Researchers' Night for Citizens & Researchers' Meeting for Science and Art Centers / Vatandaşlar için Araştırmacılar Gecesi & Bilim Sanat Merkezleri için Araştırmacılar Buluşması"
Avrupa Komisyonu Horizon Europe Programe Call: HORIZON-MSCA-2023-CITIZENS-01 Topic: HORIZON-MSCA-2023-CITIZENS-01-01: European Researchers' Night and Researchers at Schools 20242025 çağrısı kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün proje yürütücülüğünde Akdeniz Bölgesi Konsorsiyum Lideri Mersin Üniversitesi, Doğu Anadolu Bölgesi Konsorsiyum Lideri Malatya Turgut Özal Üniversitesi, Ege Bölgesi Konsorsiyum Lideri Dokuz Eylül Üniversitesi, Güneydoğu Anadolu Bölgesi Konsorsiyum Lideri Gaziantep Üniversitesi, İç Anadolu Bölgesi Konsorsiyum Lideri Gazi Üniversitesi, Karadeniz Bölgesi Konsorsiyum Lideri Trabzon Üniversitesi ve Marmara Bölgesi Konsorsiyum Lideri Marmara Üniversitesi proje ortaklığında
12.02.2024 – 12.12.2024 YUSUF HÜSEYİNOĞLU, MERİÇ ÖZGELDİ, OKTAY AYDOĞDU, LEYLA BAHAR, HASAN FATİH KIŞOĞLU, AHMET ATA ÖZÇİMEN, SEDAT SAYAR, NEVZAT DEMİRCİ, DİLEK TEKDAL, ERSİN TURHAL, KADRİYE UÇAR, GAMZE KURT BİREL, HÜSEYİN SELVİ, KANSU BÜYÜKAFŞAR, AYŞEGÜL AVŞAR TUNCAY, AYSUN KAZAK SALTI, NEJLA GÜREFE, TUBA DEMİRCİOĞLU, MEHMET GÜLBURNU, GÜN BİNZET, VOLKAN ATEŞ, YASEMİN SALKIN, İNCİ KESİLMİŞ, KATİBE GİZEM YIĞ, BORA REŞİTOĞLU, SEMİH AŞİRET, HACI ARİF DOĞANÜLKÜ, HİKMET SÜRMELİ, HASRET TOPALI, EBRU DERİCİ EKER, FATMA SÖĞÜT, GÜL BAYRAM, GÜLSÜM GÖK, HATİCE YILDIRIM YAROĞLU, KENAN SÖĞÜT, MUSTAFA SALTI, NAZAN ERAS, SEÇİL ÖMÜR SÜNBÜL, İZZET OĞUZ, RIZA BİNZET, ALİ ERDİNÇ YALIN, DERYA KARPUZ, HAVVA DUYGU BİLGEN, MELİKE NEBİOĞLU YILDIZ, RUKİYE NALAN TİFTİK, SERAP YALIN, GÖKHAN ÇEVİK
Eğitsel Robotiğin Bilimsel Öğrenme Öğretme Sürecine Entegrasyonu- 2020-1-TR01-KA201-092601
Odak noktası temel yeterliliklerle bilimsel okuryazarlık arasındaki ilişki olan bu proje, bireylerin karmaşık zorluklara nasıl yaklaşacağını belirleyen eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ile iletişim ve işbirliği halinde çalışma dediğimiz 21.yy temel yeterliliklerin; temel okuryazarlk denilen okuma, aritmetik‐matematik ve bilimsel okuryazarlığı gibi günlük olaylara uygulanış becerilerini etkilemesi temelinden yola çıkmıştır. Dolayısıyla 21.yy temel becerilerin edinme düzeyini yükseltmek için teknolojinin öğrenme öğretme sürecine entegrasyonuna katkı sağlayarak eğitim öğretimin kalitesini artırmak genel hedefi doğrultusunda bu projenin amacı; eğitsel robotik teknolojisinin bilimsel öğrenme öğretme süreçine entegrasyonuyla temel yeterliliklerin geliştirilmesine katkı sunarak konsorsiyum içinde bilimsel okuryazarlığı geliştirmektir
31.12.2020 – 01.06.2023 HİKMET SÜRMELİ
Üniversite Öğrencilerinin Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği Çalışmaları ile ilgili Biyoetik Görüşlerinin ve Bilimsel Bilgilerinin İkilemler Dilemma Kullanılarak Değerlendirilmesi
Fen eğitimi
–
Ortaokul Matematik ve Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin TPAB Dijital Öykü Hazırlama Yoluyla Geliştirilmesi
–
Kimya Öğretmenlerine Yönelik Bilim Danışmanlığı Çalıştayı
Bilimsel araştırmalarda uyulması gereken etik ilkeler anlatıldı
–
Kimya Bilim Danışmanlığı Eğitimi
Bilimsel araştırmalarda uygulanan etik ilkeler anlatıldı
