Prof.Dr. Serkan ŞENDAĞ
Birim
:
Eğitim Fakültesi / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
İŞ Adresi
: Mersin Üniversitesi Eğitm F. Bilgisayar Ve Öğrt. Tek. Eğt. Böl. Gmk Bulv. Yenişehir Kampüsü 33000 Yenişehir, Mersin
Telefon
:
+90-324-3412815
Dahili
:
Faks
:
+90-324-3412823
E-MAIL
:
serkansendag@mersin.edu.tr
OLUŞTURMA
:
2015-07-03 13:56:20
DÜZENLEME
:
2024-01-26 08:08:37
PUAN
:
39156
YABANCI DİL
:
İngilizce, , YDS, 80.00000
Researcher ID
Scopus ID
h-index
16
Scholar ID
Publons ID


Derece Bölüm Üniversite/Kurum Yıl
LİSANS ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR EĞİTİMİ/ BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ ÖĞRETMENLİĞİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ 1998
YÜKSEK LİSANS PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ 2004
DOKTORA BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ANADOLU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2008
Doktora Tezi

1. ÇEVRİMİÇİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ Danışman: Dr. Hatice Ferhan Odabaşı, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğit Anabilim Dalı, Eskişehir, Türkiye, .

Yüksek Lisans Tezi

1. HİZMET ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN WEB TABANLI ÖĞRENME MATERYALİNİN KULLANILABİLİRLİĞİ VE ETKİLİLİĞİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ Danışman: Dr. Soner Yıldırım, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Isparta, Türkiye, .

Görev Ünvanı Üniversite/Kurum Yıl
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ BURDUR EĞİTİM FAKÜLTESİ 1999-09-30 - 2004-12-25
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ANADOLU ÜNVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTİÜSÜ 2004-12-30 - 2008-11-20
ARAŞ. GÖR. DR. MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 2008-11-15 - 2009-08-30
ARAŞ. GÖR. DR. MİCHİGAN DEARBORN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 2009-09-01 - 2010-08-31
YARD. DOÇ. DR. MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 2010-09-01 - 2013-06-12
YARD. DOÇ. DR. AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ 2013-06-27 - 2015-12-15
DOÇ. DR. MERSİN ÜNİVERSİTESİ 2015-12-16 - 2019-10-15
PROF. DR. MERSİN ÜNİVERSİTESİ 2019-10-15 - Devam ediyor
Görev Ünvanı Görev Kurum/Diğer Yıl
İTİRAZ DİSİPLİN KURULU ÜYESİ 2020-02-26 - Devam ediyor
KALİTE KOMİSYONU ÜYESİ KALİTE KOMİSYONU 2020-10-08 - 2023-10-08
BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYONU ÜYESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 2020-09-18 - 2022-09-18
BİRİM KALİTE KOMİSYONU BAŞKANI UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZ MÜDÜRLÜĞÜ 2020-07-24 - 2023-07-24
ENSTİTÜ KURULU ÜYESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2020-06-18 - 2023-06-18
ANABİLİM DALI BAŞKANI EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 2020-06-18 - 2023-06-18
FAKÜLTE KURULU ÜYESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 2020-06-18 - 2023-06-18
BÖLÜM BAŞKANI EĞİTİM FAKÜLTESİ 2020-06-18 - 2023-06-18
MERKEZ İÇ DANIŞMA KURULU SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2020-03-16 - 2023-03-16
MERKEZ İÇ DANIŞMA KURULU SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2020-03-16 - 2023-03-16
YÜKSEKOKUL KURULU ÜYESİ MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU 2020-02-14 - 2023-02-14
BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYON BAŞKANI EĞİTİM FAKÜLTESİ 2020-01-23 - 2022-01-23
MERKEZ MÜDÜRÜ UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZ MÜDÜRLÜĞÜ 2019-08-01 - 2022-08-01
MERKEZ YÖNETİM KURULU ÜYESİ UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZ MÜDÜRLÜĞÜ 2019-08-01 - 2022-08-01
YÜKSEKOKUL YÖNETİM KURULU ÜYESİ MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU 2019-07-12 - 2022-07-12
MÜDÜR MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU 2019-07-12 - 2022-07-12
YÜKSEKOKUL KURULU ÜYESİ MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU 2019-07-12 - 2022-07-12
MÜDÜR MERSİN MESLEK YÜKSEKOKULU 2019-07-12 - 2022-07-12
SENATO ÜYESİ 2019-07-12 - 2022-07-12
BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYONU ÜYESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 2018-09-18 - 2020-09-18
BİRİM AKADEMİK TEŞVİK BAŞVURU VE İNCELEME KOMİSYONU ÜYESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ 2018-09-18 - 2020-09-18
YÖNETİM KURULU ÜYESİ E-READ AKSİYONU AB-COST 2014-12-24 - 2018-12-31
YÖNETİM KURULU ÜYESİ ÇOCUK EĞİTİMİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ 2012-09-10 - 2013-06-12
KURUL ÜYESİ ETİK KURUL MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ETİK KURULU 2012-04-03 - 2013-06-12
BÖLÜM BAŞKANI BÖTE BÖLÜMÜ MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ 2011-06-20 - 2013-06-12
Uluslararası - SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kategorisine giren 7700
2023
8. ŞENDAĞ, S.; YAKIN, İ.; GEDİK, N. Fostering creative thinking skills through computer programming: Explicit or integrated teaching?. EDUCATİON AND INFORMATİON TECHNOLOGİES, 2023, , -. 1000 + 0
10.1007/s10639-023-11629-4

