A study of perceptions as expressed through metaphors: what do preschool teachers think about their inclusive students?
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION, vol. 38, no. 1, pp. 32–47
Aydın Kızılaslan, Ayşegül Avşar Tuncay
Dyslexia and the Brain: Understanding the Neuroscience of Dyslexia
Theory and Practice in Child Development, vol. 3, no. 1, pp. 119–137
Aydın Kızılaslan, Ayşegül Avşar Tuncay
AN EXAMINATION OF PRE-SERVICE TEACHERS' EXPERIENCES IN CREATING A SCIENTIFIC DIGITAL STORY IN THE CONTEXT OF THEIR SELF CONFIDENCE IN TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION, vol. 21, no. 2, pp. 207–223
Ümit İzgi Onbaşılı, Ayşegül Avşar Tuncay, Burcu Sezginsoy Şeker, Seyit Ahmet Kıray
Investigation of the Relationships Between Vocabulary, Reading Comprehension and Writing Skills of Fourth Grade Primary School Students
International Journal of Eurasian Education and Culture, vol. 7, no. 16, pp. 111–150
Ayşegül Avşar Tuncay, Hacer Ulu Bilim
Pre-service teachers' sentiments, attitudes and concerns about inclusive education in Turkey
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION, vol. 37, no. 2, pp. 309–322
Ayşegül Avşar Tuncay, Aydın Kızılaslan
Inclusive Pedagogy: Psychopathological Analysis of A Student with Special Needs
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, vol. 22, no. 2, pp. 517–542
Aydın Kızılaslan, Ayşegül Avşar Tuncay, Çiğdem Nilüfer Umar
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazılarının İncelenmesi
Eğitim ve Bilim, vol. 45, no. 201, pp. 393–410
Özlem Baş, Ayşegül Avşar Tuncay, Ali Ekber Şahin, Bilge Gök
Word Recognition Levels of First Grade Students: An Application of Word Recognition Inventory
Educational Policy Analysis and Strategic Research, vol. 14, no. 3, pp. 237–267
Ayşegül Avşar Tuncay, Hakan Dedeoğlu
A Twice-Exceptional Child - A Case Study
International Journal of Progressive Education, vol. 14, no. 2, pp. 57–76
Bilge Gök, Özlem Baş, Ayşegül Avşar Tuncay
The Relationship between Multimodal Literacy of Pre-Service Teachers and Their Perception of Self-Efficacy in Critical Reading
Journal of Education and Training Studies, vol. 5, no. 12, pp. 85–91
Hacer Ulu, Ayşegül Avşar Tuncay, Özlem Baş
Asya Avrupa Kökenli Masalların İlköğretimde Yapısal Bir Metinlerarasılık Perspektifinde Kullanılması
Bilig, vol. , no. 73, pp. 39–62
Özlem Baş, Ayşegül Avşar Tuncay, Ali Ekber Şahin
Aging education in elementary textbooks
, vol. 116, no. , pp. 3030–3037
Gökhan Kaya, Sevcan Candan, Ayşegül Avşar Tuncay, Meral Hakverdi Can, Derya Can, Canay Pekbay
Öğretmen Adaylarının Mülteci Çocukların Uyumuna İlişkin Görüşleri
Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 29, no. 5, pp. 884–896
Ayşegül Avşar Tuncay, Hacer Ulu
Okuma Güçlüğü Yaşayan İlkokul Öğrencilerinin Okuma Hatalarının İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 119–134
Ayşegül Avşar Tuncay
Ödüllü Çocuk Kitaplarına Göstergebilimsel Açıdan Bir Yaklaşım
Journal of History School, vol. LIII, no. LIII, pp. 2842–2865
Ayşegül Avşar Tuncay
Ana Dili Türkçe Olmayan Mülteci Çocuklarda Kelime Tanıma Envanterinin Kullanımı
Ana Dili Eğitimi Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 59–75
Ayşegül Avşar Tuncay
Kelime Tanıma Envanteri Tasarımı ve Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 16, no. 1, pp. 198–218
Ayşegül Avşar Tuncay, Hakan Dedeoğlu
Investigation of pre-service teachers’ critical reading self-efficacy
Journal of Human Sciences, vol. 16, no. 4, pp. 1015–1025
Hacer Ulu, Ayşegül Avşar Tuncay
Etkinlik Temelli Öğretim Yaklaşımının İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Kavramları Öğrenme Düzeylerine Etkisi
Turkish Journal of Primary Education, vol. 4, no. 1, pp. 1–14
Ayşegül Avşar Tuncay
Birinci Sınıflarda İstenmeyen Davranışların Yaş Farklılıklarına Göre Dağılımı ve Bu Davranışlara Yönelik Öğretmen Tepkileri
İlköğretim Online, vol. 18, no. 4, pp. 2005–2026
Ayşegül Avşar Tuncay, Nuri Barış İnce, Ali Ekber Şahin
İlköğretim Ders Kitaplarında Engellilik
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. , no. 41, pp. 75–89
Derya Can, Canay Pekbay, Meral Hakverdi Can, Gökhan Kaya, Ayşegül Avşar Tuncay, Sevcan Candan
Öğretmen Adaylarının Çok Katmanlı Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi
Journal of Turkish Studies, vol. 12, no. Volume 12 Issue 25, pp. 763–778
Hacer Ulu, Ayşegül Avşar Tuncay
Metinlerarası Anlayışla Türk Destanlarının Eğitim Öğretimde Kullanılması
Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, vol. , no. 26, pp. 23–36
Özlem Baş, Ayşegül Avşar Tuncay, Hayati Akyol, Aslı Muslu Can, Eda Şensu, Seda Keskin, Fatma Coşkun,...
İlköğretim Birinci Kademedeki Sınıf Öğretmenlerinin Rehberlik Hizmetlerindeki Yeterlilikleri Gerçekleştirme Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Journal of Turkish Studies, vol. Volume 7 Issue 3, no. 7, pp. 617–635
Hasan Güner Berkant, Ayşegül Avşar Tuncay