Doç.Dr. SEVDA BÄ°RDÄ°R

Birim
:
Turizm Fakültesi / Turizm RehberliÄŸi Anabilim Dalı
DOÄžUM TARÄ°HÄ°
:
02 Aralık 1969
Ä°Åž Adresi
: Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi Çiftlikköy Kampüsü 33343 YeniÅŸehir/ Mersin
Telefon
:
+90-324-3610001
Dahili
:
13981
Faks
:
+90-324-3610751
E-MAIL
:
birdirss@mersin.edu.tr
DÄ°ÄžER E-MAIL
:
sevdasahilli@yahoo.com
DÄ°ÄžER E-MAIL
:
birdirss@gmail.com
OLUÅžTURMA
:
2015-06-18 12:04:52
DÜZENLEME
:
2024-02-29 10:51:51
PUAN
:
88717
YABANCI DÄ°L
:
Ä°ngilizce, , ÜDS, 55
Ä°ngilizce, B1, YDS, 71,25
Researcher ID
Scopus ID
h-index
3
Scholar ID
Publons ID


Derece Bölüm Üniversite/Kurum Yıl
ÖNLÄ°SANS TURÄ°ZM OTELCÄ°LÄ°K Ä°NÖNÜ ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 1993
LÄ°SANS TURÄ°ZM Ä°ÅžLETMECÄ°LİĞİ VE OTELCÄ°LÄ°K MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 1998
YÜKSEK LÄ°SANS TURÄ°ZM Ä°ÅžLETMECÄ°LİĞİ VE OTELCÄ°LÄ°K MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2001
DOKTORA Ä°ÅžLETME ERCÄ°YES ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2009
DOÇENTLÄ°K TURÄ°ZM ÜNÄ°VERSÄ°TELERARASI KURUL BAÅžKANLIÄžI 2017
Doktora Tezi

1. Yaz Tatilinden Beklenen Faydalara Göre Turist Pazarının Bölümlendirilmesi: Antalya'da Yapılan Bir Araştırma Danışman: Dr. Prof. Dr. M Şükrü AKDOĞAN, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı, Kayseri, Türkiye, 2009.

Theses_001.pdf

Yüksek Lisans Tezi

1. Otel İşletmeciliğinde Tutundurma Faaliyetleri ve Önemi: Türkiye'de Faaliyet Gösteren Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Yapılan Bir Araştırma ve Sonuçları Danışman: Dr. Doç. Dr. A. Celil Çakıcı, Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Mersin, Türkiye, 2001.

Theses_002.pdf

Görev Ünvanı Üniversite/Kurum Yıl
ÖÄžRETÄ°M GÖREVLÄ°SÄ° ERCÄ°YES ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2001-07-27 - 2006-09-04
ÖÄžRETÄ°M GÖREVLÄ°SÄ° MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2006-09-05 - 2012-07-06
YARDIMCI DOÇENT DOKTOR MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2012-07-09 - 2014-11-01
DOÇ. DR. MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2017-03-10 - Devam ediyor
Görev Ünvanı Görev Kurum/Diğer Yıl
DOÇ. DR. YÖNETÄ°M KURULU ÜYELİĞİ MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° TURÄ°ZM FAKÜLTESÄ° 2018-09-03 - Devam ediyor
DOÇ. DR. FAKÜLTE KURULU ÜYELİĞİ MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° TURÄ°ZM FAKÜLTESÄ° 2018-09-03 - Devam ediyor
DOÇ. DR. BÖLÜM BAÅžKAN YARDIMCISI MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° TURÄ°ZM REHBERLİĞİ 2017-03-06 - Devam ediyor
YRD. DOÇ. DR. MÜDÜR YARDIMCISI ERDEMLÄ° UYGULAMALI TEKNOLOJÄ° VE Ä°ÅžLETMECÄ°LÄ°K YÜKSEKOKULU 2013-06-06 - 2014-11-24
ÖÄžR. GÖR. DR. BÖLÜM BAÅžKANI SOSYAL BÄ°LÄ°MLER MYO 2010-11-29 - 2012-07-06
ÖÄžRETÄ°M GÖREVLÄ°SÄ° BÖLÜM BAÅžKAN YARDIMCISI SOSYAL BÄ°LÄ°MLER MYO 2008-10-22 - 2010-11-28
Uluslararası - ULAKBİM Tarafından Taranan 0
2020
1. Ä°FLAZOÄžLU, N.; BÄ°RDÄ°R, S. Interest of Local People in Gastronomy Tourism and Their Food Neophobia: Casesof Hatay and Gaziantep. JOURNAL OF TOURÄ°SM AND GASTRONOMY STUDÄ°ES, 2020, 8, 2444-2461. 0 + 0
10.21325/jotags.2020.720

Uluslararası - SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kategorisine giren 2150
2018
3. BALLI, E.; SİGEZE, Ç.; MANGA, M.; BİRDİR, S.; BİRDİR, K. The relationship between tourism, CO2 emissions and economic growth: a case of Mediterranean countries. ASİA PACİFİC JOURNAL OF TOURİSM RESEARCH, 2018, 20, 1-14. 600 + 0
http://www.tandfonline.com/action/journalInformation?journalCode=rapt20

Publications_007.pdf

2. BALLI, E.; SİGEZE GÜNEY, Ç.; MANGA, M.; BİRDİR, S.; BİRDİR, K. The relationship between tourism, CO2 emissions and economic growth: a case of Mediterranean countries. ASİA PACİFİC JOURNAL OF TOURİSM RESEARCH, 2018, , 1-14. 600 + 0
https://doi.org/10.1080/10941665.2018.1557717

2013
1. Birdir, S.; Ünal, Ö.; Birdir, K.; Williams, A. Willingness to pay as an economic instrument for coastal tourism management: Cases from Mersin, Turkey. ELSEVİER BV, 2013, 36, 279-283. 950 + 98
http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2012.10.020

Publications_001.pdf


Alıntılanma Sayısı: 19
Uluslararası - Uluslararası Diğer Indexlerde Taranan 1300
2021
8. SAHİLLİ BİRDİR, S.; BİRDİR, K. Karnavala katılım öncesi ve sonrası destinasyon imajı algılarının karşılaştırması. INTERNATİONAL JOURNAL OF SOCİAL SCİENCES AND EDUCATİON RESEARCH, 2021, 7, 274-284. 0 + 0
http://dx.doi.org/10.24289/ijsser.890296

Publications_015.pdf

2020
7. BİRDİR, S.; BİRDİR, K. Y kuşağı karnaval katılımcılarının anlık hediyelik eşya satınalma davranışları ve hedonik tüketim eğilimlerinin belirlenmesi. INTERNATİONAL JOURNAL OF SOCİAL SCİENCES AND EDUCATİON RESEARCH, 2020, 6, 501-513. 200 + 0
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijsser

6. ÇANAKÇI, T.; BİRDİR, S. Dört ve Beş Yıldızlı Otel Mutfak Şeflerinin İşten Ayrılma Nedenler. İŞLETME ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2020, 12, 1176-1191. 200 + 0
https://www.isarder.org/2020/vol.12_issue.2_article16_abstract.pdf