2022
7. ŞENDAĞ, S.; TOKER, S.; ÜREDİ, L.; İSLİM, Ö. Predictors of e-democracy applicability in Turkish K-12 schools. EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 2022, , -. 950 + 0
10.1007/s10639-021-10748-0

2021
6. Efecan, C.; ŞENDAĞ, S.; GEDİK, N. Pioneers on the Case for Promoting Motivation to Teach Text-Based Programming. JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH, 2021, 59, 453-469. 1000 + 0
10.1177/0735633120966048

2018
5. ŞENDAĞ, S.; GEDİK, N.; TOKER, S. Impact of repetitive listening, listening-aid and podcast length on EFL podcast listening. COMPUTERS EDUCATİON, 2018, 125, 273-283. 1000 + 0
10.1016/j.compedu.2018.06.019

2012
4. Şendağ, S.; Duran, M.; Robert Fraser, M. Surveying the extent of involvement in online academic dishonesty (e-dishonesty) related practices among university students and the rationale students provide: One university’s experience. ELSEVİER BV, 2012, 28, 849-860. 1000 + 33
http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2011.12.004


Alıntılanma Sayısı: 3
2010
3. Şendağ, S. Pre-service teachers’ perceptions about e-democracy: A case in Turkey. ELSEVİER BV, 2010, 55, 1684-1693. 1000 + 17
http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2010.07.012


Alıntılanma Sayısı: 1
2009
2. Şendağ, S.; Ferhan Odabaşı, H. Effects of an online problem based learning course on content knowledge acquisition and critical thinking skills. ELSEVİER BV, 2009, 53, 132-141. 1000 + 292
http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2009.01.008


Alıntılanma Sayısı: 32
2008
1. Akbulut, Y.; Şendağ, S.; Birinci, G.; Kılıçer, K.; Şahin, M.; Odabaşı, H. Exploring the types and reasons of Internet-triggered academic dishonesty among Turkish undergraduate students: Development of Internet-Triggered Academic Dishonesty Scale (ITADS). ELSEVİER BV, 2008, 51, 463-473. 750 + 118
http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2007.06.003


Alıntılanma Sayısı: 14
Uluslararası - Uluslararası Diğer Indexlerde Taranan 1520
2016
8. Şendağ, S.; Toker, S. Factors affectıng partıcıpatıon of preservıce teachers in e-democracy. İ-MANAGER’S JOURNAL OF EDUCATİONAL TECHNOLOGY, 2016, 13, 30-46. 200 + 0
2015
7. Şendağ, S.; Erol, O. Okul öncesi dönemde yaratıcılığı desteklemede 3d çizim yazılımlarının kullanılması. KURAMSAL EĞİTİMBİLİM DERGİSİ, 2015, 8, 316-336. 200 + 0
hhttp://www.keg.aku.edu.tr/arsiv/c8s3/c8s3m2.pdfttp://

6. Şendağ, S.; Gedik, N. Yükseköğretim Dönüşümünün Eşiğinde Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sorunları: Bir Model Önerisi. EDUCATİON TECHNOLOGY THEORY AND PRACTİCE, 2015, 5, 72-91. 200 + 0
http://dx.doi.org/10.17943/etku.35232

