Derece | Bölüm | Üniversite/Kurum | Yıl |
LÄ°SANS | TÜRKÇE ÖÄžRETMENLİĞİ | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2012 |
YÜKSEK LÄ°SANS | EĞİTÄ°M PROGRAMLARI VE ÖÄžRETÄ°M | KAHRAMANMARAÅž SÜTÇÜ Ä°MAM ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2017 |
LÄ°SANS | KAMU YÖNETÄ°MÄ° | ANADOLU ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2019 |
DOKTORA | EĞİTÄ°M PROGRAMLARI VE ÖÄžRETÄ°M | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2022 |
1. ÖÄžRETMEN ADAYLARININ PROFÄ°LLERÄ°NE “DÄ°JÄ°TAL” BÄ°R BAKIÅž: DÄ°JÄ°TAL FARKINDALIK, YETERLÄ°K ve AKICILIK Danışman: Dr. Figen Kılıç, Mersin Ãœniversitesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, EÄŸitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, Mersin, Türkiye, 2022.
Theses_002.pdf
1. ÖÄžRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLÄ°K Ä°NANÇLARI Ä°LE ÖÄžRETMENLÄ°K MESLEĞİNE YÖNELÄ°K TUTUMLARI ARASINDAKÄ° Ä°LÄ°ÅžKÄ°NÄ°N Ä°NCELENMESÄ° Danışman: Dr. SERKAN ÜNSAL, KahramanmaraÅŸ Sütçü Ä°mam Ãœniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, EÄŸitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, KahramanmaraÅŸ, Türkiye, .
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp">https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
Görev Ünvanı | Üniversite/Kurum | Yıl |
ÖÄžRETÄ°M GÖREVLÄ°SÄ° | MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° | 2018-02-06 - 2019-08-28 |
ÖÄžRETÄ°M GÖREVLÄ°SÄ° | TÜRKÇE ÖÄžRETÄ°MÄ° UYGULAMA VE ARAÅžTIRMA MERKEZÄ° | 2019-08-28 - Devam ediyor |
2022
3. KARAKUŞ, İ.; KARAKUŞ, S. Uluslararası Öğrencilerin Koronavirüs Farkındalıklarının ve Yükseköğretime Uyum Yeterliklerinin İncelenmesi. MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2022, 20, 184-195. 0 + 0 10.18026/cbayarsos.1055808
2020
2. KARAKUÅž, Ä°.; AKAY, C. Adaptation Scale of International Students to Higher Education:Validity and Reliability Study Adaptation Scale of Higher Education. THE JOURNAL OF HÄ°GHER EDUCATÄ°ON AND SCÄ°ENCE, 2020, 10, 504-515. 0 + 0 https://doi.org/10.5961/jhes.2020.410
1. KARAKUŞ, İ.; YELKEN, T. Uzaktan Eğitim Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Bulunuşluk ile İşlemsel Uzaklıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 2020, 28, 186-201. 0 + 0
2024
5. KARAKUŞ, İ.; KILIÇ, F. Dijital Farkındalık Algısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. KESİT AKADEMİ DERGİSİ, 2024, 10, 132-158. 100 + 0 10.29228/kesit.75135
2020
4. KARAKUŞ, İ.; YELKEN, T.; KILIÇ, F. Türk Dili Dersinde Mobil Destekli Öğretimin Üniversite Öğrencilerinin Başarı Odaklı Motivasyonlarına ve Mobil Öğrenme Araçlarını Kabul Düzeylerine Etkisi. ULUSLARARASI SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, 2020, 13, 754-765. 100 + 0
3. KARAKUŞ, İ.; TANRISEVEN, I. ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİNDE ALDIKLARI TÜRKÇE EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL, 2020, 64, 2537-2548. 100 + 0 10.26449/sssj.2368
2017
2. KARAKUŞ, İ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK ALGILARI İLE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. KESİT AKADEMİ, 2017, 3, 361-377. 100 + 0
1. KARAKUŞ, İ.; KARAKUŞ, S. Akıllı Tahta Kullanımına Yönelik Ortaöğretim Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi. TURKİSH JOURNAL OF EDUCATİONAL STUDİES, 2017, 4, 1-37. 100 + 0
2022
1. KARAKUŞ, İ.; KILIÇ, F. DIGITAL’ OVERVIEW AT THE PROFILES OF PRE-SERVICE TEACHERS: DIGITAL AWARENESS, COMPETENCE AND FLUENCY. PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY, 2022, 2, 324-337. 300 + 0 10.33225/pec/22.80.324
2021
2. KARATEPE, R.; KARAKUÅž, Ä°. An Investigation on the Relationship Between Learner's Skills and Perceptions to Use Information and Communication Technologies (Ict) and 21st Century Skills (C21 Skills) in Education. INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF PROGRESSÄ°VE EDUCATÄ°ON, 2021, 17, 259-269. 100 + 0 10.29329/ijpe.2021.382.18
1. KARAKUÅž, Ä°.; KARAKUÅž, S. The Views of International University Students About Online Education. EDUCATÄ°ON QUARTERLY REVÄ°EWS, 2021, 4, 1-13. 100 + 0 10.31014/aior.1993.04.03.312
2023
3. KARAKUŞ, İ. Uluslararası Öğrencilerin Akademik Deneyimleri. MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2023, 21, 187-200. 200 + 0 10.18026/cbayarsos.1293459
2. KARAKUŞ, İ.; KARAKUŞ, S. Üniversite Öğrencilerinin Acil Uzaktan Öğrenmelerine Yönelik Deneyimleri. KORKUT ATA TÜRKİYAT ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2023, , 1246-1259. 200 + 0 10.51531/korkutataturkiyat.1372186
2022
1. KARAKUŞ, İ.; SÜNBÜL, Ö.; KILIÇ, F. Öğretmen Adayı Dijital Yeterlik Algısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2022, 17, -. 100 + 0 10.35675/befdergi.883974
