User profile picture

Doç. Dr. NEJLA GÜREFE



  • Yöksis ID 175488
  • Researcher ID
  • ORCID ID 0000-0002-0705-0890
  • Scopus ID 55629045700
  • Scholar ID f8Y4M88AAAAJ
  • E-posta nejlagurefe@mersin.edu.tr
  • Dahili Telefon 42007, 42115

Birim

EĞİTİM FAKÜLTESİ
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

ÜAK Temel Alan Bilgisi

Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Matematik Eğitimi
Matematik Eğitimi

34

MAKALE

Detay

44

BİLDİRİ

Detay

4

PROJE

Detay

4

TEZ DANIŞMANLIK

Detay

Son 5 Makale

The Mediating Role of Metacognitive Awareness in the Relationship between Middle School Preservice Mathematics Teachers’ Beliefs About the Nature of Mathematics and Mathematical Resilience
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. , no. , pp. – Link
Investigation of the effect of geometry teaching with ethnomodeling on students' academic achievement in area measurement
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. 15, no. ISRIS 2025, pp. 508–535 Link 2025
Identifying Middle School Students' Understandings of Length Measurement and Fractions
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 54, no. 2, pp. – Link 2025
Investigation of the Effect of Geometry Teaching with Ethnomodeling on Students' Academic Achievement in Area Measurement
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. , no. , pp. – Link 2025
Evaluation of Products and Educational Perspectives of Middle School Students Trained at the STEM Artificial Intelligence Center
International Journal of Educational Studies in Mathematics, vol. , no. , pp. – Link 2025

Son 5 Bildiri

Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Üstbilişsel Becerilerinin Arttırılmasının Yeni Nesil Beceri Temelli Problem Çözme Başarılarına Etkisi
ERPA International Congresses on Education 2025 (24.09.2025 - ) Link 2025
The Effect of Teaching Mathematics with Ethnomodeling on Students' Field Measurement
II. International Congress of Integrated Social Research and Interdisciplinary Studies (ISRIS) (30.05.2025 - ) Link 2025
Conceptual Perceptions of Prospective Teachers Regarding the Concept of "Unit" in Mathematics
9th International Conference on Computational Mathematics and Engineering Sciences (17.05.2025 - 19.05.2025) Link 2025
Beşinci Sınıf Çevre Ve Uzunluk Konusunun Gerçekçi Matematik Eğitimi Temelli Ders Planı Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri
XI International Eurasian Educational Research Congress (XI EJER Congress) (21.05.2024 - 24.05.2024) Link 2024
The Concretization Process of the “Pyramid” Concept; Deaf Student Example
Eighth International Conference on Computational Mathematics and Engineering Sciences (CMES-2024) (17.05.2024 - 19.05.2024) Link 2024