2023-1-EE01-KA220-SCH-000158504 / GAME-BASED FOREIGN LANGUAGE EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD - Erken Çocukluk Döneminde Oyunlarla Yabancı Dil Eğitimi

Projenin temel amacı, erken çocukluk dönemindeki çocukların gelişimine uygun yöntemlerle yabancı dil eğitimi sunmak için "Oyun Tabanlı Yabancı Dil Eğitim Programı" geliştirmektir. Doğal bir ortamda oyunlarla eğitim gerçekleştirerek çocukların dil becerilerini ve gelişimini desteklemek, öğretmenlerin mesleki gelişimini güçlendirmek, aile katılım çalışmalarıyla yapılan çalışmaları desteklemek ve farkındalığı artırmaktır. Erken Çocukluk Dönemi için Oyun Tabanlı Yabancı Dil Eğitim Programı, Öğretmen Kılavuzu ve Yabancı Dil Eğitim Oyunları Kitabı'nı geliştirmek için 6 uluslararası öğrenme, öğretme ve eğitmen eğitimi etkinlikleri ile 3 proje yönetimi toplantısı düzenlenecektir. Yerel olarak "Yabancı Dil Günü" ve "Sınıflardaki Yabancı Dil Öğrenme Merkezleri" etkinlikleri düzenlenerek çalışmalar için uygulama alanları oluşturulacaktır. Aynı zamanda çoğaltıcı etkinlikler, proje tanıtımı ve proje yayılım faaliyetleri gerçekleştirilecektir. Projenin genel koordinatörlüğünü Tallinna Sõbrakese Lasteaed anaokulunun üstlendiği projede, Türkiye’den Mersin Üniversitesi ve Cumhuriyet Anaokulunun yanı sıra, Portekiz, İspanya, Polonya ve İzlanda’dan da birer anaokulu projeye dahil olmuştur.

16.10.2023 – SERDARHAN MUSA TAŞKAYA, EMİNE YILMAZ BOLAT, NESİBE KÖROĞLU TEMEL, KERİM ÜNAL

Devam Ediyor Avrupa Birliği Yürütücü

Ortaöğretim İngiliz Dili Öğretiminde Yapay Zeka Teknoloji Araçlarının Entegrasyonu

Ortaöğretim İngiliz Dili Öğretiminde Yapay Zeka Teknoloji Araçlarının nasıl kullanılabileceği konusunda öğretmen eğitimi

23.09.2024 – KERİM ÜNAL, BİRSEN TÜTÜNİŞ, İSMAİL HAKKI MİRİCİ

Devam Ediyor TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen

İngilizce Dİl Günüm

Projemizin amacı, çocuğu yabancı dile maruz bırakarak, yaparak-yaşayarak okul öncesi dönemde yabancı dil olarak İngilizce öğrenmesini desteklemeyi amaçlamıştır. Haftanın her Çarşamba günü, dil günü olarak belirlenerek, gün boyunca İngilizce eğitimi okulun günlük rutinleriyle gerçekleştirilmiştir. Öğretmenler, öğrenciler, okul personeli, veliler, ziyaretçiler ve çevre halkının da dâhil olabileceği “İngilizce Dil Günüm” programının her aşaması İngilizce olarak gerçekleştirilmiştir. 3, 4 ve 5 yaş grubu ders etkinlikleri, çocuğun yaş grubuna uygun olarak oyunlar, şarkılar, sanat etkinlikleri ile diğer bütün etkinlikler İngilizce olarak işlenmiştir. 3, 4 ve 5 yaş grubu seviyesinde Mersin Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu’nun hazırlamış olduğu program uygulanmıştır. Uygulama sürecinde öğrencilerin dil öğrenmeye yönelik tutumları hem sınıf ortamında öğretmenler tarafından hem de ev ortamında velilerin gözlemleri sonucunda belirlenmiştir ve Yabancı dil olarak İngilizceye yönelik olumlu tutum geliştirdikleri belirlenmiştir. Ayrıca uygulama sürecinin başında ve sonunda öğrencilere resimler ve sözlü sorulardan oluşan bir başarı testi ön-test / son-test olarak uygulanmıştır ve öğrencilerin test sonuçlarında olumlu düzeyde anlamlı fark bulunmuştur. Bu proje ile yabancı dil eğitiminin okul öncesi dönemde başlamasına yönelik olarak önerilerde bulunulmuştur.

04.10.2021 – 10.06.2022 KERİM ÜNAL

Tamamlandı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Yürütücü

İlköğretim İngilizce Derslerinde TPAB Çerçevesi Entegrasyonu ile ICT Kullanımı

İlköğretim İngilizce öğretmenlerinin, Web 2.0 etkinlikleriyle dört dil becerisine yönelik ne tür etkinlikler hazırlayabilecekleri konusuna yönelik uygulamalı eğitimlerin verilmesi

06.10.2021 – 10.10.2021 KERİM ÜNAL

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen

Öğretmenlerin Sürekli Mesleki Gelişimlerini Desteklemenin Aracı Olarak Eylem Araştırması ve Ders Çalışma Yöntemlerinin Uygulanması

(MEÜ BAP Projesi) Mesleki gelişim tüm öğretmenlerin kendilerini kişisel ve mesleki yönden geliştirmeleri öğrencilerinin daha nitelikli öğrenmeleri ve görev yaptıkları okulun kalitesini artırmada hayati önem taşımaktadır Öğretmenlerin mesleki gelişimleri için literatürde yer alan ve ayrıca uygulanan çeşitli mesleki gelişim etkinlikleri mevcuttur Bunlardan ikisi eylem araştırması ve ders çalışmasıdır Projenin amacı okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin eylem araştırması action research ve ders çalışması lesson study gibi mesleki gelişim etkinlikleri yoluyla araştırmacı öğretmen olmalarına eğitim öğretim süreçlerinde karşılaştıkları pedagojik problemleri çözmelerine ve mesleki gelişimlerinin artırılmasına katkı sağlamaktır.

01.01.2017 – 01.06.2019 SONER MEHMET ÖZDEMİR, KERİM ÜNAL, SERDARHAN MUSA TAŞKAYA, EMİNE YILMAZ BOLAT, FUAT SERKAN SAY, HALİL ERDEM ÇOCUK, VOLKAN LÜTFİ PAN

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

Öğrendikçe Paylaşıyoruz Paylaştıkça Öğreniyoruz

Okul öncesi eğitim öğretmenlerine eğitime farklı bakış açıları kazandırmak, mesleki gelişimlerini desteklemek, eğitimde olan yeniliklerden haberdar olmalarını sağlamak, problem çözme becerilerini geliştirmek

16.05.2016 – 21.05.2018 SONER MEHMET ÖZDEMİR, SERDARHAN MUSA TAŞKAYA, KERİM ÜNAL, EMİNE YILMAZ BOLAT

Tamamlandı Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Araştırmacı

11. Toplum Liderleri Geliyor Projesi

Üniversite öğrencilerine Liderlik konusunda farklı kişiler tarafından sunulan haftalık konuşmalar

14.10.2017 – 18.11.2017 KERİM ÜNAL

Tamamlandı Özel Kuruluşlar Danışman

10. Toplum Liderleri Geliyor Projesi

Üniversite öğrencilerine Liderlik konusunda farklı kişiler tarafından sunulan haftalık konuşmalar

05.11.2016 – 17.12.2016 KERİM ÜNAL

Tamamlandı Özel Kuruluşlar Yönetici

9 Toplum Liderleri Geliyor Projesi

Üniversite öğrencilerine Liderlik konusunda farklı kişiler tarafından sunulan haftalık konuşmalar

14.11.2015 – 26.12.2015 KERİM ÜNAL

Tamamlandı Özel Kuruluşlar Danışman

8 Toplum Liderleri Geliyor Projesi

Üniversite öğrencilerine Liderlik konusunda farklı kişiler tarafından sunulan haftalık konuşmalar

14.03.2015 – 25.04.2015 KERİM ÜNAL

Tamamlandı Özel Kuruluşlar Danışman

Diğer kategoride proje bulunamadı!