The Uses of Verb Valences in Speaking and Writing Skills of Turkish Language Learners Whose Native Language is Chinese
Ana dili Çince olan ve yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenenlerin dil becerileri temelinde birtakım dizgisel ilişkilerine bağlı olarak dilin gözlemlenebilen düzleminde ortaya çıkan fiil istemlerinin kullanım durumlarını belirlemektir. Bu konu çerçevesinde ana dili Çince olan ve yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenenlerin fiilleri kullanırken sergiledikleri dil performansları (başarımları) onların yazma becerileri üzerinden değerlendirilecek, kullanım durumları üzerinden yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenen ana dili Çince olan öğrenirlerin fiil istemleri üzerine yaşadıkları sorunlar belirlenip öğrenmeyi kolaylaştırıcı ders materyalleri üretimine katkı sağlanacaktır.
23.05.2023 – 23.05.2023 BÜLENT ÖZKAN
Eski Türkçe ve Karahanlı Türkçesinin Tarihsel Derlemi 7 13 Yy
DERLEM DİLBİLİM
–
Türkiye Türkçesi Söz Varlığında Sıfatların Eşdizimliliği Derlem Tabanlı Bir Uygulama
TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİ
–
Türkiye Türkçesi Sözvarlığında Fiillerin Derlem Denetimi ve Derlem Tabanlı Sözlüğü
TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİ
–
Yabancılara Türkçe Öğretimi Kış Okulu
Yabancılara Türkçe Öğretimi Kış Okulu
–
Türkolojide Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi
Proje Hazırlama Eğitimi
–
Gerçek Yaşam Temelli Okul Sözlüğü Uygulamaları
Okul Sözlüğü
15.12.2018 – 15.09.2022 BÜLENT ÖZKAN
TÜBİTAK 1003: Gerçek Yaşam Temelli Okul Sözlüğü Uygulamaları
Gerçek Yaşam Temelli Okul Sözlüğü Uygulamaları
15.12.2018 – 04.03.2022 Deniz MELANLIOĞLU, Nurettin DEMİR, Bülent ÖZKAN, Erdoğan BOZ, Şükrü Haluk AKALIN, Ferdi BOZKURT, Talat AYTAN, Mehmet GÜRLEK, Ahmet BAŞAL, Esma DUMANLI KADIZADE, Şahap BULAK
Türkiye Türkçesinde Fiilimsiler
Türki Dili Derlem Dilbilim Fiilimsiler
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 11.06.2014 – 11.06.2017 BÜLENT ÖZKAN
ÇOCUK YAZINI YAZ OKULU
01.01.2017 – 06.06.2017 BÜLENT ÖZKAN, SEDAT SEVER, SELAHATTİN DİLİDÜZGÜN, CANAN ASLAN
Türkiye Türkçesinde Fiilimsiler
Türkçede fiilimsilerin derlem tabanlı denetim
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 08.03.2016 – 01.06.2017 BÜLENT ÖZKAN, NURETTİN DEMİR
Mersin Üniversitesi TÜBİTAK BİDEB 2229
Çocuk Yazını Yaz Okulu Programı
18.04.2017 – 22.04.2017 BÜLENT ÖZKAN, TUĞBA ÇELİK, ŞÜKRAN DİLİDÜZGÜN
Türk Çocuk Yazını Yaz Okulu
Etkinlik 5 günlük bir periyotta ve 44 saati teorik, 11 saati uygulama olarak planlanmıştır.Bu anlamda etkinilğin içeriği teorik (giriş ve içerik dersleri), uygulama/atölyeler ve örenci sunumları (20 şer dakikalık gün sonlarında) olarak üç kategoride değerlendirilebilir.1. Teorik Dersler1.1.Giriş Dersleri“Çocuğun Gelişimsel Sürecinde Edebiyat”“Çağdaş Çocuk Yazınında Süreli Yayınlar”“Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Duyarlı Konular”“Türkçe Öğretiminde Çocuk Öyküleri Üzerine Görevler”“Çocuk Yazını ve Drama”
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ 18.04.2017 – 21.04.2017 SERCAN DEMİRGÜNEŞ, BÜLENT ÖZKAN, TUĞBA ÇELİK
Çocuk Yazını Ürünü Olarak Özlem Aytek in Zamanda Yolculuk Dizisi Üzerine Bir Derlem Uygulaması
Türk Çocuk Yazını
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 19.11.2014 – 19.08.2016
Bir Özel Alan Derlemi Olarak Türk Çocuk Yazını Derlemi ve Türk Çocuk Yazını Üzerine İleri Uygulamalar
ÇOCUK YAZINI TÜRKÇE ÖĞRETİMİ DİLBİLİM DERLEM DİLBİLİM
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.05.2013 – 17.12.2015
TÜRK ÇOCUK YAZINI ESERLERİNİN İÇ VE DIŞ YAPISAL ÖZELLİKLERİ
Türk çocuk yazını eserlerinin iç ve dış yapısal özellikleri
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 19.06.2014 – 06.07.2015
Türkçe için Kendi Kendine Derlem Platformu Oluşturma
Derlem Dilibilim
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.04.2014 – 01.04.2015 BÜLENT ÖZKAN
Türkiye Türkçesi Çevrim İçi Haber Metinlerinde Yeni Sözlerin Neolojizm Otomatik Çıkarımı
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SÖZLÜKBİLİM
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.02.2013 – 01.02.2015 BÜLENT ÖZKAN
Türkiye Türkçesi Eşdizim Sözlüğü nün Sayısallaştırılması
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SÖZLÜKBİLİM
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.02.2011 – 01.02.2012 BÜLENT ÖZKAN
Türkiye Türkçesinde İkili Tekrarlar Derlem Tabanlı bir Uygulama
DERLEM DİLBİLİM
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.01.2011 – 01.01.2012 BÜLENT ÖZKAN
Bilim Dili Olarak Türkçe Göz Bilimi Terimleri Üzerine Derlem Tabanlı Bir Araştırma
SÖZLÜKBİLİM
–