–
Sürdür-E-Bilsem 123B742
02.09.2024 – HİKMET SÜRMELİ
Erken Çocukluk Döneminde Ekolojik Okur Yazarlık İçin Doğa Temelli Eğitim Uygulamaları-123B685
19.08.2024 – HİKMET SÜRMELİ
BİYOLOJİ ÖĞRETMENLERİYLE EKO-STEAM 123B837
24.06.2024 – HİKMET SÜRMELİ
Gören Gözüm Akran Çevrem
22.05.2024 – HİKMET SÜRMELİ
Tasarım Temelli Fen Eğitimi: Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Performansları ve Görüşleri
Bilim ilerledikçe yaşam koşulları değişip gelişmekte ve yeni nesillerin ilgi ve ihtiyaçlarını da değiştirmektedir. Bu değişime uyum sağlamak için öğretmenlerin yeni nesillerin ilgi ve ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntem ve stratejileri kullanmaları gerekmektedir. Son dönemlerde ülkeler arasında giderek yaygın uygulanmaya başlayan ve ülkemizde de gelecek yılların uygulanabilecek programı olarak değerlendirilebilen öğretim programlarından birisi de FeTeMM eğitimini içeren Fen Bilimleri öğretim programıdır. Fen, Matematik, Teknoloji ve Mühendislik alanlarının birlikte uygulanmasını gerektiren bu programın mevcut programdan en önemli farklılıklarından birisi de mühendislik ve tasarım becerilerini içeriyor olmasıdır. Özellikle disiplinler arası bakış açısıyla, öğrencilere inovatif düşünebilme, edindikleri bilgi ve becerileri ile tasarım yapabilme ve tasarımlarını denemelerine odaklanan bu program, öğrencilerin küçük yaşlardan itibaren mühendislik mesleğini tanımalarını sağlamayı ve hedef mesleklerden birisi haline getirmeyi amaçlamaktadır. Bu yeni öğretim stratejilerinin uygulamaları öncelikle aday öğretmenlere Eğitim fakültelerinde verilmeli ve bu stratejilerin öğretimi konusunda eğitim almalıdırlar. Son dönemlerde yaygın olarak fen öğretiminde kullanılan uygulamalardan birisi de mühendislik tasarım sürecidir. Sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı ile uyumlu olduğu düşünülen bu uygulamaların fen öğretiminde birlikte uygulanması önemlidir.Mühendislik tasarım süreci STEM programının bir modeli olarak kabul edilmektedir (Corbett, 2012). Temel mühendislik tasarım süreci bilimsel basamakları soru sorma, hayal etme, planlama, yaratma ve geliştirme basamaklarını kapsamaktadır. Bu süreçte öğrencilerin bilimsel ve matematik bilgilerini problem çözmede kullanmaları seçtikleri materyalleri nerede ve nasıl kullanacaklarını anlamaları, yaratıcılıklarını kullanmaları, tasarımlar üzerine ayrıntılı düşünmeleri önemlidir (English, Hudson, Dawes, 2011).Araştırmacılar mühendislik tasarım sürecinin öğrencileri gelecek dünyaya hazırladığı konusunda hemfikirdirler (Cunningham, Hester, 2007 Dawes, Ramussen, 2007 English, Mausoulides, 2011). Bu aktif süreç, öğrencilerin matematik ve fen bilgilerini, bilimsel süre becerilerini kullanmalarını geliştirmektedir (Schnittka, et al., 2011). Bu süreçle birlikte öğrenciler, mühendislerin ne yaptığını, yaratıcı model oluştururken izlemeleri gereken tasarım sürecini anlamaktadırlar. Ayrıca, bu programlar öğrencilere takım çalışması, iletişim, sunum, bağımsız düşünme gibi yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirmektedir.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 18.06.2017 – HİKMET SÜRMELİ, GÜLŞEN AVCI
FeTeMM Fen feknoloji Mühendislik ve Matematik İle Bilim Her Yerde projesi
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 01.09.2016 –
İlk Kim Değişecek-Sürdürülebilir Gelecek İçin Sürdürülebilir Doğa: 2
Dünya şu anda doğal kaynakların hızla tükendiği ve tükenen kaynakların telafisinin çok güçleştiği bir durumdadır. İnsan ve diğer canlıların yaşamını tehlikeye sokan bu durum, insanları çözüm önerileri getirmeye yöneltmiştir. Bu bağlamda `çevresel sürdürülebilirlik? anlayışı yaygınlaştırılmaya çalışılmaktadır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen, çevresel farkındalık ve sorumluluk bilincini merkeze alan bütüncül bir eğitim yaklaşımıdır. Maarif Modelinde, öğrencilerin çevreye duyarlı bireyler olarak yetişmesini hedefleyerek sürdürülebilirlik okuryazarlığını önemli bir eğitim hedefi olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda, öğrenme-öğretme süreçlerinde sınıf içi ve dışı etkinliklere okuryazarlık becerilerin entegre edilmesi ve sistem düşüncesi kazandırılması hedeflenmektedir İlimizde meydana gelen depremler nedeniyle ilimizin yeni bir şehirleşme sürecine girmesi çevresel sürdürülebilirlik konusunu daha da önemli hale getirmiştir. Bu proje ile ulusal ve uluslararası raporlar doğrultusunda Birleşmiş Milletlerin 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri içerisinde yer alan ?Erişilebilir ve Temiz Enerji, Sorumlu Üretim ve Tüketim (Atık Yönetimi), Temiz Su ve Sanitasyon ve Sürdürülebilir Şehirler ve Topluluklar? alt hedefleri doğrultusunda katılımcılarda farkındalık oluşturmaya yönelik imkân ve ortamların katılımcılara sağlanması amaçlanmaktadır.
06.07.2025 – 11.07.2025 HİKMET SÜRMELİ
Topraktan Sofraya STEAM-TÜBİTAK 4004 (122B585)
Sürdürülebilir çevre, tarım okuryazralığı
12.06.2023 – 17.06.2023 GANİME AYDIN, AYSUN ÖZTUNA KAPLAN, MEHPARE SAKA MELEN, HİKMET SÜRMELİ
Müzelerde Bilimin Gücünü Kesfediyoruz
Müzelerin bilim egitim ortamı olarak kullanılması ile bu gücün daha belirgin/somut hale getirilmesi ve müzedeki her nesne bir ögretim aracıdır düsüncesinden yola çıkılarak, bu proje kapsamında fen bilgisi ögretmen adaylarına Mersin ilinde bulunan müzelerde sergilenen eserler ile ilgili alanlarında uzman egitmenler tarafından fen bilimlerine yönelik etkinlikler yaptırılması planlanmaktadır. Projenin temel amaçlarından birisi, fen bilgisi ögretmen adaylarının müzelerin bilim ögretim ortamları olarak kullanılabilecegini fark etmeleridir. Yapılan arastırmalar incelendiginde fen ögretimi için genelde bilim müzelerinin ziyaret edildigini göstermektedir. Bu çalısmalardan farklı olarak, mevcut projede, arkeoloji müzeleri, deniz müzesi ve bir arkeopark ziyaret edilecek ve bu müzelerde sergilenen eserler ile ilgili fen bilimlerine yönelik etkinlikler gerçeklestirilecektir. Bu baglamda, ögretmen adaylarının müzelerde sergilenen eserlerin tarihi ve sanatsal degerlerinin anlamalarının yanı sıra, her eserin (kendi) yapısında bilimsel temelleri oldugunu fark etmelerini saglamak ve onları ögretmenlik meslek hayatına atıldıklarında, bilim müzeleri dısında, farklı müzelerde de fen egitimi çalısmaları yapmaya tesvik etmek amaçlanmaktadır. Projenin amaçlarından bir digeri de ögretmen adaylarının müzede inceledikleri eserler ve bu eserlerin iliskili oldugu bilimsel disiplinler ile ilgili etkinlikler yapmalarını saglamaktır.
