Dr. Öğr. Üyesi Kadriye Uçar

Birim
:
Eğitim Fakültesi / Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı
İŞ Adresi
: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Mersin
Telefon
:
+90--
Dahili
:
OLUŞTURMA
:
2021-10-20 04:11:16
DÜZENLEME
:
2024-01-24 14:02:33
PUAN
:
4665
YABANCI DİL
:
İngilizce, , ÜDS, 67.500
Researcher ID
Publons ID


Derece Bölüm Üniversite/Kurum Yıl
LİSANS MATEMATİK KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ 2009
YÜKSEK LİSANS ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 2014
DOKTORA ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 2020
Doktora Tezi

1. Kafede garson olarak çalışan zihin yetersizliği olan bireylerin mesleğe ilişkin matematik becerilerinin iyileştirilmesi Danışman: Dr. Atilla Cavkaytar, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye, .

Yüksek Lisans Tezi

1. Şemaya Dayalı Öğretim Stratejisinin Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Matematikte Sözel Problem Çözme Becerilerine Etkililiği Danışman: Dr. Oğuz Gürsel, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye, .

Görev Ünvanı Üniversite/Kurum Yıl
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ 2011-02-01 - 2014-09-27
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 2014-09-25 - 2020-11-11
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ 2020-11-12 - 2021-10-25
Uluslararası - ULAKBİM Tarafından Taranan 0
2021
1. UÇAR, K.; UÇAR, A.; KARABULUT, H.; YILMAZ, Y. Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğüne İlişkin Metaforik Algıları. TURKİSH STUDİES- EDUCATİONAL SCİENCES, 2021, 16, 1709-1726. 0 + 0
Uluslararası - Uluslararası Diğer Indexlerde Taranan 130
1. YILMAZ, Y.; Karabulut, H.; Uçar, A.; Uçar, K. ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK ÖĞRETMEN YETERLİLİKLERİ ÖLÇEĞİNİN ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNDE GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ. SOCİAL SCİENCES STUDİES JOURNAL, 2021, 7, 2382-2393. 130 + 0
http://dx.doi.org/10.26449/sssj.3205

Publications_006.pdf

Uluslararası - Diğer 65
1. YILMAZ, Y.; KARABULUT, H.; UÇAR, A.; UÇAR, K. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Öğretmen Yeterlikleri Ölçeğinin Özel Eğitim Öğretmenlerinde Geçerlik ve Güvenirliği. DOİ: 10.26449/SSSJ.3205, 2021, 7, 2382-2393. 65 + 0
Uluslararası - Alan endexleri 75
1. UÇAR, A.; YILMAZ, Y.; UÇAR, K.; BEKAR, R. Examination of opinions of teachers of the hearing-impaired children about serving as a special education teacher. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL EDUCATİON RESEARCH, 2021, 7, 84-96. 75 + 0
10.46827/ejse.v7i2.3758

Uluslararası - Journals Indexed in Eric 300
4. Uçar, A.; Yılmaz, Y.; Uçar, K.; Bekar, R. INVESTIGATION OF OPINIONS OF TEACHERS OF THE HEARING-IMPAIRED CHILDREN ABOUT SERVING AS A SPECIAL EDUCATION TEACHER. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL EDUCATİON RESEARCH, 2021, 7, 96-109. 75 + 0
http://dx.doi.org/10.46827/ejse.v7i2.3764

Publications_002.pdf

3. Uçar, K.; Karabulut, H.; Yılmaz, Y.; Uçar, A. The Effect of Sex Education Program on the Attitudes of the Families of Adults with Intellectual Disabilities. ASİAN INSTİTUTE OF RESEARCH, 2021, 4, 66-78. 95 + 0
http://dx.doi.org/10.31014/aior.1993.04.04.371

Publications_001.pdf

2. Yılmaz, Y.; Karabulut, H.; Uçar, A.; Uçar, K. DETERMINATION OF THE EDUCATION TECHNOLOGY COMPETENCIES OF SPECIAL EDUCATION TEACHERS. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL EDUCATİON RESEARCH, 2021, 7, 71-83. 65 + 0
http://dx.doi.org/10.46827/ejse.v7i2.3734

Publications_003.pdf

1. YILMAZ, Y.; KARABULUT, H.; UÇAR, A.; UÇAR, K. Determination of the Education Technology Competencies of Special Education Teachers. EUROPEAN JOURNAL OF SPECİAL EDUCATİON RESEARCH, 2021, 7, 71-83. 65 + 0
10.46827/ejse.v7i2.3734

