Uluslararası kategoride proje bulunamadı!
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR PERSPEKTİF: E-LUGA
Bireyin anadili dışında aktif olarak kullanabildiği diller, onun dünya vatandaşı olmasını kolaylaştırmaktadır. Bu, yabancı dil öğreniminin küresel boyuttaki önemini ortaya koyan bir durumdur. Yabancı dil öğretimi, Türk eğitim sisteminin çözümleyemediği başat sorunlardandır. Bu sorunu aşmak için çeşitli girişimler yapılsa da istenen seviyede yabancı dil bilgisine sahip bireyler yetiştirilememektedir. Yabancı dil öğrenmeye istekli olsalar da çeşitli unsurlardan kaynaklanan sorunlar nedeniyle öğrencilerde yabancı dile karşı bir önyargı oluşmakta, bu önyargılar giderek öğrenme fobilerine dönüşebilmektedir. Akademik etkinliklerin başarılı sayılmasında öğrenci güdülenmişliğinin önemi bilinse de öğrenme fobileri azaltılmadan öğrencilere istendik davranışlar kazandırılamaz. Bu proje yabancı dil öğretiminde öğrencinin aktif katılımını sağlayan interaktif etkileşime dayalı, cümle temelli yabancı dil öğretimini esas alan yenilikçi bir öğrenme etkinliğinin literatüre kazandırılması ve öğrencilerde yabancı dile karşı gelişen önyargı ve fobilerin azaltılması amacını taşımaktadır. Bu amaçla proje kapsamında öğrencilerin yabancı dili gündelik yaşam içinde kullanabilecekleri bir biçimde aktif etkinliklerle öğretilmesi projenin ikincil hedeflerindendir. Proje kapsamında öğrenciler yeni bir dilin kural ve ilkelerini, gündelik yaşamda kullanılan cümleler aracılığıyla keşfedeceklerdir. Proje kapsamında hazırlanan cümle temelli öğrenme etkinlikleri, öğrenciyi öğrenme süreci içerisinde daha sosyal bir konuma eriştirmekte ve dilbilgisi öğretiminin sıkıcılığını da asgari seviyeye düşürmektedir. Ayrıca sistem kolay anlaşılabilir ve rahatlıkla uygulanabilir olduğu için eğitimin her kademesindeki yabancı dil derslerinde uygulanabilme imkânına sahiptir. Proje kapsamında öncelikle Mersin Üniversitesi İslami İlimler Fakültesinde halen öğrenim görmekte olan 60 öğrenci ile 4 öğretim elemanı üzerinde ön uygulama ve geliştirme faaliyetleri sürdürülecektir. Ardından bu öğretim metodu Mersin ilindeki birbirinden farklı sosyoekonomik koşula sahip 5 ortaöğretim kurumundaki farklı sınıflarda öğrenim gören 350 öğrenci ve ilgili sınıflarda derse giren yabancı dil öğretmenlerine eğitim verilecektir. Bir eğitim öğretim dönemi boyunca verilecek eğitimler sonucunda projenin kalıcı hale gelmesi ve projeden istenen sonuçların elde edilmesi durumunda, farklı eğitim kurumlarına önerilmesi ve yaygınlaştırılması hedeflenmektedir.
01.08.2020 – 01.08.2021 ERDAL BAYKAN, ABDULVAHİD SEZEN, SERTAN ÇEVİK, MUSTAFA AYDIN, DENİZ DOKUR, DÖNDÜ CAN, AHMET HARMAN, MUHAMMET ÖZDEMİR, MUHAMMET FATİH ADIGÜZEL