5. Şendağ, S.; Erol, O.; Sezgin, S.; Dulkadir, N. Preservice Teachers’ Critical Thinking Dispositions and Web 2.0 Competencies. CONTEMPORARY EDUCATİONAL TECHNOLOGY, 2015, 6, 172-187. 190 + 0
http://www.cedtech.net/articles/63/631.pdf

2014
4. Şendağ, S. Fen bilgisi öğretmen adaylarının derslerinde BİT kullanmaya hazır-bulunma durumları: Akdeniz bölgesi örneği. EĞİTİMDE KURAM VE UYGULAMA, 2014, 10, 1156-1176. 200 + 0
3. Şendağ, S. An E-democracy Application: Do Not Let My Dreams of an Ideal University Stay Only in My Dreams. INTERNATİONAL JOURNAL ON NEW TRENDS İN EDUCATİON AND THEİR IMPLİCATİONS , 2014, 5, 53-63. 200 + 0
http://www.ijonte.org/FileUpload/ks63207/File/06a.sendag.pdf

2012
2. Duran, M.; Sendag, S. A Preliminary Investigation into Critical Thinking Skills of Urban High School Students: Role of an IT/STEM Program. SCİENTİFİC RESEARCH PUBLİSHİNG, INC,, 2012, 03, 241-250. 200 + 0
http://dx.doi.org/10.4236/ce.2012.32038

2011
1. Duran, M.; Brunvand, S.; Ellsworth, J.; Şendağ, S. Impact of Research-Based Professional Development. INFORMA UK LİMİTED, 2011, 44, 313-334. 130 + 0
http://dx.doi.org/10.1080/15391523.2012.10782593

Ulusal - ULAKBİM Tarafından Taranan 470
2017
3. ŞENDAĞ, S.; GEDİK, N.; CANER, M.; TOKER, S. Mobil-Yoğun-Podcast Dinlemenin İngilizce Öğretmen Adaylarinin Dinleme, Konuşma ve Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi. EĞİTİM TEKNOLOJİSİ KURAM VE UYGULAMA, 2017, 7, 94-122. 190 + 0
2007
2. Odabaşı, H.; Birinci, G.; Kılıçer, K.; Şahin, M.; Akbulut, Y.; Şendağ, S. Bilgi İletişim Teknolojileri ve İnternet’le Kolaylaşan Akademik Usulsüzlük. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ,, 2007, 7, 503-518. 80 + 0
1. Şendağ, S.; Şemseddin, G. Öğretmen Adaylarının Web Tabanlı Öğrenme Materyalinin Kullanılabilirliği ve Etkililiği Hakkındaki Görüşleri. MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2007, 8, 137-149. 200 + 0
Ulusal - Alan endexleri 195
2019
2. ŞENDAĞ, S.; CANER, M.; TOKER, S. İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ YABANCI DİLDE DİNLEME STRATEJİLERİ İLE OKUMADA MEDYA TECİHLERİ VE OKUMA SIKLIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2019, 2019, 185-211. 100 + 0
10.21764/maeuefd.594487

1. ŞENDAĞ, S.; GEDİK, N.; CANER, M.; TOKER, S. Mobil Destekli Dil Öğrenmede Podcast Kullanımı: Öğretici Merkezli Yoğun Dinleme ve Mobil Kapsamlı Dinleme. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2019, 15, 1-27. 95 + 0
10.17860/mersinefd.455649

