Doç.Dr. Sinem Evin Akbay

Birim
:
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Uygulama ve Araştırma Merkezi
Ä°Åž Adresi
: Mersin Üniversitesi YeniÅŸehir Kampüsü EÄŸitim Fakültesi A Blok YeniÅŸehir/ Mersin
Telefon
:
+90-324-3610001
Dahili
:
11220
Faks
:
+90--
E-MAIL
:
sinemakbay@mersin.edu.tr
DÄ°ÄžER E-MAIL
:
sinemakbay85@gmail.com
DÄ°ÄžER E-MAIL
:
sinemakbay@mersin.edu.tr
OLUÅžTURMA
:
2015-12-10 14:15:12
DÜZENLEME
:
2024-01-29 14:44:12
PUAN
:
10745
YABANCI DÄ°L
:
Ä°ngilizce, , ÜDS, 72.500
Ä°ngilizce, , YÖKDÄ°L, 61.25
Ä°ngilizce, upper intermadiate, ÜDS, 72,5
Researcher ID
Publons ID


Derece Bölüm Üniversite/Kurum Yıl
LÄ°SANS REHBERLÄ°K VE PSÄ°KOLOJÄ°K DANIÅžMANLIK MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2007
YÜKSEK LÄ°SANS EĞİTÄ°M BÄ°LÄ°MLERÄ° / REHBERLÄ°K VE PSÄ°KOLOJÄ°K DANIÅžMANLIK MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2009
DOKTORA EĞİTÄ°M BÄ°LÄ°MLERÄ° / REHBERLÄ°K VE PSÄ°KOLOJÄ°K DANIÅžMANLIK MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° 2015
Doktora Tezi

1. ANA-BABAYA BAĞLANMA İLE ROMANTİK YAKINLIK VE OTANTİK BENLİK ARASINDAKİ İLİŞKİLERDE BAĞLANMA STİLLERİNİN ARACI ROLÜNÜN İNCELENMESİ Danışman: Dr. Mehmet Gündoğdu, Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, Mersin, Türkiye, 2015.

Theses_002.pdf

Yüksek Lisans Tezi

1. Cinsiyete Göre Üniversite ÖÄŸrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı: Akademik Güdülenme, Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü Danışman: Dr. Cem Ali GÄ°ZÄ°R, Mersin Ãœniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, Mersin, Türkiye, 2009.

Theses_001.pdf

Görev Ünvanı Üniversite/Kurum Yıl
ARAÅžTIRMA GÖREVLÄ°SÄ° MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° / EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° 2007-12-24 - 2015-11-15
YARDIMCI DOÇENT DOKTOR MERSÄ°N ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ° / EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° 2016-05-26 - Devam ediyor
Görev Ünvanı Görev Kurum/Diğer Yıl
KOMÄ°SYON ÜYESÄ° BAÄžIMLILIKLA MÜCADELE KOMÄ°SYONU 2021-06-30 - Devam ediyor
ÅžUBE MÜDÜRÜ SAÄžLIK KÜLTÜR VE SPOR DAÄ°RE BAÅžKANLIÄžI 2020-11-17 - Devam ediyor
MEVLANA BÄ°RÄ°M KOORDÄ°NATÖRÜ EĞİTÄ°M BÄ°LÄ°MLERÄ° ENSTÄ°TÜSÜ 2017-05-03 - Devam ediyor
FARABÄ° BÄ°RÄ°M KOORDÄ°NATÖRÜ EĞİTÄ°M BÄ°LÄ°MLERÄ° ENSTÄ°TÜSÜ 2017-05-03 - Devam ediyor
MERKEZ MÜDÜRÜ REHBERLÄ°K VE PSÄ°KOLOJÄ°K DANIÅžMANLIK UYGULAMA VE ARAÅžTIRMA MERKEZÄ° 2021-06-24 - 2024-06-24
MERKEZ YÖNETÄ°M KURULU ÜYESÄ° REHBERLÄ°K VE PSÄ°KOLOJÄ°K DANIÅžMANLIK UYGULAMA VE ARAÅžTIRMA MERKEZÄ° 2021-06-24 - 2024-06-24
ENGELSÄ°Z YAÅžAM BÄ°RÄ°MÄ° ÜYESÄ° ENGELSÄ°Z YAÅžAM BÄ°RÄ°MÄ° 2021-04-13 - 2024-04-13
BÄ°RÄ°M AKADEMÄ°K TEÅžVÄ°K BAÅžVURU VE Ä°NCELEME KOMÄ°SYONU ÜYESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° 2020-09-21 - 2022-09-21
ANABÄ°LÄ°M DALI BAÅžKANI EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° 2020-09-09 - 2023-09-09
MERKEZ MÜDÜR YARDIMCISI ÖÄžRENCÄ° GELİŞİM UYGULAMA VE ARAÅžTIRMA MERKEZÄ° 2019-03-19 - 2022-01-28
MERKEZ YÖNETÄ°M KURULU ÜYESÄ° ÖÄžRENCÄ° GELİŞİM UYGULAMA VE ARAÅžTIRMA MERKEZÄ° 2019-03-19 - 2022-01-28
Uluslararası - SCI, SCI-Expanded, SSCI ve AHCI kategorisine giren 1000
2017
1. ÇAPRİ, B.; GÜNDÜZ, B.; AKBAY, S. Utrecht Work Engagement Scale-Student Forms\u2019 (UWES-SF) Adaptation to Turkish, Validity and Reliability Studies, and the Mediator Role of Work Engagement between Academic Procrastination and Academic Responsibility. EDUCATİONAL SCİENCES: THEORY & PRACTİCE, 2017, 17, 411-435. 1000 + 0
10.12738/estp.2017.2.0518

