Derece | Bölüm | Üniversite/Kurum | Yıl |
LİSANS | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | 2015 |
DOKTORA | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | 2019 |
YÜKSEK LİSANS | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | 2019 |
DOKTORA (YATAY GEÇİŞ) | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2020 |
1. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi Danışman: Dr. Sait Bulut, Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Antalya, Türkiye, 2019.
Theses_001.pdf
Görev Ünvanı | Üniversite/Kurum | Yıl |
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | 2018-06-06 - 2019-06-10 |
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2020-02-21 - Devam ediyor |
2017
1. Tiftikçi, H.; YÜKSEL, İ.; KOÇ, A.; SERT ÇIBIK, A. Tahmin Gözlem Açıklama Yöntemine Dayalı Laboratuvar Uygulamalarının Elektrik Akımı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine ve Başarıya Etkisi. AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017, 18, 19-29. 0 + 0
2022
2. KOÇ, A.; UZUN, N.; ÜNALDI CORAL, M. Çevrimiçi Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Özyeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi. INTERNATİONAL JOURNAL OF SOCİAL SCİENCES AND EDUCATİON RESEARCH, 2022, 8, 99-110. 100 + 010.24289/ijsser.1031155
2021
1. TURAN, S.; KOÇ, A. Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Çevre Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. GAZİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ, 2021, 7, 178-195. 100 + 0
2022
2. DÖLEK, S.; KOÇ, A. Eğitsel Oyunlar Üzerine Gerçekleştirilen Bilimsel Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. JOURNAL OF SUSTAİNABLE EDUCATİON STUDİES, 2022, 3, 159-179. 100 + 0
2018
1. KOÇ, A.; ÇORAPÇIGİL, A.; DOĞRU, M. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi. EĞİTİM VE YENİ YAKLAŞIMLAR DERGİSİ, 2018, 1, 39-52. 100 + 0
2023
3. KOÇ, A.; KAHRAMAN, E. Merkezi Sınavlardaki Çevre Eğitimi Sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2023, 20, 199-227. 200 + 010.33711/yyuefd.1098855
2. KOÇ, A. Proje Tabanlı Öğrenme Üzerine Gerçekleştirilen Bilimsel Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. ABANT IZZET BAYSAL UNİVERSİTESİ EGİTİM FAKULTESİ DERGİSİ, 2023, 23, 884-905. 200 + 010.17240/aibuefd.2023..-1197317
2020
1. KOÇ, A.; BULUT, S. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2020, 40, 877-904. 200 + 0https://doi.org/10.17152/gefad.733749
2018
1. KOÇ, A.; ÇORAPÇIGİL, A.; DOĞRU, M. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi. EĞİTİM VE YENİ YAKLAŞIMLAR DERGİSİ, 2018, 1, 36-52. 100 + 0
1. Koç, A. 365 Günde Bilim ve Akıl Yürütme, ISBN: 978-625-439-853-7, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 250, 468 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2021. 250
https://www.nobelyayin.com/365-gunde-bilim-ve-akil-yurutme_17946.html
2. Yüksel, İ.; Koç, A.; Savaş, M. Bilimi İlerleten Adımlar, ISBN: 978-625-439-433-1, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 250, 228 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2021. 833
3. Koç, A. Bilimi İlerleten Adımlar, ISBN: 978-625-439-433-1, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 250, 228 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2021. 1000
1. KOÇ, A. 365 Günde Bilim ve Akıl Yürütme, ISBN: 978-625-439-853-7, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 468 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2021. 0
2. KOÇ, A. Akıl Yürütmeci Bilim İnsanları Buluşları ve Eserleri, ISBN: 9786256441149, Palme Yayınevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 240 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2023. 0
3. YÜKSEL, İ.; KOÇ, A.; SAVAŞ, M. Bilimi İlerleten Adımlar, ISBN: 978-625-439-433-1, Nobel, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 208 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 0
4. YÜKSEL, İ.; KOÇ, A.; SAVAŞ, M. Bilimi İlerleten Adımlar, ISBN: 978-625-439-433-1, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 228 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2021. 0
5. KOÇ, A. Bilimi İlerleten Adımlar, ISBN: 978-625-439-433-1, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 228 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2021. 0
5. KAHRAMAN, E.; KOÇ, A., Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmalarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analiz Edilmesi. 3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 2021-09-30, , , Türkiye, . 200
4. KOÇ, A.; KAHRAMAN, E., LGS Fen Bilimleri Sorularının SOLO Taksonomisine Göre Analizi. 3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 2021-09-30, , , Türkiye, . 200
3. KOÇ, A., 2013 ve 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programının Çevre Eğitimi Açısından Karşılaştırılması. ERPA International Congresses on Education 2021, 2021-06-03, , Sakarya, Türkiye, . 200
2. KAHRAMAN, E.; KOÇ, A., Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Ünite Ölçme Ve Değerlendirme Çalışmalarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analiz Edilmesi. 3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 2021-09-30, 2021-10-03, , Türkiye, . 200
1. KOÇ, A.; KAHRAMAN, E., LGS Fen Bilimleri Sorularının SOLO Taksonomisine Göre Analizi. 3nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 2021-09-30, 2021-10-03, , Türkiye, . 200
3. ÇORAPÇIGİL, A.; KOÇ, A., Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Su Kirliliğinin Suda Yaşayan Canlılara Etkisi Hakkındaki Düşünceleri. V. INES Human and Civilization Congress FromPast To Future, 2019-04-17, , ANTALYA, Türkiye, . 100
2. KOÇ, A.; BOZTEPE, S., Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma ve İklim Değişikliğinin Sebepleri ve Farklı Ekosistemlere Yönelik Etkileri Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi. 10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 2023-06-08, 2023-06-11, Ankara, Türkiye, . 100
1. KOÇ, A.; ÇORAPÇIGİL, A., Lisans Öğrenim Sürecinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlıkları Üzerine Etkisinin İncelenmesi. V. INES Human and Civilization Congress FromPast To Future, 2019-04-17, 2019-04-21, ANTALYA, Türkiye, 2019. 100
1. KAHRAMAN, E.; KOÇ, A., Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Bilimsel Muhakeme Becerilerine Göre Analizi. II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, 2022-07-02, 2022-07-03, Ankara, Türkiye, . 100
2. KOÇ, A.; KAHRAMAN, E., Çevre Okuryazarlığı Üzerine Gerçekleştirilen Bilimsel Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. II. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, 2022-07-02, 2022-07-03, Ankara, Türkiye, . 50
1. TİFTİKÇİ, H.; YÜKSEL, İ.; KOÇ, A.; SERT ÇIBIK, A., Tahmin Gözlem Açıklama Yöntemine Dayalı Laboratuvar Uygulamalarının Elektrik Akımı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Ve Başarıya Etkisi. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 2016-09-28, 2016-09-30, , Türkiye, . 37
1. Sanal Ortamda Üç Boyutlu Tasarımın Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzamsal Yeteneklerinin Gelişimine Etkisi , BAP, Proje No: 2021-1-AP2-4365, 9973 TL, Yürütücü, Devam ediyor... 100
FAALİYET TÜRÜ | DETAYI | ||
Proje | TÜBİTAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası İkili İşbirliği Programları | ||
|
|||
TÜBİTAK 1005, 3001 | |||
|
|||
TÜBİTAK 1002 | |||
|
|||
H2020 Projesi | |||
|
|||
Diğer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje | |||
|
|||
Diğer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje | |||
|
|||
Araştırma | Yurtdışı Araştırma | ||
|
|||
Yurtiçi Araştırma | |||
|
|||
Yayın | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi | ||
|
|||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği) | |||
|
|||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araştırma makalesi | |||
|
|||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği) | |||
|
|||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi | |||
|
|||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale | |||
|
|||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |||
|
|||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliği | |||
|
|||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |||
|
|||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüğü | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.) | |||
|
|||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |||
|
|||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.) | |||
|
|||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı | |||
|
|||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı | |||
|
|||
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı | |||
|
|||
Tasarım | Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaş, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı | ||
|
|||
Sergi | Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||
|
|||
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||
|
|||
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||
|
|||
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||
|
|||
Patent | Uluslararası patent | ||
|
|||
Ulusal patent | |||
|
|||
Atıf | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||
|
|||
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||
|
|||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||
|
|||
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |||
|
|||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |||
|
|||
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |||
|
|||
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |||
|
|||
Tebliğ | Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri | ||
|
|||
Ödül | YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü | ||
|
|||
TÜBİTAK bilim ödülü | |||
|
|||
TÜBA Akademi Ödülü | |||
|
|||
TÜBİTAK TWAS veya Teşvik ödülü | |||
|
|||
TÜBİTAK Ufuk 2020 Programı eşik üstü ödülü | |||
|
|||
Yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |||
|
|||
Yurtiçi kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |||
|
|||
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |||
|
|||
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |||
|
|||
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluşlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluşlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl | |||
|