Understanding the role of cognitive constructs employed in reading in global math and science achievement

Frontiers in Psycholohy, vol. 15, no. 151470977, pp. 1–15

Gökhan Arastaman, Metin Buluş, Hakkı Kontaş, Bahadır Özcan

2024 Hakemli SSCI Q1 Link
Protective factors associated with academic resilience of adolescents in individualist and collectivist cultures: Evidence from PISA 2018 large scale assessment

CURRENT PSYCHOLOGY, vol. 41, no. 4, pp. 1740–1756

Ozcan Bahadir, Bulus Metin

2022 Hakemli SSCI Q1 9 atıf Link
The impact of cognitive and affective components of test anxiety on the high-stakes exam performance in 12th grade students

International Journal of Progressive Education, vol. 18, no. 1, pp. 448–457

Yusuf Ziya Kültür, Bahadır Özcan

2022 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Explaining middle school students’ mathematical literacy with sources of self-efficacy, achievement expectation from family, peers and teachers

International Journal of Education and Literacy Studies, vol. 10, no. 1, pp. 198–206

Hakkı Kontaş, Bahadır Özcan

2022 Hakemli Journals Indexed in Eric 1 atıf Link
Cultural dimensions of teacher job satisfaction in a collectivist context

Journal of Pedagogical Research, vol. 5, no. 2, pp. 222–236

Bahadır Özcan

2021 Hakemli Scopus 1 atıf Link
The relationship between sources of mathematics self-efficacy and mathematics test and course achievement in high school seniors

SAGE OPEN, vol. 11, no. 3, pp. 215824402110401–10

Bahadır Özcan, Yusuf Ziya Kültür

2021 Hakemli SSCI Q2 7 atıf Link
Sources of mathematics self-efficacy of gifted and non-gifted students in high school

Research in Pedagogy, vol. 11, no. 1, pp. 85–97

Bahadır Özcan, Hakkı Kontaş, Ali Ünişen

2021 Hakemli Journals Indexed in Eric Link
Predicting undergraduate students’ metacognitive skills with self-construal

International Online Journal of Educational Sciences, vol. 11, no. 1, pp. 308–318

Bahadır Özcan, Tahsin Fırat

2019 Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List... Link
Adapting sources of middle school mathematics self-efficacy scale to Turkish culture

The International Journal of Evaluation and Research in Education, vol. 6, no. 4, pp. 288–294

Hakkı Kontaş, Bahadır Özcan

2017 Hakemli Journals Indexed in Eric 4 atıf Link
Matematik öz-yetkinlik kaynakları ile üst bilişsel farkındalık düzeyi arasındaki ilişki

Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol. 0, no. 43, pp. 33–50

Hakkı Kontaş, Bahadır Özcan, Yusuf Yıldız, Tuğba Kardaş

2023 Hakemli TR DİZİN Link
Altılı Benlik Kurgusu Ölçeği’nin Türk kültürüne uyarlanması

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. , no. 52, pp. 41–56

Bahadır Özcan, Selahiddin Öğülmüş

2021 Hakemli TR DİZİN Link
Özel yetenekli öğrencilerin yaratıcı yazma beceri düzeylerinin incelenmesi

Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, vol. 9, no. 9/3, pp. 1262–1272

Bahadır Özcan, Hakkı Kontaş, Musa Polat

2020 Hakemli TR DİZİN 4 atıf Link
Lise öğrencilerinde matematik başarısı ile matematik öz-yetkinlik kaynakları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, vol. 9, no. 3, pp. 800–819

Bahadır Özcan, Hakkı Kontaş

2020 Hakemli TR DİZİN Link
Investigating basic individual values of Turkish high school students

OPUS–International Journal of Society Researches, vol. 14, no. 20, pp. 1187–1210

Bahadır Özcan

2019 Hakemli TR DİZİN Link
Boşanmış aile çocuklarının yılmazlık özellikleri ve koruyucu faktörlerinin incelenmesi

Turkish Studies, vol. 12, no. Volume 12 Issue 14, pp. 295–316

Bahadır Özcan, Müge Artar

2017 Hakemli TR DİZİN Link
Diğer kategoride makale bulunamadı!