Publications_013.pdf

5. BİRDİR, S.; PAKSADZE, M.; BİRDİR, K. Kış Turizminden Beklenen Faydalar: Y Kuşağı Örneği. JOURNAL OF TOURISM INTELLIGENCE AND SMARTNESS, 2020, 3, 100-113. 200 + 0
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1326418

2019
4. Birdir, S.; Toksöz, D.; Birdir, K. Yeşil yıldız uygulamaları: Y kuşağı örneği. JOURNAL OF TOURİSM THEORY AND RESEARCH, 2019, 5, 123-133. 200 + 0
http://dergipark.gov.tr/jttr

Publications_011.pdf

2018
3. Birdir, S.; Toksöz, D.; Birdir, K. Katılımcıların Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalının Geliştirilmesine Yönelik Önerileri. Ç.Ü. İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ , 2018, 22, 443-458. 200 + 0
Publications_010.pdf

2017
2. Birdir, S. Şule Çetin Portresi: Bir Turizm Öncüsü. ANATOLİA: TURİZM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2017, 28, 329-334. 100 + 0
http://www.anatoliajournal.com/atad/?sayfa=anasayfa&lang=tr

Publications_009.pdf

2015
1. Birdir, S. Segmentation of Tourist Using Demographic and Travel Characteristics: The Case of Istanbul. INTERNATÄ°ONAL REVÄ°EW OF MANAGEMENT AND MARKETÄ°NG, 2015, 5, 221-229. 200 + 0
http://www.econjournals.com/index.php/irmm

Publications_002.pdf

Uluslararası - Diğer 1200
2023
12. BİRDİR, S.; BEZEK, E. DENEYİMSEL PAZARLAMANIN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE SADAKATİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: RESTORAN İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA. TURAR TURİZM &B ARAŞTIRMA, 2023, 12, 82-112. 100 + 0
11. Çiçekli Ayyıldız, S.; BİRDİR, S. Turist Rehberlerinin İş ve Yaşam Doyumunun Mesleki Bağlılık Düzeylerine Etkisi. ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2023, 20, 36-57. 100 + 0
2022
10. YÜCEL, C.; BİRDİR, S. Yerel halkın kültürel miras değerlerine yönelik metaforik algılarının belirlenmesi: Mersin örneği. INTERNATİONAL JOURNAL OF SOCİAL SCİENCES AND EDUCATİON RESEARCH, 2022, 8, 274-287. 100 + 0
10.24289/ijsser.1111276

9. YÜCEL, C.; BİRDİR, S. Mersin’in UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi’nde Yer Alan Somut Kültürel Miras Değerlerine Yönelik Yerel Halkın Algı ve Tutumlarının Belirlenmesi. ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2022, 19, 1-18. 100 + 0
8. BİRDİR, S.; DERİNALP, G.; BİRDİR, K. Determining The Environmental Attitudes Of Tourist Guide Candidates. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ İİBF DERGİSİ, 2022, 26, 145-159. 100 + 0
2020
7. BİRDİR, S.; Paksadze, M.; BİRDİR, K. Kış Turizminden Beklenen Faydalar: Y Kuşağı Örneği. JOURNAL OF TOURİSM INTELLİGENCE AND SMARTNESS, 2020, 3, 100-113. 100 + 0
https://dergipark.org.tr/en/pub/jtis

6. BİRDİR, S.; BİRDİR, K. Y kuşağı karnaval katılımcılarının anlık hediyelik eşya satınalma davranışları ve hedonik tüketim eğilimlerinin belirlenmesi. INTERNATİONAL JOURNAL OF SOCİAL SCİENCES AND EDUCATİON RESEARCH, 2020, 6, 501-513. 100 + 0
https://doi.org/10.24289/ijsser.820973

5. ÇANAKÇI, T.; BİRDİR, S. Dört ve Beş Yıldızlı Otel Mutfak Şeflerinin İşten Ayrılma Nedenleri. İŞLETME ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2020, 12, 1176-1191. 100 + 0
https://doi.org/10.20491/isarder.2020.904

4. BİRDİR, S.; İFLAZOĞLU, N.; BİRDİR, K. Food Neophobia Among Tourism Students. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ İİBF DERGİSİ, 2020, 24, 349-362. 100 + 0
3. TAŞBEY, S.; BİRDİR, S. Yerli Turistlerin Profesyonel Turist Rehberlerinden Beklentilerinin İncelenmesi. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ İİBF DERGİSİ, 2020, 24, 231-250. 100 + 0
2019
2. BİRDİR, S.; TOKSÖZ, D.; BİRDİR, K. Yeşil yıldız uygulamaları: Y kuşağı örneği. JOURNAL OF TOURİSM THEORY AND RESEARCH, 2019, 5, 123-133. 100 + 0
2018
1. BİRDİR, S.; TOKSÖZ, D.; BİRDİR, K. Katılımcıların Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalının Geliştirilmesine Yönelik Önerileri. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2018, 22, -. 100 + 0
Uluslararası - Alan endexleri 100
2021
2. BİRDİR, S.; BİRDİR, K. Karnavala katılım öncesi ve sonrası destinasyon imajı algılarının karşılaştırması. INTERNATİONAL JOURNAL OF SOCİAL SCİENCES AND EDUCATİON RESEARCH IJSER, 2021, 7, 274-284. 100 + 0
10.24289/ijs-

2017
1. BİRDİR, S. Şule Çetin Portresi: Bir Turizm Öncüsü. ANATOLİA: TURİZM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2017, 28, 329-334. 0 + 0
Ulusal - ULAKBİM Tarafından Taranan 1400
2019
9. Birdir, S.; Ä°flazoÄŸlu, N.; Birdir, K. TURÄ°ST REHBERÄ° ADAYLARINDA YENÄ° YÄ°YECEK DENEME KORKUSU (NEOPHOBIA). GASTROÄ°A: JOURNAL OF GASTRONOMY AND TRAVEL RESEARCH, 2019, 3, 551-561. 200 + 0
https://dergipark.org.tr/tr/pub/gastoria/issue/51504/587550

Publications_012.pdf

2016
8. BİRDİR, S.; TOKSÖZ, D.; BAK, E. Karnavala Katılım Güdüleri: IV. Adana Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2016, 13, 21-39. 200 + 0
Publications_006.pdf

2014
7. Yolal, M. XVII. Akdeniz Oyunları Seyircilerinin Güdüleri ve Algıladıkları Faydalar Üzerine Bir Çalışma. SEYAHAT VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ DERGİSİ, 2014, 11, 28-44. 0 + 0
Publications_005.pdf

6. Birdir, S. Restoran İşletmelerinde Yenilik Uygulamaları: Mersin ve Adana Örneği. SEYAHAT VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ DERGİSİ, 2014, 11, 57-72. 200 + 0
Publications_003.pdf

5. Birdir, S. Rus Turistlerin Turistik Ürün Tercihlerinde Satış Geliştirme Faaliyetlerinin Rolü. ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2014, 11, 1-25. 200 + 0
Publications_004.pdf

2010
4. Kale, E. Otel İşletmelerinde Yenilikçi Hizmetler. SEYAHAT VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ DERGİSİ, 2010, 7, 30-40. 0 + 0
3. Birdir, S. FAYDA TEMELLİ BÖLÜMLENDİRME: ANTALYA ÖRNEĞİ . ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2010, 7, 21-34. 200 + 0
2005
2. Sahilli, S. Pazarlamanın Sessiz Dili: Renkler ve İletişim Rolü. PAZARLAMA DÜNYASI, 2005, 19, 54-59. 200 + 0
1. Sahilli, S. Otel İşletmeciliğinde Kişisel Satış Faaliyetleri. PAZARLAMA DÜNYASI, 2005, 19, 48-54. 200 + 0
Ulusal - DiÄŸer 100
2019
1. BÄ°RDÄ°R, S.; Ä°FLAZOÄžLU, N.; BÄ°RDÄ°R, K. TURÄ°ST REHBERÄ° ADAYLARINDA YENÄ° YÄ°YECEK DENEME KORKUSU (NEOPHOBIA). GASTROÄ°A: JOURNAL OF GASTRONOMY AND TRAVEL RESEARCH, 2019, 3, 551-561. 100 + 0
Uluslararası - Kitapta Bölüm Yazma 5999
1. Leśniewska-Napierała, K.; Napierała, T.; Birdir, S.; Birdir, K. Handbook of Research on Smart Technology Applications in the Tourism Industry, ISBN: 9781799819899, IGI Global, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 500, 16 Sayfa, İngilizce, New york, Amerika Birleşik Devletleri, 2020. 63
https://www.igi-global.com/viewtitlesample.aspx?id=248569&ptid=234658&t=smart+tourism+planning%3a+geographical+evidence+from+poland
2. Birdir, S.; Dalgıç, A.; Birdir, K. The Routledge Handbook of Destination Marketing, ISBN: 978-1-138-11883-6, Routledge Taylor and Francis Group, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 100, 534 Sayfa, İngilizce, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 2018. 167
https://www.routledge.com/The-Routledge-Handbook-of-Destination-Marketing/Gursoy-Chi/p/book/9781138118836
3. BİRDİR, K.; BİRDİR, S. Super-Diverse WorldSuperdiversity and Citizenship in the 21st Century Theories and Practices, ISBN: 9786257401487, Akademisyen Kitabevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 500, 25 Sayfa, İngilizce, Ankara, Türkiye, 2021. 125
https://books.akademisyen.net/index.php/akya/catalog/download/164/172/5171?inline=1
4. Birdir, S.; Dalgıç, A.; Birdir, K. *The Routledge Handbook of Destination Marketing, ISBN: 978-1-138-11883-6, Routledge Taylor and Francis Group, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 100, 534 Sayfa, İngilizce, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 2018. 1000
https://www.routledge.com/The-Routledge-Handbook-of-Destination-Marketing/Gursoy-Chi/p/book/9781138118836
5. DALGIÇ, A.; BİRDİR, S.; BİRDİR, K. Global Issues and Trends in Tourism, ISBN: 978-954-07-4138-3, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESS, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 100, 10 Sayfa, İngilizce, SOFIA, Bulgaristan, 2016. 4583
Uluslararası - Kitap Editörlüğü 5999
1. BİRDİR, K.; BİRDİR, S.; DALGIÇ, A.; TOKSÖZ KILIÇ, D. Impact of ICTs on Event Management and Marketing, ISBN: 9781799849544, https://www.igi-global.com/, Baskı Sayısı: , Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, İngilizce, , , 2021. 0
2. BİRDİR, S. TURİST REHBERLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM TARZLARININ YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNE ETKİSİ, ISBN: 978-625-6524-52-1, Yaz Yayınları, Baskı Sayısı: , Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, , , 2023. 0
1. BİRDİR, K.; BİRDİR, S.; DALGIÇ, A.; TOKSÖZ, D. Impact of ICTs on Event Management and Marketing, ISBN: 9781799849544, IGI Global, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 100, 357 Sayfa, İngilizce, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 2021. 63
https://www.igi-global.com/book/impact-icts-event-management-marketing/244629
Uluslararası - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 5999
1. BİRDİR, K.; BİRDİR, S.; TOKSÖZ KILIÇ, D. Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler III, ISBN: 978-605-254-412-9, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 327 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 0
2. BİRDİR, K.; BİRDİR, S. 21. yy. Süper Farklılıklar ve Vatandaşlık Bilinci: Teori ve Uygulamalar,, ISBN: 978-625-7707-46-6, AKADEMİSYEN KİTABEVİ, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 167 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2020. 0
3. BİRDİR, S.; BİRDİR, K. Akdeniz'in Turizm Güneşi MERSİN, ISBN: 978-625-433-119-0, Nobel Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 512 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2021. 0
4. BİRDİR, S. Türk Turizmine Kanat Gerenler: Kadın Turizmciler, ISBN: 978-605-254-267-5, DETAY YAYINEVİ, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 555 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2020. 0
5. DALGIÇ, A.; TOKSÖZ, D.; BİRDİR, S.; BİRDİR, K. Sustainable Destination Branding and Marketing Strategies for Tourism Development, ISBN: 9781786394286, CABI, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 8 Sayfa, İngilizce, London, İngiltere / Birleşik Krallık, 2020. 0
6. SARIKAYA LEVENT, Y.; LEVENT, T.; BİRDİR, K.; BİRDİR, S. Theoretical Framework on European Spatial Planning of Tourism Destinations, ISBN: 978-83-8331-149-4, Lodz University Pres, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 30 Sayfa, İngilizce, Lodz, Polonya, 2022. 0
7. DALGIÇ, A.; TOKSÖZ, D.; BİRDİR, S.; BİRDİR, K. Sustainable Destination Branding and Marketing: Strategies for Tourism Development, ISBN: 9781786394286, CAB International, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, İngilizce, Oxfordshire, İngiltere / Birleşik Krallık, 2019. 0
8. LesniewskaNapierala, K.; Napierala, T.; BİRDİR, S.; BİRDİR, K. Handbook of Research on Smart Technology Applications in the Tourism Industry, ISBN: 9781799819899, IGI GLOBAL, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 569 Sayfa, İngilizce, NEW YORK, Amerika Birleşik Devletleri, 2020. 0
9. IFLAZOĞLU, N.; BİRDİR, S. AKILLI DESTİNASYON MARKALAMASIKENTİN TURİZMLE SÜRDÜRÜLEBİLİRKALKINMASINA 3600 BAKIŞMERSİN ÖRNEĞİ, ISBN: 978-605-254-198-2, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 300 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 0
10. BİRDİR, S. Yiyecek ve İçecek Yönetimi, ISBN: 978-605-254-011-4, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 704 Sayfa, Türkçe, , , 2018. 0
11. BİRDİR, S.; DALGIÇ, A.; BİRDİR, K. The Routledge Handbook of Destination Marketing, ISBN: 978-1-138-11883-6, Routledge, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, İngilizce, Abingdon, Oxon, İngiltere / Birleşik Krallık, 2018. 0
12. BİRDİR, S.; DALGIÇ, A.; BİRDİR, K. The Routledge Handbook of Destination Marketing, ISBN: 978-1-138-11883-6, Routledge, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, İngilizce, Abingdon, Oxon, İngiltere / Birleşik Krallık, 2018. 0
13. BİRDİR, S. TURİZM AKADEMİSİNDE KAYBETTİKLERİMİZ ANISINA, ISBN: 978- 605- 254- 868-4, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 457 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2023. 0
14. BİRDİR, S.; Çiçekli Ayyıldız, S. ANADOLU İPEK YOLU KÜLTÜREL MİRASLARI II, ISBN: 978-625-433-820-5, Nobel, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 600 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2022. 0
15. BİRDİR, K.; BİRDİR, S. SUPER-DIVERSITY AND CITIZENSHIP IN THE 2 1 st CENTURY THEORIES AND PRACTICES, ISBN: 978-625-7401-48-7, Akademisyen Kitabevi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 360 Sayfa, İngilizce, Ankara, Türkiye, 2021. 0
Ulusal - Kitapta Bölüm Yazma 59625
1. BİRDİR, S. Türk Turizmine Kanat Gerenler: Kadın Turizmciler, ISBN: 9786052542675, Detay yayınları, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 580 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2020. 250
https://www.detayyayin.com.tr/urun/turk-turizmine-kanat-gerenler-5-kadin-turizmciler
2. Birdir, S. Yiyecek ve İçecek Yönetimi, ISBN: 978-605-254-011-4, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 700 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2018. 250
http://www.detayyayin.com.tr/urun/yiyecek-ve-icecek-yonetimi
3. İflazoğlu, N.; Birdir, S. AKILLI DESTİNASYON MARKALAMASI KENTİN TURİZMLE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMASINA 3600 BAKIŞ MERSİN ÖRNEĞİ, ISBN: 978-605-254-198-2, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 22 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 625
Ulusal - Araştırma Kitabı Yazma (Tez Hariç) 59625
1. Birdir, S. Otel İşletmelerinde Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma, ISBN: 978-605-4940-85-1, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 150, 204 Sayfa, Türkçe, Mersin, Türkiye, 2015. 500
Ulusal - Ansiklopedi Konu / Madde Yazma 59625
1. BİRDİR, S. Turizm Ansiklopedisi Türkiye Turizm ve Ağırlama Endüstrisinin Temel Kavramları, ISBN: 978-605-254-085-5, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 739 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 14500
http://www.detayyayin.com.tr/urun/turizm-ansiklopedisi-turkiye-turizm-ve-agirlama-endustrisinin-temel-kavramlari
2. Birdir, S. Turizm Ansiklopedisi Türkiye Turizm ve Ağırlama Endüstrisinin Temel Kavramları, ISBN: 978- 605- 254- 085-5, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 739 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 14500
https://www.detayyayin.com.tr/urun/turizm-ansiklopedisi-turkiye-turizm-ve-agirlama-endustrisinin-temel-kavramlari
3. BİRDİR, S. Turizm Ansiklopedisi Türkiye Turizm ve Ağırlama Endüstrisinin Temel Kavramları, ISBN: 978-605-254-085-5, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 739 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 14500
http://www.detayyayin.com.tr/urun/turizm-ansiklopedisi-turkiye-turizm-ve-agirlama-endustrisinin-temel-kavramlari
4. BİRDİR, S. Türkiye Turizm Ansiklopedisi Cilt II, ISBN: 978-605-254-553-9, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 390 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2022. 0
5. BİRDİR, S. Türkiye Turizm Ansiklopedisi Cilt X, ISBN: 978-605-254-561-4, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 390 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2022. 0
6. BİRDİR, S. Türkiye Turizm Ansiklopedisi Cilt IV, ISBN: 978-605-254-555-3, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 388 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2022. 0
7. BİRDİR, S. Turizm Ansiklopedisi Türkiye Turizm ve Ağırlama Endüstrisinin Temel Kavramları,, ISBN: 978-605-254-085-5, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 739 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 0
8. BİRDİR, S. Türkiye Turizm Ansiklopedisi Cilt X, ISBN: 978-605-254-561-4, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 390 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2022. 0
9. BİRDİR, S. Turizm Ansiklopedisi Türkiye Turizm ve Ağırlama Endüstrisinin Temel Kavramları, ISBN: 978-605-254-085-5, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 739 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 14500
http://www.detayyayin.com.tr/urun/turizm-ansiklopedisi-turkiye-turizm-ve-agirlama-endustrisinin-temel-kavramlari
Ulusal - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 59625
1. BİRDİR, S.; YÜCEL, C.; BİRDİR, K. TARSUS (MERSİN) TURİZMİ, ISBN: 978-625-8101-57-7, ATLAS AKADEMİ, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 148 Sayfa, Türkçe, KONYA, Türkiye, 2023. 0
Uluslararası - Tam Metin - Sözlü 6800

