Prof. Dr. PINAR İBE AKCAN
- Yöksis ID 138334
- Researcher ID
- ORCID ID 0000-0001-7033-9227
- Scopus ID 59250572100
- Scholar ID 1Lbl2YEAAAAJ&hl=tr
Birim
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
İNGİLİZ DİLBİLİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLBİLİMİ ANABİLİM DALI
İNGİLİZ DİLBİLİMİ BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLBİLİMİ ANABİLİM DALI
ÜAK Temel Alan Bilgisi
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
Dilbilimi
Dil Kullanım Bilimi, Bilişsel Dilbilimi
Dilbilimi
Dil Kullanım Bilimi, Bilişsel Dilbilimi
Son 5 Makale
Etkilenmişlik: Türkçe Üzerine Gözlemler
Dilbilim Araştırmaları Dergisi, vol. 35, no. 1, pp. 27–60 Link 2024
Etkilenmişlik: Türkçe Üzerine Gözlemler
Dilbilim Araştırmaları Dergisi, vol. 35, no. 1, pp. 27–60 Link 2024
TÜRKÇEDE HİTAP İFADELERİ: ANLAM VE SÖZCÜK TÜRÜ TEMELİNDE BİR ULAMLAMA
Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 382–407 Link 2022
A Pragmatic Function-Position Analysis of Address Terms: Tendencies in Turkish
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 2, pp. 456–483 Link 2022
Contextual cues and children’s non-literal comprehension: An analysis on Turkish
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, vol. 31, no. 31, pp. 1635–1654 Link 2022
Dilbilim Araştırmaları Dergisi, vol. 35, no. 1, pp. 27–60 Link 2024
Etkilenmişlik: Türkçe Üzerine Gözlemler
Dilbilim Araştırmaları Dergisi, vol. 35, no. 1, pp. 27–60 Link 2024
TÜRKÇEDE HİTAP İFADELERİ: ANLAM VE SÖZCÜK TÜRÜ TEMELİNDE BİR ULAMLAMA
Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 382–407 Link 2022
A Pragmatic Function-Position Analysis of Address Terms: Tendencies in Turkish
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 2, pp. 456–483 Link 2022
Contextual cues and children’s non-literal comprehension: An analysis on Turkish
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, vol. 31, no. 31, pp. 1635–1654 Link 2022
Son 5 Bildiri
YABANCI DİLDE AKADEMİK YAZILI ANLATIM BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK UYGULAMA VE ÖNERİLER
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Akademik Türkçe Çalıştayı (01.06.2023 - )
Bilşsel Dilbilim Kuramı Çerçevesinde Türkçe Etkinlikleri
8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı (01.10.2015 - 03.10.2015)
Sözcük Tanımlama: Türkçe Eylem Tanım Formülleri
33. UDK (09.05.2019 - )
Bilişsel Dilbilim Kuramının Somutlaştırma/Bedenleştirme ve Ansiklopedik Bilgi İlkelerinin Türkçe Öğretiminde Kullanımı
XI.Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı (04.10.2018 - 06.04.2018)
Görsel Destekli Dil Girdileri olarak Reklamlar ve Çizgi Filmler Projesi Tanıtım ve İlk Bulgular
30. Ulusal Türk Dilbilim Kurultayı (13.05.2016 - 14.05.2016)
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Akademik Türkçe Çalıştayı (01.06.2023 - )
Bilşsel Dilbilim Kuramı Çerçevesinde Türkçe Etkinlikleri
8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı (01.10.2015 - 03.10.2015)
Sözcük Tanımlama: Türkçe Eylem Tanım Formülleri
33. UDK (09.05.2019 - )
Bilişsel Dilbilim Kuramının Somutlaştırma/Bedenleştirme ve Ansiklopedik Bilgi İlkelerinin Türkçe Öğretiminde Kullanımı
XI.Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı (04.10.2018 - 06.04.2018)
Görsel Destekli Dil Girdileri olarak Reklamlar ve Çizgi Filmler Projesi Tanıtım ve İlk Bulgular
30. Ulusal Türk Dilbilim Kurultayı (13.05.2016 - 14.05.2016)