06.02.2023 – 11.02.2023 HİKMET SÜRMELİ, MEHPARE SAKA, Güneş Keskin Çevik, GÖKHAN ÇEVİK, GANİME AYDIN, AYSUN ÖZTUNA KAPLAN, CANAN LAÇİN ŞİMŞEK, GÖKHAN KELEŞ, VEYSEL TOLUN
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerine Yönelik Eğitim Alanında TÜBİTAK 2209 Üniversite Öğrencileri Proje Hazırlama Eğitimi -III
fen bilgisi öğretmenliği lisans programında okuyan üniversite öğrencilerinin eğitim alanında proje önerisi hazırlamaları için gerekli olan teorik ve uygulamalı bilgi ve becerileri kazandırmakt
30.01.2023 – 02.02.2023 MUSTAFA ERGUN, HİKMET SÜRMELİ
Argümantasyonlarla Biyoçeşitlilik Ekosistem Fobksiyonu
21.11.2022 – 25.11.2022 HİKMET SÜRMELİ
Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ile Kıyı Ekosisteminde Taksonomi Uygulama Örneği Üzerinden Bilimsel Araştırma, Yöntem, Teknik ve Süreç Eğitimi II
13.11.2022 – 19.11.2022 HİKMET SÜRMELİ
Doğanın İzinde Biyomimikri
14.11.2022 – 18.11.2022 HİKMET SÜRMELİ
Bilim Akdeniz'de Şenleniyor ıı
13.10.2022 – 15.10.2022 HİKMET SÜRMELİ
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerine Yönelik Eğitim Alanında TÜBİTAK 2209 Üniversite Öğrencileri Proje Hazırlama Eğitimi -II
05.09.2022 – 08.09.2022 MUSTAFA ERGUN, HİKMET SÜRMELİ
Erken Yaşta Sürdürülebilir STEM Eğitim Uygulamaları II
23.08.2022 – 27.08.2022 HİKMET SÜRMELİ
Fen,Güzel Sanatlar ve Eğitim Alanı Lisans Öğrencilerine Yönelik Doğa ve Sanat Eğitimi
Etkinliğin amacı, fen, güzel sanatlar ve eğitim alanı lisans öğrencilerine bilim-sanat ilişkisi hakkında bilgi verme, bu alanda proje önerisi hazırlama ve yürütme için gerekli destek ve eğitimin verilmesi olarak belirlenmiştir.
06.09.2021 – 11.12.2021 UTKU GÜNER
Kıyı Ekosisteminde Taksonomi Uygulama Örneği İle Bilimsel Araştırma Yöntem, Teknik Ve Süreç Eğitimi
Proje biyoloji ve fen bilgisi öğretmenlerinin taksonomi ve taksonomik çalışmalar ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca proje katılımcıların bilim felsefesi ve bilimin doğası, bilimde etik ve bilimsel çalışma süreçleri konusunda anlayış ve farkındalıklarını geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu açıdan proje disiplinler arası bir bilimsel içeriğe sahiptir
14.11.2021 – 20.11.2021 Songül YURTTAŞ, HİKMET SÜRMELİ
Geleceğin Teknolojisi Biyoteknoloji-3
Proje kapsamında, 1-8 Ağustos 2021 tarihleri arasında Trakya Üniversitesi’nde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet veya özel kurumlarda görev yapan Biyoloji öğretmenlerine yönelik güncel biyoteknoloji eğitim ve uygulama etkinlikleri düzenlenmiştir. Bu sayede, Biyoloji öğretmenlerine Biyoteknoloji konusunda müfredatla ilişkili somut, işlevsel ve uygulamalı öğretim yöntemlerinin kazandırılması amaçlanmış olup, öğretmenler aracılığıyla genç neslin bu teknolojiyi ve çıktılarını doğru anlamaları, öğrencilerin meslek seçimlerinde bilinçlendirilmeleri, dolayısıyla ülkemiz geleceğinin şekillenmesine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.