Uluslararası - Art Index (Art Research Database, EBSCO) 130
2. KARABULUT, H.; UÇAR, A.; YILMAZ, Y.; UÇAR, K. Öğretmenlerin Kaynaştırma Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. JOURNAL OF ECONOMİC AND SOCİAL RESEARCHES, 2021, 8, 1-17. 65 + 0
1. Karabulut, H.; Uçar, A.; Yılmaz, Y.; Uçar, K. Öğretmenlerin Kaynaştırma Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. JOURNAL OF ECONOMİCS AND SOCİAL RESEARCH, 2021, 8, 71-83. 65 + 0
Publications_007.pdf

Ulusal - ULAKBİM Tarafından Taranan 590
2021
3. Karabulut, H.; Uçar, A.; Uçar, K. Türkiye’de özel gereksinimli öğrencilerle Fen Bilimleri öğretimine ilişkin yapılan araştırmaların gözden geçirilmesi. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM DERGİSİ, 2021, 4, 62-85. 200 + 0
Publications_004.pdf

2. KARABULUT, H.; UÇAR, A.; UÇAR, K. Türkiye’de özel gereksinimli öğrencilerle Fen Bilimleri öğretimine ilişkin yapılan araştırmaların gözden geçirilmesi. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM DERGİSİ, 2021, 4, 62-85. 200 + 0
10.33400/kuje.895279

1. Uçar, K.; Uçar, A.; Karabulut, H.; Yılmaz, Y. Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğüne İlişkin Metaforik Algıları. TURKİSH STUDİES - EDUCATİON, 2021, 16, 1709-1726. 190 + 0
Publications_005.pdf

Ulusal - Kitapta Bölüm Yazma 500
1. Uçar, K. Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama, ISBN: 978-605-7989-31-4, Vize Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 3, 28 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2017. 0
Ulusal - Ders Kitabı Yazma 500
1. Diken, İ. Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu Alanlarında Lisansüstü Tez Bibliyografyası, ISBN: 9786059254342, Eğiten Kitap, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 102 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2014. 500
1. UÇAR, K. Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama, ISBN: 978-605-7989-31-4, Vize Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2017. 0
Ulusal - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 500
1. DİKEN, İ.; GÖRGÜN, B.; UÇAR, K.; Öğütülmüş, K.; KURNAZ, E. Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu Alanlarında Lisansüstü Tez Bibliyografyası, ISBN: 9786059254342, Eğiten Kitap, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, ANKARA, Türkiye, 2014. 0
Uluslararası - Özet - Sözlü 2600

26. UÇAR, K., Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin İstihdamı. ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONFERANSI, 2021-07-05, , , Türkiye, . 100

25. UÇAR, K., Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Mesleki Eğitimleri. ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONFERANSI, 2021-07-05, , , Türkiye, . 100

24. UÇAR, K., Özel Gereksinimli Bireylerde Geçişlerin Planlanması. ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONFERANSI, 2021-07-05, , , Türkiye, . 100

23. UÇAR, K., Special Needs Individuals and Assistive Technolojies. 6th International Zeugma Conference on Scientific Researches, 2021-06-19, , Gaziantep, Türkiye, . 100

22. UÇAR, K., Education for Children at Risk. 6th International Zeugma Conference on Scientific Researches, 2021-06-19, , Gaziantep, Türkiye, . 100

21. UÇAR, K., Teaching Mathematics to Students with Learning Disabilities. 6th International Zeugma Conference on Scientific Researches, 2021-06-19, , Gaziantep, Türkiye, . 100

20. UÇAR, A.; UÇAR, K.; KARABULUT, H., Özel Gereksinimli Bir Çocuğa Sahip Olmak. 7 th International Management and Social Research Conference, 2021-05-19, , İSTANBUL, Türkiye, . 100

19. CÜRE, G.; UÇAR, A.; UÇAR, K., Özel Gereksinimli Bireylerin Okuldan Yetişkinliğe Geçiş Süreçlerinin Planlanması. 7 th International Management and Social Research Conference, 2021-05-19, , İSTANBUL, Türkiye, . 100

