Uluslararası kategoride proje bulunamadı!
e-suffe: AKTİF KATILIMLI ETKİN VE FONSİYONEL ÖĞRENME STRATEJİSİ –ARAŞTIRMA, UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME-

Ülkemizin kanayan yarası olan eğitim sistemi sürekli olarak güncellenen ve en iyi modelin arandığı dinamik bir sistemdir. Sunulan bu projeyle etkin bir öğrenme modeli için yeni bir stratejinin ilk, orta ve yükseköğretimde uygulanması, sonuçlarının araştırılarak değerlendirilmesi ve sunulması amaçlanmaktadır. Sunulan strateji yeni olup ülkemizde herhangi bir bütünsel uygulaması bulunmamaktadır. Yapılan ön çalışmalarda bu stratejinin gerek eğiticiler gerekse öğrenciler üzerinde yüksek verimde pozitif etkileri olduğu gözlemlenmiştir. Buradan hareketle oluşturulan bu projeyle bu stratejinin çok daha geniş kapsamda (yerel, bölgesel ve ulusal çapta) uygulanması öngörülmüştür. Proje sonucunda öğretmenlerin motivasyonlarında, öğrencilerin öğrenme kapasitelerinde, derse istek ve katılımlarında artış olması beklenmektedir. Tüm bu etkiler ülkemiz tarafından ulaşılması amaçlanan 2023 eğitim-öğretim vizyonuna uygundur. Bu model; dersi derste öğreten, süreç içerisinde değerlendirme imkânı sunan, öğrenciyi keşfeden, anlayan ve etkin kılan fonksiyonel eğitim-öğretim yöntemidir. Kendi içerisinde büyük bir demokratik yaklaşım barındıran bu strateji, paydaşı olan her kesime (öğretmen, öğrenci, idareci ve aile) büyük katkılar sunabilecektir. Arzu edilen hedeflere ulaşılması halinde, bu stratejinin öğrenme ve öğretme modellerine ve buna bağlı olarak da eğitim-öğretim sistemine ciddi katkılar sağlayabileceği açıktır. Bununla birlikte son yıllarda önemi daha iyi anlaşılarak üzerinde durulan “Değerler Eğitiminin” amacına ulaşması konusunda da katkılar sağlayacağı ön görülmektedir. Çok yönlü olarak hazırlanan bu projede, bu öğrenme stratejisini uygulamakta olan Mersin İslami İlimler Fakültesi akademisyenlerinin yanı sıra, ölçme değerlendirme, eğitim bilimleri ve iletişim konularında çalışan bilim insanları yer almaktadır. Proje kapsamında, ilk aşamada seçilecek olan pilot okullardaki öğretmenlerin eğitimi için gerekli olan eğitim materyalleri hazırlanacak ve öğretmenler eğitime tabii tutulacaktırlar. Bununla birlikte gerek eğitim öncesi gerekse eğitim sonrası bu öğretmenlerin, öğrencilerin ve idarecilerin ölçme ve değerlendirme araçlarıyla durum tespitleri yapılacaktır. Elde edilen veriler ve uygulamalar esnasında tespit edilen gözlemler bir araya getirilerek bilimsel bir değerlendirmeyle sonuçlandırılacaktır. Proje sonucunda mevcut öğrenim modelinin imkânları tartışılacak ayrıca yeni öğrenme modelleri için de yeni temeller oluşturulabilecektir. Hazırlanacak olan kitapçıklar, sunumlar ve daha da önemlisi kısa filmler ile projenin yaygınlaşması sağlanacaktır. Projenin desteklenmesi ve sonuçlarının beklendiği gibi olumlu sonuçlanması durumunda ulusal çapta ses getirmesi kuvvetle muhtemeldir. Konuyla ilgili olarak Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Mersin Eğitime Destek Platformu ile işbirliği yapılmış ve protokol hazırlıkları da tamamlanmak üzeredir.

25.12.2019 – 25.12.2022 ERDAL BAYKAN, MUSTAFA AYDIN, SERTAN ÇEVİK, RECEP ÜNAL, ABDULVAHİD SEZEN, HİROKİ VAKAMATSU, HASAN TELLİ, MEMET ZEKİ UYANIK, ALİ BÜYÜKASLAN, FURKAN GAN, İBRAHİM YILDIZ

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

E-SUFFE: Aktif Katılımlı Etkin ve Fonksiyonel Öğrenme Stratejisi - Araştırma, Uygulama ve Değerlendirme

E-SUFFE EĞİTİM MODELİNİN UYGULANMASI

16.12.2019 – 07.06.2022 ERDAL BAYKAN, NESLİHAN UÇAROĞLU, BAYKAL BAŞDEMİR, MUSTAFA AYDIN, RECEP ÜNAL, ALİ BÜYÜKASLAN, FURKAN GAN, İBRAHİM YILDIZ, ABDULVAHİD SEZEN, HASAN TELLİ

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

Diğer kategoride proje bulunamadı!