1. KARAKUŞ, İ. 2. ULUSLARARASI AKDENİZ SEMPOZYUMU TAM METİN BİLDİRİ KİTABI, ISBN: 978-605-80453-5-4, MERSİN AKADEMİK DANIŞMANLIK, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 385 Sayfa, Türkçe, MERSİN, Türkiye, 2019. 500
http://akdenizsempozyumu.mersin.edu.tr/bulut/birim_-109/sempozyum-pano/2._AKDENZ_SEMPOZYUMU_TAM_METN_TASLAI_-_5._CLT.pdf
2. Kilic, F. Improving Scientific Communication for Lifelong Learners, ISBN: 9781799845348, IGI-GLOBAL, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 1, 288 Sayfa, İngilizce, Hershey, Amerika Birleşik Devletleri, 2021. 1750
1. KILIÇ, F.; KARAKUŞ, İ. Improving Scientific Communication for Lifelong Learners, ISBN: 1799845346, IGI-Global Publisher, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 20 Sayfa, İngilizce, Oregon, Amerika Birleşik Devletleri, 2021. 0
2. CÄ°N, A.; KARAKUÅž, Ä°.; KANADLI, S., Ä°STASYON TEKNİĞİNÄ°N AKADEMÄ°K BAÅžARIYA ETKÄ°SÄ°: BÄ°R META-ANALÄ°Z ÇALIÅžMASI. 2.International Mediterranean Symposium, 2019-05-23, 2019-05-25, , Türkiye, . 200
1. KARAKUÅž, Ä°.; AKAY, C., 2011’DEN 2023’E YETÄ°ÅžKÄ°N BECERÄ°LERÄ° ARAÅžTIRMALARINDAPIAAC’A BÄ°R BAKIÅž. 2. International Mediterranean Symposium, 2019-05-23, 2019-05-25, , Türkiye, . 200
1. KARAKUÅž, Ä°., SINIF ÖÄžRETMENÄ° ADAYLARININ DÄ°JÄ°TAL FARKINDALIK ALGILARI. 5. INTERNATIONAL ANKARA MULTIDISCIPLINARY STUDIES CONGRESS, 2023-01-27, 2023-01-29, ANKARA, Türkiye, . 100
FAALİYET TÜRÜ | DETAYI | ||
Proje | TÜBÄ°TAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası Ä°kili Ä°ÅŸbirliÄŸi Programları | ||
|
|||
TÜBÄ°TAK 1005, 3001 | |||
|
|||
TÜBÄ°TAK 1002 | |||
|
|||
H2020 Projesi | |||
|
|||
DiÄŸer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje | |||
|
|||
DiÄŸer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje | |||
|
|||
Araştırma | Yurtdışı Araştırma | ||
|
|||
Yurtiçi AraÅŸtırma | |||
|
|||
Yayın | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi | ||
|
|||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi) | |||
|
|||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araÅŸtırma makalesi | |||
|
|||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi) | |||
|
|||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi | |||
|
|||
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale | |||
|
|||
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | |||
|
|||
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliÄŸi | |||
|
|||
DiÄŸer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | |||
|
|||
ULAKBÄ°M TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüÄŸü | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.) | |||
|
|||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap | |||
|
|||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.) | |||
|
|||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı | |||
|
|||
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı | |||
|
|||
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı | |||
|
|||
Tasarım | Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaÅŸ, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı | ||
|
|||
Sergi | Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | ||
|
|||
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||
|
|||
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||
|
|||
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim) | |||
|
|||
Patent | Uluslararası patent | ||
|
|||
Ulusal patent | |||
|
|||
Atıf | SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | ||
|
|||
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||
|
|||
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||
|
|||
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf | |||
|
|||
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |||
|
|||
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf | |||
|
|||
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |||
|
|||
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi | |||
|
|||
TebliÄŸ | Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri | ||
|
|||
Ödül | YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü | ||
|
|||
TÜBÄ°TAK bilim ödülü | |||
|
|||
TÜBA Akademi Ödülü | |||
|
|||
TÜBÄ°TAK TWAS veya TeÅŸvik ödülü | |||
|
|||
TÜBÄ°TAK Ufuk 2020 Programı eÅŸik üstü ödülü | |||
|
|||
Yurtdışı kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |||
|
|||
Yurtiçi kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya | |||
|
|||
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |||
|
|||
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.) | |||
|
|||
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluÅŸlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluÅŸlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl | |||
|