Erken Çocukluk Döneminde Oyunlarla Yabancı Dil Eğitimi (Game-Based Foreign Language Education in Early Childhood)

16.10.2023 – KERİM ÜNAL, NESİBE KÖROĞLU TEMEL, EMİNE YILMAZ BOLAT

Devam Ediyor Avrupa Birliği Proje Koordinatör Yrd.

Mevsimlik Göç ve Erken Çocukluk Eğitimi: Mevsimlik Tarım İşçisi Ailelerin Çocuklarına Yönelik Öğretmen Eğitimi

Mevsimlik göç ile gelen tarım işçisi ailelerin erken çocukluk dönemindeki çocuklarına yönelik öğretmen eğitimi gerçekleştirilecektir.

02.09.2024 – EMİNE YILMAZ BOLAT, BAŞAK KARAKOÇ ÖZTÜRK, ŞERİFE HÜLYA KURT, NAZMİYE TEMİZ, AYŞEGÜL KARABAY TURAN, FATOŞ BULUT ATEŞ, ŞULE SARIBAŞ, ŞULE ERDEN ÖZCAN, ÖZKAN ÖZGÜN

Devam Ediyor TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen

Oyun Çadırı Projesi

Deprem bölgesinden gelen çocukların eğlenceli bir zaman geçirerek kaygılarını azaltmak

15.02.2023 – 31.12.2023 EMİNE YILMAZ BOLAT, SERDARHAN MUSA TAŞKAYA, MERVE KOYUNCU, PINAR DEMİR

Tamamlandı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Yürütücü

645234 Duvarın Arkasındaki Öğrenme Bahçeleri

Bu projenin genel amacı okul öncesi öğretmenlerinin yakın çevrede bulunulan okul dışı öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olmaları, eğitimi okul dışına da taşıyarak çocukların gelişim düzeylerine uygun yaparak yaşayarak okul öncesi eğitim programında yer alan kazanımları göstergeleri ve kavramları ile bütünleştirerek çevre bilinci kazanmalarıdır. Okul dışı öğrenme ortamları ile; yakın çevrede bulunan öğrenme ortamlarını, yaşadıkları ili daha iyi tanımaları, eğitimin sadece okulda olmadığını, okul öncesi eğitim programında bulunan kazanım göstergeleri ve kavramları farklı ortamlarda da uygulanabileceğini, farklı ortamlarda farklı kurallar olduğunu fark edebilmeleri, bulundukları mekana saygı göstermeleri/uygulamaları ile çevre bilincinin de oluşacağı ve gelecek yaşamlarına yansıtacakları düşüncesiyle proje basamakları oluşturulmuştur.

01.07.2022 – 01.07.2023 ESİN DÖNMEZLER, GÖKHAN GÜNEŞ, FUAT SERKAN SAY, EMİNE YILMAZ BOLAT

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Araştırmacı

Anne-Baba Okulu

Anaokuluna devam eden çocukların ebeveynleriyle birlikte ortak etkinlikler gerçekleştirerek motivasyon, aile bağlarını güçlendirmek, okul kavramına yönelik kaygıları azaltmaya yönelik yapılacak seminer, atölye ve açık alan eğitimlerinden oluşan çalışmaları içermektedir

01.12.2021 – 30.07.2022 EMİNE YILMAZ BOLAT, KERİM ÜNAL, GÜLPERİ FATİH, NURSEL ATA

Tamamlandı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Yürütücü

İngilizce Dil Günüm Projesi

Çocukların dil ve yabancı dil gelişimlerini destekleme

04.10.2021 – 10.06.2022 KERİM ÜNAL, EMİNE YILMAZ BOLAT, NURSEL ATA, NURAY ERKAYA, SİNEM DEĞİRMENCİ, PELİN PINAR ÖZ

Tamamlandı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Araştırmacı

”Mersin Çocuk ve Genç Bilim Akademisi”

Proje ile 6-18 yaş aralığındaki çocuk ve gençlerimizin bilim ve teknoloji alanında yaratıcılık ve yenilikçilik kapasitelerinin geliştirilmesi ve girişimcilik yönlerinin güçlendirilmesi hedefleniyor. Mersin Çocuk ve Genç Bilim Akademisi’ne, sadece Mersin değil diğer illerden de gelebilecek 6-18 yaş aralığındaki çocuk ve gençlerin katılımının sağlanması planlanıyor.

22.07.2019 – 29.12.2021 Esma DUMANLI KADIZADE, Ali GÖK, Emine YILMAZ BOLAT, Elçin ESMER, Ümit İZGİ ONBAŞILI, Ayşegül AVŞAR TUNCAY, Emrah UYSAL, Gülsüm GÖK

Tamamlandı Kalkınma Bakanlığı Danışman

Duvarların Ötesinde

akademik olarak doğada eğitim konusunda çocuklara ve ailelerine destek sunmak

13.03.2019 – 13.09.2019 EMİNE YILMAZ BOLAT, SİMGE YILMAZ UYSAL, OĞUZCAN ÇIĞ, BETÜL SAKINAN

Tamamlandı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Yürütücü

Annem Babam Benim İçin Okulda

Dezavantajlı bölgelerde yer alan okullarda aile eğitimi

01.04.2019 – 01.06.2019 EMİNE YILMAZ BOLAT, OĞUZCAN ÇIĞ, ÖZLEM DEMİRALEV

Tamamlandı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Yürütücü

Öğretmenlerin Sürekli Mesleki Gelişimlerini Desteklemenin Aracı Olarak Eylem Araştırması ve Ders Çalışma Yöntemlerinin Uygulanması

(MEÜ BAP Projesi) Mesleki gelişim tüm öğretmenlerin kendilerini kişisel ve mesleki yönden geliştirmeleri öğrencilerinin daha nitelikli öğrenmeleri ve görev yaptıkları okulun kalitesini artırmada hayati önem taşımaktadır Öğretmenlerin mesleki gelişimleri için literatürde yer alan ve ayrıca uygulanan çeşitli mesleki gelişim etkinlikleri mevcuttur Bunlardan ikisi eylem araştırması ve ders çalışmasıdır Projenin amacı okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin eylem araştırması action research ve ders çalışması lesson study gibi mesleki gelişim etkinlikleri yoluyla araştırmacı öğretmen olmalarına eğitim öğretim süreçlerinde karşılaştıkları pedagojik problemleri çözmelerine ve mesleki gelişimlerinin artırılmasına katkı sağlamaktır.

01.01.2017 – 01.06.2019 SONER MEHMET ÖZDEMİR, KERİM ÜNAL, SERDARHAN MUSA TAŞKAYA, EMİNE YILMAZ BOLAT, FUAT SERKAN SAY, HALİL ERDEM ÇOCUK, VOLKAN LÜTFİ PAN

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

118B281, Geri Dönüşüme Minik Bir Adim, Bilim ve Toplum, Araştırmacı/Uzman, Yürürlükte, bi̇li̇m Ve Toplum Programlari Müdürlüğü, BİLİM TOPLUM, 06.02.2018, 06.02.2018 - Still continues, 03.09.2018 - 03.03.2019.

Okul öncesi dönem çocuklarında geri dönüşüm bilinci kazandırmak

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 03.09.2018 – 03.03.2019 EMİNE YILMAZ BOLAT

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Araştırmacı

118B778, Aklin Şiiri Bilim, Bilim ve Toplum, Atölye Lideri, Yürürlükte, Bi̇li̇m ve Toplum Programlari Müdürlüğü, BİLİM TOPLUM, 06.02.2018, 06.02.2018 - Still continues, 20.07.2018 - 20.02.2019.

Etkinlikler ile bireylerin bilime karşı farkındalık ve olumlu tutum geliştirmesini sağlamak

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 20.07.2018 – 20.02.2019 EMİNE YILMAZ BOLAT

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen

Aklın Şiiri Bilim

Bilimsel bilginin erken yaşlarda kazanılmasına yönelik çocukları, gençleri bilimle buluşturmak, çocuklara ve gençlere yeteneklerini keşfetmelerini, geliştirmelerini sağlayacak öğrenme ortamları oluşturmak, yetişkin bireylerin yeni bilgiler öğrenerek kendilerini geliştirmelerine fırsat sunmak, toplumdaki bireylerin bilime merak ve ilgi duymalarını sağlayarak toplumda bilim kültürünün zenginleşmesine katkıda bulunmak gibi amaçları taşıyan bu projenin hedef kitlesi öncelikli olarak okul önce eğitim çağı çocukları olmakla beraber aileler, meslek liselerinin çocuk gelişimi bölümü öğrencileri ve eğitimcilerdir. Bilim şenliği programında eğitimde disiplinler arası yaklaşımın önemine dikkat çekilecektir. Bu hususta interaktif etkinlikler hazırlanıp, çocuklara ailelerine, öğrencilere eğitimcilere aktif öğrenme fırsatı sunulacaktır. Disiplinler arası öğrenmeyle ilgili ülkemizde ve dünyada yazılmış çeşitli makaleler, tezler, kitap bölümlerinden önemli kısımlar seçilerek katılımcıların okumaları için panolara asılacak ve anlamlı ve kalıcı öğrenmeyi sağlamaya yönelik interaktif etkinlikler yapılacaktır. Böylece katılımcıların kendilerini tanımaları, çevrelerinde olup bitenlerden haberdar olmaları sağlanacak, bireyler arası bilgi alış verişi esnasında birbirini dinleme farklı görüşlerin ortaya çıkması, dünyaya bakış açısında gelişim sağlanacaktır. Katılımcılara beyin fırtınası yöntemiyle çözmeleri sağlanacak sorular hazırlanacaktır. Örneğin ’xxBir fil kadar büyük olsaydın nasıl olurdu? Üç gözümüz olsaydı ne yapardık ?’xx gibi sorular farklı renklerde zarflara yerleştirilecek ve katılımcıların istediği zarfı seçerek soruyu istediği gibi yanıtlayacaktır. Eğlenceli matematik etkinlikleri olarak eşleştirme, gruplama sıralama oyunları oynanacaktır. Katılımcıların matamatiği ve İngilizce’xxyi müzikle öğrenmelerini sağlayacak oyunlu müzikler oluşturulacak, Çocukların hayal güçlerini gelişimine yönelik origami yöntemiyle uzay gökyüzüyle ilgili interaktif etkinlikler yapılacaktır. İletişim becerilerinin gelişimine yönelik iletişimle ilgili çeşitli oyunlar oynanacaktır. Köpüklerle resim etkinliği katılımcıların sanata olan ilgisini arttırırken matematik becerilerin gelişimini de sağlayacaktır. Tematik oyunlarla olay ve olguların anlaşılması kolaylaşacaktır. Bilim şenliği kapsamında disiplinler arası yaklaşım etkileşimli uygulamalar sayesinde katılımcıların, okulda öğrenilen bilgi ve becerileri gerçek yaşamda kullanabilme kabiliyeti gelişerek bu bilgi becerileri karşılaştıkları problemleri çözmeleri kolaylaşacaktır.

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 22.10.2018 – 26.10.2018 Leyla Kızılay, EMİNE YILMAZ BOLAT, DENİZ PAMUK, SUZAN AKGÖK, ÜMMÜGÜLSÜM GÜNEŞ, SEVDA ÖMÜRTAŞ, MURAT YİRİK, SERKAN ATİK, ORHAN YURTALANOĞLU

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen

Öğrendikçe Paylaşıyoruz, Paylaştıkça Öğreniyoruz

Öğretmenlere özel öğreti yöntemleriyle ilgili konularda mesleki gelişim ve ailelere uzman desteği vermek, Okul öncesi eğitim öğretmenlerine eğitime farklı bakış açıları kazandırmak, mesleki gelişimlerini desteklemek, eğitimde olan yeniliklerden haberdar olmalarını sağlamak, problem çözme becerilerini geliştirmek

16.05.2016 – 21.05.2018 EMİNE YILMAZ BOLAT, KERİM ÜNAL, SONER MEHMET ÖZDEMİR, SERDARHAN MUSA TAŞKAYA

Tamamlandı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Araştırmacı

Öğrendikçe Paylaşıyoruz Paylaştıkça Öğreniyoruz

Okul öncesi eğitim öğretmenlerine eğitime farklı bakış açıları kazandırmak, mesleki gelişimlerini desteklemek, eğitimde olan yeniliklerden haberdar olmalarını sağlamak, problem çözme becerilerini geliştirmek

16.05.2016 – 21.05.2018 SONER MEHMET ÖZDEMİR, SERDARHAN MUSA TAŞKAYA, KERİM ÜNAL, EMİNE YILMAZ BOLAT

Tamamlandı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Araştırmacı

OKULUNU SEV, GELECEĞİNİ KORU

Okul öncesi eğitimi tamamlayıp ilkokul birinci sınıfa başlayan çocukların okula hazır bulunuşluklarını desteklemektir.

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.05.2017 – 30.10.2017 EMİNE YILMAZ BOLAT

Tamamlandı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Yürütücü

Okul Öncesi Eğitime Bir Artı

DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI 11 SODES PROJESİ

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.01.2012 – 14.08.2012

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen

Diğer kategoride proje bulunamadı!