Uluslararası kategoride proje bulunamadı!
Sosyal Bilimlerde Ölçek Geliştirme

TUBİTAK 2237-A 1129B372100497 no'lu proje. Bu etkinlik, sosyal bilimler ve eğitim bilimleri bilimleri alanında çalışan genç araştırmacıların ölçek geliştirme/uygulama ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırmak amacıyla planlanmıştır.

20.09.2021 – 24.09.2021 DEVRİM ALICI, DUYGU ANIL, NEZAKET BİLGE UZUN, HÜSEYİN SELVİ, MEHTAP AKTAŞ, GÜLŞEN TAŞDELEN TEKER, TAHSİN OĞUZ BAŞOKÇU

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen

Sağlık Bilimlerinde Ölçek Geliştirme

UBİTAK 2237-A 1129B372100494 no'lu proje. Bu etkinlik, sağlık bilimleri alanında çalışan genç araştırmacıların ölçek geliştirme/uygulama ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırmak amacıyla planlanmıştır.

13.09.2021 – 17.09.2021 DEVRİM ALICI, DUYGU ANIL, NEZAKET BİLGE UZUN, HÜSEYİN SELVİ, TAHSİN OĞUZ BAŞOKÇU, MEHTAP AKTAŞ, GÜLŞEN TAŞDELEN TEKER

Tamamlandı TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen

Üniversite Giriş Sınavlarına İlişkin Metaforlar: Dilbilimsel Yaklaşımdan Ölçeklemeye

Bu projede öğrencilerin üniversite giriş sınavına ilişkin algıları hem dilbilimsel yaklaşım hem de ölçekleme yaklaşımıyla ortaya konmaya çalışılacaktır Bu amaçla öncelikle bilişsel anlambilim alanında etkin olan Kavramsal Metafor Kuramı Lakoff ve Johnson 1980 yaklaşımı kullanılarak 12 sınıf öğrencilerinin soyut kavramlar olan üniversite giriş sınavı ve üniversite giriş sınavında başarı olma ile ilgili zihinlerinde varolan çerçeve yani bu kavramları betimlerken kullandıkları metaforlar yönlendirici tamamlama completion prompt yöntemiyle belirlenecektir Bu yöntemle toplanan dilsel metaforlar öğrencilerin bunları oluştururken kullandıkları kaynak alanlar source domain temelinde sınıflandırılacak ve böylece iki soyut kavram alanı hakkında üretilen metaforların kapsamlı bir listesi oluşturulacaktır Projenin ikinci aşamasında elde edilen metafor listesi aracılığıyla sözkonusu iki soyut kavrama ilişkin metafor algısı ölçeği geliştirilecektir

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 09.11.2012 – 09.05.2014 SERA YEŞİM AKSAN, DEVRİM ALICI, ÖZLER ÇAKIR

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

ÖSYS Sözel Alt Testlerinde Yer Alan Maddelerin Derlem Temelli İncelenmesi

Bu projede 1999 2012 yılları arasında yapılan ÖSYS nin sözel alanla ilgili alt testlerinde Türkçe Edebiyat Tarih yer alan maddeleri temsil edecek özel amaçlı bir derlem oluşturulumuş 92 070 sözcükten oluşan ÖSYS Sözel Alt Test Derlemi üzerinden derlem dilbilim çözümleme yöntemlerinden sıklık listeleri bağımlı dizinler ve eşdizimlilik listeleri yardımıyla sözel alt testlerini oluşturan metinler ve maddelerin teknik özellikleri ve dilsel içerikleri farklı yıllarda yapılan sınavlar ve farklı sözel alt testler temelinde incelenmiştir

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 15.11.2012 – 27.12.2013 DEVRİM ALICI, SERA YEŞİM AKSAN, UMUT UFUK DEMİRHAN

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Yürütücü

Türkçede Derlem Temelli Sözlük Sıklığı Listeleri Oluşturma

Türkçe derleminde sözcük sıklığı listelerinin oluştutulmasına yönelik istatistiksel çalışmalar

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 14.11.2010 – 24.11.2011 MUSTAFA ŞAHAP AKSAN, DEVRİM ALICI, YILMAZ YALDIR, ÜMİT MERSİNLİ

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

Yapı Geçerliğini İrdelemede Kullanılan Korelasyona Gruplararası Farka ve Faktör Analizine Dayalı Yöntemlerin İncelenmesi

Yapı geçerliğinin farklı yöntemlerle incelenmesine yönelik karşılaştırmalı çalışmalar

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.01.2010 – 01.01.2011 DEVRİM ALICI, SAKİNE GÖÇER ŞAHİN

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Yürütücü

Likert Tipi Ölçeklerde Madde Analizinde Kullanılan İki Farklı Korelasyon Tekniğinin Farklı Dağılımlı Örneklemlerde İncelenmesi

Likert tipi ölçeklerde madde analizi tekniklerinin karşılaştırılması

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.10.2007 – 31.12.2008 DEVRİM ALICI, Özgül Su ÖZENİR

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Yürütücü

İkidilli Yetişkinlerin Metin İşlemleme Süreçleri: Sesli Düşünme Yöntemi ve Bilişsel İşlemler

Sesli düşünme tekniğiyle okuma stratejilerinin incelenmesi

MERSİN ÜNİVERSİTESİ 31.05.2006 – 14.07.2008 ÖZLER ÇAKIR, SERA YEŞİM AKSAN, DEVRİM ALICI

Tamamlandı Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı

Diğer kategoride proje bulunamadı!