Uluslararası - Kitapta Bölüm Yazma 125
1. Karakullukçu, S.; Şendağ, S. Bridging the XR Technology-to-Practice Gap: Methods and Strategies for Blending Extended Realities into Classroom Instruction, ISBN: 978-1-939797-67-4, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 12 Sayfa, İngilizce, Waynesville, Amerika Birleşik Devletleri, 2023. 125
https://www.learntechlib.org/primary/p/222242/
Uluslararası - Kitap Editörlüğü 125
1. ŞENDAĞ, S. Öğretim Teknolojileri: Etkili ve Eğlenceli Öğrenme Deneyimi Tasarım Rehberi, ISBN: , Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: , Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, , , 2019. 0
Uluslararası - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 125
1. BATURAY, M.; TOKER, S.; ŞENDAĞ, S.; AKBULUT, Y. Learning to read in a digital world, ISBN: 9789027201225, John Benjamins Publishing Company, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 242 Sayfa, İngilizce, Amsterdam, Hollanda, 2018. 0
2. YAKIN, İ.; ŞENDAĞ, S. Teoriden Uygulamaya Bilgisayar Bilimi Eğitimi, ISBN: 978-625-397-668-2, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 365 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2023. 0
3. Karakullukcu, S.; ŞENDAĞ, S. Bridging the XR Technology-to-Practice Gap: Methods and Strategies for Blending Extended Realities into Classroom Instruction, ISBN: 978-1-939797-67-4, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 243 Sayfa, Türkçe, Waynesville, Amerika Birleşik Devletleri, 2023. 0
4. ŞENDAĞ, S. Öğretim Teknolojileri: Etkili ve Eğlenceli Öğrenme Deneyimi Tasarım Rehberi, ISBN: 978-605-7846-40-2, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 32 Sayfa, Türkçe, , , 2019. 0
5. GEDİK, N.; ŞENDAĞ, S. Bilişim Etiği ve Güvenliği, ISBN: 978-605-033-058-8, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, , , 2019. 0
Ulusal - Kitapta Bölüm Yazma 14000
1. Şendağ, S. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Bölümleri için Özel Öğretim Yöntemleri I-II, ISBN: 978-605-4282-19-7, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 2, Baskı Adet Sayısı: 15000, 51 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2015. 250
http://pegem.net/dosyalar/dokuman/1102015175759Bilgisayar%20%C3%96%C4%9Fretim%20Tek%20Eralp%20altun.pdf
2. Şendağ, S.; Başer, V. Öğretim Teorileri ve Öğretim Teknolojileri, ISBN: 9786053644576, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 15000, 20 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2013. 125
3. Şendağ, S. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümleri için Özel Öğretim Yöntemleri I-II, ISBN: 978-605-4282-19-7, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 10000, 40 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2009. 250
4. Sendag, S. Öğretim Teknolojileri: Etkili ve Eğlenceli Öğrenme Deneyimi Tasarım Rehberi, ISBN: 978-605-7846-40-2, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 2000, 508 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 250
5. Sendag, S.; Yakın, İ. Öğretim Teknolojileri, ISBN: 978-605-7602-13-8, ASOS, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 2000, 493 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 125
6. Şendağ, S.; Uysal, Ö. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler, ISBN: 978-605-395-337-1, Nobel , Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 10000, 20 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2010. 250
7. Şendağ, S. Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, ISBN: 978-605-364-457-6, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 2, Baskı Adet Sayısı: 1000, 880 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2016. 12500
Ulusal - Kitap Editörlüğü 14000
1. ŞENDAĞ, S.; SOMYÜREK, S.; AYDOĞDU, Ş.; GÜYER, T. Bilim ve Sanat Merkezleri Yapay Zeka Uygulamaları Atölye Programı, ISBN: , Milli Eğitim Bakanlığı, Baskı Sayısı: , Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, , , 2023. 0
1. Sendag, S. Öğretim Teknolojileri: Etkili ve Eğlenceli Öğrenme Deneyimi Tasarım Rehberi, ISBN: 978-605-7846-40-2, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 2000, 508 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 250
Ulusal - Ders Kitabı Yazma 14000
1. Şendağ, S. Web Tabanlı Kodlama, ISBN: 978-975-06-2127-7, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1000, 220 Sayfa, Türkçe, Eskişehir, Türkiye, 2017. 0
Ulusal - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 14000
1. ŞENDAĞ, S.; YAKIN, İ. Öğretim Teknolojileri, ISBN: 978-605-7602-10-7, Asos Yayınları, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 493 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 0
Uluslararası - SCI/SCI-Exp. indexed - Sözlü 500

1. Şendağ, S.; Duran, M., Comparing preservice teachers` perceptions of online problem based learning and online instructor-led learning. World Conference on Learning, Teaching & Educational Leadership, 2011-10-28, 2011-10-30, İstanbul, Türkiye, 2012. 500

Uluslararası - Tam Metin - Sözlü 2730

14. Yorulmaz, M.; ŞENDAĞ, S., Üstün Yeteneklilerin Bilişim Teknolojileri Eğitimi. 13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 2019-05-02, 2019-05-04, , , . 200