01.08.2021 – 08.08.2021 MEHMET YABAŞ, HİKMET SÜRMELİ
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerine Yönelik Eğitim Alanında TÜBİTAK 2209 Üniversite Öğrencileri Proje Hazırlama Eğitimi
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Öğrencilerine Yönelik Eğitim Alanında TÜBİTAK 2209 Üniversite Öğrencileri Proje Hazırlama Eğitimi
28.06.2021 – 01.07.2021 MUSTAFA ERGUN, HİKMET SÜRMELİ
4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları “Biyoteknolojinin Renkleri”
Bu proje 19-28 Ağustos 2020 tarihleri arasında, Türkiye’nin çeşitli illerinde özel ya da kamuda çalışan toplamda 25 kişilik Fen bilgisi öğretmenlerinin katılımıyla, Namık Kemal Üniversitesi alt yapısı kullanılarak Tekirdağ’da gerçekleştirilecektir. Proje etkinlikleri yapılandırmacı yaklaşım ile işbirlikçi öğrenme yöntemi kullanılarak 9 gece 10 günlük bir çalışma programı uygulanacaktır.
01.07.2020 – 15.03.2021 RAZİYE IŞIK, SEZEN ARAT, BELGİN ELİPEK, SEMRA HASANÇEBİ, BEHİYE BANU BİLGEN, KORKUT ULUCAN, HASAN MURAT VELİOĞLU, ÇAĞDAŞ SALİH MERİÇ, SEFER DEMİRBAŞ, NECMİ BEŞER, İHSAN METİNNAM, HİKMET SÜRMELİ, METE ARSLAN KONAK
Mühendis Olmaya Adım Adım
TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları 2019/1 Çağrı Kapsamında Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Lapseki Meslek Yüksekokulu Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri Bölümü öğretim üyesi Dr. Ganime Aydın’ın 119B938 “Mühendis Olmaya Adım Adım “ isimli projesi desteklenmeye değer görülmüştür. Proje, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi yürütücülüğünde Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Trakya Üniversitesi ortaklığında, Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Çanakkale Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğü işbirliğinde yürütülecektir. Projede Çanakkale Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’ne bağlı Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi’nin sorumluluğunda ilkokul 4. sınıf- ortaokul 8. sınıfa devam eden 30 öğrenci için 9 günlük STEM ( Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitim modelinde Mühendis ve Fen Bilimlerinde alanında uzman akademisyenler tarafından uygulamalı mühendislik eğitimi verilecektir. Projede, çevre, inşaat, elektrik, gıda, ziraat, kimya, mimarlık, uzay, biyomedikal, makine, astronomi ve yazılım mühendisliği uygulamalı olarak gerçekleştirilirken, öğrencilerimizin mühendislik mesleğini tanıması, mühendislik mesleğine ilgilerinin artırılması, mühendislik dallarını etkinliklerle deneyimlemeleri, mühendislik tasarım süreçlerini öğrenmeleri amaçlanmıştır.