Uluslararası - Alan endexleri 1275
2023
13. Caglar, E.; AKBAY, S. The mediating role of unconditional self-acceptance in the relationship between perceived parental attitudes and forgiveness among university students. Ä°-MANAGER PUBLÄ°CATÄ°ONS, 2023, 16, 32-45. 100 + 0
10.26634/jpsy.16.3.19101

2022
12. KARAKUÅž, S.; AKBAY, S. The Mediating Role of Psychological Flexibility in Explaining Authenticity and Life Satisfaction with Alexithymia. PARTÄ°CÄ°PATORY EDUCATÄ°ONAL RESEARCH (PER), 2022, 9, 285-302. 100 + 0
10.17275/per.22.16.9.1

11. KARAKUÅž, S.; AKBAY, S.; UZUN, N. The development of emotional authenticity scale: validity and reliability studies. Ä°-MANAGER PUBLÄ°CATÄ°ONS, 2022, 15, 51-63. 100 + 0
10.26634/jpsy.15.4.18833

2021
10. AKBAY, S.; AKTAÅž, M. Multiple Mediation of Self-Esteem, Perception of Social Self-efficacy, and Social Anxiety in the Relationship Between Peer Support and Autonomy in Adolescents. EDUCATÄ°ON QUARTERLY REVÄ°EWS, 2021, 4, 1-10. 100 + 0
10.31014/aior.1993.04.04.367

2020
9. DELIBALTA, A.; Caglar, E.; AKBAY, S. Forgiveness and Forgiveness Flexibility among University Students: An Experimental Study. WORLD JOURNAL OF EDUCATÄ°ON, 2020, 10, 104-114. 100 + 0
10.5430/wje.v10n4p104

8. AKBAY, S.; AKTAÅž, M. Academic Responsibility of University Students According to Gender: The Role of Self-Esteem and Life Satisfaction. INTERNATÄ°ONAL ONLÄ°NE JOURNAL OF EDUCATÄ°ONAL SCÄ°ENCES, 2020, 12, 100-110. 100 + 0
10.15345/iojes.2020.04.007

7. AKBAY, S.; GÃœNDÃœZ, B. The Role of Self-Esteem in Adolescents' Perception of Parents and Social Anxiety Levels. INTERNATÄ°ONAL JOURNAL OF PROGRESSÄ°VE EDUCATÄ°ON, 2020, 16, 195-204. 100 + 0
10.29329/ijpe.2020.241.13

6. AKBAY, S.; DELIBALTA, A. Academic Risk Taking Behavior in University Students: Academic Procrastination, Academic Locus of Control, and Academic Perfectionism. EURASÄ°AN JOURNAL OF EDUCATÄ°ONAL RESEARCH, 2020, 20, 159-178. 100 + 0
10.14689/ejer.2020.89.8

5. YOLCU, D.; AKBAY, S. DATING VIOLENCE AMONG UNIVERSITY STUDENTS:THE ROLE OF SELF-ESTEEM, PERCEIVED RELATIONSHIP SELF-EFFICACY AND ATTACHMENT STYLES. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATÄ°ON STUDÄ°ES, 2020, 7, 241-256. 100 + 0
10.46827/ejes.v7i10.3300

2019
4. Tunç Aksan, A.; AKBAY, S. Smartphone Addiction, Fear of Missing Out, and Perceived Competence as Predictors of Social Media Addiction of Adolescents. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH, 2019, 8, 559-566. 100 + 0
10.12973/eujer.8.2.559

2013
3. ÇAPRİ, B.; GÜNDÜZ, B.; AKBAY, S. The Study of Relations between Life Satisfaction, Burnout, Work Engagement and Hopelessness of High School Students. INTERNATİONAL EDUCATİON STUDİES, 2013, 6, 35-46. 100 + 0
10.5539/ies.v6n11p35