34. BÄ°RDÄ°R, S.; Ä°FLAZOÄžLU, N.; BÄ°RDÄ°R, K., Determination of food neophobia levels of International Mersin Citrus Festival participants. Global Conference on Services and Retail Management, 2021-05-11, 2021-05-15, Tampa, Amerika BirleÅŸik Devletleri, 2021. 200

http://doi.org/10.5038/9781955833035

33. BÄ°RDÄ°R, K.; BÄ°RDÄ°R, S., Exploring super-diversity and tourism relationship: Why tourism may be the best tool to live in a multi-cultural, super-diverse world. KÄ°MFOR-2 Uluslararası Konferansı (Superdiversity and Democracy: Culture, Language, Identity, Gender, Citizenship Conference), 2020-11-26, 2020-11-26, Adana, Türkiye, 2020. 200

https://kim.cu.edu.tr/haber-detay/11/

32. BÄ°RDÄ°R, S.; Paksadze, M.; BÄ°RDÄ°R, K., Expo-Batumı Travel-Med Fuarına Katılım Nedenleri. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, . 200

31. BÄ°RDÄ°R, S.; BÄ°RDÄ°R, K., Hedonik Tuketim EÄŸilimleri ve Anlık Hediyelik EÅŸya Satınalma Davranışlarının Ä°ncelenmesi. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, . 200

30. BÄ°RDÄ°R, S.; Fatma, E., Yerel Halkın KahramanmaraÅŸ Åžehir Marka Ä°majı Algıları. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, . 200

29. DERÄ°NALP ÇANAKÇI, S.; BÄ°RDÄ°R, S., CoÄŸrafi Ä°ÅŸaretleme Kapsamında Gastronomik Urunlerin DeÄŸerlendirilmesi: Kars Ä°li OrneÄŸi. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, . 200

28. Birdir, S.; Toksöz, D.; Birdir, K., Travelexpo Ankara Fuarına Katılım Nedenlerinin Ä°ncelenmesi. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, 2019. 200

Scientific_Meetings_017.pdf

27. Çanakçı, S.; Birdir, S., CoÄŸrafi Ä°ÅŸaretleme Kapsamında Gastronomik Urunlerin DeÄŸerlendirilmesi: Kars Ä°li OrneÄŸi, . The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, 2019. 200

