STEAM from Soil to Table
Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, vol. 7, no. 1, pp. 44–66
Ganime Aydın, Aysun Öztuna Kaplan, Mehpare Saka Melen, Hikmet Sürmeli
Evaluation of Science Education for Students with Visual Impairment: Views of Teachers and Administrators
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, vol. , no. , pp. 1–19
Aydın Sellioğ, Hikmet Sürmeli
CONCEPTUAL DEVELOPMENT OF 7TH GRADE STUDENTS PROVIDED INQUIRY BASED GEOSCIENCE EDUCATION
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION, vol. 23, no. 2, pp. 292–314
Güneş Keskin Çevik, Hikmet Sürmeli
Examining the mediating effect of nature of science perceptions on the relationship between metacognition and science self-efficacy
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION, vol. 43, no. 2, pp. 1–18
Fatma Karaismailoğlu, Nezaket Bilge Uzun, Hikmet Sürmeli
Yer bilimi konuları ile ilgili ortaokul öğrencilerine yönelik başarı testi geliştirme çalışması.
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 15, no. , pp. 253–280
Güneş Keskin Çevik, Hikmet Sürmeli
The Effect of Scientific Toy Design Activities Based on the Engineering Design Process on Secondary School Students’ Scientific Creativity
Asian Journal of University Education, vol. 18, no. 3, pp. –
Hikmet Sürmeli, Bahattin Gök
SOSYOBİLİMSEL KONULARDA SINIF İÇİ DESTEKLİ BLOG UYGULAMALARI İLE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ARGÜMANTASYON DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Euroasıa Journal of Socıal Scıences & Humanıtıes, vol. 8, no. 2, pp. 1–17
Engin Karamanlı, Hikmet Sürmeli
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Biyoteknolojiye Yönelik Tutumları ve Biyoetik Değerleri: Biyoteknolojinin Renkleri Projesi
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, vol. 6, no. 2, pp. 378–399
Mete Arslan Konak, Hikmet Sürmeli
THE EFFECT OF SOCIO-SCIENTIFIC ISSUES BASED SCIENCE EDUCATION ON 7TH GRADE STUDENTS‟ ENVIROMENTAL LITERACY LEVELS
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL, vol. 5, no. 32, pp. 1723–1736
Hikmet Sürmeli, Meltem Kaya
Okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreci becerilerinin değerlendirilmesi için bir test geliştirme çalışması
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi),, vol. 2, no. 2, pp. 124–138
Fatma Şahin, Mehtap Yıldırım, Hikmet Sürmeli, İlknur Güven
Secondary School Students’ Performance and Opinions Towards Activities Based on Engineering Design Process
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 47, no. 2, pp. 844–872
Hikmet Sürmeli, Mehtap Yıldırım, Aysun Göcük, Sevgi Yeliz
EXAMINATION OF 5TH AND 6TH GRADE SCIENCE TEACHING PROGRAMS AND SCIENCE TEACHER TRAINING SYSTEMS OF TURKEY AND IRELAND
International Journal of Eurasia Social Sciences, vol. 8, no. 28, pp. –
Ongun Ahmet Şahin, Hikmet Sürmeli
Türkiye Hong Kong Fen Eğitimi Karşılaştırılması
International Journal of Eurasian Education and Culture, vol. 2, no. 2, pp. 21–41
Halil Dündar Cangüven, Oya Öz, Hikmet Sürmeli
COMPARISON OF SCIENCE CURRICULUM AND TEACHER EDUCATION SYSTEMS:TURKEY AND POLAND
International Journal Of Eurasia Social Sciences, vol. 8, no. 30, pp. 1953–1973
Nalan Tuhtakaya, Hikmet Sürmeli
COMPARISON OF SCIENCE SCIENCES PROGRAMS: TURKEY AND SINGAPORE
International Journal Of Eurasia Social Sciences, vol. 8, no. 28, pp. –
Kılıç Mürşide, Hikmet Sürmeli
Adaptation A Scale For Teachers Perceptions Of The Applications Of Scientific Process Skills A Study Of Validity And Reliability
TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, vol. , no. , pp. 174–188
Mehtap Yıldırım, Hikmet Sürmeli, İlknur Güven, Mustafa Ergun
Innovation Practices in Elementary School Science and Technology Course and Their Effects on Students
TED EĞİTİM VE BİLİM, vol. 40, no. 180, pp. 247–263
Levent Kavacık, Kavacık Levent, Tuğba Yanpar Yelken, Tuğba Yelken, Hikmet Sürmeli
Do They Learn To Teach Science From Their Previous Teachers
TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, vol. , no. 2, pp. 180–190
Yurdatapan Mehtap, Hikmet Sürmeli
Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Kullandıkları Öğretim Yöntemlerin Değerlendirilmesi
Gaziantep University Journal of Social Sciences, vol. 13, no. 1, pp. 169–181
Serdarhan Musa Taşkaya, Hikmet Sürmeli
Preservice science teachers perceptions of their TPACK development after creating digitial stories
International Journal of Environmental and Science Education, vol. 9, no. 3, pp. 247–264
Sancar Tokmak Hatice, Sürmeli Hikmet, Özgelen Sinan
An Informal Course for Environmental Education Using Films in Environmental Education
International Journal of Social Sciences and Education, vol. 4, no. 1, pp. 239–249
Sürmeli Hikmet
Relationship between pre school preservice teachers environmental literacy and science and technology literacy self efficacy beliefs
Educational Research and Review, vol. 8, no. 24, pp. 2281–2285
Sürmeli Hikmet
Preservice Science Teachers Opinions About Scientific And Non Scientific Knowledge
The Journal of Academic Social Science Studies, vol. 6, no. 7, pp. 957–972
Hikmet Sürmeli, Mehpare Saka
Developing a Scale for Environmental Ethics Approaches A Study of Validity and Reliability
The Journal of Environmental Protection and Ecology., vol. 14, no. 3, pp. 1443–1452
Mehpare Saka, Hikmet Sürmeli
Preservice Teachers Anthropocentric Biocentric and Ecocentric Environmental Ethics Approaches
International Journal of Academic Research, vol. 5, no. , pp. –
Sürmeli Hikmet, Saka Mehpare
Üniversite Öğrencilerinin Biyoteknoloji Çalışmalarına Yönelik Tutumları
TED Eğitim ve Bilim Dergisi, vol. 35, no. 155, pp. 145–157
Sürmeli Hikmet, Şahin Fatma
Yer bilimi eğitiminin öğrencilerin sürdürülebilir çevre bilinci düzeylerine etkisinin incelenmesi
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, vol. 8, no. 1, pp. 362–392
Güneş Keskin Çevik, Hikmet Sürmeli
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sözde Bilimsel Senaryolarda Bilimin Doğasını Kullanımı
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 504–504
Mehpare Saka, Hikmet Sürmeli
Nükleer Enerji ve Nükleer Santraller Konusuna Yönelik Öğretmen Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol. 11, no. 1, pp. 293–319
Hikmet Sürmeli, Nesra Duru, Recep Duru
Fen Ve Teknoloji Özel Alan Yeterliklerinin Öğretmen Yetiştirme Programlarında Kazandırılmalarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Milli Eğitim Dergisi, vol. , no. 200, pp. 49–66
Ergun Mustafa, Yurdatapan Mehtap, Sürmeli Hikmet
Preservice science teachers’ opinions and ethical perceptions in relation to cloning studies
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 41, no. 2, pp. 76–86
Hikmet Sürmeli, Fatma Şahin
Üniversite Öğrencilerinin Genetik Mühendisliği ile ilgili Biyoetik Görüşleri Genetik Testler ve Genetik Tanı
Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUFED), vol. 7, no. 2, pp. 119–132
Sürmeli Hikmet, Şahin Fatma
Üniversite Öğrencilerinin Biyoteknoloji Çalışmalarına Yönelik Bilgi ve Görüşleri
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 37, pp. –
Sürmeli Hikmet, Şahin Fatma
Üniversite Öğrencilerinin Evrim Teorisine Yönelik Tutumları
İlköğretim Online, vol. 8, no. 3, pp. 820–842
Zeki Apaydın, Hikmet Sürmeli
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yeni Fen ve Teknoloji Programına Yönelik Yaklaşımları
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 1, pp. 160–177
Hikmet Sürmeli, Mehpare Saka
İlköğretim 6 Sınıf Vücudumuzda Sistemler Ünitesi ile İlgili Ev Ödevlerinde Veli Öğrenci Etkileşimi
Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 2, pp. –
Hikmet Sürmeli, Mehtap Yıldırım
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği ile İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. , no. 25, pp. 185–196
Yıldırım Mehtap, Sürmeli Hikmet, Benzer Elif, Şahin Fatma
Üniversite Öğrencilerinin Doğal Seçilim Adaptasyon ve Mutasyon İle İlgili Görüşleri
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. , no. 22, pp. 31–46
Zeki Apaydın, Hikmet Sürmeli
Mühendislik Tasarım Sürecine Dayalı Etkinliklere Yönelik Ortaokul Öğrencilerinin Perforsmanları ve Görüşleri
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. , no. , pp. 844–872
Hikmet Sürmeli, Mehtap Yıldırım, Yeliz Sevgi, Aysun Göcük
FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SİSTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI: TÜRKİYE VE POLONYA
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, vol. , no. , pp. 1953–1973
Nalan Tuhtakaya, Hikmet Sürmeli
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde İnovasyon (Yenilikçi) Proje Uygulamaları ve Öğrenciler Üzerindeki Etkileri
Eğitim ve Bilim, vol. , no. , pp. 247–263
Levent Kavacık, Tuğba Yanpar Yelken, Hikmet Sürmeli