18. CÜRE, G.; UÇAR, A.; UÇAR, K., Araştırma Görevlilerinin Özel Eğitim Bölümü Staj Uygulamasına İlişkin Görüşleri. SADAB 8th International Online Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, 2021-04-22, , TUZLA, Bosna Hersek, . 100

17. UÇAR, A.; UÇAR, K.; KARABULUT, H., Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Mesleki Eğitimi ve İstihdamında Güncel Durum, Sorunlar ve Öneriler. EJSER 7th International Symposium on Social Sciences, 2021-04-10, , ANTALYA, Türkiye, . 100

16. UÇAR, A.; KARABULUT, H.; UÇAR, K., Özel Gereksinimli Öğrencilere Fen Bilimleri Öğretiminde Eğilimler. EJSER 7th International Symposium on Social Sciences, 2021-04-10, , ANTALYA, Türkiye, . 100

15. UÇAR, A.; UÇAR, K.; KARABULUT, H., Türkiye'de İşitme Yetersizliğine Yönelik Ölçme Araçlarının İncelenmesi. EJSER 7th International Symposium on Social Sciences, 2021-04-10, , ANTALYA, Türkiye, . 100

14. UÇAR, A.; UÇAR, K.; YILMAZ, Y., Eğitim Araştırmalarında Alternatif Bir Veri Toplama Aracı: Vignette. INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, 2021-03-24, , KONYA, Türkiye, . 100

13. Uçar, K., ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERDE GEÇİŞLERİN PLANLANMASI. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararsı Sosyal Bilimler Konferansı, 2021-07-05, 2021-07-06, Çanakkale, Türkiye, 2021. 100

12. Uçar, K., ZİHİN YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN İSTİHDAMI. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararsı Sosyal Bilimler Konferansı, 2021-07-05, 2021-07-06, Çanakkale, Türkiye, 2021. 100

11. Uçar, K., ZİHİN YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERİN MESLEKİ EĞİTİMLERİ. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararsı Sosyal Bilimler Konferansı, 2021-07-05, 2021-07-06, Çanakkale, Türkiye, 2021. 100

10. Uçar, K., ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ. 6. Uluslararası Zeugma Bilimsel Araştırmalar Konferansı, 2021-06-19, 2021-06-20, Gaziantep, Türkiye, 2021. 100

9. Uçar, K., RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMLERİ. 6. Uluslararası Zeugma Bilimsel Araştırmalar Konferansı, 2021-06-19, 2021-06-20, Gaziantep, Türkiye, 2021. 100

8. Uçar, K., ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER VE YARDIMCI TEKNOLOJİLER. 6. Uluslararası Zeugma Bilimsel Araştırmalar Konferansı, 2021-06-19, 2021-06-20, Gaziantep, Türkiye, 2021. 100

7. Uçar, A.; Uçar, K.; Karabulut, H., Özel Gereksinimli Bir Çocuğa Sahip Olmak. 7. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 2021-05-19, 2021-05-21, İstanbul, Türkiye, 2021. 100

6. Cüre, G.; Uçar, A.; Uçar, K., Özel Gereksinimli Bireylerin Okuldan Yetişkinliğe Geçiş Süreçlerinin Planlanması. 7. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 2021-05-19, 2021-05-21, İstanbul, Türkiye, 2021. 100

5. Cüre, G.; Uçar, A.; Uçar, K., Araştırma Görevlilerinin Özel Eğitim Bölümü Staj Uygulamasına İlişkin Görüşleri. 8. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu, 2021-04-22, 2021-04-24, Tuzla, Bosna Hersek, 2021. 100

4. Uçar, A.; Karabulut, H.; Uçar, K., Zihin Yetersizliği Olan Bireylerin Mesleki Eğitimi ve İstihdamında Güncel Durum, Sorunlar ve Öneriler. ASEAD 7. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2021-04-10, 2021-05-12, Antalya, Türkiye, 2021. 100

3. Karabulut, H.; Uçar, A.; Uçar, K., Özel Gereksinimli Öğrencilere Fen Bilimleri Öğretiminde Eğilimler. ASEAD 7. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 2021-04-10, 2021-04-12, Antalya, Türkiye, 2021. 100

2. Uçar, A.; Uçar, K.; Karabulut, H., Türkiye'de İşitme Yetersizliğine Yönelik Ölçme Araçlarının İncelenmesi. ASEAD 7. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2021-04-10, 2021-04-12, Antalya, Türkiye, 2021. 100

1. Uçar, A.; Uçar, K.; Yılmaz, Y., Eğitim Araştırmalarında Alternatif Bir Veri Toplama Aracı: Vignette. INSAC Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri için Bilimsel Gelişmeler Kongresi, 2021-03-27, 2021-03-28, Konya, Türkiye, 2021. 100

Uluslararası - Özet - Poster 100

2. UÇAR, A.; UÇAR, K.; YILMAZ, Y., Türkiye ve Dünya’da Duygu ve Davranış Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Uygulama Örnekleri. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2018-04-27, 2018-04-30, , , . 50

1. Uçar, A.; Uçar, K.; Yılmaz, Y., Türkiye ve Dünya’da Duygu ve Davranış Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Uygulama Örnekleri. X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2018-04-27, 2018-04-30, Nevşehir, Türkiye, 2018. 50

Ulusal - Özet - Sözlü 142

3. ERGENEKON, Y.; UÇAR, K.; KASAP, C.; ULUYOL, M., Kendini yönetme ve kişiler arası ilişkiler.. 6. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, 2016-05-07, , ANKARA, Türkiye, . 42

2. UÇAR, K., Şemaya dayalı öğretim stratejisinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin matematikte sözel problem çözme becerilerine etkililiği.. 24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2014-09-25, , Edirne, Türkiye, . 50

1. Uçar, K.; , O., Şemaya Dayalı Öğretim Stratejisinin Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilerin Matematikte Sözel Problem Çözme Becerilerine Etkililiği. 24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2014-09-25, 2014-09-27, Edirne, Türkiye, 2014. 50

Ulusal - Özet - Poster 32

2. DİKEN, İ.; GÖRGÜN, B.; UÇAR, K.; ÖĞÜTÜLMÜŞ, K.; KURNAZ, E., Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu Alanlarında Lisansüstü Tez Bibliyografyası.. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2015-12-02, , İSTANBUL, Türkiye, . 17

1. Diken, İ.; Görgün, B.; Öğülmüş, K.; Baki, K.; Kurnaz, E., ZİHİN YETERSİZLİĞİ VE OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU ALANLARINDA LİSANSÜSTÜ TEZ BİBLİYOGRAFYASI (2008-2015). 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 2015-12-02, 2015-12-04, İstanbul, Türkiye, 2015. 15

Ulusal - Özet - Davetli 0

1. Ergenekon, Y.; Uçar, K.; Kasap, C.; Uluyol, M., Bağımsız Yaşama Hazırlanmak: Kendini Yönetme ve Kişilerarası İlişkiler. 6. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi, 2016-05-07, 2016-05-08, Ankara, Türkiye, 2016. 0

Ulusal - Araştırmacı 0

2. Bağımsızım Çünkü Çalışıyorum 2 Down Sendromu Derneği Sabancı Vakfı Hibe Programları Projesi, Diğer Özel Kuruluşlar, Proje No: , 137000 TL, Araştırmacı, 2017,Tamamlandı. 0

1. Bağımsızım Çünkü Çalışıyorum 2 Down Sendromu Derneği Sabancı Vakfı Hibe Programları Projesi, Diğer Özel Kuruluşlar, Proje No: -, 137000 TL, Araştırmacı, 2017,Tamamlandı. 0

Ulusal - Eğitmen 0

1. Diskalkulik Öğrencilere Matematik Öğretmeye Yönelik Örnek Uygulamalar, TÜBİTAK, Proje No: , TL, Eğitmen, 2022,Tamamlandı. 0

FAALİYET TÜRÜ DETAYI
Proje TÜBİTAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası İkili İşbirliği Programları
TÜBİTAK 1005, 3001
TÜBİTAK 1002
H2020 Projesi
Diğer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje
Diğer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje
Araştırma Yurtdışı Araştırma
Yurtiçi Araştırma
Yayın SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği)
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araştırma makalesi
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği)
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliği
Diğer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüğü
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.)
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.)
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı
Tasarım Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaş, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı
Sergi Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Patent Uluslararası patent
Ulusal patent
Atıf SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Tebliğ Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri
Ödül YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü
TÜBİTAK bilim ödülü
TÜBA Akademi Ödülü
TÜBİTAK TWAS veya Teşvik ödülü
TÜBİTAK Ufuk 2020 Programı eşik üstü ödülü
Yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Yurtiçi kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluşlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluşlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl