Endüstri 5.0 teknolojilerinin yabancılara Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinin geliştirilmesinde kullanımı
MUSTAFA BARIŞ BAŞTÜRK
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kültür etkileşimi sürecinin bireylerin öznel iyi oluşlarına etkisi
ELİF ALKAN
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde çevrim içi derslerde WEB 2.0 araçları etkinlikleriyle B2 seviyesinde yazma becerisinin geliştirilmesi
EZEL TÜRKMENOĞLU
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı
Yabancı dil eğitiminde artırılmış gerçeklik uygulamaları: Nitel bir çalışma
DUYGU BİLGEN
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Çok kültürlülük kapsamında yabancı dil olarak Türkçe ve İngilizce öğretimi kitaplarının analizi: Yedi İklim ve Speakout B1-B2 örneği
MELİKE KILIÇ GÖKÇAKAN
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı
'İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı' örneğinde yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kültür aktarımı sürecine çözümleyici ve değerlendirici bir bakış
FERİDE KAVAK
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
ORTAOKUL 6.VE 7. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA GEÇEN METİNLERDE 'DUYARLILIK EĞİTİMİNİN' İNCELENMESİ
HAMİ ŞENELDİR
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kültür paylaşımında müzelerin kullanılması ve etkinlik örnekleri
NAZLI ÇERİ
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dinleme becerisine yönelik otantik materyal kullanımı
HADİKA BEKE
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe ve İngilizce ders kitaplarında orta düzey konuşma etkinliklerinin karşılaştırılması (Yedi İklim Türkçe ve New English File örneği)
AZİZE ALHAN DERİNKÖK
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen işitme engelli bireyler için işaret dili söz varlığı verilerinin değerlendirilmesi
ASLIHAN TÜRK
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Yabancılara Türkçe Öğretimi Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kültür paylaşımı bakımından ders kitaplarında tiyatro metinlerinin kullanımı
EGEMEN TÜZMEN
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde sessiz filmlerle fiil öğretimi
HİLAL SARAÇOĞLU
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Türkiye'deki Suriyeli geç iki dilli bireylerin yazılı anlatımları üzerine bir hata analizi
ÖMER ŞIHANLIOĞLU
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
İzmir Yabancılar İçin Türkçe Seti'nin (A1/A2/B1/B2/C1) diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'ne anlama becerileri bakımından uygunluğunun incelenmesi
MURAT YILDIZ
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarında yer alan yazma etkinliklerinin diller için Avrupa ortak başvuru metni kapsamında değerlendirilmesi
ESAT ÖNCÜL
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde "Keloğlan" çizgi filminin kültürel etkileşim ögesi olarak incelenmesi
BEGÜM SULTAN ÜNSAL
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Ana Bilim Dalı
İzmir ve İstanbul yabancılar için Türkçe ders kitaplarının yazma yaklaşımları bakımından değerlendirilmesi
SÜEDANUR DEMİR
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yeni Hitit Dil Öğretim seti ile Yedi İklim Dil Öğretim setinin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültür aktarımı açısından karşılaştırılması
PELİN SEVER
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yedi iklim Türkçe ders kitapları ile İzmir yabancılar için Türkçe ders kitaplarının söz varlığı açısından değerlendirilmesi
ALİ YİĞİT
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
5. sınıf dinleme/izleme metinlerinin çoklu ortam tasarım ilkelerine göre incelenmesi
HİLAL TAMTÜRK
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
İki dilli ortaokul öğrencilerinin türkçe öğrenimi üzerine bir değerlendirme (Batman örneği)
FEYZULLAH AĞIRMAN
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Görev temelli dil öğretim yöntemi'nin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin konuşma becerilerinin geliştirilmesinde kullanımı
MELTEM ŞAHİN
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yedi İklim Türkçe Öğretim Seti ders kitaplarının sözcük öğretimi açısından incelenmesi
ABDULLAH UĞUR
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Türkiye'de Türkçe öğrenen Suriyeli ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatımda yaptıkları dil yanlışları
RABİA ATAY
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
İSTANBUL YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİM SETİ DERS KİTAPLARININ ŞEKİL-İÇERİK AÇISINDAN İNCELENMESİ
TUBA TÜRKMENOĞLU
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
MEB 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki dil bilgisi etkinliklerinin değerlendirilmesi (Nevşehir örneği)
VELİ AY
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
İSTANBUL VE YUNUS EMRE YABANCILAR İÇİN TÜRKÇE ÖĞRETİM SETLERİ DERS KİTAPLARININ GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ VE AVRUPA DİL GELİŞİM DOSYASI KRİTERLERİNE GÖRE ŞEKİL VE İÇERİK BAKIMINDAN İNCELENMESİ
TUBA TÜRKMENOĞLU ŞABABLI
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akran değerlendirmesinin öğrencilerin yazma kaygısına etkisi
BETÜL KARATEKE BAYAT
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ana Bilim Dalı
İzmir yabancılar için Türkçe setinin (A1/A2/B1/B2/C1) Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi anlatma becerileri bakımından uygunluğunun incelenmesi
RAMAZAN CÖMERT
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarında yer alan dinleme etkinliklerinin dil öğrenme stratejileri açısından incelenmesi
ÇİĞDEM YALÇIN
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin sınıf içi kaygı durumlarının değerlendirilmesi
BURCU AKTAŞ
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akran Değerlendirmesinin Öğrencilerin Yazma Kaygısına Etkisi
BETÜL BAYAT
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
MEB'in hizmet içi eğitim faaliyetlerinin ve Türkçe öğretmenlerinin bu faaliyetlere ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
İLHAMİ KAYA
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
Yedi İklim Türkçe ve İstanbul yabancılar için Türkçe öğretim setlerindeki fiilimsilerin kullanım sıklığının belirlenmesi
TANJU KILIÇ
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Yabancılara Türkçe Öğretimi Ana Bilim Dalı
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi (Nevşehir Örneği)
FEVZİ KÜTÜK
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
Gazi Üniversitesi TÖMER ve İzmir yabancılar için Türkçe öğretim setlerinde kullanılan kalıp sözlerin incelenmesi
AZER ÇAYDAŞ
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Yapay Zekâ Kullanımı Amacıyla Bot Tasarımı ve Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Çerçevesinde Yapay Zekâ Okuryazarlığının Geliştirilmesi
BEYZANUR DURMUŞ ÖZ
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
SINIF GEÇME VE ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMLERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLERİN TÜRKÇE DERSİ ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNE ETKİLERİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI
İLHAMİ KAYA
Mersin Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı