Dr. ÖÄŸr. Üyesi İsmail KARAKUÅž
Birim
: EÄŸitim Fakültesi / Sınıf EÄŸitimi Anabilim DalıİŞ Adresi
: Türk Dili Bölüm BaÅŸkanlığı Mersin Üniversitesi Çiftlikköy Kampüsü
Telefon
: +90--Dahili
: OLUÅžTURMA
: 2018-02-22 17:06:53DÜZENLEME
: 2022-11-04 11:31:08PUAN
: 4050YABANCI DİL
:
İngilizce,
D,
DiÄŸer,
60
Derece | Bölüm | Üniversite/Kurum | Yıl |
LİSANS | TÜRKÇE ÖÄžRETMENLİĞİ | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2012 |
YÜKSEK LİSANS | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖÄžRETİM | KAHRAMANMARAÅž SÜTÇÜ Ä°MAM ÜNİVERSİTESİ | 2017 |
LİSANS | KAMU YÖNETİMİ | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | 2019 |
DOKTORA | EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖÄžRETİM | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2022 |
Doktora Tezi
1. ÖÄžRETMEN ADAYLARININ PROFİLLERİNE “DİJİTAL” BİR BAKIÅž: DİJİTAL FARKINDALIK, YETERLİK ve AKICILIK Danışman: Dr. Figen Kılıç, Mersin Üniversitesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, EÄŸitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Mersin, Türkiye, 2022.
Theses_002.pdf
Yüksek Lisans Tezi
1. ÖÄžRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI İLE ÖÄžRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ Danışman: Dr. SERKAN ÜNSAL, KahramanmaraÅŸ Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, EÄŸitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, KahramanmaraÅŸ, Türkiye, .
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp">https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
Görev Ünvanı | Üniversite/Kurum | Yıl |
ÖÄžRETİM GÖREVLİSİ | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | 2018-02-06 - 2019-08-28 |
ÖÄžRETİM GÖREVLİSİ | TÜRKÇE ÖÄžRETİMİ UYGULAMA VE ARAÅžTIRMA MERKEZİ | 2019-08-28 - Devam ediyor |
Uluslararası - Diğer 200
2020
2. Karakuş, İ. ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİNDE ALDIKLARI TÜRKÇE EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. INTERNATİONAL E-ISSN:2587-1587 SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL, 2020, 6, 2537-2548. 100 + 0http://dx.doi.org/10.26449/sssj.2368
Publications_005.pdf
1. Karakuş, İ. TÜRK DİLİ DERSİNDE MOBİL DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI ODAKLI MOTİVASYONLARINA VE MOBİL ÖĞRENME ARAÇLARINI KABUL DÜZEYLERİNE ETKİSİ. ULUSLARARASI SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, 2020, 71, 755-765. 100 + 0http://http://mts.sosyalarastirmalar.com/Makaleler/0393ed72-afbe-40b3-a346-150fd19f869a.pdf
Publications_004.pdf
Uluslararası - ESCI kapsamındaki dergilerde yayımlanan tam makale 300
2022
1. KARAKUŞ, İ. ‘DIGITAL’ OVERVIEW AT THE PROFILES OF PRE-SERVICE TEACHERS: DIGITAL AWARENESS, COMPETENCE AND FLUENCY . PROBLEMS OF EDUCATİON İN THE 21ST CENTURY, 2022, 80, 1822-7864. 300 + 0http://https://oaji.net/articles/2022/457-1651338350.pdf
Publications_009.pdf
Uluslararası - Journals Indexed in Eric 100
2021
2. KARATEPE, R. An Investigation on the Relationship Between Learner's Skills and Perceptions to Use Information and Communication Technologies (Ict) and 21st Century Skills (C21 Skills) in Education. INTERNATİONAL JOURNAL OF PROGRESSİVE EDUCATİON, 2021, 17, 259-269. 0 + 010.29329/ijpe.2021.382.18
Publications_006.pdf
1. KARAKUŞ, İ. The Views of International University Students About Online Education. THE ASİAN INSTİTUTE OF RESEARCH EDUCATİON QUARTERLY REVİEWS, 2021, 4, 1-13. 100 + 010.31014/aior.1993.04.03.312
Publications_007.pdf
Ulusal - ULAKBİM Tarafından Taranan 600
2022
3. KARAKUŞ, İ. Uluslararası Öğrencilerin Koronavirüs Farkındalıklarının ve Yükseköğretime Uyum Yeterliklerinin İncelenmesi. MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2022, 2, 184-195. 200 + 0http://https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2183948
Publications_010.pdf
2020
2. KARAKUŞ, İ. Uluslararası Öğrencilerin Yükseköğretime Uyum Yeterlikleri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. YÜKSEKÖĞRETİM VE BİLİM DERGİSİ/JOURNAL OF HİGHER EDUCATİON AND SCİENCE, 2020, 10, 504-515. 200 + 010.5961/jhes.2020.410
Publications_008.pdf
1. KARAKUŞ, İ.; YELKEN, T. Uzaktan Eğitim Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk ile İşlemsel Uzaklıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ , 2020, 1, 186-201. 200 + 0http://https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/52233/679904
Publications_003.pdf
Ulusal - DiÄŸer 200
2017
2. Karakuş, İ.; Karakuş, S. Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Ortaöğretim Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi . TURKİSH JOURNAL OF EDUCATİONAL STUDİES, 2017, 4, 1-37. 100 + 0http://dergi.firat.edu.tr/index.php/turk-jes/article/view/392
Publications_001.pdf
1. Karakuş, İ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK ALGILARI İLE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. KESİT AKADEMİ, 2017, 3, 361-377. 100 + 0
Uluslararası - Kitapta Bölüm Yazma 2250
1. KARAKUŞ, İ. 2. ULUSLARARASI AKDENİZ SEMPOZYUMU TAM METİN BİLDİRİ KİTABI, ISBN: 978-605-80453-5-4, MERSİN AKADEMİK DANIŞMANLIK, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 385 Sayfa, Türkçe, MERSİN, Türkiye, 2019. 500
http://akdenizsempozyumu.mersin.edu.tr/bulut/birim_-109/sempozyum-pano/2._AKDENZ_SEMPOZYUMU_TAM_METN_TASLAI_-_5._CLT.pdf
2. Kilic, F. Improving Scientific Communication for Lifelong Learners, ISBN: 9781799845348, IGI-GLOBAL, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 288 Sayfa, İngilizce, Hershey, Amerika Birleşik Devletleri, 2021. 1750
Dönem | D.Kodu | Ders | Fakülte/Yüksekokul/Enstitü | Bölüm/Program | T-U-K |
Bahar | TDL102 | Türk Dili II | Teknik Bilimler Meslek Yükseko | Kimya Teknolojisi | 2-0-2 |
Bahar | TDL102 | Türk Dili II | Teknik Bilimler Meslek Yükseko | İnÅŸaat Teknolojisi ( İkmep ) ( | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili - II | Denizcilik Meslek Yüksekokulu | Deniz ve Liman İşletmeciliÄŸi ( | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili - II | Denizcilik Meslek Yüksekokulu | Gemi Makineleri İşletme | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili - II | Denizcilik Meslek Yüksekokulu | Deniz UlaÅŸtırma ve İşletme | 2-0-2 |
Bahar | TD 102 | Türk Dili - II | Sosyal Bilimler Meslek Yükseko | Turizm ve Seyahat Hizmetleri ( | 2-0-2 |
Bahar | TD 102 | Türk Dili II | Sosyal Bilimler Meslek Yükseko | Turizm ve Otel İşletmeciliÄŸi ( | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili - II | Denizcilik Meslek Yüksekokulu | Deniz UlaÅŸtırma ve İşletme ( 2 | 2-0-2 |
Bahar | TDL102 | Türk Dili II | Teknik Bilimler Meslek Yükseko | Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetl | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili - II | Denizcilik Meslek Yüksekokulu | Deniz ve Liman İşletmeciliÄŸi | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili - I | Denizcilik Meslek Yüksekokulu | Deniz UlaÅŸtırma ve İşletme ( 2 | 2-0-2 |
Güz | TDL101 | Türk Dili I | Teknik Bilimler Meslek Yükseko | İnÅŸaat Teknolojisi ( İkmep ) ( | 2-0-2 |
Güz | TD 101 | Türk Dili - I | Sosyal Bilimler Meslek Yükseko | Turizm ve Seyahat Hizmetleri ( | 2-0-2 |
Güz | TD 101 | Türk Dili I | Sosyal Bilimler Meslek Yükseko | Turizm ve Otel İşletmeciliÄŸi ( | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili - I | Denizcilik Meslek Yüksekokulu | Gemi Makineleri İşletme | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili - I | Denizcilik Meslek Yüksekokulu | Deniz ve Liman İşletmeciliÄŸi ( | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili - I | Denizcilik Meslek Yüksekokulu | Deniz ve Liman İşletmeciliÄŸi | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili - I | Denizcilik Meslek Yüksekokulu | Deniz UlaÅŸtırma ve İşletme | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili I | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili I | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili I | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili I | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili I | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Güz | TD101 | Türk Dili I | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Dönem | D.Kodu | Ders | Fakülte/Yüksekokul/Enstitü | Bölüm/Program | T-U-K |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | İçel SaÄŸlık Yüksekokulu | HemÅŸirelik | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
Bahar | TD102 | Türk Dili II | Rektörlük | Türk Dili | 2-0-2 |
FAALİYET TÜRÜ | DETAYI | |
Proje | TÜBİTAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası İkili İşbirliÄŸi Programları | |
|
||
TÜBİTAK 1005, 3001 | ||
|
||
TÜBİTAK 1002 | ||
|
||
H2020 Projesi | ||
|
||
DiÄŸer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje | ||
|
||
DiÄŸer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje | ||
|
||
Araştırma | Yurtdışı Araştırma | |
|
||
Yurtiçi AraÅŸtırma | ||
|
||
Yayın | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi | |
|
||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi) | ||
|
||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araÅŸtırma makalesi | ||
|
||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi) | ||
|
||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi | ||
|
||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale | ||
|
||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | ||
|
||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliÄŸi | ||
|
||
DiÄŸer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | ||
|
||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | ||
|
||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | ||
|
||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüÄŸü | ||
|
||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.) | ||
|
||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | ||
|
||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.) | ||
|
||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı | ||
|
||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı | ||
|
||
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı | ||
|
||
Tasarım | Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaÅŸ, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı | |
|
||
Sergi | Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |
|
||
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||
|
||
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||
|
||
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||
|
||
Patent | Uluslararası patent | |
|
||
Ulusal patent | ||
|
||
Atıf | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |
|
||
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||
|
||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||
|
||
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||
|
||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | ||
|
||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | ||
|
||
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | ||
|
||
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | ||
|
||
TebliÄŸ | Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri | |
|
||
Ödül | YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü | |
|
||
TÜBİTAK bilim ödülü | ||
|
||
TÜBA Akademi Ödülü | ||
|
||
TÜBİTAK TWAS veya TeÅŸvik ödülü | ||
|
||
TÜBİTAK Ufuk 2020 Programı eÅŸik üstü ödülü | ||
|
||
Yurtdışı kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | ||
|
||
Yurtiçi kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | ||
|
||
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | ||
|
||
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | ||
|
||
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluÅŸlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluÅŸlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl | ||
|