2. AKBAY, S.; ÇAPRİ, B.; GÜNDÜZ, B. Development of the academic responsibility scale (ARS): a validity and reliability study. INTERNATİONAL JOURNAL OF ACADEMİC RESEARCH, 2013, 5, 440-446. 100 + 0
10.7813/2075-4124.2013/5-4/B.64

1. GÜNDÜZ, B.; ÇAPRİ, B.; AKBAY, S.; Tunç Aksan, A. Attachment styles, abuse experiences and depression. EDUCATİONAL RESEARCH AND REVİEWS, 2013, 8, 1604-1612. 75 + 0
10.5897/ERR2013.1541

Ulusal - ULAKBİM Tarafından Taranan 1200
2021
6. AKBAY, S.; GÜNDOĞDU, M. The Relation between Parental Bonding with Intimacy and Authentic Self In Mediated By Attachment Style. KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 2021, 29, 84-102. 200 + 0
10.24106/kefdergi.727091

2020
5. NAM, A.; AKBAY, S. Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumu: Beş Faktör Kişilik Özellikleri, Bilinçli Farkındalık ve Yılmazlığın Rolü. OPUS ULUSLARARASI TOPLUM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2020, 16, 4210-4237. 200 + 0
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1049692

4. KARAKUŞ, S.; AKBAY, S. Psikolojik Esneklik Ölçeği: Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2020, 16, 32-43. 200 + 0
10.17860/mersinefd.669825

2018
3. YALÇIN İNCİK, E.; AKBAY, S. Ortaöğretim Öğretmenlerine Yönelik Bir Çalışma: Mesleki Gelişim Faaliyetlerine Yönelik Tutumları ve Eğitim İhtiyaçları. JOURNAL OF TURKİSH STUDİES, 2018, 13, 1653-1676. 200 + 0
10.7827/TurkishStudies.14381

2013
2. ÇELİKKALELİ, Ö.; AKBAY, S. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı, Genel Yetkinlik İnancı ve Sorumluluklarının İncelenmesi . AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2013, 14, 237-254. 200 + 0
2010
1. AKBAY, S.; GİZİR, C. Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı Akademik Güdülenme Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2010, 6, 60-78. 200 + 0
Uluslararası - Bilimsel Kitap Yazma (Tez Hariç) 0
1. AKBAY, S.; KURT, A. Kuram ve Uygulamadan Özel Temalara AİLE DANIŞMANLIĞI, ISBN: 978-625-427-746-7, Nobel Akademi Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 908 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2022. 0
2. KARAKUŞ, S.; AKBAY, S. Kuram ve Uygulamadan Özel Temalara Aile Danışmanlığı, ISBN: 978-625-427-746-7, Nobel Akademi Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 908 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2022. 0
Ulusal - Kitapta Bölüm Çevirme 0
1. AKBAY, S. Genogramlar Değerlendirme ve Müdahale, ISBN: 978-605-80060-8-9, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 331 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2020. 0
2. AKBAY, S. Eğitim Psikolojisi, ISBN: 978-605-170-106-6, Nobel Akademi Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, , Türkiye, 2018. 0
Ulusal - Ders Kitabı Yazma 0
1. AKBAY, S.; ÇAPRİ, B. Eğitim Psikolojisi, ISBN: 978-605-4454-90-7, Karahan Kitabevi, Baskı Sayısı: 4, Baskı Adet Sayısı: , 412 Sayfa, Türkçe, Adana, Türkiye, 2017. 0
2. AKBAY, S. Eğitim Psikolojisi, ISBN: 978-9944-919-50-0, Pegem Akademi, Baskı Sayısı: 12, Baskı Adet Sayısı: , 547 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2019. 0
3. Akbay, S. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, ISBN: 978-9944-919-50-0, PEGEM, Baskı Sayısı: 10, Baskı Adet Sayısı: , Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2017. 0
4. AKBAY, S.; ÇAPRİ, B. Eğitim Psikolojisi, ISBN: 978-605-4454-90-7, Karahan Kitapevi, Baskı Sayısı: 4, Baskı Adet Sayısı: , 411 Sayfa, Türkçe, Adana, Türkiye, 2017. 0
5. AKBAY, S. Eğitim Bilimine Giriş, ISBN: 978-605-170-106-6, Anı Yayıncılık, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: , 414 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2016. 0
6. AKBAY, S. Eğitim Bilimine Giriş, ISBN: 978-605-170-106-6, Anı Yayıncılık, Baskı Sayısı: 2, Baskı Adet Sayısı: , 414 Sayfa, Türkçe, Ankara, Türkiye, 2017. 0
Uluslararası - Tam Metin - Sözlü 400

2. Ültanır, E.; Akbay, S., Examples of Narrative Therapy Education. 4th International Conference "Education Facing Contemporary World Issues, 2010-10-08, 2010-10-09, Piteşti, Romanya, 2010. 200

Scientific_Meetings_001.pdf

1. ÃœLTANIR, E.; AKBAY, S., Examples of Narrative Therapy Education. 4th International Conference "Education Facing Contemporary World Issues", 2010-10-08, 2010-10-09, PiteÅŸti, Romanya, . 200

Uluslararası - Özet - Sözlü 2300

23. Duramaz, A.; AKBAY, S., Gaziantep Ä°li Nurdağı Ä°lçesindeki OrtaöÄŸretim ÖÄŸrencilerinin Problemli Ä°nternet Kullanımının Algılanan Sosyal Destek ve Akademik Güdülenme DeÄŸiÅŸkenleri Arasındaki Ä°liÅŸkinin Ä°ncelenmesi . VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 2019-06-19, , Ankara, Türkiye, . 100

22. Duramaz, Z.; AKBAY, S., Gaziantep Nurdağı Ä°lçesindeki 4., 5., 6., 7. Ve 8. Sınıfta ÖÄŸrenim Gören Suriyeli ÖÄŸrencilerin Akran Zorbalığı Davranışlarının Akran Ä°liÅŸkileri ve Okula Aidiyet Duygusu DeÄŸiÅŸkenleri Arasındaki Ä°liÅŸkinin Ä°ncelenmesi.. VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 2019-06-19, , Ankara, Türkiye, . 100

21. Tunç Aksan, A.; AKBAY, S., Predicting Adolescents’ Social Media Addiction: Smartphone Addiction, Fear of Missing Out, and Perceived Competence. Fifth International Eurasian Educational Research Congress, 2018-05-02, , Antalya, Türkiye, . 100

20. Duramaz, Z.; Akbay, S., Gaziantep Nurdağı Ä°lçesindeki 4., 5., 6., 7. Ve 8. Sınıfta ÖÄŸrenim Gören Suriyeli ÖÄŸrencilerin Akran Zorbalığı Davranışlarının Akran Ä°liÅŸkileri ve Okula Aidiyet Duygusu DeÄŸiÅŸkenleri Arasındaki Ä°liÅŸkinin Ä°ncelenmesi. Vith International Eurasian Educational Research Congress, 2019-06-19, 2019-06-22, Ankara, Türkiye, 2019. 100

19. Duramaz, A.; Akbay, S., Gaziantep Ä°li Nurdağı Ä°lçesindeki OrtaöÄŸretim ÖÄŸrencilerinin Problemli Ä°nternet Kullanımının Algılanan Sosyal Destek ve Akademik Güdülenme DeÄŸiÅŸkenleri Arasındaki Ä°liÅŸkinin Ä°ncelenmesi . Vith International Eurasian Educational Research Congress, 2019-06-19, 2019-06-22, Ankara, Türkiye, 2019. 100

18. Tunç Aksan, A.; Akbay, S., Predicting Adolescents’ Social Media Addiction: Smartphone Addiction, Fear of Missing Out, and Perceived Competence. Fifth International Eurasian Educational Research Congress, 2018-05-02, 2018-05-05, Antalya, Türkiye, 2018. 100

17. Akbay, S.; Tunç Aksan, A., predictability of authenticity in university students. 27th International Conference on Educational Science, 2018-04-18, 2018-04-22, Antalya , Türkiye, 2018. 100

16. AKBAY, S.; Tunç Aksan, A., Üniversite ÖÄŸrencilerinde OtantikliÄŸin Yordanması. 27th International Conference on Educational Science, 2018-04-18, 2018-04-22, Antalya, Türkiye, . 100

15. AKBAY, S.; AKTAÅž, M., Üçlü Çift ÖlçeÄŸi'ni Türkçeye Uyarlama Çalışması. 27th International Conference on Educational Science, 2018-04-18, 2018-04-22, Antalya, Türkiye, . 100

14. YALÇIN Ä°NCÄ°K, E.; AKBAY, S., OrtaöÄŸretim Kurumlarında Görev Yapan ÖÄŸretmenlerin Hizmet Ä°çi EÄŸitime Yönelik Tutumları ve EÄŸitim Ä°htiyaçları. II. International Academic Research Congress (INES-2017), 2017-10-18, 2017-10-21, Antalya, Türkiye, . 100

13. AKBAY, S.; AKTAÅž, M., Cinsiyete Göre Üniversite ÖÄŸrencilerinde Akademik Sorumluluk Davranışı: Benlik Saygısı ve YaÅŸam Doyumunun Rolü. II. International Academic Researches Congress, 2017-10-18, 2017-10-21, Antalya, Türkiye, . 100

12. Akbay, S.; AktaÅŸ, M., Academic Responsiblity of University Student According to Gender: The Role of Self-Esteem and Life Satisfaction. II. INES Uluslararası Akademik AraÅŸtırmalar Kongresi, 2017-10-18, 2017-10-21, Antalya, Türkiye, 2017. 100

https://2017.inescongress.com/?

11. Yalçın Ä°ncik, E.; Akbay, S., IN-SERVICE TRAINING OF TEACHERS DUTING IN SECONDARY EDUCATION DIRECTIONS AND TRAINING NEEDS. II. INES Uluslararası Akademik AraÅŸtırmalar Kongresi, 2017-10-18, 2017-10-21, Antalya, Türkiye, 2017. 100

https://2017.inescongress.com/?

10. Gündoğdu, M.; Akbay, S.; Tunç Aksan, A., The Effect of Parental Emotional Availability, Emotional Regulation, and Distress Intolerance On Depression and Anxiety. 9th international congress of cognitive psychotherapy, 2017-06-29, 2017-07-01, Cluj Napoca, Romanya, 2017. 100

9. GÜNDOĞDU, M.; AKBAY, S.; TUNÇ AKSAN, A., The Effect of Parental Emotional Availability, Emotion Regulation, and Distress Intolerance On Depression And Anxiety. International Congress of cognitive psychotherapy, 2017-06-25, 2017-07-01, Cluj Napoca, Romanya, . 100

8. Çelikkaleli, Ö.; Akbay, S.; Avcı, R., Predicting Academic Responsibility In University Students: Perceived Family Support, Academic Self-Efficacy, Academic Motivation and Problem Solving . 26. Uluslararası EÄŸitim Bilimleri Kongresi, 2017-04-20, 2017-04-23, Antalya, Türkiye, 2017. 100

Scientific_Meetings_003.pdf

7. ÇELÄ°KKALELÄ°, Ö.; AKBAY, S.; AVCI, R., Üniversite ÖÄŸrencilerinde Akademik SorumluluÄŸun Yordanması: Algılanan Aile DesteÄŸi, Akademik Yetkinlik, Akademik Güdülenme ve Problem Çözme. 26. Uluslararası EÄŸitim Bilimleri Kongeresi, 2017-04-20, 2017-04-23, Antalya, Türkiye, . 100

6. YALÇIN Ä°NCÄ°K, E.; AKBAY, S.; AKTAÅž, M., ÖÄŸretmen Adaylarının ÖÄŸrenme Stratejileri ve Güdülenme Düzeylerinin ÇeÅŸitli DeÄŸiÅŸkenlere Göre Ä°ncelenmesi: Mersin Üniversitesi ÖrneÄŸi. 26. Uluslararası EÄŸitim Bilimleri Kongresi, 2017-04-20, 2017-04-23, Antalya, Türkiye, . 100

5. Yalçın Ä°ncik, E.; Akbay, S.; AktaÅŸ, M., Investigation Of Teacher Candidates Learning Strategies and Motivation Levels According To Various Variables: Case Of Mersin University . 26. Ulurlararsı EÄŸitim Bilimleri Kongresi, 2017-04-20, 2017-04-23, Antalya, Türkiye, 2017. 100

Scientific_Meetings_002.pdf

4. AKBAY, S.; AKTAÅž, M.; YALÇIN Ä°NCÄ°K, E., The Mediator Role of Academic Motivation and Perceived Self-Regulation in The Relationshipbetween Academic Self-Efficacy and Academic Responsibility in University Students. International Conference on Humanities and Cultural Studies, 2016-11-06, 2016-11-10, Prag, Çek Cumhuriyeti, 2016. 100

https://ichacs.com/?lang=tr

3. AKBAY, S.; AKTAÅž, M.; YALÇIN Ä°NCÄ°K, E., The Mediator Role of Academic Motivation and Perceived Self-Regulation in The Relationshipbetween Academic Self-Efficacy and Academic Responsibility in University Students. International Conference on Humanities and Cultural Studies, 2016-11-06, 2016-11-10, Prag, Çek Cumhuriyeti, . 100

2. AKBAY, S.; GÃœNDÃœZ, B., Üniversite ÖÄŸrencilerinde Akademik Sorumluluk ve Akademik Erteleme Arasındaki Ä°liÅŸkide Akademik Güdülenmenin Aracı Rolü. YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Studies, 2014-09-01, 2014-09-03, Ä°stanbul, Türkiye, . 100

1. Akbay, S.; Gündüz, B., Academic Responsibility and Academic Procrastination Relationship Between Academic motivation Mediating Role in University Students. YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Studies, 2014-09-01, 2014-09-03, Ä°stanbul, Türkiye, 2014. 100

Ulusal - Özet - Sözlü 50

1. GÖKÇAKAN, A.; ÇAPRÄ°, B.; AKBAY, S., Akılcı Duygusal Davranış Terapisi ADDT Odaklı Grupla Psikolojik Danışmanın Üniversite ÖÄŸrencilerinin Yetkinlik Ä°nançlarını Yükseltmedeki Etkisi. II. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamaları Kongresi, 2008-06-18, 2008-06-20, Konya, Türkiye, . 50

Ulusal - Araştırmacı 100

2. Anne-Babaya Bağlanma ile Yakınlık ve Otantik Benlik Arasında Bağlanma Stillerinin Aracı Rolünün İncelenmesi, BAP, Proje No: BAP-EBE EBB (SEA) 2012-3, 0 TL, Araştırmacı, 2015,Tamamlandı. 50

1. Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı: Akademik Güdülenme, Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü, BAP, Proje No: BAP-SOBE EBB (SEA) 2009-3, 0 TL, Araştırmacı, 2009,Tamamlandı. 50

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri 1400

7. Dursun Ezgi Özen, ÖÄŸretmenlerde duygusal öz-yeterlik ve duygusal tepkisellik arasındaki iliÅŸkide psikolojik dayanıklılığın aracı rolü , EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

6. Aytekin Nam, Üniversite öÄŸrencilerinde yaÅŸam doyumu: BeÅŸ faktör kiÅŸilik özellikleri, bilinçli farkındalık ve yılmazlığın rolü , EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

5. Sena KarakuÅŸ, Otantiklik ve yaÅŸam doyumunun aleksitimi ile açıklanmasında psikolojik esnekliÄŸin aracı rolü , EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

4. Ezgi ÇaÄŸlar, Üniversite öÄŸrencilerinde algılanan ebeveyn tutumları ile affetme arasındaki iliÅŸkide koÅŸulsuz kendini kabulün aracı rolü , EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

3. Ayça Delibalta, YetiÅŸkin erkeklerin babalık rolü algıları , EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

2. Altan Duramaz, Evli bireylerde romantik iliÅŸkilerde akılcı olmayan inançlar ile evlilik doyumu ve benlik saygısı arasındaki iliÅŸkide romantik yakınlığın aracı rolünün incelenmesi, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, Tamamlandı. 200

1. Demet Yolcu, Üniversite ÖÄŸrencilerinde Flört Åžiddeti: Benlik Saygısı, Algılanan Ä°liÅŸki ÖzyeterliÄŸi ve BaÄŸlanma Biçimlerinin Rolü, EÄŸitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin Üniversitesi, 2019, Tamamlandı. 200

Uluslararası Dergi [Yıl, Adet] 15
1. EÄŸITIM VE BILIM , [ 2020 : 3 ] . 15
Ulusal Dergi [Yıl, Adet] 5
1. MERSÄ°N ÜVÄ°NVERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° DERGÄ°SÄ° , [ 2016 : 3 ] . 3
2. MERSÄ°N ÜVÄ°NVERSÄ°TESÄ° EĞİTÄ°M FAKÜLTESÄ° DERGÄ°SÄ° , [ 2017 : 2 ] . 2
FAALİYET TÜRÜ DETAYI
Proje TÜBÄ°TAK 1001, 1003, 3501, 1505, COST, Uluslararası Ä°kili Ä°ÅŸbirliÄŸi Programları
TÜBÄ°TAK 1005, 3001
TÜBÄ°TAK 1002
H2020 Projesi
DiÄŸer uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi dokuz aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje
DiÄŸer ulusal kamu veya özel kurum ve kuruluÅŸlar tarafından desteklenmiÅŸ ve destek süresi 9 aydan az olmayan Ar-Ge niteliÄŸini haiz proje
Araştırma Yurtdışı Araştırma
Yurtiçi AraÅŸtırma
Yayın SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayımlanmış araştırma makalesi
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi)
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış araÅŸtırma makalesi
Detay
Caglar, E.; Akbay, S. The mediating role of unconditional self-acceptance in the relationship between perceived parental attitudes and forgiveness among university students. Ä°-MANAGER PUBLÄ°CATÄ°ONS, 2023, 16, 32-45.
10.26634/jpsy.16.3.19101
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış derleme veya kısa makale(editöre mektup, yorum, vaka takdimi, teknik not, araÅŸtırma notu, özet ve kitap kritiÄŸi)
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan araştırma makalesi
ULAKBİM TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makale
SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
Alan endexleri (ÜAK tarafından tanımlanan alanlar için) kapsamındaki dergilerde editörlük veya editör kurulu üyeliÄŸi
DiÄŸer uluslararası hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
ULAKBÄ°M TR dizin tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde editörlük ve editör kurulu üyeliÄŸi
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap editörlüÄŸü
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.)
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitap
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış özgün bilimsel kitaplarda bölüm yazarlığı (Aynı kitapta en çok 2 bölüm deÄŸerlendirmeye alınır.)
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı
Uluslararası boyutta performansa dayalı yayımlanmış karma ses ve/veya görüntü kaydı
Ulusal boyutta performansa dayalı yayımlanmış kiÅŸisel ses ve/veya görüntü kaydı
Tasarım Endüstriyel, çevresel (bina, peyzaj ve iç mekan) veya grafiksel tasarım; sahne, moda(kumaÅŸ, aksesuar veya giysi tasarımı) veya çalgı tasarımı
Sergi Özgün yurtdışı bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi bireysel etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtdışı grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Özgün yurtiçi grup/karma/toplu etkinlik (sergi, bienal, trienal, gösteri, dinleti, festival ve gösterim)
Patent Uluslararası patent
Ulusal patent
Atıf SCI, SCI-Exp, SSCI ve AHCI kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
Akbay, S.; Gündüz, B. The Role of Self-Esteem in Adolescents' Perception of Parents and Social Anxiety Levels. INTERNATİONAL JOURNAL OF PROGRESSİVE EDUCATİON, 2020, 16, 195-204,
10.29329/ijpe.2020.241.13

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 2
Akbay, S.; Delıbalta, A. Academic Risk Taking Behavior in University Students: Academic Procrastination, Academic Locus of Control, and Academic Perfectionism. EURASİAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH, 2020, 20, 159-178,
10.14689/ejer.2020.89.8

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Tunç aksan, A.; Akbay, S. Smartphone Addiction, Fear of Missing Out, and Perceived Competence as Predictors of Social Media Addiction of Adolescents. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH, 2019, 8, 559-566,
10.12973/eujer.8.2.559

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 9
çapri, B.; Gündüz, B.; Akbay, S. Utrecht Work Engagement Scale-Student Forms\u2019 (UWES-SF) Adaptation to Turkish, Validity and Reliability Studies, and the Mediator Role of Work Engagement between Academic Procrastination and Academic Responsibility. EDUCATİONAL SCİENCES: THEORY & PRACTİCE, 2017, 17, 411-435,
10.12738/estp.2017.2.0518

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Akbay, S.; Gizir, C. Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı Akademik Güdülenme Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2010, 6, 60-78,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
çapri, B.; Gündüz, B.; Akbay, S. The Study of Relations between Life Satisfaction, Burnout, Work Engagement and Hopelessness of High School Students. INTERNATİONAL EDUCATİON STUDİES, 2013, 6, 35-46,
10.5539/ies.v6n11p35

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 2
Alan endeksleri(varsa) kapsamındaki dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
çelikkaleli, Ã.; Akbay, S. Ãœniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı, Genel Yetkinlik Ä°nancı ve Sorumluluklarının Ä°ncelenmesi . AHÄ° EVRAN ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ° KIRÅžEHÄ°R EĞİTÄ°M FAKÃœLTESÄ° DERGÄ°SÄ°, 2013, 14, 237-254,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Akbay, S.; Delıbalta, A. Academic Risk Taking Behavior in University Students: Academic Procrastination, Academic Locus of Control, and Academic Perfectionism. EURASİAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH, 2020, 20, 159-178,
10.14689/ejer.2020.89.8

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Tunç aksan, A.; Akbay, S. Smartphone Addiction, Fear of Missing Out, and Perceived Competence as Predictors of Social Media Addiction of Adolescents. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH, 2019, 8, 559-566,
10.12973/eujer.8.2.559

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 3
çapri, B.; Gündüz, B.; Akbay, S. Utrecht Work Engagement Scale-Student Forms\u2019 (UWES-SF) Adaptation to Turkish, Validity and Reliability Studies, and the Mediator Role of Work Engagement between Academic Procrastination and Academic Responsibility. EDUCATİONAL SCİENCES: THEORY & PRACTİCE, 2017, 17, 411-435,
10.12738/estp.2017.2.0518

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 2
Akbay, S.; Gizir, C. Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı Akademik Güdülenme Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2010, 6, 60-78,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 6
Karakuş, S.; Akbay, S. Psikolojik Esneklik Ölçeği: Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2020, 16, 32-43,
10.17860/mersinefd.669825

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Diğer uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
çelikkaleli, Ã.; Akbay, S. Ãœniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı, Genel Yetkinlik Ä°nancı ve Sorumluluklarının Ä°ncelenmesi . AHÄ° EVRAN ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ° KIRÅžEHÄ°R EĞİTÄ°M FAKÃœLTESÄ° DERGÄ°SÄ°, 2013, 14, 237-254,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 2
Akbay, S.; Delıbalta, A. Academic Risk Taking Behavior in University Students: Academic Procrastination, Academic Locus of Control, and Academic Perfectionism. EURASİAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH, 2020, 20, 159-178,
10.14689/ejer.2020.89.8

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 10
Yolcu, D.; Akbay, S. DATING VIOLENCE AMONG UNIVERSITY STUDENTS:THE ROLE OF SELF-ESTEEM, PERCEIVED RELATIONSHIP SELF-EFFICACY AND ATTACHMENT STYLES. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATÄ°ON STUDÄ°ES, 2020, 7, 241-256,
10.46827/ejes.v7i10.3300

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Tunç aksan, A.; Akbay, S. Smartphone Addiction, Fear of Missing Out, and Perceived Competence as Predictors of Social Media Addiction of Adolescents. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH, 2019, 8, 559-566,
10.12973/eujer.8.2.559

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 7
çapri, B.; Gündüz, B.; Akbay, S. Utrecht Work Engagement Scale-Student Forms\u2019 (UWES-SF) Adaptation to Turkish, Validity and Reliability Studies, and the Mediator Role of Work Engagement between Academic Procrastination and Academic Responsibility. EDUCATİONAL SCİENCES: THEORY & PRACTİCE, 2017, 17, 411-435,
10.12738/estp.2017.2.0518

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Akbay, S.; Gizir, C. Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı Akademik Güdülenme Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2010, 6, 60-78,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 3
çapri, B.; Gündüz, B.; Akbay, S. The Study of Relations between Life Satisfaction, Burnout, Work Engagement and Hopelessness of High School Students. INTERNATİONAL EDUCATİON STUDİES, 2013, 6, 35-46,
10.5539/ies.v6n11p35

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 3
Karakuş, S.; Akbay, S. Psikolojik Esneklik Ölçeği: Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2020, 16, 32-43,
10.17860/mersinefd.669825

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 4
ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayınlanmış makalelerde atıf
Detay
çelikkaleli, Ã.; Akbay, S. Ãœniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı, Genel Yetkinlik Ä°nancı ve Sorumluluklarının Ä°ncelenmesi . AHÄ° EVRAN ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ° KIRÅžEHÄ°R EĞİTÄ°M FAKÃœLTESÄ° DERGÄ°SÄ°, 2013, 14, 237-254,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
Nam, A.; Akbay, S. Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumu: Beş Faktör Kişilik Özellikleri, Bilinçli Farkındalık ve Yılmazlığın Rolü. OPUS ULUSLARARASI TOPLUM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2020, 16, 4210-4237,

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 2
Akbay, S.; Gizir, C. Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı Akademik Güdülenme Akademik Özyeterlik ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü. MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2010, 6, 60-78,
Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 3
Tanınmış uluslararası yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Tanınmış ulusal yayınevleri tarafından yayınlanmış özgün bilimsel kitapta atıf
Detay
Nam, A.; Akbay, S. Üniversite Öğrencilerinde Yaşam Doyumu: Beş Faktör Kişilik Özellikleri, Bilinçli Farkındalık ve Yılmazlığın Rolü. OPUS ULUSLARARASI TOPLUM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2020, 16, 4210-4237,

Yazar Sayısı: 2, Atıf Sayısı: 1
çapri, B.; Gündüz, B.; Akbay, S. Utrecht Work Engagement Scale-Student Forms\u2019 (UWES-SF) Adaptation to Turkish, Validity and Reliability Studies, and the Mediator Role of Work Engagement between Academic Procrastination and Academic Responsibility. EDUCATİONAL SCİENCES: THEORY & PRACTİCE, 2017, 17, 411-435,
10.12738/estp.2017.2.0518

Yazar Sayısı: 3, Atıf Sayısı: 1
Güzel sanatlardaki eserlerin uluslararası kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
Güzel sanatlardaki eserlerin ulusal kaynak veya yayın organlarında yer alması veya gösterime ya da dinletime girmesi
TebliÄŸ Hakemli uluslararası bilimsel konferansta, sempozyumda veya kongrede sözlü olarak sunulan ve bunların kitabında yayınlanan tam bildiri
Ödül YÖK Yılın Doktora Tezi Ödülü
TÜBÄ°TAK bilim ödülü
TÜBA Akademi Ödülü
TÜBÄ°TAK TWAS veya TeÅŸvik ödülü
TÜBÄ°TAK Ufuk 2020 Programı eÅŸik üstü ödülü
Yurtdışı kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Yurtiçi kurum veya kuruluÅŸlardan alınan bilim ödülü (Sürekli olarak verilen daha önce en az 5 kez verilmiÅŸ, ilgili kurum ve kuruluÅŸun internet sayfasından duyurulan ve akademik ağırlıklı bir deÄŸerlendirme jürisi veya seçici kurulu olan)(Aynı çalışma veya
Uluslararası jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Ulusal jurili sürekli düzenlenen güzel sanatlar etkinliklerinde veya yarışmalarda eserlere verilen uluslararası derece ödülü (mansiyon hariç)(Aynı çalışma veya eser nedeni ile alınan farklı ödüller için en fazla bir defa puanlama yapılır.)
Mevzuatı çerçevesinde, ilgili kuruluÅŸlar (bakanlıklar, yerel yönetimler, meslek odaları, uluslararası kuruluÅŸlar) tarafından sürekli düzenlenen planlama, mimarlık ve kentsel tasarım, peyzaj tasarımı, iç mimari tasarım, endüstri ürünleri tasarımı ve mimarl