13. Aktaş, V.; Şendağ, S., Görev tabanlı mesleki gelişim: Öğretmenlerin FETEMM’E (STEM) yönelik algılarının incelenmesi. 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu , 2017-10-11, 2017-10-13, izmir, Türkiye, 2017. 200

12. Şendağ, S.; Caner, M.; Kafes, H., Mobile purposive-extensive-podcast-listening versus mobile self-regulated-podcast-development: A critical framework for designing foreign language listening. 2014 EUROCALL Conference, 2014-08-20, 2014-08-23, Groningen, Hollanda, 2014. 200

11. Şendağ, S.; Erol, O., İlköğretim ikinci kademe Alice 3 boyutlu animasyon yazılımının bilişsel araç olarak kullanımına yönelik bir durum çalışması. 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 2012-10-04, 2012-10-06, Gaziantep, Türkiye, 2012. 200

10. Şendağ, S.; Sezgin, S., Blog tabanlı asenkron öğretimin öğretmen adaylarının etkileşimli video entegrasyonu konusundaki içerik edinimi düzeylerine etkisi. 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , 2012-10-04, 2012-10-06, Gaziantep, Türkiye, 2012. 200

9. Duran, M.; Brunvand, S.; Ellsworth, J.; Şendağ, S., Impact of research-based professional development: Investigation of inservice teacher learning and practice in Wiki integration. Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2011 , 2011-03-07, 2011-03-11, Nashville, Tennessee, Amerika Birleşik Devletleri, 2011. 130

8. Duran, M.; Şendağ, S., Urban High School Teachers` Experiences in an IT/STEM Summer Course: Gaining Knowledge and Skills, Preparedness to Use, Evaluation.. Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2010, 2010-03-29, 2010-04-02, San Diego, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 2010. 200

7. Şendağ, S.; Odabaşı, H.; Uysal, Ö., Bilgi toplumunda yeni fenomenler: E-demokrasi. 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 2009-07-10, 2009-07-12, Trabzon, Türkiye, 2009. 200

6. Odabaşı, H.; Şendağ, S., A project suggestion for reconstruction of Internet cafés: Blue flag. 7th WSEAS International Conference on Edudation and Educational Technology, 2008-10-21, 2008-10-23, Venice, İtalya, 2008. 200

5. Şendağ, S., Web’de yeni eğilimler: Öğrenme ortamlarına entegrasyonu. 8.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı , 2008-05-06, 2008-05-09, Eskişehir, Türkiye, 2009. 200

4. Çoklar, A.; Şendağ, S.; Erişti, S., H-ETICT-K8 ( Health Education Through Ict For K8 ): Computers and your health. 7th International Educational Tecnology Conference, 2007-05-03, 2007-05-05, Lefkoşa, Türkiye, 2007. 200

3. Şendağ, S.; Odabaşı, H., İnternet bağımlılığı: Çocukların psikososyal gelişimi üzerindeki etkileri,. 7.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 2007-05-03, 2007-05-05, Lefkoşe, Türkiye, 2007. 200

2. Şendağ, S.; Odabaşı, H., İnternet ve çocuk: Etik bunun neresinde. 6. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 2006-04-19, 2006-04-21, Gazimağusa, Türkiye, 2006. 200

1. Gündüz, Ş.; Şendağ, S., Öğretmen adaylarının web tabanlı proje etkinliklerine yönelik görüşleri. 6. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı , 2006-04-19, 2006-04-21, Gazimağusa, Türkiye, 2006. 200

Uluslararası - Özet - Sözlü 1395

15. Yıldız, A.; TOKER, S.; ŞENDAĞ, S., Eğitsel Videolarda Yapay Zeka Temelli Duygu Durum Analizi: Video Türü Ve Başarı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 10. International Eurasian Educational Research Congress, 2023-06-08, , Ankara, Türkiye, . 100

14. Kalkan, S.; ŞENDAĞ, S., Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerindeki Öğrencilerin Fizik Dersi Başarısını Etkileyen Bariyerler. VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 2021-07-07, 2021-07-10, Aksaray, Türkiye, . 100

13. Şendağ, S.; İslim, Ö.; Yakın, İ., COVID-19 SÜRECİNDE ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM: MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. International Gobeklitepe Social Sciences & Humanity Congress - II, 2021-05-06, 2021-05-08, Şanlıurfa, Türkiye, 2021. 100

