Visions for 2020 Towards ECVET for the Hospitality industry
Turizm Alanında Mesleki Eğitim
–
SPOT-Sustainable Spatial Planning of Tourism Destinations
The SPOT project is implemented by the consortium of educational and scientific institutions co-operating on a regular basis, representing various research, educational, cultural and geographical contexts. The final selection of project partners resulted from the interdisciplinary nature of education and research in the field of tourism and spatial planning, as well as the diversity of tourism spatial planning challenges and problems diagnosed in different locations.
01.12.2019 – 30.03.2023 SEVDA BİRDİR, YASEMİN SARIKAYA LEVENT, TOLGA LEVENT, KEMAL BİRDİR
SECTOR SKILLS A LLIANCE TOURISM AND CATERING PROJECTGrant AgreementNo EAC 2012 0634
Avrupa da turizm ve ikram sektörünün özel ihtiyaçlarını karşılayacak AYÇ 4 yeterlilik seviyesinde ECVET ilkeleri ve merkezi yenilikçi karşılıklı tanınabilir ve şeffaf bir müfredat geliştirmek ve tasarlamaktır
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.01.2013 – 31.03.2015
Turizm Sektöründe Yaşanan Krizin Konaklama Sektörüne Etkileri ve Çözüm Önerileri: İstanbul Örneği
01.01.2017 – 01.10.2017 KEMAL BİRDİR, ALİ DALGIÇ, DERYA TOKSÖZ
TURİZM SEKTÖRÜNDE YAŞANAN KRİZİN KONAKLAMA SEKTÖRÜNE ETKİLERİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.01.2017 – 01.10.2017 KEMAL BİRDİR, ALİ DALGIÇ, DERYA TOKSÖZ
Türkiye’xxye Gelen Ziyaretçilerin Gastronomik Akımlara Yönelik Gıda TüketimEğilimlerinin Değerlendirilmesi
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 16.03.2015 – 08.03.2017 KURTULUŞ KARAMUSTAFA, KEMAL BİRDİR, REHA KILIÇHAN
Türkiye’xxye Gelen Ziyaretçilerin Gastronomik Akımlara Yönelik Gıda Tüketim Eğilimlerinin Değerlendirilmesi
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ 16.03.2015 – 08.03.2017 KURTULUŞ KARAMUSTAFA, REHA KILIÇHAN, KEMAL BİRDİR
Türkiye nin Bir Gastroturizm Destinasyonu Olarak Değerlendirilmesi
Çağdaş ve kültürel kaynak olarak değer ifade eden gastronomi kültürel turizm ürünlerinin tüm geleneksel gereksinimlerini karşılamaktadır Stratejik düzeyde bakıldığında bile politik ve bölgesel kalkınmada turizm ile yerel mutfak üzerine kurulan bir ilişki bulunmaktadır Kültürel mutfak turizmin önemli unsurlarından biri olarak destinasyonların pazarlanması açısından çevrede sürdürülebilir rekabet gücüne katkıda bulunmak anlamında büyük bir potansiyele sahiptir Sözü geçen bu faktörler ile son yıllarda turizm literatüründe gastronomi turizmi olgusuna artan bir ilgiye tanık olunmaktadır Ancak konunun ilgilenim çeşitlilik arayışı eğilimi hazcı tüketim davranışı ve yeni yiyecek deneme korkusu değişkenleri ile birlikte Türkiye de incelemeye konu olmadığı dikkati çekmektedir Bu açıdan konunun mevcut literatürde bir eksiklik olduğu kanısına varılmıştır Bu projenin yapılmasının hem literatürde var olan eksikliğin giderilmesinde hem de benzeri konular üzerine çalışacak olan araştırmacılara yol gösterici bir rehber olabileceği düşüncesiyle önemli olduğu düşünülmektedir Bu nedenle Türkiye nin herhangi bir yurtiçi destinasyonunu ziyaret eden yabancı turistler üzerinden toplanılacak veriler aracılığı ile Türkiye nin bir gastroturizm destinasyonu olarak değerlendirilmesi projenin temel amacını oluşturmaktadır
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 26.06.2015 – 02.09.2016