01.07.2020 – 01.03.2021 HİKMET SÜRMELİ, MEHPARE SAKA, jale çakıroğlu, AYSUN ÖZTUNA KAPLAN, GANİME AYDIN, CANAN ÖZYURT, SULTAN YAĞMUR KABAŞ, AVŞAR KABAŞ, ESMA MIHLAYANLAR, ENGİN GÜR, ENİS BARIŞ BULUT, DEVRAN KORKMAZ, ERTAN GÜNAL
Gereceğin Teknolojisi Biyoteknolojisi 2
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 23.06.2019 – 30.06.2019 SEMRA HASANÇEBİ, HİKMET SÜRMELİ
MÜHENDİS OLMAYA ADIM ADIM
projede İstanbul Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’ne bağlı Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi –Eyüp Müdürlüğü’nün sorumluluğunda ilkokul 4. sınıf- ortaokul 8. sınıf 70 öğrenci için hafta sonları mühendislik eğitimi verilmesi amaçlanmıştır. Projenin diğer amaçları ise, bu çocukların mühendislik mesleğini tanıması, mühendislik mesleğine ilgilerinin artırılması, mühendislik alanlarını etkinliklerle deneyimlemeleri, mühendislik tasarım süreçlerinin öğrenilmesi, problem çözme becerilerinin artırılması ve fen, matematik derslerine olan ilgi ve motivasyonlarının artırılmasıdır.
24.04.2018 – 24.02.2019 HİKMET SÜRMELİ, MEHPARE SAKA, JALE ÇAKIROĞLU, ERDEM TEZCAN, ESMA MIHLAYANLAR, VEDAT ÖZYAZGAN, ENGİN GÜR, İLKNUR GÜVEN, Devran Korkmaz, ENİS BARIŞ BULUT, GANİME AYDIN
Mühendis Olmaya Adım Adım
İstanbul Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’ne bağlı Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi –Eyüp Müdürlüğü’nün sorumluluğunda ilkokul 4. sınıf- ortaokul 8. sınıf 70 öğrenci için hafta sonları STEM ( fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi verilmesi amaçlanmıştır. Projede ayrıca, bu çocukların mühendislik mesleğini tanıması, mühendislik mesleğine ilgilerinin artırılması, mühendislik alanlarını etkinliklerle deneyimlemeleri, mühendislik tasarım süreçlerinin öğrenilmesi, problem çözme becerilerinin artırılması ve fen, matematik derslerine olan ilgi ve motivasyonlarının artırılması amaçlanmıştır. Mühendislik eğitimi, öğrenci merkezli araştırma sorgulamaya dayalı mühendislik tasarım süreci basamaklarına odaklı olarak gerçekleşen uygulamalı deneyler, atölye çalışmaları, gezi ve gözlemlerden oluşmaktadır. Etkinlikler, çevre, inşaat, elektrik, tekstil, ziraat, kimya, mimarlık, uzay, biyomedikal, makine ve yazılım mühendisliğidir.
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 24.04.2018 – 24.02.2019 GANİME AYDIN, KORKMAZ DEVRAN, JALE ÇAKIROĞLU, ENGİN GÜR, ERDEM TEZCAN, ESMA MIHLAYANLAR, VEDAT ÖZYAZGAN, ENİS BARIŞ BULUT, HİKMET SÜRMELİ, MEHPARE SAKA, İLKNUR GÜVEN
Mühendis Olmaya Adım Adım
Ailenin sosyo-ekonomik durumu, anne babanın eğitim durumu, okulun bulunduğu çevre, okulun eğitim donanımı, din, etnik kimlik, dil, ailenin sosyo-kültürel düzeyi öğrencilerin gelecekteki kariyerlerini, başarılarını ve yaşam standartlarını belirleyen en önemli etkenlerdir. Bu etkenlerin olumsuz etkisini azaltabilen yegâne unsurlardan biri öğretmenlerdir. Bu projede, İstanbul Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü’ne bağlı Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi –Eyüp Müdürlüğü’nün sorumluluğunda ilkokul 4. sınıf- ortaokul 8. sınıf 70 öğrenci için hafta sonları mühendislik eğitimi verilmesi amaçlanmıştır. Projenin