Scientific_Meetings_001.pdf

12. Şendağ, S.; Caner, M.; Gedik, N., Mobile Self-Regulated Podcasting in EFL.. International Multidisciplinary Studies Congress , 2017-11-25, 2017-11-27, Antalya, Türkiye, 2017. 100

11. Şendağ, S.; Gedik, N.; Caner, M., Podcast development for enhancing listening skills of preservice EFL teachers. 3rd International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology, 2017-11-24, 2017-11-25, Antalya, Türkiye, 2017. 100

10. Şendağ, S., Multimodality effect and English as a Foreign Language (EFL) Listening. 5. International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 2017-10-11, 2017-10-13, İzmir, Türkiye, 2017. 100

9. Efecan, C., FeTeMM eğitimi nedir? Nasıl yapılmalı? FeTeMM eğitimine yönelik bir inceleme. 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu , 2017-10-11, 2017-10-13, İzmir, Türkiye, 2017. 0

8. ŞENDAĞ, S.; CANER, M.; GEDİK, N., Multimodality Effect And English As A Foreign Language (Efl) Listening. 5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 2017-10-11, 2017-10-13, İzmir, , . 100

7. Şendağ, S.; Caner, M.; Kafes, H., EFL Learners’ Experiences on Purposive-intensive Listening Activities Delivered via Mobile Environment. 9th International Computer and Instructional Technologies Symposium , 2015-05-20, 2015-05-22, Afyonkarahisar, Türkiye, 2015. 100

6. Şendağ, S.; Başer-Gülsoy, V.; Erol, O.; Sezgin, S., Genç bireylerin güvenli internet kullanımlarında çevresel rehberlik. 6th International Congress on New Trends in Education , 2015-04-24, 2015-12-15, Antalya, Türkiye, 2015. 95

5. Şendağ, S., Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Derslerinde BİT Kullanmaya Hazır-bulunma Durumları: Akdeniz Bölgesi Örneği. 2nd Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 2014-05-20, 2014-05-22, Afyonkarahisar, Türkiye, 2014. 100

4. Şendağ, S.; Gedik, N., Yükseköğretim Dönüşümünün Eşiğinde Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sorunları. 2nd Instructional Technologies & Teacher Education Symposium , 2014-05-20, 2014-05-22, Afyonkarahisar, Türkiye, 2014. 100

3. Şendağ, S.; Arı, İ., Eğitim Kurumlarında E-Demokrasinin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Algıları: Antalya İli Örneği. 8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 2014-05-18, 2014-05-20, Edirne, Türkiye, 2014. 100

2. Şendağ, S., Bir e-demokrasi uygulaması: hayalimdeki üniversite hayalimde kalmasın projesi. 2nd World Conference on Educational and Instructional Studies, 2013-10-07, 2013-10-09, Antalya, Türkiye, 2013. 100

1. Şendağ, S.; Dulkadir, N., Öğretmen adaylarının Facebook kullanım sıklıkları ile Facebook’taki gönderi eğilimlerinin incelenmesine ilişkin bir araştırma. 6th International Computer and Instructional Technologies Symposium , 2012-10-04, 2012-10-06, Gaziantep, Türkiye, 2012. 100

Ulusal - Özet - Sözlü 150

3. Efecan, N.; ŞENDAĞ, S., Salgının Gölgesinde Bir Yıl: Sınıf Öğretmenleri Neler Yaşadı?. VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 2021-07-07, , , , . 50

2. ŞENDAĞ, S.; İSLİM, Ö.; YAKIN, İ., COVID-19 SÜRECİNDE ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM: MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. INTERNATIONAL GOBEKLITEPE SOCIAL AND HUMAN SCIENCES CONGRESS-II, 2021-05-06, , Şanlıurfa, Türkiye, . 50

1. Doğan, M.; ŞENDAĞ, S.; İSLİM, Ö., Acil Uzaktan Öğretimde Kullanılan Sohbet Robotunun Etkililiğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Mersin Üniversitesi Örneği. VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 2021-07-07, 2021-07-10, Aksaray, Türkiye, . 50

Ulusal - Özet - Davetli 0

1. ŞENDAĞ, S., Disiplinler Arası Öğrenme İlkeleri ve STEM-A. Burdur Bilim Şenliği 2021, 2021-10-28, , Burdur, Türkiye, . 0

