Uluslararası kategoride proje bulunamadı!
Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesinde Yatan Prematüre Bebeğin Ebeveynlerine Uygulanan Yoğun Bakım Tanıtımı Kısa Film Video ve Video Temelli Eğitiminin Ebeveynlerin Stres, Bakıma Katılım ve Memnuniyet Düzeyine Etkisi

Bebekleri yenidoğan yoğun bakım ünitesine alınan ebeveynler yoğun stres yaşarlar. Bu stresin en önemli nedenlerinden biri bilinmezliktir. Ebeveynlerin yenidoğan yoğun bakım ünitesi ve yapılan işlemler hakkında bilgilendirilmesi bu stresin azaltılmasında oldukça önemlidir. Çalışma bebeği yenidoğan yoğun bakım ünitesine yatırılan ebeveynlere uygulanan yoğun bakım tanıtımı kısa film video eğitiminin ebeveynlerin stres, bakıma katılım ve memnuniyet düzeyine etkisi incelemek amacıyla randomize kontrollü deneysel olarak planlanmıştır. Araştırma Mersin Üniversitesi Hastanesi Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesine yatışı yapılan prematüre bebeklerin ebeveynleri ile yapılacaktır. Çalışmanın örneklem büyüklüğü belirlenirken etki büyüklüğü örneklem sayısını belirlemek amacıyla literatür incelemeleri sonucu Göral ve Geçkil (2022) tarafından yapılan "The effect of a comprehensive support program on the stress level of mothers in a neonatal intensive care unit" adlı bilimsel çalışma baz alındı. Göral ve Geçkil (2022) çalışmasına göre yapılan Power analizi (G*Power 3.1.9.2) sonucunda; etki büyüklüğü =1.199, %95 güven aralığında, %95 güç ile her bir gruba en az 20 olmak üzere toplam 60 ebeveyn alınması gerektiği hesaplanmıştır. Araştırma sürecinde kayıp (drop out) ve karıştırıcı değişkenlerin (confounder) olabileceği dikkate alınarak gruplardaki sayı artırılarak araştırmanın örneklemi; her bir grupta 30 ebeveyn olmak üzere toplamda 90 ebeveyn olarak belirlenmiştir. Verilerinin toplanmasında; Ebeveyn-Bebek Tanıtıcı Bilgi Formu, YDYBÜ Anne-Baba Stres Ölçeği, Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesinde Bebeği Yatan Anneler İçin Bakıma Katılımı Değerlendirme Ölçeği ve Yenidoğan Yoğun Bakım Ebeveyn Memnuniyet Ölçeği kullanılacaktır.

28.04.2025 – 27.04.2026 DUYGU SÖNMEZ DÜZKAYA, ATİYE KARAKUL, YASİN GENÇ, GÜZİDE ÜĞÜCÜ

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

Yapay Zeka İle Geleceğini Keşfet

Proje Özeti a) Bu projenin amacı gençlerin yapay zeka teknolojilerini keşfetmelerine katkıda bulunurken bilimsel düşünme becerilerini geliştirmek ve evrene bakış açılarını derinleştirmektir. Yapay zeka (YZ) ile ilgili etkinliklerle gençlerin evrenin yapısını ve sistemlerini anlamaları teşvik edilerek bilim insanı gibi düşünmeleri sağlanacaktır. Proje aynı zamanda gençlerin gelecekteki kariyer seçimlerini etkileyebilecek bilim odaklı bir zihniyet geliştirmeyi ve edindikleri bilgileri hayatın çeşitli alanlarında uygulama becerisiyle donatmayı amaçlamaktadır. b) Proje Mersin ili genelinde eğitim gören ve yapay zeka konulu başarı testi ön elemesinde başarılı olan 24 lise öğrencisini hedeflemektedir. Proje, üniversite iş birliğiyle ve yapay zeka konusunda deneyimli eğitmenlerin rehberliğinde, YZ temelli etkinlikler, algoritmik düşünce geliştirme, projeler ve uygulamalı çalışmaları içeren bir etkinlik programını kapsamaktadır. Katılımcıların, projeden edindikleri kazanım ve becerileri çeşitli etkinliklerde paylaşmaları teşvik edilerek farkındalığın artırılması amaçlanmaktadır. Proje kapsamında interaktif eğitimler, yapay zeka temalı oyunlar, proje tabanlı öğrenme ve mentorluk gibi yöntem ve tekniklere odaklanılarak katılımcılara geniş bir perspektif sunulacaktır. Bu sayede, öğrenciler özellikle TEKNOFEST, TÜBİTAK Teknoloji yarışmalarında kendi takımlarını kuracak ve akranlarını bu yarışmalara katılmaya teşvik edeceklerdir. c) Etkinlik dönemi öncesinde, yapay zeka çalışmalarına katılacak olan katılımcıların hazırlıklı olmalarını sağlamak amacıyla, ön eleme başarı testinde başarılı olan öğrencilere yönelik olarak 5 günlük çevrim içi eğitimle Python eğitimi düzenlenecektir. Bu eğitim, katılımcıları etkinlik dönemine daha iyi hazırlamak ve temel bilgi düzeylerini güçlendirmek amacıyla tasarlanmıştır. Proje uygulamalarında ise öğrenciler sağlık, görüntü işleme, eğitim teknolojileri, sanat, tarım ve ulaşım gibi farklı alanlardaki YZ uygulamalarını inceleyerek, çeşitli sektörlerdeki etkilerini keşfedeceklerdir. Devamında öğrenciler, YZ ile ilgili projeler geliştirecek, bu projeleri sunacak ve iş birliği yaparak çeşitli konularda bilgi paylaşımında bulunacaklardır. Projenin başında ve sonunda öğrencilerin gelişimini değerlendirmek amacıyla bir ölçek uygulanacaktır. Ayrıca, projenin etkili olup olmadığını değerlendirmek ve olası sorunları çözmek için düzenli günlük geri bildirim toplama süreçleri yürütülecektir. Eğitimlerin ardından, "Yapay Zeka Uygulamaları Sergisi" düzenlenecektir. Geliştirilen ürünler raporlanacak, e-kitap haline getirilecek ve elde edilen bilgiler paydaşlarla paylaşılacaktır. Hedef Kitle Lise ve dengi okul öğrencileri

14.04.2025 – 24.05.2025 OSMAN ÇAPRAZ, MEHMET COŞKUN, ÖMER FARUK İSLİM, GÜLSÜM GÖK, ORKUN TEKE, ALİ GÖK, GÜZİDE ÜĞÜCÜ, AHMET DURGUNGÖZ, CİHAT KORKMAZ, EMİN DEMİR, EMİNE ATALAY, GÜNEY DENGİZ, İBRAHİM HALİL BAĞIŞ, MEHMET GÜLBURNU, MEHMET ALİ AKTAŞ, SONGÜL SOPALI, ONUR KIRIK, NAZAN ATAMAN, ALİ OĞLAK, TUĞBA BADEMCI

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen

Diğer kategoride proje bulunamadı!