
Doç. Dr. ELİF NİLAY ADA
- Yöksis ID 13738
- Researcher ID 13738
- ORCID ID 0000-0002-8817-6136
- Scopus ID 57221782765
- Scholar ID t6xLqV8AAAAJ
- E-posta nilayada@mersin.edu.tr
- Dahili Telefon +90 324 361 00 01 - 16507
Birim
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ANABİLİM DALI
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ANABİLİM DALI
ÜAK Temel Alan Bilgisi
Spor Bilimleri Temel Alanı
Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi
Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Beden Eğitimi ve Sporda Oyun, Hareket ve Beceri Öğretimi
Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi
Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Beden Eğitimi ve Sporda Oyun, Hareket ve Beceri Öğretimi
Son 5 Makale
Beden Eğitimi Dersi Öğrenci-Öğretmen İlişkisi Ölçeği: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, vol. 14, no. 1, pp. 1–10 2025
The Moderating Role of Gender between Motivation and Attitudes Towards Physical Education
Educación Física y Deporte, vol. 43, no. 1, pp. 1–27 Link 2024
Motivational processes: can perceptions of fairness augment effects of favourable autonomy supportive practices on satisfaction of the basic psychological needs?
SN Social Sciences, vol. 4, no. 7, pp. – Link 2024
Adaptation of Perceived Casuality Focus Scale in Children in Physical Education Lesson to Turkish (Validity and Reliability Study)
Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 28–38 Link 2023
Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri
Mersin Universitesi Beden Egitimi ve Spor Yuksekokulu, vol. 7, no. 2, pp. 59–71 Link 2023
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, vol. 14, no. 1, pp. 1–10 2025
The Moderating Role of Gender between Motivation and Attitudes Towards Physical Education
Educación Física y Deporte, vol. 43, no. 1, pp. 1–27 Link 2024
Motivational processes: can perceptions of fairness augment effects of favourable autonomy supportive practices on satisfaction of the basic psychological needs?
SN Social Sciences, vol. 4, no. 7, pp. – Link 2024
Adaptation of Perceived Casuality Focus Scale in Children in Physical Education Lesson to Turkish (Validity and Reliability Study)
Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 28–38 Link 2023
Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri
Mersin Universitesi Beden Egitimi ve Spor Yuksekokulu, vol. 7, no. 2, pp. 59–71 Link 2023
Son 5 Bildiri
Küreselleşme Postmodernizm Ve Beden Eğitimi
Spor Eğitiminin ve Performansının Felsefi Temelleri Sempozyumu ( - )
SPORA KATILIMDA ALGILANAN DESTEK: ÇALIŞAN ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA
4.ULUSLARARASI HERKES İÇİN SPOR KONGRESİ (22.05.2021 - 23.05.2021) 2021
The Role Of Self Confidence and Participated Motivation With Specified Self-Regulated Learning Strategies in Physical Education
15th International Sport Sciences Congress (15.11.2017 - 18.11.2017) Link 2017
Validity and Reliability Study Of Self-Regulatory Learning Strategy Scale in Motor Skills
15th International Sport Sciences Congress (15.11.2017 - 18.11.2017) Link 2017
Values of Physical Education Teachers and Discipline Providing Strategies
9th International Physical education Teachers and Sports Instructors Congress (18.10.2017 - 22.10.2017) Link 2017
Spor Eğitiminin ve Performansının Felsefi Temelleri Sempozyumu ( - )
SPORA KATILIMDA ALGILANAN DESTEK: ÇALIŞAN ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA
4.ULUSLARARASI HERKES İÇİN SPOR KONGRESİ (22.05.2021 - 23.05.2021) 2021
The Role Of Self Confidence and Participated Motivation With Specified Self-Regulated Learning Strategies in Physical Education
15th International Sport Sciences Congress (15.11.2017 - 18.11.2017) Link 2017
Validity and Reliability Study Of Self-Regulatory Learning Strategy Scale in Motor Skills
15th International Sport Sciences Congress (15.11.2017 - 18.11.2017) Link 2017
Values of Physical Education Teachers and Discipline Providing Strategies
9th International Physical education Teachers and Sports Instructors Congress (18.10.2017 - 22.10.2017) Link 2017