerikleri Projenin de ana teması olan İngilizce dil becerilerinin dinleme konuşma okuma yazma sözcük bilgisi teknoloji sanat heykel resim spor drama aktiviteleri yoluyla kazandırılmasından oluşmaktadır Ayrıca film izleme kitap okuma sosyal etkileşim etkinlikleri de bulunmaktadır Eğitim sonunda atölye çalışmalarıyla sergi kitap fuarı drama sunumu ve kendi performanslarına ait video analizlerini takım arkadaşları ve görevlilerle paylaşacaklardır Proje yoluyla elde edilen veriler bilimsel yayına dönüştürülecek ve akademiyle ve MEB ile paylaşılacaktır Çocuk Üniversitesi kapsamında Projeye yönelik web sayfası oluşturulacaktır Öğrencilerin Proje sırasında öğrendiklerinin İngilizce çalışma becerileri elektronik kaynaklar bilgiyi ve bilgiye ulaşma yolları kendi dil becerisini değerlendirebilme kalıcılığının tespit edilebilmesi için proje bitiminden itibaren öğrencilerin 1 yıl süreyle okul etkinlikleri ve ders başarıları takip edilecektir Projenin genel amacı çağdaş toplumun gerektirdiği İngilizce bilgisine ve kullanımına sahip özgüvenli yaratıcı sanatsal yönü gelişmiş girişken ve özgüvenli bireyler yetiştirmeye katkı sağlamaktır Bu nedenle Proje dezavantajlı bölgelerden gelen öğrencilerin İngilizceye tutumlarını eğer olumsuzsa olumluya dönüştürebilmek motivasyon ve öz yeterliklerinin düzeyini artırmak amacını taşımaktadır
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ 27.05.2013 – 20.09.2013 YILDIZ TURGUT, FATMA BANU TÜMAY, SIDDIKA GİZİR, CEM ALİ GİZİR, GÜLİZ TURGUT DOST, Ufuk Tuncer, Ali Ünsal Ünlü, Nazmiye Ezel SARI, Fatma Uslu, SUNA AKSOY GÜRBÜZ, BENGÜ SEVER SEZER, SELVİN GÜVEN, Nilişah Akray, AYHAN TANER ERDOĞAN, Veli Mert, Mustafa Tümay
MEÜ BAP TEZ PROJESİ: Üniversite Öğrencilerinde Utangaçlık
Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Utangaçlık Kişilerarası Yetkinlik Etkileşim Kaygısı ve Benlik Saygısının Rolü
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.01.2012 – 01.09.2012 CEM ALİ GİZİR, EZGİ EKİN ŞAHİN
MEÜ BAP TEZ PROJESİ: Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı Akademik Güdülenme Akademik Özyeterlik Ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü
Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı Akademik Güdülenme Akademik Özyeterlik Ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü
01.01.2009 – 31.12.2009 CEM ALİ GİZİR, SİNEM EVİN AKBAY