
Doç. Dr. SİMGE YILMAZ UYSAL
- Yöksis ID 138793
- Researcher ID B-5292-2019
- ORCID ID 0000-0002-5092-8670
- Scopus ID 57204417785
- Scholar ID tqJY7MwAAAAJ&hl
- E-posta simgeyilmaz@mersin.edu.tr
- Dahili Telefon +90 324 361 00 01 - 42133
Birim
EĞİTİM FAKÜLTESİ
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ÜAK Temel Alan Bilgisi
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Okul Öncesi Eğitimi
Okul Öncesi Eğitimi
Son 5 Makale
COMPUTATIONAL THINKING SKILLS IN CHILDREN OF 60-72 MONTHS: ADAPTIVE STUDY OF TECHCHECK-K SCALE
International Innovative Education Researcher, vol. , no. , pp. – Link 2024
Exploring mothers risk tolerance in childrens play: investigating parental styles and various factors predicting childrens risk-taking behaviors
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, vol. , no. , pp. – Link 2024
Exploring mothers risk tolerance in childrens play: investigating parental styles and various factors predicting childrens risk-taking behaviors
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, vol. , no. , pp. – Link 2024
PRESCHOOL CHILDREN’S AND THEIR MOTHERS’ OUTDOOR SETTING PREFERENCES AND REASONS BEYOND THEIR CHOICES
International Innovative Education Researcher, vol. , no. , pp. – Link 2023
EXPERIENCES OF EARLY CHILDHOOD EDUCATORS: CONSEQUENCES OF COVID-19 PANDEMIC ON CHILDREN, PARENTS, AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN TURKEY
Southeast Asia Early Childhood Journal, vol. , no. , pp. – Link 2023
International Innovative Education Researcher, vol. , no. , pp. – Link 2024
Exploring mothers risk tolerance in childrens play: investigating parental styles and various factors predicting childrens risk-taking behaviors
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, vol. , no. , pp. – Link 2024
Exploring mothers risk tolerance in childrens play: investigating parental styles and various factors predicting childrens risk-taking behaviors
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, vol. , no. , pp. – Link 2024
PRESCHOOL CHILDREN’S AND THEIR MOTHERS’ OUTDOOR SETTING PREFERENCES AND REASONS BEYOND THEIR CHOICES
International Innovative Education Researcher, vol. , no. , pp. – Link 2023
EXPERIENCES OF EARLY CHILDHOOD EDUCATORS: CONSEQUENCES OF COVID-19 PANDEMIC ON CHILDREN, PARENTS, AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN TURKEY
Southeast Asia Early Childhood Journal, vol. , no. , pp. – Link 2023
Son 5 Bildiri
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Hayvan Türleri ile İlgili Tercihlerinin ve Tercih Nedenlerinin Araştırılması
8. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ (26.10.2023 - 28.10.2023) 2023
The Widening Educational Gap For Children Coming From Low Socio-Economic Status During Covıd-19 Pandemic
8. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ (26.10.2023 - 28.10.2023) 2023
Gelişmekte Olan Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim ve Ekonomik Büyüme İlişkisi
Uluslararası 5 Ocak Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi (03.01.2020 - 05.01.2020) 2020
Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Ücretsiz Dağıtılan El Ele I-II-III Kitaplarının Okul Öncesi Eğitim Programı Açısından İncelenmesi
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi (02.10.2019 - 05.10.2019) 2019
The Examination of the Effectiveness of Nature-Based Education Program on Young Children’S Biophilic Tendencies: A Quasi Experimental Study
6th International Early Childhood Education Congress (02.10.2019 - 05.10.2019) 2019
8. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ (26.10.2023 - 28.10.2023) 2023
The Widening Educational Gap For Children Coming From Low Socio-Economic Status During Covıd-19 Pandemic
8. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ (26.10.2023 - 28.10.2023) 2023
Gelişmekte Olan Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim ve Ekonomik Büyüme İlişkisi
Uluslararası 5 Ocak Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi (03.01.2020 - 05.01.2020) 2020
Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Ücretsiz Dağıtılan El Ele I-II-III Kitaplarının Okul Öncesi Eğitim Programı Açısından İncelenmesi
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi (02.10.2019 - 05.10.2019) 2019
The Examination of the Effectiveness of Nature-Based Education Program on Young Children’S Biophilic Tendencies: A Quasi Experimental Study
6th International Early Childhood Education Congress (02.10.2019 - 05.10.2019) 2019