diğer amaçları ise, bu çocukların mühendislik mesleğini tanıması, mühendislik mesleğine ilgilerinin artırılması, mühendislik alanlarını etkinliklerle deneyimlemeleri, mühendislik tasarım süreçlerinin öğrenilmesi, problem çözme becerilerinin artırılması ve fen, matematik derslerine olan ilgi ve motivasyonlarının artırılmasıdır. Mühendislik eğitimi, öğrenci merkezli araştırma sorgulamaya dayalı mühendislik tasarım süreci basamaklarına odaklı olarak gerçekleşecek uygulamalı deneyler, atölye çalışmaları, gezi ve gözlemlerden oluşmaktadır. Etkinlikler, çevre, inşaat, elektrik, tekstil, ziraat, kimya, mimarlık, uzay, biyomedikal ve yazılım mühendisliği boyutuyla sınırlıdır. Proje eğitimleri genel olarak İstanbul Gedik Üniversitesinde gerçekleştirilecek olup, sadece Ziraat mühendisliği etkinliği Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesinde uygulamalı gezi ve gözlemlerle, mimarlık etkinliği ise Trakya Üniversitesi ve Edirne ilinde uygulamalı, gezi ve gözlemlere dayalı olarak gerçekleşecektir. Deneysel çalışma olarak gerçekleşecek proje uygulamalarında çıktıların değerlendirilebilmesi için karma yöntem kullanılacaktır. Mühendislik uygulamalarının öğrencilerde ne düzeyde mühendislik mesleği bilgisini oluşturduğu, meslekleri tanıdıkları, mühendislik tasarım süreçlerini öğrendikleri, mühendislik mesleğine olan tutumlarındaki değişimleri ve problem çözme becerilerindeki gelişimlerinin ne düzeyde gerçekleştirdiği ve sürecin nasıl ilerlediğini belirlemek amacıyla nitel ve nicel ölçeklerin birlikte kullanıldığı iç içe gömülü desen kullanılacaktır. 21. yüzyıl becerileri olarak kabul edilen yenilikçi, yaratıcı, problem çözebilen, eleştirel düşünme ve iletişim becerilerine sahip, bilim ve teknoloji okuryazarı gençler yetiştirmek için tasarlanan, fen, matematik, teknoloji ve mühendislik alanlarının entegrasyonundan oluşan STEM eğitiminin içinde yer alan mühendislik eğitimi ile dezavantajlı olarak görülen bir grup öğrencinin geleceklerine olumlu yönde etki oluşturmak projenin hedeflenen en temel çıktısıdır.
11.05.2018 – 01.02.2019 GANİME AYDIN, MEHPARE SAKA, JALE ÇAKIROĞLU, EZGİ İBİŞ, YEŞİM OZANSAK, VİLDAN SARUHAN, İLKNUR GÜVEN, HİKMET SÜRMELİ, SERAP MUTLU, ESMA MIHLAYANLAR, ENGİN GÜR, ERDEM TEZCAN, VEDAT ÖZYAZGAN, ENİS BARIŞ BULUT, İMRAN YÖRÜKOĞLU
DOĞAYLA ÇEPEÇEVRE
Erdemli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak TÜBİTAK 4004 DOĞA VE BİLİM OKULLARI kapsamında hazırlamış olduğumuz “Doğayla Çepeçevre Projesi” onaylanmıştır. Proje kapsamında 25 farklı okuldan 50 adet 4.sınıf öğrencisinin dahil olacağı projede, Mersin Büyük Belediyesi Şehir Katı Atık Düzenli Depolama Tesisi, Mersin Karaduvar Atık Su Arıtma Tesisi, Mersin Karaduvar Sahili, Erdemli Alata Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü ve Erdemli 15 Temmuz Şehitleri İmam Hatip Ortaokulu’nda gerçekleştirilecek faaliyetlerle öğrencilerimize çevre bilinci kazandırmak, doğa sevgisi aşılamak, ekolojik okur yazarlık bilinci ile daha yeşil ve daha sağlıklı yarınlara katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ 19.09.2017 – 22.09.2017 Menevşe Şükran Duman, HİKMET SÜRMELİ, Esat Avcı, GÜLŞEN AVCI