INTEGRATION OF EDUCATIONAL ROBOTICS TO SCIENTIFIC LEARNING TEACHING PROCESS
31.12.2020 – 08.05.2023 GÜN BİNZET, HİKMET SÜRMELİ, GÜLŞEN AVCI
Farklı Metal Atonları Çöktürülmüş Karbon Keçe Elektrodun Borhidrürün Katalitik Hidrolizine ve Elektrooksidasyonuna etkisinin Araştırılması
Elektrokimya
–
Bitki Ekstraktlarının Asidik Ortamda Yumuşak Çeliğin Korozyonuna Etkilerinin Araştırılması
Elektrokimya
–
Defne ve Keçiboynuzu Özütlerinin Yumuşak Çeliğin Korozyonu Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Korozyon
–
Katı oksit yakıt hücrelerinde kullanılan bazı Bi2O3 tabanlı katı elektrolitlerin üretilmesi yapı karakterizasyonları ve elektrik iletkenliği özelliklerinin incelenmesi
Yakıt Hücresi
–
Glikozun Hidrojen Çıkış Reaksiyonu Üzerine Etkisinin Araştırılması
Elektrooksidasyon
–
Platinin Elektrokatalitik Koşullarının Belirlenmesi
Elektrooksidasyon
–
Tasarım Temelli Fen Eğitimi: Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Performansları ve Görüşleri
Bilim ilerledikçe yaşam koşulları değişip gelişmekte ve yeni nesillerin ilgi ve ihtiyaçlarını da değiştirmektedir. Bu değişime uyum sağlamak için öğretmenlerin yeni nesillerin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntem ve stratejileri kullanmaları gerekmektedir. Son dönemlerde ülkeler arasında giderek yaygın uygulanmaya başlayan ve ülkemizde de gelecek yılların uygulanabilecek programı olarak değerlendirilebilen öğretim programlarından birisi de FeTeMM eğitimini içeren Fen Bilimleri öğretim programıdır. Fen, Matematik, Teknoloji ve Mühendislik alanlarının birlikte uygulanmasını gerektiren bu programın mevcut programdan en önemli farklılıklarından birisi de mühendislik ve tasarım becerilerini içeriyor olmasıdır. Özellikle disiplinler arası bakış açısıyla, öğrencilere inovatif düşünebilme, edindikleri bilgi ve becerileri ile tasarım yapabilme ve tasarımlarını denemelerine odaklanan bu program, öğrencilerin küçük yaşlardan itibaren mühendislik mesleğini tanımalarını sağlamayı ve hedef mesleklerden birisi haline getirmeyi amaçlamaktadır. Bu yeni öğretim stratejilerinin uygulamaları öncelikle aday öğretmenlere Eğitim fakültelerinde verilmeli ve bu stratejilerin öğretimi konusunda eğitim almalıdırlar. Son dönemlerde yaygın olarak fen öğretiminde kullanılan uygulamalardan birisi de mühendislik tasarım sürecidir. Sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı ile uyumlu olduğu düşünülen bu uygulamaların fen öğretiminde birlikte uygulanması önemlidir.Mühendislik tasarım süreci STEM programının bir modeli olarak kabul edilmektedir (Corbett, 2012). Temel mühendislik tasarım süreci bilimsel basamakları soru sorma, hayal etme, planlama, yaratma ve geliştirme basamaklarını kapsamaktadır. Bu süreçte öğrencilerin bilimsel ve matematik bilgilerini problem çözmede kullanmaları seçtikleri materyalleri nerede ve nasıl kullanacaklarını anlamaları, yaratıcılıklarını kullanmaları, tasarımlar üzerine ayrıntılı düşünmeleri önemlidir (English, Hudson, Dawes, 2011).Araştırmacılar mühendislik tasarım sürecinin öğrencileri gelecek dünyaya hazırladığı konusunda hemfikirdirler (Cunningham, Hester, 2007 Dawes, Ramussen, 2007 English, Mausoulides, 2011). Bu aktif süreç, öğrencilerin matematik ve fen bilgilerini, bilimsel süre becerilerini kullanmalarını geliştirmektedir (Schnittka, et al., 2011). Bu süreçle birlikte öğrenciler, mühendislerin ne yaptığını, yaratıcı model oluştururken izlemeleri gereken tasarım sürecini anlamaktadırlar. Ayrıca, bu programlar öğrencilere takım çalışması, iletişim, sunum, bağımsız düşünme gibi yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirmektedir.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 18.06.2017 – HİKMET SÜRMELİ, GÜLŞEN AVCI
8 Sınıf Öğrencilerinin Maddenin Halleri ve Isı Ünitesinde Karşılaşılan Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi Ve Giderilmesine Başarı Düzeylerine Tutumlarına ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Sanal Laboratuvar Uygulamalarının Etkisi
Fen Eğitimi
06.02.2018 – 04.06.2018 GÜLŞEN AVCI
DOĞAYLA ÇEPEÇEVRE
Erdemli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak TÜBİTAK 4004 DOĞA VE BİLİM OKULLARI kapsamında hazırlamış olduğumuz “Doğayla Çepeçevre Projesi” onaylanmıştır. Proje kapsamında 25 farklı okuldan 50 adet 4.sınıf öğrencisinin dahil olacağı projede, Mersin Büyük Belediyesi Şehir Katı Atık Düzenli Depolama Tesisi, Mersin Karaduvar Atık Su Arıtma Tesisi, Mersin Karaduvar Sahili, Erdemli Alata Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü ve Erdemli 15 Temmuz Şehitleri İmam Hatip Ortaokulu’nda gerçekleştirilecek faaliyetlerle öğrencilerimize çevre bilinci kazandırmak, doğa sevgisi aşılamak, ekolojik okur yazarlık bilinci ile daha yeşil ve daha sağlıklı yarınlara katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 19.09.2017 – 22.09.2017 Menevşe Şükran Duman, HİKMET SÜRMELİ, Esat Avcı, GÜLŞEN AVCI
443
4534532
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 10.05.2015 – 05.07.2016
8 Sınıf Öğrencilerinin Maddenin Halleri ve Isı Ünitesinde Karşılaşılan Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi Ve Giderilmesine Başarı Düzeylerine Tutumlarına ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Sanal Laboratuvar Uygulamalarının Etkisi
Kimya Eğitimi
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 19.11.2014 – 21.07.2015
Katı oksit yakıt hücrelerinde kullanılan bazı Bi2O3 tabanlı katı elektrolitlerin üretilmesi yapı karakterizasyonları ve elektrik iletkenliği özelliklerinin incelenmesi
Araştırmanın konusu Bi2O3-temelli oksijen iyonik iletken katı elektrolitlerin üretilmesi, kristalografik özelliklerinin belirlenmesi ve elektrik iletkenliği özelliklerinin araştırılmasıdır. Kapsam ise tek faza sahip malzemelerin üretilmesi ve sadece bu polimorfların incelenmesi ile sınırlıdır. Bunun için (Dy2O3)x-(WO3)y-(Bi2O3)1-x-y üçlü bileşikleri (DWSB) ve (Er2O3)x-(Bi2O3)1-x ikili bileşik sistemi (ESB) sistemleri üretilmiş ve incelenmiştir.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 05.11.2012 – 05.05.2014 SERDAR YILMAZ, ERSAY ERSOY, GÜLŞEN AVCI
Bazı Organik Maddelerin Elektrooksidasyonu ve Katodik Hidrojen Çıkışı Üzerine Etkisinin Araştırılması
Elektrooksidasyon
–