Customized Insulation Strategies for Türkiye: Life Cycle Cost Analysis and Impact on Business Competitiveness

BUILDINGS, vol. 15, no. 8, pp. 1252–

Muhammet Saygın, Ekin Can Dolgun, Serkan Say, İsmail Yavuz Öztürk

2025 Hakemli SCI-Expanded Q2 Link PDF
Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving?

BEHAVIORAL SCIENCES, vol. 15, no. 1, pp. 35–

Çağla Girgin Büyükbayraktar, Süleyman Barbaros Yalçın, İsmail Yavuz Öztürk, Serkan Say

2025 Hakemli SSCI Q2 Link
Capturing the Experience: How Digital Media Affects Memory Retention in Museum Education

Behavioral Sciences, vol. 15, no. 9, pp. 1247–

Fuat Serkan Say, Serdar Akbulut, İsmail Yavuz Öztürk

2025 Hakemli SSCI Q2 Link
A Step towards Sustainable Education: Does an Entrepreneurial Teacher Nurture Creativity?

SUSTAINABILITY, vol. 16, no. 18, pp. 7948–17

Muhammet Saygın, Fuat Serkan Say, İsmail Yavuz Öztürk, Bahadır Gülden, Kadir Kaplan

2024 Hakemli SSCI Q2 Link PDF
Examination of Secondary School Turkish Lesson Textbooks in Terms of Traditional Children’s Games

Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 3, pp. 999–1016

İsmail Yavuz Öztürk, Fuat Serkan Say

2023 Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List... Link
Comparison of 2009 and 2019 Turkish Curriculum Objectives in Terms of Visual Reading and Visual Presentation Skills

Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar, vol. 6, no. 2, pp. 419–432

İsmail Yavuz Öztürk, Ramazan Durmaz

2023 Hakemli ASOS İndeks, Academic Resource Index, DRJI Directory of Research Journal Indexing... Link
COVID-19 Küresel Salgını Sürecinde Türk Eğitim Sisteminde Çocuklar İçin Kapsayıcı Eğitimin Desteklenmesi Projesi (PIKTES) Kapsamında Öğretici ve Öğrenicilerin Uzaktan Eğitimle Türkçe Öğretimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi

Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 8, no. 2, pp. 280–315

Sevil Yavuztürk, İsmail Yavuz Öztürk

2023 Hakemli ASOS İndeks, Türkiye Atıf Dizini Link
Examination of the Opinions of Turkish Teacher Candidates on Listening Education Course Conducted through Emergency Distance Education

The Turkish Online Journal of Educational Technology, vol. 2021, no. 2, pp. 43–63

İsmail Yavuz Öztürk

2021 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Using Infographics in Teaching Turkish as a Foreign Language

The Turkish Online Journal of Educational Technology, vol. 2021, no. 2, pp. 131–143

İsmail Yavuz Öztürk

2021 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Görsel Okuma ve Görsel Sunu Becerileri Bağlamında 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının İncelenmesi

Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 23–39

İsmail Yavuz Öztürk, Mehmet Kavas

2019 Hakemli Türk Eğitim İndeksi, ASOS Index, Academic Resource Index, DRJI Directory of Research Journal Indexin... Link
Görsel Bir Kodlama Sistemi Olarak Grafik Simge Kavramı

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, vol. 2022, no. 26, pp. 24–38

Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk

2022 Hakemli TR DİZİN Link
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eski Türk Edebiyatı Eğitimi Açısından Nef’î’nin “Derler” Redifli Gazeline Dayalı Bir Ders Süreci Tasarımı

Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 248–262

İsmail Yavuz Öztürk

2021 Hakemli MLA, Index Copernicus, ASOS, WorldCat Link
Anlam Bilimi ve Sözcük Öğretimi Açısından "Sıkma" Sözcüğünün Kavram Alanının Belirlenmesi

Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 472–492

İsmail Yavuz Öztürk

2021 Hakemli ASOS Index, BASE, CiteFactor, DergiPark, Index Copernicus, International Citation Index... Link
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kapsamında Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nde Aracılık

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, vol. 2021, no. 25, pp. 347–357

Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk, Yunus Emre Çekici

2021 Hakemli TR DİZİN Link
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Millî Kültür Teması Metinlerinde Deyim ve Atasözü Varlığı

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 40, no. 1, pp. 317–356

İsmail Yavuz Öztürk, Ömer Kırmızı

2021 Hakemli TR DİZİN Link
Effect of Using Video on the Ability of Eighth Graduate Students to Understand Graphical Symbols

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 33, pp. 1642–1658

Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk

2018 Hakemli TR DİZİN Link
Yeni Bir Kod Sistemi Olarak Grafik Simgelere Dayalı Söz Varlığının Geliştirilmesi

Millî Eğitim, vol. 45, no. 210, pp. 179–199

Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk

2016 Hakemli TR DİZİN Link
İlkokul ve Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Grafik Simge Öğretimi

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 6, no. 18, pp. 150–171

Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk

2015 Hakemli EBSCO, Türk Eğitim İndeksi Link
İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Yazılı Sınavlarında Noktalama Kurallarına Uyma Düzeyleri Erdemli İlçesi Örneklemi

Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi (TURKAD), vol. , no. 2, pp. 65–72

İsmail Yavuz Öztürk

2012 Hakemsiz Endekste taranmıyor Link
Capturing the Experience: How Digital Media Affects Memory Retention in Museum Education

BEHAVIORAL SCIENCES, vol. 15, no. 9, pp. 1247–

Serkan Say, Serdar Akbulut, İsmail Yavuz Öztürk

2025 Link
EFFECT OF USING VIDEO ON THE ABILITY OF EIGHTH GRADE STUDENTS TO UNDERSTAND GRAPHICAL SYMBOLS

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. , no. , pp. 1642–1658

Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk

2018