TEACHERS’ PERCEPTIONS OF METACREATIVE SKILLS: A SCALE DEVELOPMENT STUDY
International Innovative Education Researcher, vol. 4, no. 1, pp. 185–216
Figen Kılıç, Emsal Işıl Gılıç
Effect on Turkish high school students of a psychoeducation program for developing forgiveness
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY, vol. 52, no. 6, pp. 1–11
Zülal Erkan, Figen Kılıç, Seren Tezcan Yanar
EXAMINING TEACHING WITH DESING ORIENTED THINKING APPROACH IN DIFFERENT VARIABLES
JOURNAL OF ADVENCED EDUCATİON STUDİES, vol. 6, no. 1, pp. 170–199
Yelda Karahan Üzülmez, Figen Kılıç
Dijital Farkındalık Algısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Kesit Akademi Dergisi, vol. 38, no. 38, pp. 132–158
İsmail Karakuş, Figen Kılıç
Effect of Psychoeducation Program on Developing Forgiveness Tendency: A study with Turkish High School Students
Social Behavior and Personality an International Journal, vol. 52, no. 6, pp. –
Zülal Erkan, Figen Kılıç, Seren Tezcan Yanar
Investigating the effect of instruction designed according to the ARCS model enriched with web 2.0 tools on students mathematics achievement and motivation
i-manager's Journal on School Educational Technology, vol. 19, no. 3, pp. 21–
Huriye Yavuzkan, Tuğba Yanpar, Figen Kılıç
Teacher and Student Views on Secondary English Course in Distance Education
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 37, no. 10, pp. 137–165
Sergen Saygılı, Figen Kılıç
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI 5. SINIF DÜZEYİNDEKİ KAZANIMLARIN ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Milli Eğitim Dergisi, vol. 51, no. 235, pp. 2107–2132
Figen Kılıç, Halil İbrahim Kabadayı
'DIGITAL' OVERVIEW AT THE PROFILES OF PRE-SERVICE TEACHERS: DIGITAL AWARENESS, COMPETENCE AND FLUENCY
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY, vol. 80, no. 2, pp. 324–338
İsmail Karakuş, Figen Kılıç
New Normal: The Future Curriculum Development in Education
Education Quarterly Reviews, vol. 5, no. 2, pp. 202–215
Figen Kılıç, Sergen Saygılı
ORTAÖĞRETİM İNGİLİZCE DERSİ KAZANIMLARININ ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
International Social Sciences Studies Journal, vol. 7, no. 79, pp. 1011–1026
Tuğba İnciman Çelik, Figen Kılıç
Okul Öncesi Eğitimi Bünyesindeki Farklı Kurumlarda Yer Alan Anasınıflarında Aile Katılımı Çalışmalarının Ebeveyn ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR), vol. 8, no. 67, pp. 683–695
Hikmet Doğrul, Tuğba Yelken, Figen Kılıç
BEŞİNCİ SINIF FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI KAZANIMLARININ VE DERS KİTABININ ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
International Journal of Eurasia Social Sciences, vol. 12, no. 44, pp. 312–335
Akyol Cüneyt, Figen Kılıç
A METASYNTHESIS STUDY OF CREATIVITY ON PRESCHOOL EDUCATION IN TURKEY
International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 6, no. 15, pp. 1285–1316
Tuğçe Baykal, Figen Kılıç
INVESTIGATION OF THE OPINION, EXPECTATION ANDMETAPHORIC PERCEPTIONS OF PARENTS FOR PRESCHOOL EDUCATION
European Journal of Education Studies, vol. 7, no. 12, pp. 168–192
Hikmet Doğrul, Figen Kılıç
Türk Dili Dersinde Mobil Destekli Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Başarı Odaklı Motivasyonlarına ve Mobil Öğrenme Araçlarını Kabul Düzeylerine Etkisi
uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 13, no. 71, pp. 754–765
İsmail Karakuş, Tuğba Yelken, Figen Kılıç
İlkokul Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Fen Bilimleri Dersinde Yapılan Etkinliklerinin Yaratıcı Düşünme Becerileri Açısından İncelenmesi
Turkish Journal of Educational Studies, vol. 7, no. 3, pp. –
Ufuk Özkale, Figen Kılıç, Tuğba Yelken
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Üniversite Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 49–57
Hikmet Doğrul, Figen Kılıç
ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE EBA (EĞİTİMDE BİLİŞİM AĞI) KULLANIM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Journal of Advanced Education Studies, vol. 1, no. 1, pp. 32–52
Murat Kuyubaşıoğlu, Figen Kılıç
The Effect of Mobile-Assisted Language Learning Environment on EFL Students’ Academic Achievement, Cognitive Load and Acceptance of Mobile Learning Tools
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, vol. 14, no. 7, pp. 2915–2928
Ömer Özer, Figen Kılıç
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Öğrencilerinin Görüşlerine Göre İçerik Düzenleme Stratejilerinin Belirlenmesi
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, vol. 2, no. 4, pp. 139–157
Figen Kılıç
Support and Social Activities in Internet Based Distance Education
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, vol. 3, no. 14, pp. 261–285
Aslı Tırnovalı, Figen Kılıç
Teachers and Foreign Language Learners Perspectives on the Use of ICT
International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, vol. 5, no. 9, pp. 35–47
Ömer Özer, Figen Kılıç
Attitudes Regarding the Teaching Profession Professional Efficacy Beliefs and Vocational Self esteem of Teacher Canditates Enrolled at Education Faculties and Pedagogic Formation Programmes
International Journal of Social Sciences and Education, vol. 4, no. 4, pp. 380–391
Eylem Yalçın İncik, Figen Kılıç
CONTENT ARRANGEMENT STRATEGIES USED BY THE ACADEMIC STAFF Article ID: IJ14V6N1B60
International Journal of Academic Research, vol. 6, no. 1, pp. 443–450
Figen Kılıç
AWARENESS AND COGNITIVE LOAD LEVELS OF TEACHERCANDIDATES TOWARDS STUDENT PRODUCTS MADE BY DIGITAL STORYTELLING
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, vol. 15, no. 3, pp. 94–107
Figen Kılıç
Fen Lisesi Öğretmenlerinin Öğretim Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
The Journal of Academic Social Science Studies (JASS), vol. 6, no. 6, pp. 715–738
Figen Kılıç, Gülnihal Dilbaz
Pre school Teachers Perceptions Regarding The Concept Of Creativity A Metaphorical Study
International Journal of Social Science and Education, vol. 1, no. 4, pp. 122–134
Figen Kılıç
Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilişsel Koçluk ve Bilişsel Esnekliğe Dayalı Öğretim Ortamlarının Oluşturulmasına İlişkin Görüşleri
İlköğretim Online Dergisi, vol. 3, no. 11, pp. 578–595
Figen Kılıç, Özden Demir
The Strategic Planning (SWOT) analysis outcomes and suggestions according to the students and the lecturers within the distance education system.
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, vol. 13, no. 2, pp. 267–276
Tuğba Yelken, Tuğba Yelken Yanpar, Figen Kılıç, Caner Özdemir, Mislina Gözübol, Ebrar Yıldız
Strategic Planning Implementation Manager on the View of Primary and Secondary Schools
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 38–50
Tuğba Yanpar Yelken, Figen Kılıç, Lütfi Üredi
Stratejik planlama uygulamalarına ilişkin İlk ve ortaöğretim okul müdürlerinin görüşleri
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 38–50
Tuğba Yelken, Tuğba Yelken Yanpar, Figen Kılıç, Lütfi Üredi
Kavram Analizi Yönteminin Kültür Kavramının Öğrenilmesine Etkisi
e-Journal of New World Sciences Academy, vol. 4, no. 4, pp. 1382–1391
Figen Kılıç
Öğretmen Adayı Dijital Yeterlik Algısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 35, pp. 935–956
İsmail Karakuş, Önder Sünbül, Figen Kılıç
Yaratıcı Öğrenme Ortamı Değerlendirme Ölçeği Geliştirme: Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi
Kastamonu Eğitim Dergisi, vol. 26, no. 4, pp. 1–18
Figen Kılıç, Gamze Yavuz Konokman, Tuğba Yelken
Mobil Öğrenme Araçlarını Kabul Ölçeği: Geçerlik-Güvenirlik Çalışması
Journal of Turkish Studies, vol. 12, no. Volume 12 Issue 25, pp. 577–588
Ömer Özer, Figen Kılıç
Göçle Gelen Okul Öncesi Çocukların İlkokuma Yazma Becerilerine İlişkin 1 Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 212–224
Mehmet Yıldız, Figen Kılıç
Stratejik Plan Uygulamalarına İlişkin ilk ve Orta Öğretim Okulu Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
Milli Eğitim Dergisi, vol. 1, no. 195, pp. 67–90
Tuğba Yelken Yanpar, Lütfi Üredi, Figen Kılıç
Stratejik Planlama Uygulamalarına İlişkin İlk ve Orta Öğretim Okulu Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi
Milli Eğitim Dergisi, vol. 41, no. 195, pp. 67–90
Tuğba Yanpar Yelken, Lütfi Üredi, Figen Kılıç
İlköğretim Müfettişlerinin Görüşlerine Göre Yapılandırmacı Program ve Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeyleri
Çukurova Üniv. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 31–46
Tuğba Yelken Yanpar, Lütfi Üredi, Işıl Tanrıseven, Figen Kılıç
İlköğretim Müfettişlerinin Yapılandırmacı Program ile Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerine İlişkin Görüşleri
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 31–46
Tuğba Yanpar Yelken, Tuğba Yelken, Işıl Tanrıseven, Lütfi Üredi, Figen Kılıç
Kavramların Öğretiminde Kavram Analizi Yönteminin Akademik Başarıya Ve Bilişsel Esnekliğe Etkisi
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Elazığ., vol. 18, no. 2, pp. 223–230
Figen Kılıç
Kavramların Öğretiminde Kavramın İçerik Öğelerinin Açıklanmasının Akademik Başarıya Etkisi
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 145–161
Figen Kılıç
Views of prospective classroom teachers regarding creating instructional environment based on cognitive coaching and cognitive flexibility
İlköğretim Online (elektronik), vol. , no. , pp. 578–595
Figen Kılıç, Özden Demir