User profile picture

Doç. Dr. BAHADIR ÖZCAN



  • Yöksis ID 34591
  • Researcher ID AAX-6785-2021
  • ORCID ID 0000-0003-4278-8417
  • Scopus ID 57226864129
  • Scholar ID y4PpK_YAAAAJ&hl
  • E-posta bahadirozcan@mersin.edu.tr
  • Dahili Telefon +90 324 361 00 01 -

Birim

ANAMUR MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK BAKIMI VE GENÇLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
ÇOCUK GELİŞİMİ PR.

ÜAK Temel Alan Bilgisi

Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Psikolojisi

15

MAKALE

Detay

18

BİLDİRİ

Detay

0

PROJE

Detay

0

TEZ DANIŞMANLIK

Detay

Son 5 Makale

Understanding the role of cognitive constructs employed in reading in global math and science achievement
Frontiers in Psycholohy, vol. 15, no. 151470977, pp. 1–15 Link 2024
MATEMATİK ÖZ-YETKİNLİK KAYNAKLARI İLE ÜST BİLİŞSEL FARKINDALIK DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, vol. 0, no. 43, pp. 33–50 Link 2023
The impact of cognitive and affective components of test anxiety on the high-stakes exam performance in 12th grade students
International Journal of Progressive Education, vol. 18, no. 1, pp. 448–457 Link 2022
Protective factors associated with academic resilience of adolescents in individualist and collectivist cultures: Evidence from PISA 2018 large scale assessment
CURRENT PSYCHOLOGY, vol. 41, no. 4, pp. 1740–1756 Link 2022
Explaining middle school students’ mathematical literacy with sources of self-efficacy, achievement expectation from family, peers and teachers
International Journal of Education and Literacy Studies, vol. 10, no. 1, pp. 198–206 Link 2022

Son 5 Bildiri

Comparing the Associations between Metacognitive Strategies and Academic Performance in Individualist and Collectivist Cultures
10. International Eurasian Educational Research Congress (08.07.2023 - 11.07.2023) Link 2023
Yüksek Öğretim Kurumlar Sınavına İlişkin Aile, Arkadaş ve Öğretmen Başarı Beklentisi ile Sınav Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Uluslararası PEGEM Eğitim Kongresi (16.09.2020 - 19.09.2020) Link 2020
PISA 2018 Sonuçlarına Göre Okuma Becerilerinin Matematik Okuryazarlığı Üzerindeki Yordayıcı Etkisi
Uluslararası PEGEM Eğitim Kongresi (16.09.2020 - 19.09.2020) Link 2020
Lise son sınıf öğrencilerinde sınav kaygısı ile üniversite giriş sınav başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
VIth International Eurasian Educational Research Congress (19.06.2019 - 22.06.2019) 2019
Özel yetenekli lise öğrencilerinin matematik öz-yetkinlik kaynaklarının özel yetenekli olmayan akranlarıyla karşılaştırılması
VIth International Eurasian Educational Research Congress (19.06.2019 - 22.06.2019) 2019