A study of perceptions as expressed through metaphors: what do preschool teachers think about their inclusive students?

EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION, vol. 38, no. 1, pp. 32–47

Aydın Kızılaslan, Ayşegül Avşar Tuncay

2023 Hakemli SSCI Q1 1 atıf Link
Dyslexia and the Brain: Understanding the Neuroscience of Dyslexia

Theory and Practice in Child Development, vol. 3, no. 1, pp. 119–137

Aydın Kızılaslan, Ayşegül Avşar Tuncay

2023 Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List... Link
AN EXAMINATION OF PRE-SERVICE TEACHERS' EXPERIENCES IN CREATING A SCIENTIFIC DIGITAL STORY IN THE CONTEXT OF THEIR SELF CONFIDENCE IN TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE

JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION, vol. 21, no. 2, pp. 207–223

Ümit İzgi Onbaşılı, Ayşegül Avşar Tuncay, Burcu Sezginsoy Şeker, Seyit Ahmet Kıray

2022 Hakemli SSCI Q4 3 atıf Link
Investigation of the Relationships Between Vocabulary, Reading Comprehension and Writing Skills of Fourth Grade Primary School Students

International Journal of Eurasian Education and Culture, vol. 7, no. 16, pp. 111–150

Ayşegül Avşar Tuncay, Hacer Ulu Bilim

2022 Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List... Link
Pre-service teachers' sentiments, attitudes and concerns about inclusive education in Turkey

EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION, vol. 37, no. 2, pp. 309–322

Ayşegül Avşar Tuncay, Aydın Kızılaslan

2022 Hakemli SSCI Q2 14 atıf Link
Inclusive Pedagogy: Psychopathological Analysis of A Student with Special Needs

ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION, vol. 22, no. 2, pp. 517–542

Aydın Kızılaslan, Ayşegül Avşar Tuncay, Çiğdem Nilüfer Umar

2021 Hakemli ESCI: Emerging Sources Citation Index 2 atıf Link
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazılarının İncelenmesi

Eğitim ve Bilim, vol. 45, no. 201, pp. 393–410

Özlem Baş, Ayşegül Avşar Tuncay, Ali Ekber Şahin, Bilge Gök

2019 Hakemli SSCI Q4 Link
Word Recognition Levels of First Grade Students: An Application of Word Recognition Inventory

Educational Policy Analysis and Strategic Research, vol. 14, no. 3, pp. 237–267

Ayşegül Avşar Tuncay, Hakan Dedeoğlu

2019 Hakemli ERIC Link
A Twice-Exceptional Child - A Case Study

International Journal of Progressive Education, vol. 14, no. 2, pp. 57–76

Bilge Gök, Özlem Baş, Ayşegül Avşar Tuncay

2018 Hakemli ERIC 1 atıf Link
The Relationship between Multimodal Literacy of Pre-Service Teachers and Their Perception of Self-Efficacy in Critical Reading

Journal of Education and Training Studies, vol. 5, no. 12, pp. 85–91

Hacer Ulu, Ayşegül Avşar Tuncay, Özlem Baş

2017 Hakemli ERIC 1 atıf Link
Asya Avrupa Kökenli Masalların İlköğretimde Yapısal Bir Metinlerarasılık Perspektifinde Kullanılması

Bilig, vol. , no. 73, pp. 39–62

Özlem Baş, Ayşegül Avşar Tuncay, Ali Ekber Şahin

2015 Hakemli SSCI Q4 Link
Aging education in elementary textbooks

, vol. 116, no. , pp. 3030–3037

Gökhan Kaya, Sevcan Candan, Ayşegül Avşar Tuncay, Meral Hakverdi Can, Derya Can, Canay Pekbay

2014 3 atıf Link
Öğretmen Adaylarının Mülteci Çocukların Uyumuna İlişkin Görüşleri

Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 29, no. 5, pp. 884–896

Ayşegül Avşar Tuncay, Hacer Ulu

2021 Hakemli TR DİZİN Link
Okuma Güçlüğü Yaşayan İlkokul Öğrencilerinin Okuma Hatalarının İncelenmesi

Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 119–134

Ayşegül Avşar Tuncay

2021 Hakemli ASOS İndex 2 atıf Link
Ödüllü Çocuk Kitaplarına Göstergebilimsel Açıdan Bir Yaklaşım

Journal of History School, vol. LIII, no. LIII, pp. 2842–2865

Ayşegül Avşar Tuncay

2021 Hakemli TR DİZİN Link
Ana Dili Türkçe Olmayan Mülteci Çocuklarda Kelime Tanıma Envanterinin Kullanımı

Ana Dili Eğitimi Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 59–75

Ayşegül Avşar Tuncay

2021 Hakemli TR DİZİN 2 atıf Link
Kelime Tanıma Envanteri Tasarımı ve Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 16, no. 1, pp. 198–218

Ayşegül Avşar Tuncay, Hakan Dedeoğlu

2020 Hakemli TR DİZİN 1 atıf Link
Investigation of pre-service teachers’ critical reading self-efficacy

Journal of Human Sciences, vol. 16, no. 4, pp. 1015–1025

Hacer Ulu, Ayşegül Avşar Tuncay

2019 Hakemli Türk Eğitim İndeksi Link
Etkinlik Temelli Öğretim Yaklaşımının İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Kavramları Öğrenme Düzeylerine Etkisi

Turkish Journal of Primary Education, vol. 4, no. 1, pp. 1–14

Ayşegül Avşar Tuncay

2019 Hakemli ASOS İndex
Birinci Sınıflarda İstenmeyen Davranışların Yaş Farklılıklarına Göre Dağılımı ve Bu Davranışlara Yönelik Öğretmen Tepkileri

İlköğretim Online, vol. 18, no. 4, pp. 2005–2026

Ayşegül Avşar Tuncay, Nuri Barış İnce, Ali Ekber Şahin

2019 Hakemli TR DİZİN 1 atıf Link
İlköğretim Ders Kitaplarında Engellilik

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. , no. 41, pp. 75–89

Derya Can, Canay Pekbay, Meral Hakverdi Can, Gökhan Kaya, Ayşegül Avşar Tuncay, Sevcan Candan

2017 Hakemli ASOS İndex 5 atıf Link
Öğretmen Adaylarının Çok Katmanlı Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi

Journal of Turkish Studies, vol. 12, no. Volume 12 Issue 25, pp. 763–778

Hacer Ulu, Ayşegül Avşar Tuncay

2017 Hakemli TR DİZİN 3 atıf Link
Metinlerarası Anlayışla Türk Destanlarının Eğitim Öğretimde Kullanılması

Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, vol. , no. 26, pp. 23–36

Özlem Baş, Ayşegül Avşar Tuncay, Hayati Akyol, Aslı Muslu Can, Eda Şensu, Seda Keskin, Fatma Coşkun,...

2014 Hakemli TR DİZİN Link
İlköğretim Birinci Kademedeki Sınıf Öğretmenlerinin Rehberlik Hizmetlerindeki Yeterlilikleri Gerçekleştirme Düzeylerinin Değerlendirilmesi

Journal of Turkish Studies, vol. Volume 7 Issue 3, no. 7, pp. 617–635

Hasan Güner Berkant, Ayşegül Avşar Tuncay

2012 Hakemli TR DİZİN Link
Diğer kategoride makale bulunamadı!