İngilizce, , YÖKDİL, 85.0
İngilizce, , YÖKDİL, 85.0
Derece | Bölüm | Üniversite/Kurum | Yıl |
LİSANS | ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | 2011 |
YÜKSEK LİSANS | ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | 2016 |
DOKTORA | ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | 2021 |
1. Kaynaştırma uygulanan bir ilkokulda iş birliği süreçlerinin değerlendirilmesi Danışman: Dr. Funda Aksoy, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye, 2021.
Theses_002.pdf
1. Zihin yetersizliği olan bireylerin istihdam sürecinde yer alan paydaşların istihdam sürecine yönelik görüş ve önerileri Danışman: Dr. Atilla Cavkaytar, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye, 2016.
Theses_001.pdf
Görev Ünvanı | Üniversite/Kurum | Yıl |
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ | HARRAN ÜNİVERSİTESİ | 2013-05-01 - 2021-09-01 |
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | 2013-09-23 - 2021-10-18 |
Görev Ünvanı | Görev | Kurum/Diğer | Yıl |
KOORDİNATÖR | ENGELSİZ YAŞAM BİRİMİ | 2023-02-23 - Devam ediyor |
2023
2. YILMAZ, Y.; Gönültaş, H.; CÜRE, G.; TUTUK, T.; UÇAR, A. Investigation of Special Education Department Research Assistants Perceptions of Teaching Practice Course. JOURNAL OF QUALİTATİVE RESEARCH İN EDUCATİON, 2023, 23, 278-301. 0 + 0 10.14689/enad.35.1737
2021
1. YILMAZ, Y.; UÇAR, A. Rehberlik Araştırma Merkezlerinde Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi. KALEM EĞİTİM VE İNSAN BİLİMLERİ DERGİSİ, 2021, 11, 513-533. 0 + 0
6. Rohaizat binti, I.; Nabilah, A.; Mohd Hanafi, M.; Handrianto, C.; UÇAR, A.; Kenedi, A. Activities and Issues of Career Transition Program for Students with Learning Disabilities (SLD): An Initial Review. INTERNATİONAL JOURNAL OF EDUCATİON, INFORMATİON TECHNOLOGY, AND OTHERS, 2021, 4, 244-251. 45 + 0 10.5281/zenodo.5055147
5. ARAFANİ, A.; HANDRİANTO, C.; UÇAR, A.; KARNELİ, Y. Disputing irrational belief in adolescent using cognitive simulation: A case study. SPEKTRUM JURNAL PENDİDİKAN LUAR SEKOLAH, 2021, 9, 230-236. 75 + 0
4. Handrianto, C.; UÇAR, A.; Saputra, E.; Nengsih, Y.; Kenedi, A.; Rahman, M. Competences of Adult Learning Facilitators in Community in Comminity Service Learning: A Review of Literatures. KOLOKİUM JURNAL PENDİDİKAN LUAR SEKOLAH, 2021, 9, -. 75 + 0
3. KARABULUT, H.; UÇAR, A.; YILMAZ, Y.; UÇAR, K. Öğretmenlerin Kaynaştırma Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. JOURNAL OF ECONOMİC AND SOCİAL RESEARCHES, 2021, 8, 1-17. 85 + 0
2. UÇAR, K.; UÇAR, A.; KARABULUT, H.; YILMAZ, Y. Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğüne İlişkin Metaforik Algılar. TURKİSH STUDİES - EDUCATİONAL SCİENCES, 2021, 16, 1709-1726. 85 + 0
1. YILMAZ, Y.; KARABULUT, H.; UÇAR, A.; UÇAR, K. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Öğretmen Yeterlikleri Ölçeğinin Özel Eğitim Öğretmenlerinde Geçerlik ve Güvenirliği. SOCİAL SCİENCES STUDİES JOURNAL, 2021, 7, 2382-2393. 75 + 0 10.26449/sssj.3205
2023
6. SİVRİKAYA, T.; KARABULUT, H.; UÇAR, A. An Investigation of Specific Learning Disability Content Knowledge Competencies of Teachers In Different Branches. THEORY AND PRACTİCE İN CHİLD DEVELOPMENT (T&PICD), 2023, 3, 17-36. 100 + 0 10.46303/tpicd.2023.2
5. UÇAR, A.; SİVRİKAYA, T.; KARABULUT, H. Determination of Digital Competencies of Pre-Service Special Education Teachers. INTERNATİONAL JOURNAL OF EURASİAN EDUCATİON AND CULTURE, 2023, 8, 1979-1997. 100 + 0 10.35826/ijoecc.758
4. UÇAR, A. Education Process in Hybrid Classrooms from the Perspective of Special Education Academicians. E-ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2023, 14, 236-250. 100 + 0 10.19160/e-ijer.1349550
3. UÇAR, A. Determination of Special Education Teachers' Perceptions of Factors Making Differentiation of Instruction Difficult. INTERNATİONAL JOURNAL OF EDUCATİON TECHNOLOGY AND SCİENTİFİC RESEARCHES, 2023, 8, 2152-2172. 100 + 0 10.35826/ijetsar.657
2. UÇAR, A. Öğretmenlerin Özel Gereksinimli Öğrencilere Yönelik Öğretmen Sosyal Kabul Düzeylerinin İncelenmesi. AHMET KELEŞOĞLU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2023, 5, 1477-1488. 100 + 0 10.38151/akef.2023.122
1. UÇAR, A. Writing a Thesis in a Pandemic: The Case of Special Education. JOURNAL OF ADVANCED EDUCATİON STUDİES, 2023, 5, 104-123. 100 + 0 10.48166/ejaes.1353438
2021
5. KARABULUT, A.; ÖZKUBAT, U.; UÇAR, A. Examining the Effectiveness of READER Strategy in Intellectually Disabled Students Mathematical Problem Solving. INTERNATİONAL ONLİNE JOURNAL OF PRİMARY EDUCATİON (IOJPE), 2021, 10, 397-414. 100 + 0
4. YILMAZ, Y.; KARABULUT, H.; UÇAR, A.; UÇAR, K. Determination of the Education Technology Competencies of Special Education Teachers. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL EDUCATİON RESEARCH, 2021, 7, 71-83. 75 + 0 10.46827/ejse.v7i2.3734
3. ÖZKUBAT, U.; KARABULUT, A.; UÇAR, A. Investigating the Effectiveness of STAR Strategy in Math Problem Solving. INTERNATİONAL JOURNAL OF PROGRESSİVE EDUCATİON, 2021, 17, 83-100. 100 + 0 10.29329/ijpe.2020.332.6
2. UÇAR, A.; YILMAZ, Y.; UÇAR, K.; BEKAR, R. Investigation of opinions of teachers of The hearing-impaired children about serving as a special education teacher. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL EDUCATİON RESEARCH, 2021, 7, 84-96. 95 + 0
1. UÇAR, K.; KARABULUT, H.; YILMAZ, Y.; UÇAR, A. The Effect of Sex Education Program on the Attitudes of the Families of Adults with Intellectual Disabilities. EDUCATİON QUARTERLY REVİEWS, 2021, 4, 66-75. 65 + 0
2021
1. KARABULUT, H.; UÇAR, A.; UÇAR, K. Türkiye’de özel gereksinimli öğrencilerle Fen Bilimleri öğretimine ilişkin yapılan araştırmaların gözden geçirilmesi. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM DERGİSİ, 2021, 4, 62-85. 200 + 0 10.33400/kuje.895279
2023
1. UÇAR, A.; KARABULUT, H.; UÇAR, K. Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Yoluyla Eğitimlerini Sürdüren Özel Gereksinimli Öğrencilere Yönelik Öğretimsel Uyarlamalarının Belirlenmesi. GAZİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ (GEBD), 2023, 9, 157-178. 100 + 0 10.30855/gjes.2023.09.02.002
1. UÇAR, A.; AKSOY, F. Kaynaştırma ve İş Birliği, ISBN: 978-625-99453-5-4, Vize Akademik, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 102 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2023. 0
1. UÇAR, A.; SİVRİKAYA, T. Farklı Disiplinler Açısından Kavram Öğretimi, ISBN: 978-625-397-772-6, Nobel, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 223 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2023. 0
1. UÇAR, A. Özel Eğitim ve Kaynaştırma, ISBN: 978-625-7825-39-9, Lisans Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 320 Sayfa, Türkçe, , , 2021. 0
1. UÇAR, A.; UÇAR, K. Özel Gereksinimli Öğrencilerde Değerlendirme, ISBN: 978-625-6579-45-3, Paradigma Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 1000 Sayfa, Türkçe, Çanakkale, Türkiye, 2023. 0
24. UÇAR, A., Okul Öncesi Öğretmenlerinin Özel Eğitim Anaokullarına İlişkin Görüşleri. XIV. International Conference on Social Research And Behavioral Sciences, 2023-10-17, 2023-10-18, , , . 100
23. UÇAR, A., Öğretmenlerin Özel Eğitim ve Kaynaştırma Dersine İlişkin Görüşleri. 7th International Contemporary Educational Research Congress, 2023-09-27, 2023-09-30, MUĞLA, Türkiye, . 100
22. UÇAR, A., Destek Eğitim Odalarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Destek Eğitim Sürecine İlişkin Yaşadıkları Güçlükler ve Çözüm Önerilerinin Belirlenmesi. Cumhuriyet 9th International Conference on Social Sciences, 2023-08-30, 2023-08-30, Afyonkarahisar, Türkiye, . 100
21. UÇAR, A., Classroom Management in Inclusive Education. T.C. Çanakkale Onsekiz Mart University International Social Sciences Conference, 2021-07-05, 2021-07-06, ÇANAKKALE, Türkiye, . 100
20. UÇAR, A., Reader Strategy In Teaching Problem Solving Skills To Individuals With Special Needs. T.C. Çanakkale Onsekiz Mart University International Social Sciences Conference, 2021-07-05, 2021-07-06, ÇANAKKALE, Türkiye, . 100
19. UÇAR, A., Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Süreci. SADAB 9th International Online Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, 2021-06-25, 2021-06-27, Antalya, Türkiye, . 100
18. UÇAR, A., Özel Gereksinimli Bireylere Problem Çözme Becerilerinin Öğretiminde STAR Stratejisi. SADAB 9th International Online Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, 2021-06-25, 2021-06-27, Antalya, Türkiye, . 100
17. UÇAR, A., Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Sınıf İçi Uyarlamalar. SADAB 9th International Online Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, 2021-06-25, 2021-06-27, Antalya, Türkiye, . 100
16. CÜRE, G.; UÇAR, A.; UÇAR, K., Özel Gereksinimli Bireylerin Okuldan Yetişkinliğe Geçiş Süreçlerinin Planlanması. 7 th International Management and Social Research Conference, 2021-05-19, 2021-05-21, İSTANBUL, Türkiye, . 100
15. UÇAR, A.; CÜRE, G.; YILMAZ, Y., Kaynaştırma Eğitiminde Öğretim ve Değerlendirme. 7 th International Management and Social Research Conference, 2021-05-19, 2021-05-21, İSTANBUL, Türkiye, . 100
14. UÇAR, A.; UÇAR, K.; KARABULUT, H., Özel Gereksinimli Bir Çocuğa Sahip Olmak. 7th International Management and Social Research Conference, 2021-05-19, 2021-05-21, İSTANBUL, Türkiye, . 100
13. UÇAR, A.; KARABULUT, A.; KARABULUT, H., Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Eğitiminde Karşılıklı Öğretim Stratejisi. SADAB 8th International Online Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, 2021-04-22, 2021-04-24, TUZLA, Bosna Hersek, . 100
12. CÜRE, G.; UÇAR, A.; UÇAR, K., Araştırma Görevlilerinin Özel Eğitim Bölümü Staj Uygulamasına İlişkin Görüşleri. SADAB 8th International Online Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, 2021-04-22, 2021-04-24, TUZLA, Bosna Hersek, . 100
11. UÇAR, A.; UYSAL, Ç.; YILMAZ, Y., Kaynaştırma Eğitiminde İş Birliği Bağlamında Sorunlar ve Çözüm Önerileri. SADAB 8th International Online Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, 2021-04-22, 2021-04-24, TUZLA, Bosna Hersek, . 100
10. UÇAR, A.; UÇAR, K.; KARABULUT, H., Türkiye'de İşitme Yetersizliğine Yönelik Ölçme Araçlarının İncelenmesi. EJSER 7th International Symposium on Social Sciences, 2021-04-10, 2021-04-12, ANTALYA, Türkiye, . 100
9. UÇAR, A.; KARABULUT, H.; UÇAR, K., Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Mesleki Eğitimi ve İstihdamında Güncel Durum, Sorunlar ve Öneriler. EJSER 7th International Symposium on Social Sciences, 2021-04-10, 2021-04-12, ANTALYA, Türkiye, . 100
8. KARABULUT, H.; UÇAR, A.; UÇAR, K., Özel Gereksinimli Öğrencilere Fen Bilimleri Öğretiminde Eğilimler. EJSER 7th International Symposium on Social Sciences, 2021-04-10, 2021-04-12, ANTALYA, Türkiye, . 100
7. ARTAR, T.; YILMAZ, Y.; UÇAR, A., Özel Gereksinimli Bireyler Bağlamında Evrensel Tasarım. INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, 2021-03-27, 2021-03-28, Konya, Türkiye, . 100
6. UÇAR, A.; UÇAR, K.; YILMAZ, Y., Eğitim Araştırmalarında Alternatif Bir Veri Toplama Aracı: Vignette. INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, 2021-03-27, 2021-03-28, Konya, Türkiye, . 100
5. UÇAR, A.; ERGENEKON, Y., Zihin Yetersizliği Olan Yetişkin Bireylerin Kişisel Bakım ve Temizlik Becerilerinin Arttırılmasında Sosyal Öykülerin Etkililiği.. Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2018-05-02, 2018-05-05, Antalya, Türkiye, . 100
4. UÇAR, A.; CAVKAYTAR, A., Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin İstihdam Sürecinde Yer Alan Paydaşların, İstihdam Sürecine Yönelik Görüş ve Önerileri. Vth International Eurasian Educational Research Congress, 2018-05-02, 2018-05-05, , , . 100
3. UÇAR, A.; ERGENEKON, Y., Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Geçiş Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’deki Geçiş Hizmetlerine İlişkin İlgili Yasal Düzenlemelerin İncelenmesi.. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2018-04-27, 2018-04-28, Nevşehir, Türkiye, . 100
2. UÇAR, A.; YILMAZ, Y.; TUTUK, T., Türkiye ve Dünya’da Özel Eğitimde Mesleki Eğitim Uygulama Örnekleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 2018-03-23, 2018-03-25, Afyonkarahisar, Türkiye, . 100
1. YILMAZ, Y.; UÇAR, A.; TUTUK, T., Dünyada İşitme Engelli Bİreylere Yönelik Geliştirilen Yardımcı Teknolojiler. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 2018-03-23, 2018-03-25, Afyonkarahisar, Türkiye, . 100
1. UÇAR, A.; UÇAR, K.; YILMAZ, Y., Türkiye ve Dünya’da Duygu ve Davranış Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Uygulama Örnekleri. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2018-04-27, 2018-04-30, , , . 50
2. UÇAR, A.; KARABULUT, A.; YILMAZ, Y., Hafif Düzey Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere Problem Çözme Becerilerinin Öğretiminde Reader Stratejisinin Etkililiğinin Belirlenmesi. 29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2019-11-06, 2019-11-09, İZMİR, Türkiye, . 50
1. KARABULUT, A.; UÇAR, A.; YILMAZ, Y., Hafif Düzey Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilere Problem Çözme Becerilerinin Öğretiminde Star Stratejisinin Etkililiğinin Belirlenmesi. 29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2019-11-06, 2019-11-09, İZMİR, Türkiye, . 50
3. Kaynaştırma Uygulanan Bir Ortaokulda İşbirliği Süreçlerinin Betimlenmesi ve Geliştirilmesi: Bir Eylem Araştırması, BAP, Proje No: , EUR, Araştırmacı, 2021,Tamamlandı. 50
2. Açıköğretimde Gelişimsel ve Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Yönelik Özel Eğitim e-Danışmanlık Süreçlerinin Geliştirilmesi, BAP, Proje No: , 35981 TL, Araştırmacı, 2019,Tamamlandı. 50
1. Aileler Öğreniyor, Çocuklar Eğleniyor, , Proje No: , EUR, Araştırmacı, 2014,Tamamlandı. 0
4. Engelsiz E-Ticaret Projesi, , Proje No: , 654340 TL, Danışman (Yürütücü Gerçek Kişi), Devam ediyor... 0
3. Mersin Büyükşehir Belediyesi Otizm Aile Danışma Merkezi Projesi, , Proje No: , EUR, Danışman (Yürütücü Gerçek Kişi), Devam ediyor... 0
2. Görme Engelliler E-KPSS Kursu Proje Danışmanlığı, , Proje No: , EUR, Danışman (Yürütücü Gerçek Kişi), 2023,Tamamlandı. 0
1. Görme Engelliler Bilgisayar Kursu Proje Danışmanlığı, , Proje No: , 100939 TL, Danışman (Yürütücü Gerçek Kişi), 2022,Tamamlandı. 0
FAALİYET TÜRÜ | DETAYI | ||||||
Proje | TÜBİTAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası İkili İşbirliği Programları | ||||||
|
|||||||
TÜBİTAK 1005, 3001 | |||||||
|
|||||||
TÜBİTAK 1002 | |||||||
|
|||||||
H2020 Projesi | |||||||
|
|||||||
Diğer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje | |||||||
|
|||||||
Diğer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje | |||||||
|
|||||||
Araştırma | Yurtdışı Araştırma | ||||||
|
|||||||
Yurtiçi Araştırma | |||||||
|
|||||||
Yayın | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi | ||||||
|
|||||||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği) | |||||||
|
|||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araştırma makalesi | |||||||
|
|||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği) | |||||||
|
|||||||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi | |||||||
|
|||||||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale | |||||||
|
|||||||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |||||||
|
|||||||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliği | |||||||
|
|||||||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |||||||
|
|||||||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği | |||||||
|
|||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |||||||
|
|||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüğü | |||||||
|
|||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.) | |||||||
|
|||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |||||||
|
|||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.) | |||||||
|
|||||||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı | |||||||
|
|||||||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı | |||||||
|
|||||||
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı | |||||||
|
|||||||
Tasarım | Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaş, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı | ||||||
|
|||||||
Sergi | Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||||||
|
|||||||
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||||||
|
|||||||
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||||||
|
|||||||
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||||||
|
|||||||
Patent | Uluslararası patent | ||||||
|
|||||||
Ulusal patent | |||||||
|
|||||||
Atıf | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||||||
|
|||||||
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||||||
|
|||||||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||||||
|
|||||||
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||||||
|
|||||||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |||||||
|
|||||||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |||||||
|
|||||||
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |||||||
|
|||||||
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |||||||
|
|||||||
Tebliğ | Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri | ||||||
|
|||||||
Ödül | YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü | ||||||
|
|||||||
TÜBİTAK bilim ödülü | |||||||
|
|||||||
TÜBA Akademi Ödülü | |||||||
|
|||||||
TÜBİTAK TWAS veya Teşvik ödülü | |||||||
|
|||||||
TÜBİTAK Ufuk 2020 Programı eşik üstü ödülü | |||||||
|
|||||||
Yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |||||||
|
|||||||
Yurtiçi kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |||||||
|
|||||||
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |||||||
|
|||||||
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |||||||
|
|||||||
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluşlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluşlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl | |||||||
|