Europe in Action
01.01.2020 – 31.12.2022 HÜSEYİN GÜMÜŞ, Bilal Çağlayan
Sports for a better world
01.02.2021 – 31.07.2022 HÜSEYİN GÜMÜŞ, HASAN ERDEM MUMCU
Promoting Integrity Against Match-fixing through education among young athletes
The promotion of integrity against match fixing is the main objective of IAM /Promoting Integrity Against Match-fixing through education among young athletes/ and a specific priority of Erasmus+ Sport programme. The core idea of our project is to fight this international contemporary threat facing sport through education among young athletes (aged 14-16) in order to preserve transparency, fair-play and respect for others on the early level of sport activity. Match-fixing can be categorised in two broader groups. In European sports, there have been several occurrences of match-fixing by corruption, gambling, or betting. This is when third party agents influence individuals to engage in match-fixing. Cases in this category are frequently issues that intersect with crime, laws, and policies. The majority of match-fixing incidents in this first group involve large winnings in the gambling market. If you knew in advance what is going to happen, it is a lot easier to bet on a team and a certain outcome. Then gambling is not gambling anymore, it is ‘knowing’.
01.01.2020 – 31.12.2021 HÜSEYİN GÜMÜŞ, Bilal Çağlayan
European Values and Being Physically Active through Games for a Better Life
Our most important goal is to prevent early school leaving (ESL) and supporting all students from all levels.Studies show that people without secondary education are less involved in democratic processes and are less active citizens. With the help of our project, we intend to create schools which are much more than a place merely for teaching, but rather an institution intended for upbringing a future active citizen who has basic abilities for a healthy and good lifestyle.With the help of this project, we (Portugal, Latvia, Turkey, Romania, Poland) intend to cover two dimensions: being active and learn to living EVs, specifically in sport environment by emphasizing fraternity, justice, peace, equality-especially gender equality, tolerance, solidarity. These are the important values and we believe that sport is a good way to learn and transform them to the daily life.We also intend to promote number of persons who give importance being physically active not only because of health related reasons but also social-related reasons.
01.09.2016 – 30.04.2018 HASAN ERDEM MUMCU, HÜSEYİN GÜMÜŞ
Egzersize Katılım Sürecinde Rekreasyon Alan Tercihi
01.04.2025 – HÜSEYİN GÜMÜŞ
Düzenli sabah egzersizi yapan bireylerde özgecilik, yaşam doyumu ve mutluluk ilişkisi
01.04.2025 – HÜSEYİN GÜMÜŞ
C Tipi AR-GE Araştırma Projesi (AP4)
12 Haftalık Rekreasyonel Tenis Aktivitesinin Yaşam Kalitesine ve Atletik Performansa Etkisinin İncelenmesi
09.05.2018 – 01.03.2021 HÜSEYİN GÜMÜŞ, İRFAN YILDIRIM, YUNUS YILDIRIM, YASİN ERSÖZ, MUSTAFA CAN KOÇ
Tübitak 2209-A Yurtiçi Araştırma Projesi Destek Programı
Çalışmayan yetişkin kadınların fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesi ilişkisi
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 28.05.2018 – 05.08.2019 HÜSEYİN GÜMÜŞ, Nazlı Cansu
Okulumun Neşesiyim Fair Play Elçisiyim
Sporculara, antrenörlere ve idarecilere başarılı olma, madalya ya da ödül kazanma konusunda uygulanan psikolojik baskının da etkisiyle, spor organizasyonlarında ahlaka uygun olmayan davranışlara eğilimin arttığı görülmektedir. Fair play davranışın attırılmasında ve yaygınlaştırılmasında toplumun etkili olabilecek gücü hiç şüphesiz eğitimdir. Bilim insanlarının ve eğitimcilerin hem fikir olduğu ortak nokta ise fairplaye ilişkin tutum ve davranışların çocuk yaşta kazandırılması gerektiğidir. Bu nedenle bu proje doğrultusunda Türkiye okul sporları federasyonu, Türkiye Herkes için Spor Federasyonu ve Afyon Kocatepe Üniversite işbiriliğinde pilot bölge olarak seçilen Afyonkarahisar ilinde bulunan merkez ilköğretim okullarına fair play konusunda uygulamalı eğitimler verilerek farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 22.10.2017 – 27.04.2018 HÜSEYİN GÜMÜŞ, İRFAN YILDIRIM
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SPORTMENLİK DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ
24.07.2017 – 20.04.2018 RIFAT YAĞMUR, HÜSEYİN GÜMÜŞ, SİNAN SARAÇLI, ÖZKAN IŞIK, YASİN ERSÖZ
Kariyer Destek Projesi
Yetişkin Kadınların Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcılarının İncelenmesi
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 05.09.2017 – 31.01.2018 İLKAY DOĞAN, HÜSEYİN GÜMÜŞ, İRFAN YILDIRIM
Genel Amaçlı Proje
Türk Güreş Hakemlerinin Hakemlik Performasında EtkiliDemografik Değişkenlerin Lojistik Regresyon Analizi Aracılığıyla İncelenmesi
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 24.07.2017 – 22.11.2017 ÖZKAN IŞIK, HÜSEYİN GÜMÜŞ
Kariyer Destek Projesi
Rekreasyon Alanı Tercih Etkenleri ve Rekreasyon Alanı Duygu Durumu Arasındaki İlişki
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 07.04.2017 – 01.06.2017 BÜLENT GÜRBÜZ, HÜSEYİN GÜMÜŞ, YUNUS YILDIRIM
Tübitak 2209-A Yurtiçi Araştırma Projesi Destek Programı
Masabaşı Çalışanlarda Rekreasyonel Bir Etkinlik Olarak Siber Aylaklık Davranışının İncelenmesi
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 09.05.2016 – 30.03.2017 HÜSEYİN GÜMÜŞ, ÜMRAN YILDIZ
Kariyer Destek Projesi
Rekreasyon Alanlarına Katılımı Engelleyen Unsurların Vücut Kitle İndeksi Perspektifinde Değerlendirilmesi
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ 19.08.2016 – 15.12.2016 İLKAY DOĞAN, HÜSEYİN GÜMÜŞ
Kariyer Destek Projesi
Türk Kültüründe Rekreasyon Alanı Tercih Etkenleri (RATE): Ölçek Geliştirme Çalışması
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ 10.06.2016 – 10.12.2016 HÜSEYİN GÜMÜŞ, SEMA ALAY ÖZGÜL
Kariyer Destek Projesi
Kredi Yurtlar Kurumunda Kalan Öğrencilerin Boş Zaman Engelleri ve Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ 18.09.2015 – 17.12.2015 Rıfat Yağmur, HÜSEYİN GÜMÜŞ
FUTBOLCULARDA SALONDA VEYA AÇIK HAVADA FUTBOL OYNAMANIN KAN LAKTAT SEVİYELERİNE ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ 05.05.2010 – 09.11.2012