Uluslararası - Yürütücü 0

1. Yabancı Dil Ediniminde Podcast ve Tablet Bilgisayar Kullanımı (Yadepod), COST, Proje No: 113K727, 144890 TL, Yürütücü, 2016,Tamamlandı. 0

Uluslararası - Araştırmacı 0

1. Fostering Interest in Information Technology (FI3T), Diğer (Uluslararası), Proje No: 2007, 900000 USD, Araştırmacı, 2012,Tamamlandı. 0

Uluslararası - Yönetici 0

1. Bilim ve Teknolojide Avrupa İşbirliği European Cooperation in Science and Technology COST Aksiyonu IS1404 E READ, COST, Proje No: , 700000 EUR, Yönetici, 2018,Tamamlandı. 0

Ulusal - Yürütücü 200

2. ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM: MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ, BAP, Proje No: 2020-1-AP5-4099, 2340719 TL, Yürütücü, Devam ediyor... 100

1. ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM: MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ, BAP, Proje No: , 2340719 TL, Yürütücü, 2022,Tamamlandı. 100

Ulusal - Uzman 0

1. İnternet Kullanımı ve Aile, , Proje No: , 170000 TL, Uzman, 2008,Tamamlandı. 0

Ulusal - Araştırmacı 0

1. Özel Yetenekliler Öğretim Programları Geliştirme, Araştırma Projesi, Proje No: , EUR, Araştırmacı, 2019,Tamamlandı. 0

Ulusal - Danışman (Yürütücü Tüzel Kişi) 50

1. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Alanlarına Özgü Geleneksel ve Yeni Teknolojileri Öğretme-Öğrenme , TÜBİTAK, Proje No: 2209, 0 TL, Danışman (Yürütücü Tüzel Kişi), 2013,Tamamlandı. 50

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri 1150

6. Mustafa Çağlar Yorulmaz, Otantik problem odaklı proje tabanlı öğrenmede üstün yetenekli öğrencilerin motivasyonu, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

5. Volkan Aktaş, FİZİKSEL ORTAMLI VE SİMÜLASYONLU ROBOTİK PROGRAMLAMA EĞİTİMİNİN BAŞARIYA, KALICILIĞA, TRANSFERE VE HESAPLI DÜŞÜNMEYE ETKİSİ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Devam ediyor. 200

4. SERHAT KARAKULLUKCU, Yenilik etkisi altında artırılmış gerçekliğin meslek lisesi öğrencilerinin başarı ve motivasyonlarına etkisi, Diğer, Diğer, Devam ediyor. 200

3. İbrahim Arı, Eğitim Kurumlarında E-demokrasinin Uygulanabilirliğine Yönelik Antalya Merkez İlçedeki Öğretmenlerin Algıları, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Akdeniz Üniversitesi, Tamamlandı. 200

2. Can Fatih Efecan, DOLAYLI GÜDÜLENME ÖĞRENME DENEYİMLERİNİN METİN TABANLI PROGRAMLAMA KAZANIMLARINA ETKİSİ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

1. Salime Kıcır, 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEKİ “GERÇEKLEŞEN DÜŞLER” ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNDE 5E MODELİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE, AKADEMİK BAŞARIYA VE TUTUMA ETKİSİ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Akdeniz Üniversitesi, Tamamlandı. 150

