User profile picture

Doç. Dr. NEJLA GÜREFE



  • Yöksis ID 175488
  • Researcher ID
  • ORCID ID 0000-0002-0705-0890
  • Scopus ID 55629045700
  • Scholar ID f8Y4M88AAAAJ

Birim

EĞİTİM FAKÜLTESİ
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

ÜAK Temel Alan Bilgisi

Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Matematik Eğitimi
Matematik Eğitimi

28

MAKALE

Detay

41

BİLDİRİ

Detay

3

PROJE

Detay

4

TEZ DANIŞMANLIK

Detay

Son 5 Makale

Investigating the Impact of Al-supported 5E (Al-s5E) Instructional Model on Spatial Ability
Behavioral Sciences, vol. 14, no. 8, pp. 682– Link 2024
How do Middle School Students Use Their Knowledge of Geometric Area Measurement When Determining Fractions?
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol. 17, no. 2, pp. 963–993 Link 2024
The Knowledge of Middle School Math Teachers Regarding the Inclusive Students’ Misconceptions About the Concept of Angle
Research in Middle Level Education Online (RMLE Online), vol. 47, no. 9, pp. 1–20 2024
Evaluation of the Sociomathematical Norms that Middle School Mathematics Teachers Aim to Form while Teaching Fractions in the Classroom
The Journal of International Education Science, vol. 37, no. 37, pp. 1–23 Link 2023
How Must a Polygon Be According to Hard of Hearing Students? An Investigation with a Semiotic Approach?
REDIMAT – Journal of Research in Mathematics Education, vol. 11, no. 2, pp. 180–213 Link 2022

Son 5 Bildiri

Matematiksel Modelleme Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencilerinin Üstbiliş ve Yaratıcı Problem Çözmelerine Etkisi
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024) (04.09.2024 - ) Link 2024
The Concretization Process of the “Pyramid” Concept; Deaf Student Example
Eighth International Conference on Computational Mathematics and Engineering Sciences (CMES-2024) (17.05.2024 - 19.05.2024) Link 2024
Beşinci Sınıf Çevre Ve Uzunluk Konusunun Gerçekçi Matematik Eğitimi Temelli Ders Planı Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri
XI International Eurasian Educational Research Congress (XI EJER Congress) (21.05.2024 - 24.05.2024) Link 2024
STEM Yapay Zekâ Merkezi’nde Eğitim Alan Ortaokul Öğrencilerinin Ürünlerinin Değerlendirilmesi ve STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri
Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Kongresi - II (11.05.2024 - ) Link 2024
Awareness Of Primary Education Mathematics Teacher Candidates On Sociomathematical Norms
6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6) (28.10.2023 - 30.10.2023) Link 2023