Scientific_Meetings_020.pdf

26. Birdir, S.; Paksadze, M.; Birdir, K., Expo-Batumı Travel-Med Fuarına Katılım Nedenleri. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, 2019. 200

Scientific_Meetings_019.pdf

25. Ä°flazoÄŸlu, N.; Birdir, S., Gaziantep ve Hatay’ın Gastronomi Ä°majına Yönelik Yerel Halkın GörüÅŸleri. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, 2019. 200

Scientific_Meetings_016.pdf

24. Birdir, S.; Eban, F., Yerel Halkın KahramanmaraÅŸ Åžehir Marka Ä°majı Algıları. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, 2019. 200

Scientific_Meetings_018.pdf

23. Ä°FLAZOÄžLU, N.; BÄ°RDÄ°R, S., Gaziantep ve Hatay’ın Gastronomi Ä°majına Yönelik Yerel Halkın GörüÅŸleri. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, . 200

22. Birdir, S.; Birdir, K., Hedonik Tuketim EÄŸilimleri ve Anlık Hediyelik EÅŸya Satınalma Davranışlarının Ä°ncelenmesi. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-09-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, 2019. 200

Scientific_Meetings_021.pdf

21. BÄ°RDÄ°R, S.; IFLAZOÄžLU, N.; BÄ°RDÄ°R, K., Turist Rehberi Adaylarında Yeni Yiyecek Deneme Korkusu (Neophobia). VIII. ULUSAL IV. ULUSLARARASI DOÄžU AKDENÄ°ZTURÄ°ZM SEMPOZYUMU, 2019-04-19, 2019-04-20, MERSÄ°N, Türkiye, . 200

20. Birdir, S.; Ä°flazoÄŸlu, N.; Birdir, K., Turist Rehberi Adaylarında Yeni Yiyecek Deneme Korkusu (Neophobia). VIII. National IV. International Eastern Mediterranean Tourism Symposium, 2019-04-19, 2019-04-20, Mersin, Türkiye, 2019. 200

http://doguakdenizturizmsempozyumu.com/main.aspx?id=1

19. BÄ°RDÄ°R, S.; TOKSÖZ, D.; BÄ°RDÄ°R, K., Travelexpo Ankara Fuarına Katılım Nedenlerinin Ä°ncelenmesi. The Third International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2019-03-26, 2019-09-28, Mersin, Türkiye, . 200

18. Birdir, S.; Ä°flazoÄŸlu, N.; Birdir, K., Bir Turist Destinasyonu Olarak Türkiye’nin Ä°majı: Amerika ÖrneÄŸi. The Second International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2018-09-27, 2018-09-29, Mersin, Türkiye, 2018. 200

http://www.futourismcongress.com/tr/default.asp?id=2

17. BÄ°RDÄ°R, S., Katılımcıların YeÅŸil Satınalma Davranışlarının Belirlenmesi: Portakal ÇiçeÄŸi Karnavalı ÖrneÄŸi. The Second International Congress on Future of Tourism: Innovation, entrepreneurship and sustainability (Futourism 2018), 2018-09-27, 2018-09-29, MERSÄ°N, Türkiye, . 200

16. Birdir, S.; Toksöz, D.; Birdir, K., YeÅŸil Yıldız Uygulamaları: Y KuÅŸağı ÖrneÄŸi. The Second International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2018-09-27, 2018-12-20, Mersin, Türkiye, 2018. 200

http://www.futourismcongress.com/tr/default.asp?id=2

15. BÄ°RDÄ°R, S.; IFLAZOÄžLU, N.; BÄ°RDÄ°R, K., Bir Turist Destinasyonu Olarak Türkiye’nin imajı: Amerika ÖrneÄŸi. THE SECOND INTERNATIONAL CONGRESSON FUTURE OF TOURISM:Innovation, Entrepreneurship and Sustainability(Futourism 2018), 2018-09-27, 2018-09-29, MERSÄ°N, Türkiye, . 200

14. BÄ°RDÄ°R, S.; TOKSÖZ, D.; BÄ°RDÄ°R, K., YeÅŸil Yıldız Uygulamaları: Y KuÅŸağı ÖrneÄŸi. 2. Uluslararası Turizmin GeleceÄŸi Ä°novasyon, GiriÅŸimcilik ve Sürdürebilirlik Kongresi, 2018-09-27, 2018-09-29, Mersin, Türkiye, . 200

13. Birdir, S.; Toksöz, D.; Birdir, K., Fuar Katılımcılarının Algıları: Travel Turkey ÖrneÄŸi. The Second International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2018-09-27, 2018-09-29, Mersin, Türkiye, 2018. 200

http://www.futourismcongress.com/tr/default.asp?id=2

12. BÄ°RDÄ°R, S.; TOKSÖZ, D.; BÄ°RDÄ°R, K., Fuar Katılımcılarının Algıları: Travel Turkey ÖrneÄŸi. 2. Uluslararası Turizmin GeleceÄŸi Ä°novasyon, GiriÅŸimcilik ve Sürdürebilirlik Kongresi, 2018-09-27, 2018-09-29, Mersin, Türkiye, . 200

11. Birdir, S., Katılımcıların YeÅŸil Satınalma Davranışlarının Belirlenmesi: Portakal ÇiçeÄŸi Karnavalı ÖrneÄŸi. The Second International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2018-09-27, 2018-09-29, Mersin, Türkiye, 2018. 200

http://www.futourismcongress.com/tr/default.asp?id=2

10. BÄ°RDÄ°R, K.; TOKSÖZ, D.; BÄ°RDÄ°R, S., A Research on Identifying Framework of Tourist Guides Qualifications. The First International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2017-09-28, 2017-09-30, Mersin, Türkiye, . 200

9. BÄ°RDÄ°R, K.; TOKSÖZ, D.; BÄ°RDÄ°R, S., A Research on Identifying Framework of Tourist Guides Qualifications. The First International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2017-09-28, 2017-09-30, Mersin, Türkiye, 2017. 200

http://www.futourismcongress.com

8. DALGIÇ, A.; BÄ°RDÄ°R, S.; BÄ°RDÄ°R, K., Turizm Temalı Fuara Katılanların Motivasyonları, Genel Memnuniyetleri ve Sadakatleri Arasındaki Ä°liÅŸki: Travel Turkey ÖrneÄŸi. The First International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2017-09-28, 2017-09-30, Mersin, Türkiye, 2017. 200

http://www.futourismcongress.com

7. BÄ°RDÄ°R, S.; TOKSÖZ, D., Portakal ÇiçeÄŸi Karnavalı’na Katılan Gençlerin Adana Destinasyon Ä°majı Algıları. The First International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, 2017-09-28, 2017-09-30, Mersin, Türkiye, 2017. 200

http://www.futourismcongress.com

6. BÄ°RDÄ°R, S.; TOKSÖZ, D.; YENÄ°PINAR, U., Sürdürülebilirlik Kapsamında YeÅŸil Yıldız Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algıları: Mersin ÖrneÄŸi. VI. Ulusal II. Uluslar arası DoÄŸu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 2017-04-14, 2017-04-15, Gaziantep, Türkiye, 2017. 200

http://www.doguakdenizturizmsempozyumu.com/main.aspx?id=1

5. BÄ°RDÄ°R, S., FUARLARA KATILIM NEDENLERÄ°: 20. EMITT FUARI ÖRNEĞİ. 3rd INTERNATIONAL CONGRESS OF TOURISM AND MANAGEMENT RESEARCHES, 2016-05-20, 2016-05-22, ANTALYA, Türkiye, 2016. 200

http://www.intctmr.org/

4. BÄ°RDÄ°R, S., Katılımcıların 20. Emıtt Fuarına Yönelik Algıları. I. Uluslararası DoÄŸu Akdeniz Turizm Sempozyumu/ 5. DoÄŸu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 2016-04-22, 2016-04-23, GAZÄ°MAÄžUSA, KKTC, 2016. 200

Scientific_Meetings_006.pdf

3. Birdir, S., Ä°stanbul’u Tekrar Ziyaret Etmek Ä°steyen Turist Profili ve Tekrar Ziyareti Etkileyen Faktörler. 2nd International Congress of Tourism and Management Researches, 2015-05-01, 2015-05-03, KuÅŸadası, Türkiye, 2015. 200

Scientific_Meetings_003.pdf

2. Birdir, S., A REVIEW OF THE TOURISTS VISITING ANTALYA, TURKEY. 12 th EBES Conference - Singapore , 2014-01-09, 2014-01-11, Singapur, Singapur, 2014. 200

http://www.ebesweb.org/Conferences/Recent/12th-EBES-Conference-Singapore.aspx

1. Sahilli, S., Türkiye’de Faaliyet Gösteren Dört ve BeÅŸ Yıldızlı Otel Ä°ÅŸletmelerinde Yürütülen Reklam Faaliyetleri. I.Akdeniz Ülkeleri Turizm Kongresi, 2002-04-17, 2002-04-22, Antalya, Türkiye, 2002. 200

Ulusal - Tam Metin - Sözlü 1495

19. DERÄ°NALP, G.; BÄ°RDÄ°R, S., Destinasyonlarda Yeni Ürün GeliÅŸtirme ve Ä°novasyon. Turizmde GeleceÄŸi Anlamak: Akıllı Turizm, Hazırlıklar ve Çözümler Kongresi, 2021-06-25, , NevÅŸehir, Türkiye, . 100

18. GÃœNER, K.; BÄ°RDÄ°R, S., Turist RehberliÄŸi Lisans ÖÄŸrencilerinin EÄŸitim Memnuniyeti ve MesleÄŸi Ä°cra Etme Niyetlerinin Belirlenmesi. IV. Ulusal Turist RehberliÄŸi Kongresi , 2021-11-04, 2021-11-05, Mersin, Türkiye, 2021. 100

http://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_1137/IV_Ulusal_Turist_Rehberligi_Kongresi/Bildiriler_Kitab.v8_1.pdf

17. DOÄžAN, G.; BÄ°RDÄ°R, S., Covid-19’un Turizm ve Turist RehberliÄŸine Etkileri. IV. Ulusal Turist RehberliÄŸi Kongresi, 2021-11-04, 2021-11-05, Mersin, Türkiye, 2021. 100

http://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_1137/IV_Ulusal_Turist_Rehberligi_Kongresi/Bildiriler_Kitab.v8_1.pdf

16. ASLAN, S.; BÄ°RDÄ°R, S., Üniversite ÖÄŸrencilerinin GösteriÅŸçi Tüketim EÄŸilimlerinin Belirlenmesi. IV. Ulusal Turist RehberliÄŸi Kongresi , 2021-11-04, 2021-11-05, Mersin, Türkiye, 2021. 100

http://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_1137/IV_Ulusal_Turist_Rehberligi_Kongresi/Bildiriler_Kitab.v8_1.pdf

15. AYYILDIZ, B.; BÄ°RDÄ°R, S., Rehberlik MesleÄŸinde Kariyer Kararının MesleÄŸe Etkileri: Bir Derleme. IV. Ulusal Turist RehberliÄŸi Kongresi , 2021-11-04, 2021-11-05, Mersin, Türkiye, 2021. 100

http://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_1137/IV_Ulusal_Turist_Rehberligi_Kongresi/Bildiriler_Kitab.v8_1.pdf

14. DERÄ°NALP, G.; BÄ°RDÄ°R, S., Destinasyonlarda Yeni Ürün GeliÅŸtirme ve Ä°novasyon. Understanding The Future of Tourism: Smart Tourism, Readiness and Solutions Congress. , 2021-06-25, 2021-06-27, NevÅŸehir, Türkiye, 2021. 100

http://ctis.kapadokya.edu.tr/

13. BÄ°RDÄ°R, S.; IFLAZOÄžLU, N.; BÄ°RDÄ°R, K., Hatay Yöresel Mutfağının CoÄŸrafi Ä°ÅŸaret Potansiyeli ÜzerineBir DeÄŸerlendirme. VII. ULUSALIII. ULUSLARARASIDOÄžU AKDENÄ°Z TURÄ°ZMSEMPOZYUMU, 2018-04-20, 2018-04-21, HATAY, Türkiye, . 100

12. Birdir, S.; Ä°flazoÄŸlu, N.; Birdir, K., Hatay Yöresel Mutfağının CoÄŸrafi Ä°ÅŸaret Potansiyeli Üzerine Bir DeÄŸerlendirme. VII. Ulusal, III. Uluslararası DoÄŸu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 2018-04-20, 2018-04-21, Hatay, Türkiye, 2018. 100

http://www.doguakdenizturizmsempozyumu.com

11. BÄ°RDÄ°R, S.; TOKSÖZ, D.; BÄ°RDÄ°R, K., Katılımcıların Karnavalın GeliÅŸtirilmesine Yönelik Önerileri: Portakal ÇiçeÄŸi Karnavalı ÖrneÄŸi.. VII Ulusal DoÄŸu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 2018-04-20, 2018-04-21, Hatay, Türkiye, . 100

10. Birdir, S.; Toksöz, D.; Birdir, K., Katılımcıların Karnavalın GeliÅŸtirilmesine Yönelik Önerileri: Portakal ÇiçeÄŸi Karnavalı ÖrneÄŸi. VII. Ulusal, III. Uluslararası DoÄŸu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 2018-04-20, 2018-04-21, Hatay, Türkiye, 2018. 100

http://www.doguakdenizturizmsempozyumu.com

9. BÄ°RDÄ°R, S.; TOKSÖZ, D., Mersin Uluslararası Bahar ÅženliÄŸine Katılan Ziyaretçilerin Motivasyon Unsurları. 18. Ulusal Turizm Kongresi, 2017-10-18, 2017-10-22, Mardin, Türkiye, 2017. 100

http://utk18.artuklu.edu.tr/

8. YENÄ°PINAR, U.; BAK, E.; ÇINAR, B.; BÄ°RDÄ°R, S.; ÇAPAR, G., Turizm RehberliÄŸi Bölümü Lisans ÖÄŸrencilerinin "Turist RehberliÄŸi" MesleÄŸine Ä°liÅŸkin Algılarının Mecazlarla Analizi. 17. Ulusal Turizm Kongresi, 2016-10-20, 2016-10-23, BODRUM, Türkiye, 2016. 60