Uluslararası Dergi [Yıl, Adet] 10
1. ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW , [ 2016 : 1 ] . 5
2. COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR , [ 2016 : 1 ] . 5
3. INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION (IJATE) , [ 2016 : 1 ] . 0
Ulusal Dergi [Yıl, Adet] 1
1. KURAMSAL EGİTİMBİLİM DERGİSİ , [ 2016 : 1 ] . 1
Uluslararası
1. Unıversity Of Michigan Dearborn School of Education , 2009-08-31 - 2010-09-01, Dearborn, Amerika Birleşik Devletleri.
Ulusal 6000
1. TÜBİTAK BİDEP, 2008-05-27, Ankara, Türkiye. 1000
2. TÜBİTAK BİDEP, 2009-04-21, Ankara, Türkiye. 1000
3. TÜBİTAK BİDEP, 2009-06-03, Ankara, Türkiye. 1000
4. 3. Ulakbim “Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı, 2010-09-22, Ankara, Türkiye. 1000
5. Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı, 2012-05-25, Ankara, Türkiye. 1000
6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 2012-10-06, Gaziantep, Türkiye. 0
7. TÜBİTAK - BİDEP, 2014-01-20, Ankara, Türkiye. 1000
8. Antalya Büyükşehir Belediyesi, 2015-06-14, Antalya, Türkiye. 0
9. ULAKBİM, 2018-12-17, Ankara, Türkiye. 0
FAALİYET TÜRÜ DETAYI
Proje TÜBİTAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası İkili İşbirliği Programları
TÜBİTAK 1005, 3001
TÜBİTAK 1002
H2020 Projesi
Diğer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje
Diğer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenmiş ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliğini haiz proje
Araştırma Yurtdışı Araştırma
Yurtiçi Araştırma
Yayın SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi
Detay
şendağ, S.; Yakın, .; Gedik, N. Fostering creative thinking skills through computer programming: Explicit or integrated teaching?. EDUCATİON AND INFORMATİON TECHNOLOGİES, 2023, , -.
10.1007/s10639-023-11629-4
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği)
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araştırma makalesi
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araştırma notu, özet ve kitap kritiği)
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliği
Diğer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliği
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Detay
Yakın, .; şendağ, S. Teoriden Uygulamaya Bilgisayar Bilimi Eğitimi, ISBN: 978-625-397-668-2, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 365 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2023.
Karakullukcu, S.; şendağ, S. Bridging the XR Technology-to-Practice Gap: Methods and Strategies for Blending Extended Realities into Classroom Instruction, ISBN: 978-1-939797-67-4, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 243 Sayfa, Türkçe, Waynesville, Amerika Birleşik Devletleri, 2023.
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüğü
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.)
Detay
Yakın, .; şendağ, S. Teoriden Uygulamaya Bilgisayar Bilimi Eğitimi, ISBN: 978-625-397-668-2, Nobel Akademik Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 365 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2023.
Karakullukcu, S.; şendağ, S. Bridging the XR Technology-to-Practice Gap: Methods and Strategies for Blending Extended Realities into Classroom Instruction, ISBN: 978-1-939797-67-4, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 243 Sayfa, Türkçe, Waynesville, Amerika Birleşik Devletleri, 2023.
Karakullukçu, S.; şendağ, S. Bridging the XR Technology-to-Practice Gap: Methods and Strategies for Blending Extended Realities into Classroom Instruction, ISBN: 978-1-939797-67-4, Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 12 Sayfa, İngilizce, Waynesville, Amerika Birleşik Devletleri, 2023.
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm değerlendirmeye alınır.)
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kişisel ses ve/veya görüntü kaydı
Tasarım Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaş, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı
Sergi Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Patent Uluslararası patent
Ulusal patent
Atıf SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
şendağ, S.; Gedik, N.; Toker, S. Impact of repetitive listening, listening-aid and podcast length on EFL podcast listening. COMPUTERS EDUCATİON, 2018, 125, 273-283,
10.1016/j.compedu.2018.06.019

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
şendağ, S.; Gedik, N.; Toker, S. Impact of repetitive listening, listening-aid and podcast length on EFL podcast listening. COMPUTERS EDUCATİON, 2018, 125, 273-283,
10.1016/j.compedu.2018.06.019

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 3
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
şendağ, S.; Gedik, N.; Toker, S. Impact of repetitive listening, listening-aid and podcast length on EFL podcast listening. COMPUTERS EDUCATİON, 2018, 125, 273-283,
10.1016/j.compedu.2018.06.019

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 9
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
şendağ, S.; Gedik, N.; Toker, S. Impact of repetitive listening, listening-aid and podcast length on EFL podcast listening. COMPUTERS EDUCATİON, 2018, 125, 273-283,
10.1016/j.compedu.2018.06.019

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Tebliğ Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri
Ödül YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü
TÜBİTAK bilim ödülü
TÜBA Akademi Ödülü
TÜBİTAK TWAS veya Teşvik ödülü
TÜBİTAK Ufuk 2020 Programı eşik üstü ödülü
Yurtdışı kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Yurtiçi kurum veya kuruluşlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiş, ilgili kurum ve kuruluşun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir değerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluşlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluşlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl