Customized Insulation Strategies for Türkiye: Life Cycle Cost Analysis and Impact on Business Competitiveness
BUILDINGS, vol. 15, no. 8, pp. 1252–
Muhammet Saygın, Ekin Can Dolgun, Serkan Say, İsmail Yavuz Öztürk
Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving?
BEHAVIORAL SCIENCES, vol. 15, no. 1, pp. 35–
Çağla Girgin Büyükbayraktar, Süleyman Barbaros Yalçın, İsmail Yavuz Öztürk, Serkan Say
Capturing the Experience: How Digital Media Affects Memory Retention in Museum Education
Behavioral Sciences, vol. 15, no. 9, pp. 1247–
Fuat Serkan Say, Serdar Akbulut, İsmail Yavuz Öztürk
A Step towards Sustainable Education: Does an Entrepreneurial Teacher Nurture Creativity?
SUSTAINABILITY, vol. 16, no. 18, pp. 7948–17
Muhammet Saygın, Fuat Serkan Say, İsmail Yavuz Öztürk, Bahadır Gülden, Kadir Kaplan
Examination of Secondary School Turkish Lesson Textbooks in Terms of Traditional Children’s Games
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 3, pp. 999–1016
İsmail Yavuz Öztürk, Fuat Serkan Say
Comparison of 2009 and 2019 Turkish Curriculum Objectives in Terms of Visual Reading and Visual Presentation Skills
Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar, vol. 6, no. 2, pp. 419–432
İsmail Yavuz Öztürk, Ramazan Durmaz
COVID-19 Küresel Salgını Sürecinde Türk Eğitim Sisteminde Çocuklar İçin Kapsayıcı Eğitimin Desteklenmesi Projesi (PIKTES) Kapsamında Öğretici ve Öğrenicilerin Uzaktan Eğitimle Türkçe Öğretimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 8, no. 2, pp. 280–315
Sevil Yavuztürk, İsmail Yavuz Öztürk
Examination of the Opinions of Turkish Teacher Candidates on Listening Education Course Conducted through Emergency Distance Education
The Turkish Online Journal of Educational Technology, vol. 2021, no. 2, pp. 43–63
İsmail Yavuz Öztürk
Using Infographics in Teaching Turkish as a Foreign Language
The Turkish Online Journal of Educational Technology, vol. 2021, no. 2, pp. 131–143
İsmail Yavuz Öztürk
Görsel Okuma ve Görsel Sunu Becerileri Bağlamında 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının İncelenmesi
Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 23–39
İsmail Yavuz Öztürk, Mehmet Kavas
Görsel Bir Kodlama Sistemi Olarak Grafik Simge Kavramı
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, vol. 2022, no. 26, pp. 24–38
Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eski Türk Edebiyatı Eğitimi Açısından Nef’î’nin “Derler” Redifli Gazeline Dayalı Bir Ders Süreci Tasarımı
Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 248–262
İsmail Yavuz Öztürk
Anlam Bilimi ve Sözcük Öğretimi Açısından "Sıkma" Sözcüğünün Kavram Alanının Belirlenmesi
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 472–492
İsmail Yavuz Öztürk
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kapsamında Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nde Aracılık
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, vol. 2021, no. 25, pp. 347–357
Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk, Yunus Emre Çekici
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Millî Kültür Teması Metinlerinde Deyim ve Atasözü Varlığı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 40, no. 1, pp. 317–356
İsmail Yavuz Öztürk, Ömer Kırmızı
Effect of Using Video on the Ability of Eighth Graduate Students to Understand Graphical Symbols
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 9, no. 33, pp. 1642–1658
Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk
Yeni Bir Kod Sistemi Olarak Grafik Simgelere Dayalı Söz Varlığının Geliştirilmesi
Millî Eğitim, vol. 45, no. 210, pp. 179–199
Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk
İlkokul ve Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Grafik Simge Öğretimi
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 6, no. 18, pp. 150–171
Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk
İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Yazılı Sınavlarında Noktalama Kurallarına Uyma Düzeyleri Erdemli İlçesi Örneklemi
Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi (TURKAD), vol. , no. 2, pp. 65–72
İsmail Yavuz Öztürk
Capturing the Experience: How Digital Media Affects Memory Retention in Museum Education
BEHAVIORAL SCIENCES, vol. 15, no. 9, pp. 1247–
Serkan Say, Serdar Akbulut, İsmail Yavuz Öztürk
EFFECT OF USING VIDEO ON THE ABILITY OF EIGHTH GRADE STUDENTS TO UNDERSTAND GRAPHICAL SYMBOLS
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. , no. , pp. 1642–1658
Kemalettin Deniz, İsmail Yavuz Öztürk