Scientific_Meetings_005.pdf

7. YENÄ°PINAR, U.; BAK, E.; ÇINAR, B.; BÄ°RDÄ°R, S.; ÇAPAR, G., Turizm RehberliÄŸi Bölümü Lisans ÖÄŸrencilerinin Turist RehberliÄŸi MesleÄŸine Ä°liÅŸkin Algılarının Metaforlarla Analizi. 17. Ulusal Turizm Kongresi, 2016-10-20, 2016-10-23, BODRUM, Türkiye, . 60

6. ÇANAKÇI, S.; ÇANAKÇI, T.; BÄ°RDÄ°R, S.; BÄ°RDÄ°R, K., Kapadokya'yı Ziyaret Eden Yabancı Ziyaretçilerin Gastronomi Turizmi Ä°lgilenimleri. 16. Ulusal Turizm Kongresi, 2015-11-12, 2015-11-15, ÇANAKKALE, Türkiye, 2015. 75

http://utk16.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_418888.pdf

5. Yolal, M., Basketbol Maçı Seyircilerinin Motivasyonları Üzerine Bir AraÅŸtırma:XVII. Akdeniz Oyunları ÖrneÄŸi. 3. DoÄŸu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 2014-04-18, 2014-04-18, Mersin, Türkiye, 2014. 0

4. Yolal, M., Futbol Seyircileri Üzerine Bir AraÅŸtırma: XVII. Akdeniz Oyunları ÖrneÄŸi. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 2013-12-05, 2013-12-08, Kayseri, Türkiye, 2013. 0

3. Birdir, K., Otel Genel Müdürlerinin Yönetsel Sorunları: Bir Alan AraÅŸtırması ve Sonuçları. 10. Ulusal Turizm Kongresi, 2009-10-21, 2009-10-24, Mersin, Türkiye, 2009. 0

2. Birdir, S., Yaz Tatilinden Beklenen Faydalara Göre Turist Pazarının Bölümlendirilmesi: Antalya’da Yapılan Bir AraÅŸtırma. 10. Ulusal Turizm Kongresi, 2009-10-21, 2009-10-24, Mersin, Türkiye, 2009. 100

1. Sahilli, S., Türkiye’de Faaliyet Gösteren Dört ve BeÅŸ Yıldızlı Otel Ä°ÅŸletmelerinde Yürütülen Tutundurma Faaliyetleri Üzerine Yapılan Bir AraÅŸtırma ve Sonuçları. 1. Ulusal Turizm Ä°ÅŸletmeciliÄŸi Kongresi, 2001-10-25, 2001-10-26, Ankara, Türkiye, 2001. 100

Ulusal - Özet - Sözlü 0

1. KaracaoÄŸlu, S., Sürdürülebilir Turizm Aracı Olarak Gastronomik Miras: Adana ve Mersin Ä°lleri ÖrneÄŸi. 4. DoÄŸu Turizm Sempozyumu, 2015-04-17, 2015-04-17, Hatay, Türkiye, 2015. 0

Uluslararası - Araştırmacı 0

3. SPOT. Sustainable Spatial Planning of Tourism Destinations, AB, Proje No: , 37500 EUR, Araştırmacı, 2023,Tamamlandı. 0

2. SSA-TC SECTOR SKILLS ALLIANCES-TOURISM AND CATERING, AB, Proje No: EAC-2012-0634, 0 TL, Araştırmacı, 2015,Tamamlandı. 0

1. Visions for 2020 – towards ECVET for the Hospitality Sector Final Conference, AB, Proje No: 2241/2004/EC , 0 TL, Araştırmacı, 2012,Tamamlandı. 0
Projects_003.pdf

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri 1600

17. GÄ°ZEM DERÄ°NALP, Turist rehberi adaylarının kiÅŸilik özellikleri ile çevreci tutum ve davranışlarının belirlenmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

16. SEDA ÇÄ°ÇEKLÄ° AYYILDIZ, Turist rehberlerinin iÅŸ ve yaÅŸam doyumunun mesleki baÄŸlılık düzeylerine etkisi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

15. CEMÄ°LE YÜCEL, Yerel halkın UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi'nde yer alan somut kültürel miras deÄŸerlerine yönelik algı ve tutumlarının belirlenmesi: Mersin örneÄŸi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

14. SONGÜL TAÅžBEY, Yerli turistlerin profesyonel turist rehberlerinden beklentilerinin incelenmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

13. NURHAYAT Ä°FLAZOÄžLU, UNESCO gastronomi ÅŸehirlerinde gastronomi turizmi ve yeni yiyecek deneme korkusu (Food neophobia): Hatay ve Gaziantep örneÄŸi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

12. Gökhan DOÄžAN, COVÄ°D-19 PANDEMÄ°SÄ°NDE TURÄ°ST REHBERLERÄ°NDEALGILANAN STRES VE KAYGI DÜZEYLERÄ°NÄ°N BELÄ°RLENMESÄ°, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
Supervised_Master_Theses_007.pdf

11. Burak AYYILDIZ, TURÄ°ST REHBERÄ° ADAYLARININ KARÄ°YER KARARININ MESLEÄžE YÖNELÄ°K TUTUMLARINA ETKÄ°SÄ°, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
Supervised_Master_Theses_008.pdf

10. Ahmet Bakay, Turist Rehberlerinin KiÅŸilik Özellikleri Ve YaÅŸam Tarzlarının Yenilikçilik Düzeylerine Etkisi , Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
Supervised_Master_Theses_006.pdf

9. Seda ÇÄ°ÇEKLÄ° AYYILDIZ, TURÄ°ST REHBERLERÄ°NÄ°N Ä°Åž VE YAÅžAM DOYUMUNUN MESLEKÄ° BAÄžLILIK DÜZEYLERÄ°NE ETKÄ°SÄ°, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp

8. Gizem DERÄ°NALP, TURÄ°ST REHBERÄ° ADAYLARININ KİŞİLÄ°K ÖZELLÄ°KLERÄ° Ä°LE ÇEVRECÄ° TUTUM VE DAVRANIÅžLARININ BELÄ°RLENMESÄ°, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp

7. Cemile YÜCEL, YEREL HALKIN UNESCO DÜNYA MÄ°RASI GEÇÄ°CÄ° LÄ°STESÄ°’NDE YER ALAN SOMUT KÜLTÜREL MÄ°RAS DEÄžERLERÄ°NE YÖNELÄ°K ALGI VE TUTUMLARININ BELÄ°RLENMESÄ°: MERSÄ°N ÖRNEĞİ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp

6. AKAN ÇAPAR, Turizm rehberliÄŸi bölümlerinde verilen yabancı dil öÄŸretimi kalitesi ile öÄŸrencilerin mesleÄŸi yapma niyeti arasındaki iliÅŸki, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

5. GÖKHAN DOÄžAN, Covid-19 pandemisinde turist rehberlerinde algılanan stres ve kaygı düzeylerinin belirlenmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

4. BURAK AYYILDIZ, Turist rehberi adaylarının kariyer kararının mesleÄŸe yönelik tutumlarına etkisi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

3. AHMET BAKAY, Turist rehberlerinin kiÅŸilik özellikleri ve yaÅŸam tarzlarının yenilikçilik düzeylerine etkisi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

2. Songül TAÅžBEY, Yerli ve Yabancı Turistlerin Profesyonel Turist Rehberlerinden Beklentileri, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, 2020, Tamamlandı. 200
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp

1. Nurhayat IFLAZOÄžLU, Unesco Gastronomi Åžehirlerinde Gastronomi Turizmi ve Yeni Yiyecek Deneme Korkusu (Food Neophobia): Hatay ve Gaziantep ÖrneÄŸi , Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, 2019, Tamamlandı. 200
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp

Yönetilen Doktora Tezleri 800

4. TUNCAY ÇANAKÇI, Dört ve beÅŸ yıldızlı otel mutfak ÅŸeflerinin iÅŸten ayrılma nedenleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

3. EBRU BEZEK, Deneyimsel pazarlamanın müÅŸteri memnuniyetine ve sadakatine etkisi: Restoran iÅŸletmelerinde bir araÅŸtırma, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 0

2. Ebru Bezek, DENEYÄ°MSEL PAZARLAMANIN MÜÅžTERÄ° MEMNUNÄ°YETÄ°NE VE SADAKATÄ°NE ETKÄ°SÄ°: RESTORAN Ä°ÅžLETMELERÄ°NDE BÄ°R ARAÅžTIRMA, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 400
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp

1. Tuncay ÇANAKÇI, Dört ve BeÅŸ Yıldızlı Otel Mutfak Åžeflerinin Ä°ÅŸten Ayrılma Nedenleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, 2018, Tamamlandı. 400
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp

FAALİYET TÜRÜ DETAYI
Proje TÜBÄ°TAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası Ä°kili Ä°ÅŸbirliÄŸi Programları
TÜBÄ°TAK 1005, 3001
TÜBÄ°TAK 1002
H2020 Projesi
DiÄŸer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje
DiÄŸer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje
Araştırma Yurtdışı Araştırma
Yurtiçi AraÅŸtırma
Yayın SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi)
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araÅŸtırma makalesi
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi)
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi
Detay
çiçekli ayyıldız, S.; Birdir, S. Turist Rehberlerinin İş ve Yaşam Doyumunun Mesleki Bağlılık Düzeylerine Etkisi. ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2023, 20, 36-57.
Birdir, S.; Bezek, E. DENEYİMSEL PAZARLAMANIN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE SADAKATİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: RESTORAN İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA. TURAR TURİZM &B ARAŞTIRMA, 2023, 12, 82-112.
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliÄŸi
DiÄŸer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
ULAKBÄ°M TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Detay
Birdir, S. TURİZM AKADEMİSİNDE KAYBETTİKLERİMİZ ANISINA, ISBN: 978- 605- 254- 868-4, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 457 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2023.
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüÄŸü
Detay
Birdir, S. TURİST REHBERLERİNİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE YAŞAM TARZLARININ YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNE ETKİSİ, ISBN: 978-625-6524-52-1, Yaz Yayınları, Baskı Sayısı: , Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, , , 2023.
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.)
Detay
Birdir, S. TURİZM AKADEMİSİNDE KAYBETTİKLERİMİZ ANISINA, ISBN: 978- 605- 254- 868-4, Detay Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 457 Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2023.
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.)
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı
Tasarım Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaÅŸ, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı
Sergi Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Patent Uluslararası patent
Ulusal patent
Atıf SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Ballı, E.; Sigeze güney, Ã.; Manga, M.; Birdir, S.; Birdir, K. The relationship between tourism, CO2 emissions and economic growth: a case of Mediterranean countries. ASÄ°A PACÄ°FÄ°C JOURNAL OF TOURÄ°SM RESEARCH, 2018, , 1-14,
https://doi.org/10.1080/10941665.2018.1557717

Yazar Sayısı: 5, Atıf Sayısı: 10
Birdir, S. Segmentation of Tourist Using Demographic and Travel Characteristics: The Case of Istanbul. INTERNATÄ°ONAL REVÄ°EW OF MANAGEMENT AND MARKETÄ°NG, 2015, 5, 221-229,

Yazar Sayısı: 1, Atıf Sayısı: 1
Birdir, S.; ünal, Ã.; Birdir, K.; Williams, A. Willingness to pay as an economic instrument for coastal tourism management: Cases from Mersin, Turkey. ELSEVÄ°ER BV, 2013, 36, 279-283,

Yazar Sayısı: 4, Atıf Sayısı: 4
Birdir, S.; Dalgıç, A.; Birdir, K. The Routledge Handbook of Destination Marketing, ISBN: 978-1-138-11883-6, Routledge, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, İngilizce, Abingdon, Oxon, İngiltere / Birleşik Krallık, 2018.
Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
IflazoÄŸlu, N.; Birdir, S. Interest of Local People in Gastronomy Tourism and Their Food Neophobia: Casesof Hatay and Gaziantep. JOURNAL OF TOURÄ°SM AND GASTRONOMY STUDÄ°ES, 2020, 8, 2444-2461,
10.21325/jotags.2020.720

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Ballı, E.; Sigeze güney, Ã.; Manga, M.; Birdir, S.; Birdir, K. The relationship between tourism, CO2 emissions and economic growth: a case of Mediterranean countries. ASÄ°A PACÄ°FÄ°C JOURNAL OF TOURÄ°SM RESEARCH, 2018, , 1-14,
https://doi.org/10.1080/10941665.2018.1557717

Yazar Sayısı: 5, Atıf Sayısı: 2
Birdir, S.; ünal, Ã.; Birdir, K.; Williams, A. Willingness to pay as an economic instrument for coastal tourism management: Cases from Mersin, Turkey. ELSEVÄ°ER BV, 2013, 36, 279-283,

Yazar Sayısı: 4, Atıf Sayısı: 1
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
IflazoÄŸlu, N.; Birdir, S. Interest of Local People in Gastronomy Tourism and Their Food Neophobia: Casesof Hatay and Gaziantep. JOURNAL OF TOURÄ°SM AND GASTRONOMY STUDÄ°ES, 2020, 8, 2444-2461,
10.21325/jotags.2020.720

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Detay
Ballı, E.; Sigeze güney, Ã.; Manga, M.; Birdir, S.; Birdir, K. The relationship between tourism, CO2 emissions and economic growth: a case of Mediterranean countries. ASÄ°A PACÄ°FÄ°C JOURNAL OF TOURÄ°SM RESEARCH, 2018, , 1-14,
https://doi.org/10.1080/10941665.2018.1557717

Yazar Sayısı: 5, Atıf Sayısı: 1
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
TebliÄŸ Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri
Ödül YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü
TÜBÄ°TAK bilim ödülü
TÜBA Akademi Ödülü
TÜBÄ°TAK TWAS veya TeÅŸvik ödülü
TÜBÄ°TAK Ufuk 2020 Programı eÅŸik üstü ödülü
Yurtdışı kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Yurtiçi kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluÅŸlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluÅŸlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl